Muuttokokemuksia

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tämän uuden kotikaupunkini vapaaseurakunta avautui minulle niin positiivisena ja rakastavana, että se täytyy täällä jakaa. Eräät sisaret nimesivät minut uudeksi siskokseen ja sanoivat olevansa nyt minun perheeni, koska minulla ei täällä ole ketään omaista eikä sukulaista.
Olen niin onnellinen uudesta perheestäni – vaikka en kuulukaan vapikseen – tosin kuulunko vai en, sitä ei kukaan täällä kysy. Tällaista avointa yhteyttä en ole kokenut koskaan ennen, en synnyinkaupungissani enkä Helsingissä. Tuntuu kuin olisin kuivassa mullassa kärvistellyt huonekasvi, joka yhtäkkiä sai vettä niin että värit ja muut solut lennähtivät uuteen jäntevään eloon.
Uusi ystävänikin, jonka kanssa mentiin sinne yhdessä, sai osansa ystävien rukouksista, niin että me molemmat lähdettiin sieltä itkien liikutuksesta ja onnesta. Vielä ulkonakin eräs sisar profetoi uudelle ystävälleni ja sanoi siinä sivussa minullekin pari valoisaa sanaa.

Stadi on omalla tavallaan niin gimis, mutta eläkeläisen tuloille kallis budjata. Miten onnekas olenkaan, kun tulin muuttaneeksi sieltä tänne etelä-Savoon, vaikka muuttomeiningit ja tavaroiden retuutus oli vähällä viedä kaikki paukut. Puhumattakaan, että to do -listani loppu ei vähään aikaan häämötä.
Summa summarum – elämä on koko ajan olemassa kaikille, minullekin.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Onnea ja Siunausta uuteen kotiisi, Magda-sisko. Hienoa että olet jo löytänyt uusia ystäviä, siskoja ja yhteyden seurakuntaan. Herra on hyvä!


Kodin siunaamisen rukous

Taivaallinen Isä. Me ylistämme sinua lahjoistasi ja läsnäolostasi elämän kaikissa vaiheissa. Sinun kädestäsi saamme ottaa kaiken, mitä meillä on.

Auta meitä käyttämään antamiasi lahjoja oikein. Siunaa tätä kotia. Anna niiden, jotka asuvat täällä, tuntea turvaa ja yhteenkuuluvuutta. Auta heitä rakastamaan ja kunnioittamaan toisiaan.

Anna myös tässä kodissa vierailevien kokea lämpöä ja ystävyyttä. Kuule meitä Poikasi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme tähden.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunausta uuteen kotiin Magda-sisko ja kiitos stadin slangilla höystetystä tarinasta! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Toda, chaverim. Kaikki siunaukset otan kiitoksella vastaan.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ella »

Onnea ja siunausta uuteen kotiin!
Niin minäkin muutin 8vuotta sitten pois Hesasta. Sukulaisia ja kavereita olen kaivannut. Mutta onneksi on nämä sähköiset yhteydet.
Koin myös saman kuin sinä. Vapaaseurakunnassa otettiin lämpimästi vastaan. Enää en jaksa niin usein siellä käydä. Kun on matkaa...
Enkä omista autoa. Tai niin hyvää ystävää joka kuljettaisi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

No mutta onnea uuteen kotiin Magda-sisko, olet meillekin samaa perhettä, kuten me kaikki täällä. Mäkin muutin stadista 2014 vapaaehtoiseen pakkosiirtolaisuuteen ja en oo katunu. Tää murre vaan täällä on kyl sellasta, jota ei stadilaispoika opi koskaan. Vaikka en mä tiedä oonko mikään helsinkiläinenkään... en ole mistään kotosin oikeestaan. Rakkain kaupunki mulle on Suomessa Tornio, jossa mulla on ihanimmat muistot, kun elin nuoruuteni vuodet siellä.
Jos siellä Savossa puhutaan levveetä savvoo, ni täällä Satakunnassa mä en ole oppinu koskaan ymmärtää yhtä jutua. Nää täällä sanoo että "mää yhtäkkii käväsen... jossain". Mä en tajua, miten joku vaan yhtäkkiä käväsee vaikkapa Rovaniemellä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Muuttokokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ei sitä stadin slangia oikein oppinut. Vaikka 42vuotta sitä "opiskelin" Sanoivat että puhun Savon aksentilla. No täällä taas on pilkattu.
Kun en osaa enää Savon murretta puhua. Vaan jotain sekakieltä. En enää välitä siitä pilkkaamisesta. Suon sen heille anteeksi.
Tänne on muuttanut ihmisiä ympäri Suomea. Tuskin on enää puhdasta murretta. Ehkä ne jotka on täällä koko ikänsä asuneet.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin