Kysymys

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
rauhansoturi

Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Rauhaa tänne foorumiin! :)

Olen uusi täällä. Kiinnostaisi tietää, mikä on tämän foorumin tarkoitus?

Kysyn, onko rakkauden vastaanottaminen totuuteeen ja totuuden tunteminen ja totuuden tuntemisen kautta uloskasvaminen tämän foorumin tarkoitus, ninkuin Raamattu sanoo: Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi?

Eli Raamatun opetuksen mukaan me Kristuksessa kasvamme ja rakennumme ja pyhitymme totuudessa ja valmistumme morsiaiksi sulhasta varten odottaen Herran paluutta. Totuus ja rakkaus kulkevat aina käsi kädessä, se on tasapainottava uskonelämä. Ilman rakkautta totuus on niinkuin kova kolhaisu.

Oli mielenkiintoista huomata Raamattua, jonka mukaan ensin armo ja siten totuus. Armo on niinkuin suojamekanismi pois kolhaisulta ja armo johtaa totuuteen, niin se tuo tasapainottavaa uskonkasvua, sillä armo kasvattaa siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili totuudessa pyhittämistä. Samoin Jeesus on itse täynnä armoa ja totuutta.

Raamatun mukaan Jumalassa ei ole yhtään vääryyttä, se tarkottaa, ettei Hänessä ole pientä vääryyttä, ei mitään kaikkea vääryyttä. Hänen asetukset ovat selkeitä ja ne valaisee ymmärrystä Jumalan asetuksiin. Niin se tarkoittaa, että Raamattu ei ole sellainen, että voisi hakea Raamatusta jotakuta opetusta tukien väärää opetusta kiertäen pois totuudelta, niin silloin totuuden kautta vapaaksi tuleminen eli ojentautuminen terveeseen uskoon jää pois.

Ilman totuutta rakkaus on sielullinen ja uskonnollinen. En kohdista tällä kirjoituksella ketään kenenkään loukkaantumatta ja menemättä kenenkään henkilökohtaisuuksiin. Itsessäni on myös parannuttavaa. Pyhä Henki näyttää minussa synnin joko suoraan minulle tai Jumalan lasten kautta tai Jumalan Sanan kautta tai myös ei-uskovien ihmisten kautta heidän tietämättä, että Jumala toimii heidän kautta.

Palataan vielä siihen, että ilman totuutta rakkaus on sielullinen ja uskonnollinen. Jeesus sanoi opetuslapsille kehottaen, että ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta. Se hapatus on osa uskonnollisuutta. Jeesus sanoi; Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana. Kansa kunnioittaa Jeesusta huulillaan, se tarkoittaa, että Jeesusta kunnioitetaan vain suullisesti. Heidän sydämensä on Jeesuksesta kaukana, se tarkoittaa, ettei sydän totuuden tuntemisen kautta lähesty Jeesusta. Jeesuksen sanojen mukaan se on ulkokultaisuutta eli tekopyhyyttä. Jesaja sanoo; heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä.

Usko on sellainen elävä usko, totuudessa pyhittämisen ja mielenuudistuksen kautta ja se on otollinen Herralle. Se on osa pyhänä, nuhteettomana ja moitteettomana asettamista Jumalan Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta (Kol. 1:22). Siksi Jeesus maanpäällisen vaelluksen aikana kehotti välttämään uskonnollista hapatusta.

Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili opetuslasten ja tulevien opetuslasten puolesta, että Jumala pyhittää heitä totuudessa, sillä Jumalan Sana on totuus. Jeesus sanoi pyhittävänsä itsensä heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Jeesus pyhittää itsensä meidän tähden, että Hän kirkastaa meille totuuden tuntemisen kautta. Koska totuus tekee vapaaksi kaikista synneistä ja kaikista valheen siteistä.

Profetia tuli minulle ja siinä puhuttiin, että totuus tekee minua vapaaksi valheen siteistä. Mietin ihmetellen, mitä profetia tarkoittaa valheiden siteillä. Kun totuuden tuntemisen kautta hylkäsin ne väärät opetukset ja siten muistin profetian ja aloin ymmärtää, että profetia tarkoitti juuri niitäkin ja sitä, että elin väärien opetusten mukaan, mitkä ei pohjaudu Raamattuun ja olin ihan kiinni niistä vääristä opetuksista, niinkuin liima ja siten profetia tuli ja totuus teki minua vapaaksi niistä.

Muuton jälkeen en vielä löytänyt seurakuntaa. En tarkoita, että etsisin täydellistä seurakuntaa. Se olisi mahdotonta löytää. :D Tarkoitan seurakuntaa, joka toimii totuuden mukaan odottaen Jeesuksen paluutta. Mietin, voiko foorumi olla nettiseurakunnan korvike? :roll: Foorumilla seurakunta koostuu uskovista.

Jotain pientä kerrottavaa itsestäni.

Etten hallitse suomea sujuvasti. Välillä sanat katoavat ja välillä vääristävät, sen mukaan kirjoitan, niin se aiheuttaa hämmennystä ja väärinymmärrystä. Minulla on keksittymisvaikeuksia ja olen kieliongelmainen. Jos olen enemmän ihmisten ilmoilla, niin vaikeukset katoaa, mutta kuitenkin minulle tulee virheitä sanojen kanssa. Minulla on myös lukemisvaikeuksia.

Jos tekstit ovat toisistaan kiinni, niin en pysty lukemaan mitään. Joka kolmas tai neljäs tai viides (riippuu asiayhteyden mukaisesta lauseesta) tyhjä välirivi helpottaa lukemista. Mutta voin käyttää hiirtä ja se on niinkuin apuväline lukemisen kanssa, kun vedän tekstit tummaksi rivittäin, niin se helpottaa lukemista hitaasti, mutta sujuvasti. :)
Sinettisormus

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos kysymästä ja avauksesta Rauhansoturi.
Me nojaudumme Raamatun Sanomaan ja sen Totuuteen. Siihen kaikella hyvällä tahdolla pyrimme.
Jumalan Sanan Totuus, Rauha, Rakkaus ja Jumalan Pyhä Henki täällä vallitkoon!

2. Kor. 13:11 "... niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."
Sinettisormus

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minun yksi ja ehkä suurin kutsumus on Jeesuksen Kristuksen Rakkauden jakaminen niin täällä foorumissa kuin myös maailmalla. Se Rakkaus kumpuaa sydämestäni, jossa Jeesus asustaa, Pyhän Hengensä kautta. Tätä on monien vaikea ymmärtää ja monasti minulle on sanottu, ettei noin voi puhua, ei noin voi kirjoittaa. Mutta minä voin, Jeesuksessa Kristuksessa! :P
Sinettisormus

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Minä kuuntelen, mitä Herra Jumala puhuu. Hän lupaa rauhan kansalleen, omilleen -- älkööt he enää eksykö mielettömyyteen! Hän antaa apunsa niille, jotka häntä palvelevat, ja niin meidän maamme saa takaisin kunniansa.

Laupeus ja uskollisuus kohtaavat, oikeus ja rauha suutelevat toisiaan. Uskollisuus versoo maasta ja oikeus katsoo alas taivaasta. Herra antaa kaiken hyvän, maa antaa satonsa. Herran edellä kulkee oikeus, se valmistaa Herralle tien.
- - -
'Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.'"
Ps. 85:9-14; Joh. 14:27 [kr92] [kr38]
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ok ja kiitos, Sinetti. :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mun kai kuuluis vastata tähän palstan puolesta. Asiahan meni niin, että me oltiin Sinetin kanssa jo pitkään Suomi24:llä jaksettu kuulla pilkkaa ja provosointia... vuosia siis. Mun tytär opiskeli silloin ATK ohjelmointi-insinööriksi ja mä kyselin siltä neuvoa et saata pelastussanomaan oma foorumi. Tytär ehdotti avoimen koodin tätä foorumia ja hän teki sen meille.
No sitten Eero tuli mukaan kuvioihin ja hän on myös IT alan ammattilainen ja osasi päivittää turvalliseksi tämän foorumin.

Tarkoitus tällä foorumilla on selkeä: Haluamme että ihmiset saavat keskustella täällä ilman pilkkaa ja siten, että hyvät kristilliset arvot otetaan huomioon. Siksi palstalla on useita valvojia, jotka puuttuvat henkilökohtaisiin hyökkäyksiin ja muuhun asiattomuuteen.
Palstan säännöt kannattaa ehdottomasti lukea, nimittäin meillä on ollut palstalla ihmisiä, jotka eivät kunnioittaneet Raamattua, vaan toivat muuta sanomaa ja sellaisiin me emme voi muut toimenpidettä tehdä, kuin bannata ja lopulta poistaa henkilö ehkä kokonaan.

Tarkalleen ottaen, palstan tarkoitus on hyvässä hengessä tuoda näkemyksiä uskostaan ja myös opinsuunnista. Täytyy vain muistaa, ettemme mollaa ketään. Eikä kenekään kertomaa tapaa ymmärtää Raamatun sanomaa, pilkata, vaan aidosti keskustellaan. Ei ole pakko omaksua täällä minunkaan kertomia asioita, joita pidän ehdottomasti Jumalan antamina profetioina. En minä usko että kukaan pelastuu siksi että vain minua kuuntelisi.
Sen sijaan minä pidän ainakin tärkeimänä täällä Jeesus keskeisyyttä... Se joka Jeesusta alentaa, niin se ei ole tänne tervetullut.
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kiitos, Jarmo, vastauksestasi ja on hyvä tietää tämän foorumin tarkoitus. :) Muuten ajat sitten googleella surffaillessani se Suomineito -kuva ilmaantui ja kopioin ja tallensin sen kuvan koneeseen. Koska se kuva puhutti minua, että Suomen kansa on Israelin jäännös ja siten huomasin siinä nettisivun, jossa on sinun nimesi. :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

rauhansoturi kirjoitti: 10 Syys 2019, 18:20...että Suomen kansa on Israelin jäännös ja siten huomasin siinä nettisivun, jossa on sinun nimesi. :)
Amen ja kiitos tästä huomiosta... Minä uskon että olemme sitä. Enoni teki geenitutkimuksen meistä ja siellä sanottiin että olemme leeviläistä sukua Israelista. Se kuulosti utopistiselta, mutta mistäs minä sen tiedän... Näillä mennään ja uskon että Suomi on monella tapaa pienois Israel... ainakin vertauskuvallisesti ja profetaalisesti.
Maaret

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Jos me ollaan leeviläisiä niin se selittäisi miksei meillä ole rikkautta.

5. Moos. 10:9
Sentähden Leevi ei saanut osuutta eikä perintöosaa veljiensä rinnalla, sillä Herra on hänen perintöosansa, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on hänelle puhunut.
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

-jarmo- kirjoitti: 10 Syys 2019, 19:57
rauhansoturi kirjoitti: 10 Syys 2019, 18:20...että Suomen kansa on Israelin jäännös ja siten huomasin siinä nettisivun, jossa on sinun nimesi. :)
Amen ja kiitos tästä huomiosta... Minä uskon että olemme sitä. Enoni teki geenitutkimuksen meistä ja siellä sanottiin että olemme leeviläistä sukua Israelista. Se kuulosti utopistiselta, mutta mistäs minä sen tiedän... Näillä mennään ja uskon että Suomi on monella tapaa pienois Israel... ainakin vertauskuvallisesti ja profetaalisesti.
Leevi... mielenkiintoista! :) Muuten se punainen vaakuna, jossa on miekka, jonka päällä seisoo leijona ja leijonan ympärillä on 9 ruusuketta, kuvaa kuulemma Jeesusta. Moni suomalainen ei tiedä siitä alkuperäistä tarkoitusta, joka viittaa Jeesukseen.
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kysyn, kun Jumala karkotti osan Israelin heimosta Suomeen, kantautuiko se vaakunan mukana tänne Suomeen siksi? :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

rauhansoturi kirjoitti: 10 Syys 2019, 21:12 Kysyn, kun Jumala karkotti osan Israelin heimosta Suomeen, kantautuiko se vaakunan mukana tänne Suomeen siksi? :)
Akika ihana... Jumalan teko ja Hänen päätös!
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

-jarmo- kirjoitti: 10 Syys 2019, 21:23
rauhansoturi kirjoitti: 10 Syys 2019, 21:12 Kysyn, kun Jumala karkotti osan Israelin heimosta Suomeen, kantautuiko se vaakunan mukana tänne Suomeen siksi? :)
Akika ihana... Jumalan teko ja Hänen päätös!
Mielenkiintoista! :) Tuntuu, ikäänkuin Jumala yrittäisi puhua Suomen kansalle raamatullisen vaakunan kautta kuningasten kuninkaasta Jeesuksesta ja vaakuna olisi Suomen kansalle virtuaalinen evankeliointi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Uskon varmuudenomaisesti että tämä vaakuna ei ole minkäänlainen sattuma.
Lion_of_Finland.jpg
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

En tiennyt tuosta Islamin miekasta. Kuinka vaakuna tiesi jo Islamin jutun, vaikka vaakuna kantautui mukana Israelista tänne Suomeen ja jo vanha vaakuna?

Entä ne ruusukkeet? Kuulemma ne kuvaa Jumalan armolahjoja?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tähän väliin huikkaan, että kyllä mun mielestä keskustelupalsta on paikka, jonne seurakunta voi kokoontua. Ja hienosti sanottu Rauhansoturi tuosta rakkaudesta, armosta ja totuudesta. Ilman rakkautta Herran sanoma olisi armoton.

Oon myös miettinyt mitä se tarkoitta, että Herra sanoo olevansa Totuus. Ehkä se on asia, jota ei Raamatusta järjellä oikein pysty selittämään, vaan se on Raamatun sanoma kokonaisuutena. Hän on ilmoittanut meille, että Hän On.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ajattelen kertoa jotain pientä juttua.

Elin siinä väärässä tiedossa, mitä sellaisia asioita Raamattu ei anna. Minua pelasti se sydämeni asenne, kun päätin ottaa vastaan rakkautta totuuteen. Myös minua pelasti myös avoimin ja tutkivin mielin asenne, jolla oli yksi ainoa mahdollisuus perehtyä totuuteen. Samoin profetia tuli ja sanoi valheen siteistä. Niin profetian kautta totuus teki minua vapaaksi niistä. Profetia tarkoittaa vääriä opetuksia, vääriä oppeja ja vääriä tietoja, mitä Raamattu ei sellaisia asioita anna mitään. Uskonkasvuni kautta hylkäsin ne kaikki.

Ajattelen kertoa vielä siitä toisesta asiasta.

Kävin säännöllisesti raamattupiirissä, niin raamattupiirin vetäjä pyysi yhtä miesuskovaa opettamaan meille. Se mies toi vakavan eksytysopin mukanaan. Mies huomasi, että minua kiinnosti Raamattu ja alkoi opettaa minulle siitä eksytysopista. Myöhemmin koin, miten uskoani yritettiin ottaa pois. Koin, että se oli itse Jumala, joka otti uskoani kiinni. Sanoin Jumalalle, älä, en halua menettää uskoani Jumalaan. Se oli eka kerta, kun Jumala teki minulle.

Jumala jätti tekemättä. Myöhemmin Jumala otti lopultakin minun uskoani kokonaan pois. Putosin pohjattomaan kuoppaan. Vajosin kokoajan saamatta pohjaa, jossa voisin levätä, kerätä voimia ja nousta jälleen ylös, niinkuin minun oli tapana tehdä. Mutta yksi asia oli täysin hämmästyttävää. Jumala oli ihan selvästi lähellä ja läsnä kokoajan. Lattialla istuessani katselin Jumalaa ja mietin ihmetellen, miten mahdollista se on, vaikka minulla ei ole yhtään uskoa Jumalaan ja Jumalahan istuu vieressäni. :shock:

Meni päiviä, kunnes hoksasin pyytää Jumalaa johdattamaan minua oikean opettajan luo, että saisin uskon. Siten menin läppärille ja siten heti valmiina minun nenän edessä oli se oikea opettaja opetusaineineen. Se opetusaihe paljasti siitä eksytysopista, jonka miesuskova toi ja opetti minulle. Ihmettelin miettien, yhteensattumaako vai tämä on siis Jumalan johdatus?!?! Siten luin sen opetusaiheen ja tajusin, miksi Jumala teki minulle.

Koska jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois. Aloin ymmärtää ja ajattelin itsekseni, siis Jumala repi eksytyskeskeisen opetuksen juurineen pois minusta, siksi menetin uskon. Samoin aloin ymmärtää, että Jumala oli ihan selvästi lähellä ja läsnä kokoajan, vaikka minulla ei ollut yhtään uskoa Häneen.

Niin oikean opettajan kautta sain raamatullisen uskon. Myöhemmin yksi Raamattu pisti silmiini ja se oli oikein osuvasti sanottu minun kohdalleni.

Hoos. 7:12 Juuri kun ovat menossa, minä levitän verkkoni heidän päällensä ja pudotan heidät alas kuin taivaan linnut; minä kuritan heitä, niinkuin on julistettu heidän seurakunnallensa.

Jumala taisi pudottaa verkon päälleni ja repi eksytyskeskeisen opetuksen juurineen minusta pois. :)
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Ella »

Olen kuullut ruusukkeista vaakunassa, että ne kuvaavat montako kadonnutta heimoa on Suomessa.
Monissa paikkakuntien vaakunoissa on Daavidin tähtiä ja ruusukkeita.
Myös Suomessa on Isaskarilaisia jotka tuntevat aikain merkit.

Leeviläiset on pappis sukua.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Juu, leeviläiset ovat pappiskansaa... Enoni väittää että sukumme on tuota sukua... En sitten tiedä. Ihanaa se on kuulua juutalaiseen verenperintöön muutenkin, vaikka olenkin 100% Jeesuksen kautta siinä kansassa oksastettu.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jossakin oli että näinä lopun aikoina löytyy niitä "kadonneita" heimoja. Emme ole kadoksissa. Kun olemme oksastettu jaloon öljypuuhun.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin