Omer

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

mautsa kirjoitti: 09 Elo 2019, 21:09 se menee niin tarkalleen raamatun mukaisesti. päivää ja hetkeä et voit tietää, voit laskea vuodet,koettelemus tulee ,Paavalin sanoin: se päivä ei tule, ennen kuin laittomuuden ihminen ilmestyy. missään kohtaa raamattua on uskoville luvattu tempaus ennen koetusta.
päivää ja hetkeä et voit tietää? MITÄ PÄIVÄÄ ja HETKEÄ tarkoitat? Tempaushetkeäkö?

Raamatussa on kolme paikkaa, jotka haluan tähän tuoda:

1. viittaus:
Matteus 24:35-36 jossa lukee tämä päivä ja hetki, josta ei tiedä... MIKÄ SE SIIS ON?
35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Elikkä se on se päivä, jolloin taivas ja maa katoavat. Onko se sinusta tempauksen kanssa sama päivä?

2. viittaus:
1. Tess. 5:1-5 jossa puhutaan Herran päivän tulosta, eikä se yllätä meitä, sillä olemme valon lapsia. Herran päivä on varmasti paljon lähempänä tempauspäivän tuloa, kuin se päivä, kun taivas ja maa katoaa.
2. Tess. 2:1-2 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
Lisäksi kun, tässä samassa kohdassa on lause, ennen kuin se laiton ilmestyy = mistä tunnistat sen ilmestymisen? Mistä tiedät, onko tuo laiton jo ilmestynyt. Tiedät sen vasta sinä päivänä kun koko maa ilmetellen seuraa sen nousua. Ei ennen!

3. viittaus:
Aamos 3:7 YKSINKERTAISESTI: Herra Herra, ei tee mitään, ellei ensin ilmoita siitä palvelijoilleen profeetoille.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos valvojat! Pidetään palsta siistinä...
Matteus 24:48-51 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siis minuun kohdistuvaa kritiikkiä saa antaa ihan vapaasti. En mä tätä palstaa tehny teille siksi että ollaan ku Neuvostoliitossa, vaan vapaasti saa mieleipiteensä tuoda. Ottakaa esimerkkiä vaikkapa AOAOAO... sta joka kristisoi minua hyvin usein. Hän on täällä luottovalvoja ja osaa sanoa fiksusti ja asiallisesti sen missä on eri mieltä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Et mautsa tunnu olevan perillä ihan tästä pelastussanoman keskeisestä sisällöstä ja moni muu asia pistää sinut tekemään jotain, minkä näet hyväksi, vaikkei muut niin näe. Esimerkiksi sekin, että koet että sinua syyllistetään täällä, vaikka sinun kirjoituksesi syyllistävät minua erittäinkin paljon. Et vaan huomaa sitä, vaikka muut sen näkevät.
Maaret

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Maaret »

En tiedä mikä on Omer , eikä kiinnosta.
Mutta tuo pedon viha on jo täällä. Se on nuo terroristit, jotka raiskaa ja tappaa, se on tuo viha, jota raivotaan somessa "suvaitsemattomia" vastaan. Se on tuo mieltymys, jota yhteiskunta tuntee terroristeja ja raiskaajia kohtaan. Se on tuo viha, joka leviää maapallolla niin, että päättäjät vihaavat omaa kansaansa ja haluavat valtapaikoille pedon pesäkkeeseen (EU).
Eli olemme jo tuossa koetuksessa ja ahdingossa. Jos ei sitä näe tai koe niin ehkä on itse hyvinvoinnissaan tehnyt rauhan pedon kanssa.
Jopa hollywoodin riivaajat ovat villiintyneet tekemään yhä hirveämpiä elokuvia. Katsoin vahingossa K12 ohjelman TVstä. Siinä lävistettiin ihminen. Näin sopivaa on pedon mielestä terrorisoida jo 12 vuotiaiden lasten mieltä.
Jopa kuuluisat näyttelijät menevät agressiivisina puolustamaan eurooppaan saapuvia terroristeja ja taiskaajia. He ilmaisevat tällä halveksivansa lapsiuhreja, tapettuja naisia. Heidän vihansa on riivaajien vihaa.
Maaret

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Jumalan viha on suurempi. Se on ydinpommi tai 100rihterin maanjäristys. Se on kuvattu VT ssä :
"kaikki ihmiset pakenivat kallioluoliin ja pyysivät vuorilta kaatukaa meidän päällemme "
"Hän antoi sataa rakeita, tulta ja tulikiveä, niin kaikki makasivat maassa kuolleina ruumiina".

Joten ne vihat ovat hieman eritasoisia.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pelastussanoman keskeisin asia on KOLME:
1. temapus, morsian lähtee varkain ja se on huisin pieni määrä vain valitut (viittaus Getsemanen puutarhaan, jossa alas jää nukkumaan ja kolme lähtee ylös Jeesuksen itsesnä nimeämät henkilöt)
2. tempaus, häävieraat, jossa lähtee varmasti useita miljardeja ihmisiä koska herätys on saanut sen aikaan (tämä on kymmenen neitsyen kaltainen ylösotto)
3. Jeesus palaa näkyvällä tavalla, ei enää tempauksia! (Luukas 12:35-36 ja Sakarja 14. luku) Löytäneekö Herra enää uskoa maan päältä? Löytää ja hakee sen pellon reunat, josta jo Moose puhui 3. kirjan 23. luvussa.
Maaret

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Onhan se vaikeaa kenelle tahansa jos ei itse tekstistä saa selvää puhutaanko Jeesuksesta vai anrikristuksesta.
Toinen vastaava termivaikeus on siinä "kunhan tulee poistetuksi se mikä pidättää".

Jos ei alkutekstistä selviä mikä pidättää niin vielä vähemmän suomalainen maija meikäläinen voi tietää mikä pidättää.

Mutta koska kyse ei ole pelastuksen perusasiasta niin en siihen sen enempää panosta. Uskossamme on muitakin joka päiväiseen elämään liittyviä asioita joihin kukaan ei osaa vastata joten se siitä.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Ella »

Tämä morsius seurakunta joka pidättää. Sitten kun se on pois. Antikristus riehuu täydellä voimalla.
Näin olen asian ymmärtänyt!
Tule Herra Jeesus!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Ella! Näin minäkin asian ymmärrän.
Mutta kaikenkaikkiaan, ei meidän liika analysointimme tuo pelastusta, vaan niin olen ymmärtänyt ja sitä yritän noudattaa elämässäni, että usko Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä on nro 1. Ja eläminen Hänen antaman esimerkin mukaan. Teot ei meitä pelasta, mutta niissä oleva sydämen asenteemme on eduksi ja hyväksi uskon elämässämme. Kristuksen rakkaudella tehdyt teot kauttamme, on sitä mitä Hän haluaa meidän täällä olevan. Jos meillä ei ole Rakkautta, joka on Kristuksesta, emme ole mitään, se sanotaan myös Sanassa.
Olen sitä mieltä ja usein sen ääneen sanonutkin, että me teemme uskosta liian vaikean asian, sillä sitähän se ei ole.
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näytetään, minkälainen hedelmä meissä kasvaa, onko se rakentava vaiko hajoittava? Hedelmästä me toisemme tunnistamme.
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje galatalaisille 5
1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja vielä tämä on minun tuotava ja kokonaisuudessaan:


Evankeliumi Matteuksen mukaan 7
1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
7. Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10. taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17. Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28. Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29. sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
Tuula1

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen mautsa. Älkää lyökö kanssapalvelijaa sanotaan Raamatussa tai ei ihan noilla sanoilla, mutta siis annetaan ymmärtää, että sitä ei kannata tehdä. Tärkeintä on, että uskomme Jeesukseen ja Hänen Jumaluuteensa sekä Hänen antamaan evankeliumiin ja sen loppuun asti saattamiseen. Kaikki me olemme vajavaisia ja Jumalan kirkkautta vailla. Ilman Jeesusta emme ole mitään. Aamen.
Sinettisormus

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Mautsa! Sydämeni hypähti ilosta ja Rakkaus Kristuksessa täytti sydäntäni. Herra on koskettanut sisintäsi ja kasvu Häneen ja Vapauteen, Hänen kauttaan saa alkaa. Kiitos Jeesus, saan Iloita Kanssasi Jeesus, veljestämme Mautsasta! Koen vahvasti, että muutosta on tapahtumassa! Pyhä Henki on läsnä.

Ps. anteeksianto Vapauttaa, siitä on hyvä lähteä.
Maaret

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ihmeellistä! Olen ollut 30 vuotta uskossa ja ekaa kertaa näen että joku netissä tunnustaa erehtyneensä ja pyytää anteeksi.
Totisesti Jeesus sitä arvostaa ja puhdistaa. ⚘
Maaret

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Jeesukselle. Tämä antaa toivoa paremmasta jopa sivusta katsojalle.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, anteeksipyytäminen ja sen näyttäminen on varmaankin vaikeinta mitä ihminen voi tehdä. Ja tosiaan, en ole missään muualla netissä, kuin tällä palstalla törmännyt siihen, että ihmiset ovat todella vilpittömiä toisiaan kohtaan. Se on harvinaista, Pyhän Hengen työtä!

Voi kun nyt Herra tulisi jo. Tänään totesin toisessa yhteydessä, että viljaa puidaan jo ja kuivurit huutavat yötä päivää. Herra, aloita Sinun elonkorjuusi, haikailemme Sinua, katsomme taivaalle. Sitä hetkeä odotamme! Että saisimme nähdä Sinut sellaisena kuin Sinä olet! Autuas hetki, ei enää muuta kuin Sinun läsnäolosi, jossa voimme lämmitellä ikuisesti kaikki yhdessä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Omer

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos mautsa ja sanomattakin selvää, ettei minulla ole mitään ongelmaa antaa anteeksi, annettu on jo 2000 vuotta sitten nämä...
Sen sijaan mitä pelastussanomaan ja omeriin tulee, niin tämä on sellainen harrastus, johon Raamattu meitä kehottaa, valvokaa ja autuas on se, jonka Herra tapaa odottamasta ja valvomasta. Ei ole väliä sillä, kuka onnistuu arvaamaan tai tietämään mistään mitään. Tärkeintä on että tähyilemme ja odotamme kuin pikkupoika tai -tyttö joulupukkia, jännittäen ja koko sydämestä. Joka ikinen narahdus ja risahdus kiinnostaa, joko Herramme Jeesus nyt tulee. Sellainen koiranuni, jossa joka hetki joku aisti on valveilla ja hetkessä heräämme, jos pikkusenkaan tuntuu siltä, että temapus olisi lähellä.
Vastaa Viestiin