itseään kieltäminen

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Pi_O

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Tervetuloa rauhansoturi minunkin puolestani!
Rukoilen sinulle herkkyyttä Jumalan puoleen. Kun tuntee Jumalan äänen niin kaikki tuntuu paljon helpommalta.

Tuo ravinto on tärkeä asia. Jos ei syö terveellisesti ja riittävästi niin helposti alkaa heikottamaan. Heikko ja voimaton olo on pelottava!
Olen monesti kehottanut ihmisiä syömään juuri sitä, mitä tekee mieli. Mutta ennen sitä täytyy oppia kuuntelemaan elimistöään, että mitä oikeasti tekee mieli eikä sitä, missä on paljon herkullista ja addiktoivaa sokeria, ja millä saa nopeasti verensokerin ylös. Me tarvitsemme energian lisäksi paljon muitakin ravinteita kuten proteiineja ja vitamiineja sekä suoloja. Jos syö sitä, mitä elimistö oikeasti tarvitsee niin tulee syötyä vähemmän. Silloin ravinto täyttää kaikki elimistön tarpeet eikä nopeasti verensokeria nostavia herkkuja tee samalla tavalla mieli.

:oops: Pyydän siis noudattamaan juuri lihaa :geek: Ristiriitaista!

Mutta taas toisaalta tässä ajassa meitä on kehotettu pitämään itsestä huolta. Jumalan luoma keho tietää ja kertoo, mitä se tarvitsee, jos sitä vain malttaa kuunnella.
Jumala tietää, että mitä ihminen milloinkin tarvitsee.
Esim. autiomaahan satoi Mooseksen vaelluksen aikana mannaa ja autiomaa koettelemuksen jälkeen enkelit toivat Jeesukselle ruokaa.

Itse olen paljon pohtinut tuota toisen posken kääntämistä.

En todellakaan kovin helposti, mutta kuitenkin toisinaan teen kanteluita viranomaisten toiminnasta. Teen kanteluita silloin, kun tunnen, että henkeni tai jonkun toisen on vaarassa.

Pitäisikö antaa varastaa ja vaarantaa terveys ihan vapaasti?
Maaret

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tuo on ollut mullekin vaikea aihe vuoden 2015 jälkeen. Kun ne jotka suvaitsivat pahuutta osoittautuivat täysin välinpitämättömiksi lasten raiskauksia kohtaan.
Vielä nytkin kun luen minkä tahansa uutisen joka on mielestäni aivoton niin suutun ja viha ihmisiä kohtaan täyttää koko mieleni. Se on rasittavaa.
Pitäisi taiteilla sen kanssa ettei välitä maailman pahuudesta ja elää vain omaa elämäänsä mutta sitten ei kestä olla välinpitämätön kaikkea tuhoamista kohtaan.

Toki välillä rauhoittuu kun ymmärtää että Jumala tulee tuhoamaan kaiken pahuuden ehkä jo hyvinkin pian. Joka tapauksessa Hän tuomitsee kaikkien rikokset vaikka ne Suomen oikeudessa jäisi tuomiotta.

Jos joskus olen lähettänyt viranomaisille sähköpostia niin olen sen kuitenkin esittänyt hyvin kohteliaasti ja kunnioittaen . silläkin uhalla ettei lukija sitä millään tavalla noteeraisi. Saanpahan vastuuvapauden että olen varoittanut tulevasta tuhosta ymmärtämättömiä jotka kuitenkin ovat siitä viime kädessä vastuussa.
Maaret

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Maaret »

😄 joskus olen saanut jopa vastauksia kohteliaita "kyseinen asia ei ole minun osastoni vastuulla". 😁 Sehän onkin yleisin selitys kaikelle välinpitämättömyydelle. Ne ei ymmärrä edes sen vertaa että vaikka se kyseinen "teko" ei ole heidän osastonsa vastulla niin päätöksiä tehdessään valtuustoissa ja hallituksissa ovat itse vastuussa sen teon osatekijöistä ja valtaan saattamisesta.
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Pi_O kirjoitti: 10 Syys 2019, 20:37 Tervetuloa rauhansoturi minunkin puolestani!
Rukoilen sinulle herkkyyttä Jumalan puoleen. Kun tuntee Jumalan äänen niin kaikki tuntuu paljon helpommalta.

Tuo ravinto on tärkeä asia. Jos ei syö terveellisesti ja riittävästi niin helposti alkaa heikottamaan. Heikko ja voimaton olo on pelottava!
Olen monesti kehottanut ihmisiä syömään juuri sitä, mitä tekee mieli. Mutta ennen sitä täytyy oppia kuuntelemaan elimistöään, että mitä oikeasti tekee mieli eikä sitä, missä on paljon herkullista ja addiktoivaa sokeria, ja millä saa nopeasti verensokerin ylös. Me tarvitsemme energian lisäksi paljon muitakin ravinteita kuten proteiineja ja vitamiineja sekä suoloja. Jos syö sitä, mitä elimistö oikeasti tarvitsee niin tulee syötyä vähemmän. Silloin ravinto täyttää kaikki elimistön tarpeet eikä nopeasti verensokeria nostavia herkkuja tee samalla tavalla mieli.

:oops: Pyydän siis noudattamaan juuri lihaa :geek: Ristiriitaista!

Mutta taas toisaalta tässä ajassa meitä on kehotettu pitämään itsestä huolta. Jumalan luoma keho tietää ja kertoo, mitä se tarvitsee, jos sitä vain malttaa kuunnella.
Jumala tietää, että mitä ihminen milloinkin tarvitsee.
Esim. autiomaahan satoi Mooseksen vaelluksen aikana mannaa ja autiomaa koettelemuksen jälkeen enkelit toivat Jeesukselle ruokaa.

Itse olen paljon pohtinut tuota toisen posken kääntämistä.

En todellakaan kovin helposti, mutta kuitenkin toisinaan teen kanteluita viranomaisten toiminnasta. Teen kanteluita silloin, kun tunnen, että henkeni tai jonkun toisen on vaarassa.

Pitäisikö antaa varastaa ja vaarantaa terveys ihan vapaasti?

Kiitos, Pi_O esirukouksestasi! :) Totta, verensokeriarvon takia... Muuten minulla oli ylävatsan turvotusongelma, joka tulee hiilihydraattisesta ruokavaliosta. Aamuisin ylävatsa aina turposi. Otin yhteyden funktionaaliseen lääkäriin. Hän suositteli minulle ketogeenista ruokavaliota. Siten turvotus katosi, samoin heittelehtivä verensokeriarvo.

Koska hiilihydraattinen ruokavalio vaikuttaa verensokeriarvossa suureksi sokeripitoiseksi, siksi se kovin heittelehti ja se nostattaa painoa. Syön kyllä lihaa. :) No mitä herkkuihin tulee, syön ketoherkkuja. Mutta heikkouteni on rustico, hamppu ja nokkos leipää, jossa on paljon hiilareita. En voi himoilleni mitään. On vähähydraattista ketoleipää, jota syön myös, mutta himoan enemmän rustico, hamppu ja nokkos leipää.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä Raamatusta löytyy ainakin välillisiä viitteitä siitä, että ihmisen on tarkoitus nauttia maan antimista, mutta kuten tässä keskustelussa on jo todettu, että missä se raja sitten menee, milloin nauttiminen menee mässäilyksi eli lihan himot saavat vallan? Mun mielestä sen kyllä tuntee sydämessään ja siitäkin on muistaakseni Sinetti kirjoittanut aikaisemmin, että ihminen tietää milloin on tekemässä syntiä, mutta on juuri kyse ihmisen tahtotilasta, haluaako noudattaa sitä ääntä, joka sanoo että nyt menet liiallisuuksiin vai kuunteleeko mieluummin vaikka vatsaansa.

Tosin nykypäivänä on voi olla vaikea erottaa sitä pientä ääntä, koska kaikki pyritään kääntämään päälaelleen ja esimerkiksi monet ruoat on tehty koukuttaviksi. Oon itse ollut myös ketogeneettisellä ruokavaliolla aiemmin ja sen yhteydessä voi sanoa, että todella nauttii pienistäkin ruoka-annoksista, maut korostuvat ja vaikutukset ovat kuin paastolla. Mutta nyt sen jättäneenä huomaa, että varsinkin prosessoituja ruokiahan voisi syödä vaikka miten paljon, vaikka se pieni ääni sanoo, että "tuo on mässäilyä". Mutta uskon tosiaan myös, että kohtuus pitää lihan himot kurissa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Niin, Eero. Yksi kysymys vielä.... :) Mutta miten nauttimisen käsitellään? Nälän takia vai nautinnon takia? Jos nautinnon takia, eikö se ole mässäilyksi? Olen hämilläni. :D
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Neh.8:10 Ja hän sanoi vielä heille: Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.

5.Moos.12:7 Ja siellä syökää Herran, teidän Jumalanne, edessä, ja iloitkaa perheinenne kaikesta, mitä kätenne on hankkinut, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.

Room.12:13,15 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta./ Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

Saarn.2:24-25 Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä. -" Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman Minua ? " -

Saarn.3:13 Mutta jokaiselle ihmiselle on sekin, että hän syö ja juo ja nauttii hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, Jumalan lahja.

Saarn.5:18 Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, jolla ihminen itseänsä vaivaa auringon alla lyhyinä elämänsä päivinä, jotka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa.

Saarn.9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 11 Syys 2019, 13:08 Neh.8:10 Ja hän sanoi vielä heille: Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.

5.Moos.12:7 Ja siellä syökää Herran, teidän Jumalanne, edessä, ja iloitkaa perheinenne kaikesta, mitä kätenne on hankkinut, millä Herra, sinun Jumalasi, on sinua siunannut.

Room.12:13,15 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta./ Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

Saarn.2:24-25 Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä. -" Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman Minua ? " -

Saarn.3:13 Mutta jokaiselle ihmiselle on sekin, että hän syö ja juo ja nauttii hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, Jumalan lahja.

Saarn.5:18 Katso, minkä minä olen tullut näkemään, on hyvää ja kaunista syödä ja juoda ja nauttia hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, jolla ihminen itseänsä vaivaa auringon alla lyhyinä elämänsä päivinä, jotka Jumala on hänelle antanut; sillä se on hänen osansa.

Saarn.9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Kiitos paljon! Nyt asia selvisi noiden Raamatun kohtien ohessa. Siis voi syödä turvallisin mielin. :) Kiitos vielä kerran sinulle! :)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä, minusta AO:n vastaus selvitti asian hyvin, saamme siis nauttia elämästä, ei Herra ole halunnut luoda maailmaa kurjuuteen, se kurjuus on tullut synnin myötä.

Ja minusta tuohon nauttimiseen sanana sisältyy ajatus kohtuudesta ja terveellisyydestä. Hekumointi ja mässäily ovat sitten asia erikseen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Tiedättekö luomu turkkilaista jogurttia? Se tuntuu suussa ihan taivaa-aallliselta. :) Eikö se tarkoita, että se olisi mässäily? Tarvitsisin rukousapua, että osaisin tunnistaa, milloin mässäily on ja milloin ei ole.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tiedän sen jugurtin. Se on tosi hyvää. Kiitoksen kanssa voi syödä tätä kotimaista tuotetta. Ei se ole mässäilyä kun ei syö
kerralla liikaa. :P
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Minä syön sitä lähes joka ilta. Joskus kaksi kolme kertaa vähän siitä samasta jogurttipurkista. Vaikea sanoa, onko se mässäilyä? Se on minulle lohturuokaa, koska suussa se tuntuu ihanan pehmeältä ja taivaalliselta.
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Minulla mieli tekisi nyt perunalastuja :oops:
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Haluaisin alkaa opetella riisuutumaan pois maailman turvasta, koska se hyvin pian viedään minulta pois kokonaan. Nyt olisi hyvä aika aloittaa harjaantuminen uskossa, jossa tuki ja turva on yksin Jumalassa. Haluaisin oppia ankkuroimaan yksin Jeesukseen, koska Hän on ainoa luottamus ja turva tässä maailmassa, eikä maailman turva.
Maaret

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Yksi tapa ankkuroitua Jeesukseen on luottaa että Hän itse neuvoo sua eikä kaikkea tekemistään tarvitse vahtia. Jeesus jo sovitti sun synnit. EI sun tarvii itseäsi nyt sen jälkeen yrittää pelastaa.
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Olen pahoillani, että taisin johtaa väärinymmärrykseen. En sitä tarkoita.
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kyllä vähän harmittaa yhteisymmärryksen puute, eikä voi vaihtaa ajatuksiaan enää, varsinkin uskovien keskellä, kun yhteisymmärrys ei tunnu löytyvän.

Kun on kokenut ne vaikeat ajat, niin tietää, mitä puhua, mutta toinen, joka ei ole niitä vaikeita aikoja kokenut, eikä tiedä niistä kokemuksista, niin silti siihen kommentoi ja semmoinen sävy aiheuttaa kolhaisun. :? On hyvä Jumalan armosta antauduttava anteeksiantamuksen kouluun, niin Hän auttaa ja täyttää sydämen Jumalan rakkaudella kaikkia kohtaan. No pidetään hiljennystauon, jos sitä kestetään. :)
Sinettisormus

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle avautui tuo hirveä todellisuus syömisestäsi, kun kerroit tuosta äitisi peloittelusta.
Siksi jatkankin rukousta asian puolesta. Sillä Herra yksin voi auttaa tässä traumaksi muodostuneessa asiassa.
Herra anna tähän asiaan yliluonnollista voimaasi. Me emme pyydä, että jos Sinä voit auttaa, vaan me odotamme Sinulta apua, jonka Sinä annat lupaustesi mukaisesti. Me tiedämme että Sinä Jeesus Kristus voit ja myös autat.
Kiitämme Sinua siitä, että tämä, ehkä "siskomme", rauhansoturi, saa sinulta vihdoin, tähän syömis asiaan rauhan ja vapauden, Sinun kauttasi Jeesus Kristus.
Pelon henkivalta pitää tätä soturiamme vankinaan, mutta me julistamme sille kovaa huutaen:
- " PELONHENKI JA MÄSSÄILYN HENKI; POISTU RAUHANSOTURI SISKOMME KEHOSTA JA MIELESTÄ; JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ!!!"
Nämä henget eivät ole Jumalalta ja niillä ei ole oikeutta meihin, eikä tähän veljeemme!
Anna Jeesus noiden henkien tilalle, sinun Rauhaasi ja Vapauttasi! Muusta emme huoli ja uskossa NYT OTAMME TÄMÄN RAUHANSOTURILLE VASTAAN!
Kiitos Jeesus että kuulet huutomme ja jätämme tämän asian Sinun hoitoosi. Olkoon soturi nyt Sinun hoitopöydälläsi, Jeesus Kristus! Me luotamme Sinuun ja lupauksiisi USKOEN!
Tapahtukoon Sinun hyvä tahtosi tässä asiassa.
Amen.
rauhansoturi

Re: itseään kieltäminen

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Amen! Kiitos, Sinetti! Nyt yhteisymmärrys on löydetty. Kiitos Herralle!
Vastaa Viestiin