Jumalalla on huumoria 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


2. Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!
3. Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?
4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.
5. Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.
6. Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.
7. Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.
8. Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.
9. Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.
10. Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä.
11. Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.
Saarnaaja 1.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi? (Saarn. 7:15-18)
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54. Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu"
1.Kor.15.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Matt.6.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Ihmisen elämässä on aikoja, joina Jumala erityisesti vetää häntä puoleensa. Sellaista aikaa sanotaan etsikkoajaksi. Useimmiten Jumala kutsuu meitä jo nuoruudessa.

Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jes. 55: 6.

Me kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: ”Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut”. Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. 2 Kor. 6: 1–2.

Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat. Saarn. 12: 1.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Ja levähtäkää vähän

"Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet. Niin hän sanoi heille: 'Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän'. Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään. Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, yksinäisyyteen."
Mark. 6:30-32 [kr92] [kr38]

.. hengellinen väsymys kun iskee, tuntuu, että haluaisi käpertyä kuin tuo nalle talvikoloonsa .. ehkä käperryn hetkeksi kolooni?
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rohkaisua Raamatusta!
http://raamattuajassamme.fi/vasynyt-ja-stressaantunut/

Ota Raamattu käsiisi ja lue seuraavia tekstejä, joissa Jumala haluaa rohkaista ja neuvoa sinua. Merkitse itsellesi ylös kohdat, jotka koskettavat ja puhuttelevat sinua. Pysähdy ja pohdi niitä. Rukoile.

Väsymys

1 Moos. 2:1-4
Psalmi 23:1-3
Jes. 28:12
Jes. 40:28-31
Jer. 31:23-27
Matt. 11:28-30
Mark. 6:30-32
Joh. 4:5-7
Gal. 6:9


Stressi

Psalmi 9:10
Psalmi. 27:5
Psalmi 30:6
Psalmi 34:5-8
Psalmi 37:7-8
Psalmi 56:2-5
Psalmi 127:1-2
Matt. 11:28-30
2 Kor. 4:8-9,16-18
Fil. 4:6-7,13-14
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



Yhä tänä päivänä kohdatessamme surua tai ahdistusta, Jeesus kulkee kanssamme koko matkan. Hän ei ikinä jätä puolitiehen; hän kulkee kanssamme jokaisen askeleen. Jeesus tietää, miltä meistä tuntuu. Hän kyynelehtii kanssamme. Hän ei pyydä meitä kieltämään tunteitamme, vaan hänellä on aikaa taluttaa meidät vaikeiden aikojen läpi (ei ohi). On tarinamme loppu sitten onnellinen tai ei, paistaa pimeän tunnelin päässä aina valo. Henkilökohtaisesti voin todistaa, että surun keskellä tunsin, kuinka Jumalan Poika kyynelehti yhdessä minun kanssani, vaikka hän kuunteli tarinaani jo ties monettako kertaa.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos Sinetti siskoni! Tunnelin päästä loistaa valo, Jeesus Kristus.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Oli asia jonka vein rukouksessa Jumalalle. Selkeästi kuulin kun Jumala sanoi. Hmmm täytyypä miettiä! Kyllä nauratti
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! :D
Minä myös lauantaina löylyssä ollessa rukoilin, monien ystävien ja asioiden puolesta. Lopuksi nousi mieleeni isopyyntö Herralle.
- " Rakas Jeesus, Sinä tiedät sen päivä ja työtoiminnan, joiden kanssa saan tehdä työtä, itse kuulun niiden kuntouttavien pariin. Anna siellä oleville kaikille täydellistä terveyttä, niin vammaisille kuin mielenterveys asiakkaillle, kuin meille kuntotuksessa oleville ja ohjaajille, siis kaikille! Tee suuri ihme jota kaikki ihmettelee. Kaikki jotka siellä työskenelee, paranee. Rammat nousee ylös ja juoksee kuin peurat, sokeat saavat näön ja kuurot kuulon! Downit paranee ja kaikki sairaus katoaa! Niin kuin Jesaja 35 sanoo! Tee tämä ihmeiden ihme, sillä olethan suurempiakin tehnyt. Tiedän että se on myös sinun tahtosi!"
Tuon sain rukoiltua, niin minun piti painaa pääni alas, kun tuntui kuin aivoissani olisi ilon pisarat poreillut, tiesin siitä että Jeesuskin tästä iloitsi, tunsin Hänen ilonsa aivan aivonystyröissäni asti, ja itsekkin iloiten hymyilin ja nauroin! Ehkä Jeesus kutitti ja pörrötti minun ajatuksiani!
Erkoinen kokemus!
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olisi se ihme kun tuon toimintakeskuksen ovet jouduttaisiin sulkemaan, koska siellä ei enää yhtään sairasta olisi ... :lol: VOI MIKÄ ILO ; VOI MIKÄ RIEMU!
rauhansoturi

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ajat sitten rukoilin ja pyysin siunaamaan hajamielisesti karkkeja ruokarukouksen tottumuksesta johtuen, ja yhtäkkiä kaikki hampaani alkoi särkeä hirveästi ja kuulin sanat; 'karkit eivät ole mikään terveellistä!

Tajusin, että taisin siunata karkkeja ja pyysin anteeksi hajamielisyydeni ja selitin ruokarukouksen tottumuksesta, joka johti minua hajamielisesti siunaamaan karkkeja, niin säryt heti lakkasi.

Olin ihmeissäni. 🙄 Se ei kai voi liittyä Herramme huumoristiin, tai Herra halusi opettaa, että karkit ei ole terveellistä. 🙂
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Katso 7 sinun asiasi on Jumalan "työpöydällä" vastaus tulee ajallaan!

Ap 4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta.
Tähän sanaan vedoten rukoilen kaikkien Kuntoutuslaitoksen hoidettavien puolesta. Kiitos Jeesus! Että kuulet rukouksemme.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Galatalaiskirje:
6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
6:4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
6:5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
6:6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
6:8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
6:9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
6:10 Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
6:11 Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!
6:12 Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
6:13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
6:16 Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
6:17 Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
6:18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


http://www.israelinjaannos.fi/1_51_n-yr ... simys.html
Jumalan valtakunnasta sinulle tämän päivän uskova. Meille viimeisten päivien uskoville tässä maailman ajassa Herramme varoitusta vääristä teistä ja eksymisestä.

Uskovat ovat menneet mukaan suurelta osin maailman paljon mainostamaan nautinto-kulttuuriin. Sitä puolustellaan luvalla olla iloinen ja nauttia Jumalan antamista asioista. Toki nämä ovat hyviä, mutta ei niistä saa tulla epäjumalaa sydämeemme!

Jolla korva on, se kuulkoon, mitä henki seurakunnalle sanoo.

Jeesus on Tie,Totuus ja Elämä. Uskova tullessaan uskoon, lähtee seuraamaan Jeesusta. Ei ole palvelija Herraansa suurempi, vaan samoihin kärsimyksiin auttamattomasti joutuu ja mitä pyhitetympään elämään pyrkii, sitä suuremmat ovat koetukset ja vainot.

Kun huudamme Herran puoleen (kuten kuuluukin), että muuta minut, tee minusta Kristuksen kaltainen palvelijasi -se tietää aina kärsimystä. Me emme muutu nautintojen ja ilojen keskellä, kuin kovasydämisemmiksi ja välinpitämättömämmiksi, sekä kärsimättömiksi. Tyytymättömyys seuraa perässä.

Väärät opettajat sanovat, että sinun tulee nauttia elämästä ja uskaltaa olla oma itsesi! Ei! Jeesus sanoo, että meidän pitää kieltää itsemme ja nöyrtyä kärsimään. Kiittää joka tilassa!

Psalmi 73: 2-5

Psalmi 37: 7 (koko luku)

Psalmi 95: 8-11

1.Piet. 4: 12-18 (koko luku)



Lue nämä. Raamattu on täynnä opetusta, joka vahvistaa kärsimyksen kautta nöyrtymisen ja kasvun tien Herrassa Jeesuksessa. Kiitos Jeesus, että autat meitä iloiten kulkemaan kaitaa tietä ja rakastamaan Sinua vaikeuksista huolimatta <3



Rakas uskova, jos olet lukenut tänne asti, onnittelen sinua! Kuulut joukkoon, jolla on vielä mahdollisuus pelastua vääryyden viettelyksiltä. On näet tulossa niin vaikeat ajat hengellisesti, että kukaan ei jaksa, ellei ole nöyrtynyt ja tyytynyt ristin kärsimyksen osallisuuteen. Ottakaamme nyt ilolla vastaan totuus ja luovuttakaamme pois omat pyyteet ja mielihalut. Sillä näin tehdessämme saamme voiman kestää kaiken ilolla Jumalan edessä.

Kärsimykset eivät saisi paaduttaa sydäntämme,vaan yhä uudelleen nöyrästi Jumalaa kiittäen saapuisimme Hänen eteensä. Sitä Hän tahtoo ja odottaa. Että kiittäisimme, luottaisimme ja uskoisimme!

Nosta nyt pääsi ylös ja usko Herraan Jeesukseen- Hän antaa voiman uskoon ja iloon!
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Ja levähtäkää vähän

"Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet. Niin hän sanoi heille: 'Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän'. Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään. Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, yksinäisyyteen."
Mark. 6:30-32 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva



1. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4. mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6. Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Room.5.

2. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3. tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
Jaak.1.
Sinettisormus

Re: Jumalalla on huumoria 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
Jesaja 43.
Vastaa Viestiin