Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
rauhansoturi

Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Tuossa minun postauksessani vesikaste mainittiin, niin haluaisin kans kertoa Herran konkreettisesta
ja suorananaisesta kutsusta vesikasteelle. Se oli todella mullistava kokemus. :D


Sinä päivänä minulle tuli toistuva kutsu ihan konkreettisesti ja suoranaisesti. Se sana toistui ja toistui lakkaamatta.
Olin hämilläni ja ihmeissäni, mitä sana tahtoo sanoa minulle ja mitä tämä tarkoittaa?!? :shock: :? Mielessäni toistui
lakkaamatta se sana tikkukirjaimellisesti KASTE. En saanut sen pois mielestäni. Se jäi mielessäni ja toistui lakkaamatta.
Minä ajattelin itsekseni; mikä minä olen vastustamaan Herraa?

Yksi naisuskova tuli luokseni ja kysyi, tahdonko lainata hänen kastekirjan. Olin hämmästynyt ja kysyin häneltä, mistä hän tiesi? :shock:
Hän kertoi kokeneensa hengessä Herran kehotuksen lainata minulle sen kastekirjan. Mutta avasin sen ja luin tekstiä. Minusta tekstit olivat liian vaikeampi ymmärtää. Suljin sen.

Äitini ja mieheni alkoivat vastustaa kasteellemenoani. Ihmettelin, vaikken yhtään kertonut siitä asiasta heille. Ihmettelin, mistä he saivat tietää sen. Varmaan he aistivat sen, siksi he varoittivat minua kasteelle menosta. Minä yksikseni ajattelin; mieluummin tottelen yksin Herraa. Sinne ajomatka kesti muutaman tunnin ja oli pitkä ajomatka. Kasteelle meno alkoi. Mieheni piti sylissä valkoisen mekon ja oli ylpeä, vaikka äiti käski häntä vartioimaan ja estämään minua menemästä kasteelle. :D Olin hämilläni ja ihmeissäni. Ensin hän vastusti minua ja nyt pitää valkoisen mekon sylissä ylpeästi. :shock: Minusta tuntui, että olin ällikällä lyöty

Kun minua kastettiin rannalla. Virolainen mies kastoi minua. Kun astuin rannalle, niin mies tuli ensin halaamaan ja pussaamaan minua. Olin taas hämilläni ja ihmeissäni. Myöhemmin sain kastetodistuksen ja huomasin, että kastepäivä on 8.8.1998. :o :shock: Mietin ihmetellen, miksi numero 8. Myöhemmin otin selvää heprean numeerisesta aakkosesta ja siten sitä luettuani aloin ymmärtää kasteen merkityksen kastepäivämäärän avulla.

Ymmärsin myös, miksi Herra varasi sen päivän minua varten, koska Hän tuntee minua läpikotaisin ja tietää vaikeuksiani, siksi varasi kastepäivän avaakseen ymmärrystä minulle. Minusta se oli ihmeellisintä, että Herra ohjasi minua ymmärtämään sitä asiaa.

Siten äitini tuli meille käymään ja siten mieheni esitti äidilleni valokuvia, joissa olin kasteella. Pelästyin, mutta huomasin ihmetellen, että äiti hymyili ja ilahtui katsoessaan niitä valokuvia. Minusta tuntui, että olisin taas ällikällä lyöty. Jälkeenpäin aloin tajuta, että Jumala taisi vaikuttaa mielenmuutoksen miehessäni ja äidissäni. Hyvä, että tottelin Herraa loppuun asti, niin siten Jumala teki töitä heissä ja vaikutti heissä mielenmuutuoksen. :)

Herra tietää tarkalleen perheestäni, siksi teki töitä heissä ohjaten minua vesikasteelle. :D

Olen kieliongelmallinen, niin kysy vaan rohkeasti, jos et saa selvää kirjoituksestani. :)
Sinettisormus

Re: Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala kutsui myös minua kasteelle suoralla kutsulla, tässä siitä kirjoitusta ja kommentteja. Kirjoitin siitä useammassa osassa, sillä tarina on pitkä.

viewtopic.php?f=5&t=77

... tosin minun tarinani täällä jo monet tuntevat. :P
Sinettisormus

Re: Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
rauhansoturi

Re: Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ok, Sinetti. :)

No ajattelen kirjoittaa vähän lisää vielä...

Minun pelastuminen perustuu yksin uskon kautta Raamatun Jeesukseen, siis vesikaste ei ole pelastuskysymys, enkä uskoon tulleena ja uudestisyntyneenä ottanut vesikastetta pelastuakseni, vaan se vesikaste on seuraava askel uskoontulon jälkeen ja kuuliaisuuden osoitus Jumalalle halusta seurata ja palvella Häntä. :)
Sinettisormus

Re: Herran konkreettinen ja suoranainen kutsu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Juuri näin.
Vastaa Viestiin