Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Keskustele Israel aiheesta
rauhansoturi

Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Olen lukenut, että Jerusalemissa kirjoitettiin 26.9.2019, että kolmannessa temppelissä Nooan lain noudattaminen vanhan liiton järjestyksen mukaan astui voimaan, eli uuteen aikakauteen, jossa vainotaan Jeesuksen seuraajia. Ja myös Jeesuksen seuraaminen langettaa kuolemantuomion.

Joh. 16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.



Eilen katsoin tuoretta youtubetta ja tulin surulliseksi, että viattomilla 1-vuotisilla eläinparoilla uhrataan ihan turhaan ja se häväistään Jeesuksen sovitustyön. Rukoillaan, että heille alkaisi avata se Karitsa, jonka sovintoveri ja uhri heidän puolesta on jo ristinkuoleman kautta tehty ja Karitsan veri on saanut aikaan iankaikkisen lunastuksen ja pelastuksen pois synnin tuomiosta ja velasta, niille jotka uskovat Häneen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, rukoillaan Israelin kansan ja Jerusalemin kaupungin puolesta, että Herra antaisi Rauhansa laskeutua sinne. Ikävä kyllä luulen, että Israelin kansan herääminen ei tapahdu ennen kuin onnettomuus murtautuu ja Vaivanaika alkaa. Mutta Herra ei ole sidottu meidän ajatuksiimme ja tälläkin hetkellä Israelissa on monia juutalaisia, jotka ovat heränneet valvomaan ja odottamaan Jeesusta. Herra Siunaa ja Suojele myös heitä.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Eero, muutama juutalainen heräsi jo ja alkoi uskoa evankelioivaa sanomaa, mutta pelkää, että perhe ja sukulainen saisi tietää ja hylkäisi pois. Rukoillaan heidän puolesta. Samoin evankelioivien uskovien puolesta, jotka ovat vielä Israelissa evankelioimassa.

Kolmannen temppelin eteen suunnitellaan rautatien, jolla viedään eläinparkoja uhrattavaksi. En kestänyt katsoa youtubetta, jossa on viaton ja söpö eläinparka, joka ei tiedä, mikä sitä odottaa. Kumpa rääkkävä uhraaminen eläinparoilla loppuisi kokonaan pois. Epäilen, että se suututtaa eri puolelta ympäri maailmaa, kun katsoo sitä youtubetta. Epäilen myös, että Israeliin hyökätään valherauhan sopimuksen kautta, muttei ehdi tuhota Israelin, koska sinä hetkellä Jeesus tulee.

Katsoin myös youtubetta, jonka mukaan kolmannen temppelin sijainti on väärä paikka. Juutalaiset elävät yhä valheiden siteissä sokeasti. Antikristus, joka saatanan voimavaikutuksesta pystyy tekemään suuret tunnusteot ihmeineen, asettuu sinne ja esittäytyy jumalana, hänet Jeesus on surmaava suun henkäyksellä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja Ella »

4.Mooses 6:23 Siunatessanne Israelilaisia sanokaa heille.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua:
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen:
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

1.Mooses12:3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat.

Rukoillaan Israelilaisten puolesta, että he löytäisivät Jesuan Messiaan. Nyt kun Israelissa alkaa
Raamatullinen juhla aika. Ja uusi vuosi!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!!!
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Amen!

Jes. 31:5 Niin kuin linnut, jotka levittävät siipensä, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia, varjelee ja pelastaa, armahtaa ja vapauttaa. RK

5Moos. 33:29 Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa."

Ps. 29:11 Herra antaa kansalleen väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla. RK
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ai niin, unohdin mainita yhden jutun vielä. Niin juutalaiset eivät hvyäksy kirkkojen jeesusta, se on hyvä juttu. Mutta evankelioivat uskovat evankelioivat juutalaisille juutalaisesta Raamatun Jeesuksesta, niin osa heistä alkoi uskoa. Se on hyvä merkki, mutta pelkää kansaa. Rukousapua tarvitaan.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Koska kirkkojen jeesusta uskovat kristityt eivät ymmärrä olevansa hajallisissa kirkoissa, siksi kirkkojen jeesuksen evankeliointi tekee liian vaikeammaksi ja monimutkaisemmaksi, mutta juutalaisen Raamatun Jeesuksen evankeliointi ykseyden kautta synnyttää pelastavaa uskon tilaa, mutta se herättää myös pelkoa kansan, perheen ja sukulaisen vainojen takia, niinkuin Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana ja osa seurasi salassa Häntä peläten kansaa.

Juutalaiset alkoivat uskoa salassa juutalaisen Raamatun Jeesusta peläten vainoja. Rukousapua heidän puolesta tarvitaan.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Tämä on todella järkyttävää. Öljymäellä lampaan uhraaminen ja Jeesuksen henkeä manataan lampaaseen on Herralle kauhistus. Öljymäellä harjoitetaan jumalanpilkkaa. Se pilkkaa Jeesuksen sovitustyötä, että se on jo täytetty puolestamme.

Huom! Tämä video ei sovi heikkohermoisille uskoville. Voi jättää pätkän, missä on järkyttävää katsoa ja hypätä yli ja jatkaa loppuun asti, jos halutaan.

Linkki poistettu: Sopimaton sisältö

Videolla on suomenkielinen tekstitys.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kun katsoin sitä youtubetta, eli sitä kohtaa, missä parrakas mies esittäytyy, niin minulle tuli sellainen ajatus antikristuksesta. En osaa sanoa, onko parrakas mies se tuleva antikristus (?).
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mun mielestä ihmiskunnan kehitys on ennen kaikkea ihmiskuntaa opettavainen negatiivinen kehitys. Koko prosessi... Ihmisen oli hyvä olla paratiisissa tietämättä mistään pahuudesta. Mutta kun ihminen halusi ylpeyttään langeta syntiin ja nähdä aidan väärän puolen, jonne sen ei ikinä olisi kannattanut mennä. Siitä alkoi rappeutuminen.
Jumala loi ihmisen DNA:n ja kaiken tämän täydelliseksi, josta se alkoi hiljalleen monella tapaa rappeutua. Terveytemme, ikämme, henkiset kehittymisemme, kaikki.
Alussa meillä ei ollut lakia, elimme täysin sydämen totuuden varassa ja lähempänä Jumalaa kuin käsitämmekään nyt. Sitten kun se meni kuitenkin vedenpaisumukseen koska ihmiset luisuivat väkivaltaisiksi ja kauheiksi toisiaan kohtaan.
Sitten tuli lain ajan vuoro ja Jumalan valitun kansan vuoro, jonka piti olla esimerkkinä muille ja olla se ainoa joka selviäisi. No ei se mennyt sekään putkeen, vaan lopulta Jumalan oli tultava itse lihaksi ja lunastettava maailma verellään.
Tämän jälkeen uskovan elämä on muuttunut sikäli, että me tiedämme lain ja sen, ettemme kykene lakia noudattamaan, vaan jää enää armo jäljelle. Olemme kuin hukkuva oljenkorressa kiinni ja meidän elämämmekin on jo ehtoopuolella. Ihmiset ovat heikkoja, sairastavaisia ja lapsistamme syntyy laiskoja ja itsekeskeisiä allergikkoja, jotka pitävät kiinni oikeuksistaan ja loukkaantuvat joka ikisestä pikku asiastakin. Ovat siis pikkusieluisia nirppanokkia jne. jne. Päätepiste on siis lähellä.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Jarmo, amen! Niin tosiaan.


Muuten jokunen aika sitten olin lukemassa Raamattua ja siitä, että Raamatun kohdissa puhutaan saatanan synagoogasta, niin se saatanan synagooga alkoi mietityttää minua pitkään. Kun katsoin tuota youtubetta, niin aloin tajuta, että se on juuri se saatanan synagooga ja sen palvelijat tekevät, koska eivät tunne Jeesusta ja rukoilevat Jeesuksen henkeä uhrattavaan lampaaseen. Se pilkkaa ja häpäistää Jeesuksen sovitustyötä.

Mutta minua mietityttää se, mitä olin lukenut Raamattua ja siitä kohtaa, jonka mukaan he valehtelevat olevansa juutalaisia tai luulevat olevansa juutalaisia eläen valheessa, että he eivät ole oikeasti juutalaisia ja he uskovat valheeseen, jonka mukaan he ovat muka juutalaisia.

Tuon youtubeen mukaan se on itäuskonnon ja juutalaisuuden sekoitus, mikä tuntuu viittaavan valheelliseen juutalaisuuteen, koska oikeat juutalaiset eivät seuraa itäuskontoa, eivätkä talmudia.

Ilm. 2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Ilm. 3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.


Luuk. 21 luvun mukaan he eivät tunne Jeesusta valhejuutalaiset käyvät Raamatun Jeesuksen seuraajiin käsiksi ja vainoavat heitä ja vetävät heidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin Jeesuksen nimen tähden. Koska 26.9. Jerusalemissa kirjoitettiin, että Jeesuksen seuraaminen langettaa kuolemantuomion.

Luuk. 21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
13 Ja näin te joudutte todistamaan.
14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.




Valhejuutalaiset tapattavat Jeesuksen seuraajia laatineen lain 26.9. mukaan, jonka mukaan langettaa kuolemantuomion Raamatun Jeesuksen seuraajille, koska he luulevat tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle ja tekevät sen, koska he eivät tunne Isää, eivätkä Jeesusta.

Joh. 16:1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ilm. 2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Ilm. 2:9 kohdassa puhutaan pilkasta, joka tuntuu viittaavan uhrilampaaseen, koska se pilkkaa Jeesuksen sovitustyötä.
rauhansoturi

Re: Nooan laki eli vanhan liiton mukainen järjestys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Oletko kuullut, että viime torstaina 3.10. Israelin presidentti alkoi hyväksyä Israelin maan jakamisen? :o :shock: :?
Jeesus tulee pian.
Vastaa Viestiin