Köyhä vai rikas

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Paavali kirjoittaa pärjänneensä hyvin kaikissa olosuhteissa, sekä köyhyydessä että rikkaudessa.

Koetko sinä samoin? Onko köyhyys sinulle katastrofi? Kun en voi toteuttaa kaikkia päähänpistoja, minä ainakin nautin haastaa kekseliäisyyttäni.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Magda, näin myös minä koen. Ei meidän ole hyvä saada kaikkea mitä mieli halajaa.
Rikas, joka saa kaiken, minkä ikinä tahtoo, ei osaa arvostaa oikeasti elämää ja sen kauneutta. Tuolle ihmiselle/ rikkaalle, kaikki on keinotekoista. Rahalla ei voi ostaa Rakkautta, sitä ainoaa oikeaa, Kristuksen Rakkautta.
Minäkin tykkään askarrella kierrätys materiaaleista, miettiä, mitä mistäkin voi tehdä ja paljon olen niitä kerännyt ja viennyt myös vammaisten päivätoiminta käyttöön, kun sielläkin on budjetit hyvin tiukat. Askarella pitäisi, mutta ei ole rahaa materiaaliin. Mutta mielikuvituksella ja ilolla saa paljon aikaan.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Pyydän valmiiksi anteeksi että tulen sotkemaan kauniin ketjunne mutta nyt on kyseessä elämä ja kuolema.

Kun ei enää riitä rahat elämiseen eikä enää jaksa tapella tämän sadistisen yhteiskunnan kanssa niin voisitteko neuvoa: lopetanko velan lyhennykset ja antaudun ulosoton asiakkaaksi vai lopetanko syömisen?
Joka kuukausi joutuu kerjäämään yhteiskunnalta rahaa ja olemaan kuin henkeään uhattaisi jatkuvasti. Nyt KELA antoi väärän päätöksen koska ei osaa katsoa päivämääriä ja mä en enää jaksa!

Olen itkenyt ja kerjännyt että Jumala auttausi mutta Hän ei selvästikään tahdo auttaa köyhiä. Vaan tämä kituminen jatkuu kuukaudesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen.

Koska en tunne ketään jolta kysyä neuvoa ilman että halveksivat ja vähättelevät ihmisen ikuista ahdinkoa eikä keskustelu paltoilla todennäköisesti sanottaisi muuta kuin "tapa ittes" nin kysyn teiltä mitä voi ihminen tehdä kun satanistien yhteiskunta ajaa ahtaalle ja kidutta loputtomasti?
En halua enää väliaikaista apua jotta kidun taas uudestaan kuukauden kuluttua vaan haluaisin tietää miten lopetan tämän? Jätänkö kaiken ja kävelen metsään kuolemaan? EN uskalla kuitenkaan itseäni tappaa koska ehkä Jumala ei ota luokseen itsensä tappajaa ja sitä paitsi se ehkä sattuu.
Mutta jos lopetan syömisen niin siinäkin kuolema voi kestää kauan ja hidas kituminen on samaa kuin mitä satanistien yhteiskunta tekee kansalaisilleen.

Anteeksi vielä kerran mutta jos täällä olisi joku joka osaa neuvoa. En halua mitään mukavia rohkaisuja koska Jumala ei halua auttaa niin odottaminen ikuisesti on turhaa.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Onko oikeasti Jumalan tarkoitus hyljätä köyhät? Kun rupesin äsken katsomaan netistä edellisen kaupunkini seurakunnan kokousta ja ne kertoivat omista toiminnoistaan niin muistin etten sielläkään voinut olla siinä toiminnassa kauaa mukana koska mulla ei ollut rahaa bussilippuun. Eli Jumala ei halunnut mun olevan edes seurakunnassa osallisena, miksi ??? Kun avustin siellä köyhien ruokatilaisuudessa niin köyhdyin entisestään kun jouduin maksamaan ne bussimatkat eikä silti siellä ollut mulle sopivaa avustusruokaa koska mulla on laktoosivaiva. Eli oliko sekin Jumalan tarkoitus että "auttaessani köyhiä" köyhdyn itse entisestään? Mutta en saa itse köyhänä apua? Miksi jokin kirous vaivaa mua? Onko mun esi-isä kirottu niin että se jatkuu tähän päivään asti ja koko mun elämän? EN tarkoita jotain sellaista kirousta ettei pelastuisi vaan sellaista ettei koskaan voi saada mitään maallista siunausta.
Tuula1

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Haluan sinua siunata Maaret. Ymmärrän sinua, koska itse olen aina pyörinyt samanlaisissa tunnelmissa. kerron sinulle, kuinka Jumala minua kohteli tässä n. pari vuotta sitten tämän raha asian kanssa, kun päivittelin ainaista köyhyyttä ja velkaisuuttani. Halusin lotota eräänäkin lauantai iltana, kun Jumala alkoi minua puhuttelemaan oikein vahvasti sisällä. Hän antoi minulle numerot ja sanoi, että jos pelaat nämä numerot niin saat rahaa ja paljon, mutta siihen liittyy myös toinen puoli ja mieti tarkkaan kumman valitset näistä. se oli selvää puhetta nimittäin Hän sanoi, että jos haluan rahat, niin saan yksinäisyyden ja sairauden taakakseni (näin sieluni silmin, kuinka minulle virtasi rahaa. en osaa tuota tilannetta sanoa, mutta se tuntui niin todelliselta), kun taas jos päätät olla se mikä nyt olet ja turvaudut minuun saat siunauksen ja avun. valitsin tuon raha summan edestä jumalan siunauksen koska en halunnut enää enempää sairauksia riesakseni.ja totisesti Hän on pitänyt minusta köyhästä huolen. olen monet kerrat ajanut tyhjällä tankilla tuolla laholla auton romulla kotiin töistä ja on se ihme sekin, että se on mennyt läpi katsastuksesta, kun se on niin ruosteinenkin pelleiltään.Mutta oli minulla juuri samanlaisia kokemuksia kuin sinullakin ennekuin tulin uskoon, nimittäin koin samanlaista kirousta ja epäilinkin tuota lapsuudessa kokemaani tapaamista, kun odottelin bussia erään baarin edessä lapsena, niin siihen tuli mustalainen ja sanoi, että hai anna tyttö minä ennustan sinua kädestä. sanoin, että en anna ja se mustalainen sanoi, että kiroaa minut. noh olen sitten laittanut tuon kirouksen piikkiin tämän köyhyyteni, kunnes luin, että rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan. ennemmin kamelikin menee neulan silmän lävitse, kun rikas taivaaseen.olen ihan tyytyväinen elämääni vaikka surkuttelenkin välillä elämääni.Minä koen, että se ei ole sinun seurakunta jos menee tuohon mallille tuo, että joudut tuollaiseen tilanteeseen. Onko sinulla siinä lähempänä jotakin seurakuntaa vaikka kävelymatkan päässä, jossa voisit käydä? mutta onhan sinulla meidät täällä pelastussanomissa, jos sinulla ei ole mahdollista seurakunta yhteyteen. mä jatkan vielä tätä juttua sen verran, että ihmettelen tuota, että kuitenkin toiset saavat lotota, niin kuin se Talo Riitta ja Heikki, jotka voittivat miljoonia lotossa. paljon he kyllä avustavat niin kuin esim. patmosta ja ovat israelin tukena. toisille ei suoda rahaa, niin kuin minulle, mutta ei se mitään. haluan olla mieluummin köyhä, kun kipeä. Sitten vielä sanon tämän, että jotenkin minä uskon, että Jumala Kaikkivaltias on kyllä tarkoittanut, että kaikilla ihmisillä olisi rahaa ja ruokaa sekä toimeentuloa, mutta maiden omat poliitikot ja päättävissä toimissa työskentelevät ovat aina aikojen alusta asti ryöstäneet köyhille tarkoitetut rahat ja siksi on köyhyyttä yhteiskunnissa.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Tuula tarinastasi.
Tulin juuri siihen tulokseen että "olipas taas tyhmä tempaus , en todellakaan aio tappaa itseäni sikojen takia". Joten se siitä.

Mutta en silti taas tiedä mistä saan rahaa ensi kuun ruokaan. Toki voisin vaan lakata maksamasta sitä pankkivelkaa niin sitten selviäisin mutta se on niin noloa. Ja kun katsoo TVstä noita Britannian "Ulosottomiehet"-ohjelmaa niin onhan se hirveetä kun velka sitten kasvaa korkoa korolle.
Toivotaan että Jumala pian tuhoaa noiden petojen valtakunnan.

Itse olen kanssa pelannut veikkauksessa ja viime aikoina saanut siitä muutaman kympin että olen voinut maksaa sitä velkaa. Mutta kun edes KELA ei osaa lukea päivämääriä niin joutuu pelkoon kun kieltävät ruokarahan. Eihän sellaista tee kuin suoranaiset sadistit.
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Ella »

Shalom! Maaret ja Tuula
Rukoilin puolestanne yöllä. Jumala pitää meistä huolen. Vaikka se Rukous vastaus voi joskus kestää.
Luukas 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

On lihalle vaikeaa rukoilla niiden puolesta jotka kiusaavat. Kun Raamattu sanoo niin. Silloin täytyy totella.
Entisellä työ paikalla, lähin työkaveri kiusasi. Ja sairastuin siitä. Olen antanut hänelle anteeksi. Ja
Jumala on pyyhkinyt sen asian mielestäni.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Maaret, päättelen että sinulla on asunto (josta tosin velkaa), telkkari ja tietsikka/puhelin. Globaalisti verrattuna kuulut maailman hyväosaisiin.
Miksi olet noin pahassa tulokuopassa, että pohdit mistä saat ruokaa? Minun ruokamenot ovat noin 240€ kuussa, sisältäen jopa palvelukeskuksen lounaat silloin tällöin. Eilen kuljin sattumalta lähikaupan roskisten ohi ja näin siellä ihmisiä, ja kurkistin sisään. Mulle työnnettiin heti syliin tomaatteja, leipää, jugurttia. Kyseessä oli whatsapp-ryhmä, joka on tehnyt sopimuksen kauppiaista jotka antavat ilmaiseksi ruokaa, jota ei voi enää pitää myynnissä. Kehotettiin liittymään whatsappiin, josta en ymmärrä mitään. Mutta siis tällaisia ryhmiä saattaa olla muuallakin kuin pääkaupungissa.
Vaatteita mulla on kaappi täynnä eikä lääkemenoja juuri ole.
Kehotan sinua tekemään talousarviota oikein paperilla. Onko tilanteesi todella noin vakava? Suomessa ei pitäisi olla kenenkään tilanne se, ettei ole rahaa ruokaan. Jos lainan lyhennykset vie kaiken elämän, voitko suunnitella realisoida omaisuuden ja harkita jotain muuta vaihtoehtoa tilalle?
Terveisin sisaresi Herrassa
Viimeksi muokannut Magda-sisko, 22 Heinä 2019, 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Maaret, vielä tiedoksi - tätä ei moni tiedä - jos loppulainan maksaa koko könttänä pois, siitä ei mene korkoa. Sitä menee vain lyhennyksissä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Tuula1

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

itse en omista mitään, muutakuin vanhan ruosteisen fordin. enkä kyllä haluakaan omistaa.mieheni omistaa kylläkin, mutta olen huomannut, että mitä enemmän ihminen omistaa jotakin vaikka asunto osakkeita tms, niin hänellä on kaikenlaisia vastoin käymisiä ja huolia, joita he eivät edes huomaa vaan laittavat sen elämän piikkiin. itselläni ei ole muuta huolta kuin työssä käynti ja auton romu sekä pakolliset maksut.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Magda-sisko kirjoitti: 22 Heinä 2019, 08:39 Maaret, päättelen että sinulla on asunto (josta tosin velkaa), telkkari ja tietsikka/puhelin. Globaalisti verrattuna kuulut maailman hyväosaisiin.
Miksi olet noin pahassa tulokuopassa, että pohdit mistä saat ruokaa? Minun ruokamenot ovat noin 240€ kuussa, sisältäen jopa palvelukeskuksen lounaat silloin tällöin. Eilen kuljin sattumalta lähikaupan roskisten ohi ja näin siellä ihmisiä, ja kurkistin sisään. Mulle työnnettiin heti syliin tomaatteja, leipää, jugurttia. Kyseessä oli whatsapp-ryhmä, joka on tehnyt sopimuksen kauppiaista jotka antavat ilmaiseksi ruokaa, jota ei voi enää pitää myynnissä. Kehotettiin liittymään whatsappiin, josta en ymmärrä mitään. Mutta siis tällaisia ryhmiä saattaa olla muuallakin kuin pääkaupungissa.
Vaatteita mulla on kaappi täynnä eikä lääkemenoja juuri ole.
Kehotan sinua tekemään talousarviota oikein paperilla. Onko tilanteesi todella noin vakava? Suomessa ei pitäisi olla kenenkään tilanne se, ettei ole rahaa ruokaan. Jos lainan lyhennykset vie kaiken elämän, voitko suunnitella realisoida omaisuuden ja harkita jotain muuta vaihtoehtoa tilalle?
Terveisin sisaresi Herrassa
Kiitos. Kyllä olen miettinyt kaikkea. Velka ei ole asunnosta vaan kulutusluotta jolla 20 vuotta sitten sain hankittua tietokoneen. En ele siis selvinnyt siitä pienestä velasta niin kauan aikana. En omista siis asuntoa enkä autoa.
Mutta kommenttisi kertoo miten normaalia on kaikille ajatella että jopa köyhä omistaisi jotain.
Olen yrittänyt myydä perintotauluja tori.fissä mutta siellä kommentoijat kertoo niiden okevan vain painokuvia.
Mikään roska jonka omistan ei kelpaa kenellekään ostettavaksi. Sitä paitsi kai köyhällä pitää olla edes ruokapöytä?
En omista ylimääräisiä vaatteita vaan joudun rukoilemaan apua että löytäisinbedes sopuvia sukkia edullisesti.
Velan jälkeen jää käteen 200€ /kk. Mutta velka ei oikeasti lyhene koska joudun kaikkeen muuhun käyttämään aina sitä luottokorttia.

Kun KELA tekee kerran sen virheellisen päätöksen niin ensi kuun elämiseen jää 50€ nauttiiko ne oikeasti sadismista?
Sitä paitsi olen paperilla selittänyt menoni monelle mutta he eivät ota sen enempää todesta kuin sinäkään.
Siksi joudun vain oppimaan ihmisten täydellistä välinpitämättömyyttä ja miettimään miksi Jumalakin on välinpitämätön.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tätä tietokonetta maksan osamaksulla 3 vuotta josta vielä vuosi on jäljellä. Kun kone vanhenee niin sehän täytyy uusia muutaman vuoden välein kun se lakkaa toimimasta.
Kaikki kaavakkeet ja pankki asia joutuu nykyään tekemään tietokoneella joten tulee se yhtä kalliiksi kulkea bussilla kirjastoon kuin maksaa 3 vuotta tietokonetta.
Sitä paitsi miksi sinunkin mielestäsi on oikein verrata suomalaista köyhää kehitysmaan nälkäänäkeviin? Siis minun ei pidäkään kuulua tähän suomen yhteiskuntaan vaan saharan savimajoissa asuvien yhteiskuntaan?

Kun vanha kattilani rupesi olemaan sen verran kirjava pohjastaan että epäilin siitä irtoavan myrkyllisiä metalleja ruokaan kun koko ajan oli maha kipee. Niin heitin sen pois. Sitten keitin kaakaota lasisessa uunivuoassa. Yllättäin oivalsin että parvekkeella on vanha kattila josta puuttuu kahva. Ihastuin. Ja irroitin kahvan tuosta poisheitettävästä kattilasta ja siirsin sen tuohon toiseen vanhaan parvekkeella jo vuoden muhineeseen kattilaan. Nyt minulla on siisti kattila kaakaota varten. Olin ylpeä mutta tajusin että Jumala sääli minua ja ajatteli ettei näin kuuluisi olla. 😢
Mutta ei sille mitään mahda. Kun joku on tarkoitettu köyhäksi niin näin se vaan on. Eikä se haittaa mutta tuo yhteiskunnan sadismi joka ei koskaan lakkaa vaan pahenee se tuottaa vihaa ja todella oksettaa.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Niin ja tuosta telkkarista. Sen sain siskoltani joka osti itselleen uuden. Samoin TV-pöydän sain siskolta. Keittiönruokapöydän tuolit on lahjoitettu ja sohvaa ei ole. Nojatuoli oli 20€ tarjouksessa. Ja siinä painaa metallikehikko niin että täytyy lisätä kaikenlaisia pehmusteita.
Sängyssä on vesivanhingossa haiseva patja johon anoin sosiaalivirastosta uuutta patjaa. Nyt odotan jos myöntävät jos kaikki heidän rahat ei mene terroristien täysihoitoon.
Kaikki matot ovat lahjoitettuja joten en ole saanut mitään esim huonekaluja tai muita avustuksia KELAsta joka mielellään lahjoittaa niitä ulkomaalaisille terroristeille.
Kaikki käytäntö siis osoittaa etten kuulu tähän yhteiskuntaan vaan se tekee kaikkensa minunkaltaisteni eliminoimiseksi.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Magda-sisko kirjoitti: 22 Heinä 2019, 08:47 Maaret, vielä tiedoksi - tätä ei moni tiedä - jos loppulainan maksaa koko könttänä pois, siitä ei mene korkoa. Sitä menee vain lyhennyksissä.
Mä en edes ymmärrä mitä tämä lause tarkoittaa mutta kuten sanoin velkani on vain 20vuotta vanha kulutusluotto siis vain muutama tuhat joka kuitenkin on köyhälle mahdoton elämänsä aikana selvittää kun yhteiskunta ei anna työtä.

TVssä menee noita englantilaisia sarjoja joissa eräässä palvelijalle annettiin 50punnan laina ja se oli hänelle elämää suurempi ihme, tällaista vanhaa aikaa ymmärrän vaikka toisille nykyään 50puntaa on vain taskuraha.
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tuula1 kirjoitti: 22 Heinä 2019, 10:21 itse en omista mitään, muutakuin vanhan ruosteisen fordin. enkä kyllä haluakaan omistaa.mieheni omistaa kylläkin, mutta olen huomannut, että mitä enemmän ihminen omistaa jotakin vaikka asunto osakkeita tms, niin hänellä on kaikenlaisia vastoin käymisiä ja huolia, joita he eivät edes huomaa vaan laittavat sen elämän piikkiin. itselläni ei ole muuta huolta kuin työssä käynti ja auton romu sekä pakolliset maksut.
Ymmärrän näkemyksesi. Mutta haluaisin omistaa edes sen verran etten olisi loputtomasti sadistisista kelan virkailijoista riippuvainen.
Minä vihaan KELAa. :evil:

Toki silloin tällöin rukoilen heidänkin puolestaan. Elämä mahtaa olla ahdistavaa kun työkseen kiduttaa köyhiä.
Ajatella että KELAn johtajakin pääsi juuri eläkkeelle köyhiä kidutettuaan ja sillä rikastuttuaan. :( Mahtaa sekin olla kamala elämän perintö.
Sinettisormus

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En minäkään pärjäisi, jollei tuota miestä vielä tuossa vierellä olisi. Kelan tuilla elelen. Käyn kuntouttavaa työtoimintaa sen minimin, 1pv. 4 tuntia viikko.
Normi työhön en enää kykene ja ikää on n. 59. Olen väsynyt sairauksieni kanssa. En näitä halua sen enempää murehtia, mutta kun nyt tuli puheeksi niin jos vähän availen. Eli vähän yli 500 e saan kuussa ja jos tulee poissa oloja, se jää johonkin 400:n helposti.
Ja totta tuo kuinka kela hölmöilee eikä osaa käyttää maalaisjärkeä, noissa virheissä mitä tekee. Minulla tuli myös kerran päivämäärä virhe yhteen kohtaan, kun ilmoitin 4 viikon työssä oloni. Ja yhdestä kohtaa päivä pois, kuukauden olin kyllä siihen merkinnyt ja että olin silloin työtön. Edeltävät päivät ja sen jälkeiset päivät oli oikein, mutta se yksi numero puuttui ja heikkopäisempikin ymmärtäisi että se on ollut vain kirjoitusvirhe. Mutta EI! Kela ei sitä ymmärtänyt. Ihmettelin kun rahoja ei alkanut kuulumaan ja menin kysymään. Täältä on n. 18 km kelaan ja kun sinne lähden on minun oltava siellä kylällä kokopäivän, kun kyytiä ei ole kotia, ennen kuin mieheni pääsee töistä.
Virkailija vain ilmoitti tyhmänä että heillä ei ole oikeutta tehdä päätöstä jos jotain puuttuu. Ja minä kiukkusin, että olisi voinut käyttää omankäden oikeutta ja lisätä sen yhden puuttuvan numeron ja ainakin soittaa minulle kun tuon huomasi, mutta ei edes soittoa kuulunut, vaikka numero oli ilmoitettu hakemuksessa.
Näitä esimerkkejä löytyy kyllä monelta kelan töppäyksistä, ja se pieni köyhä ihminen on se joka kärsii, odottaessa, koska se vähäinen almu sieltä tulee? Ja korkoja ei makseta, mutta jos toisin päin käy kömmähdys, niin köyhä maksaa moninkertaisena takaisin. No se siitä .. ihan alkoi taas tunteet kuumenemaan :D
Haluaisin niin irti tästä oravan pyörästä, mutta en vain pääse. Eläkkeelle pääsy on kiristetty eikä ole siis sitä mahdollista saada ja lääkäri sanoi, ettei minulle ole työtä, jota enää voisin tehdä, joten jään vain väliinputoojaksi, joita täällä suomessa on paljon ja tämä ryhmä on päättäjiltä täysin unohdettu.
Joskus olen ajatellut, että jos en olisi uskossa, olisin jo varmasti päästänyt itseni päiviltä, mutta Herran omana ymmärrän, että se ei ole Jumalan tahdon mukaista, vaan saatanan tahdon ja sillehän en anna periksi. Olen usein miettinyt noina hetkinä, että miten olisikaan käynyt sovitustyön jos Jeesus olisi totellut saatanaa ja hypännyt alas niin kuin tuo vihulainen kehoitti? No, sehän on selvää että tuo sovitus työ olisi epäonnistunut.
Sitä jaksaa, kun ajattelee, että pysynpähän nöyränä ja ylpeys karisee, sillä sehän on synneistä pahinpia.
Kun luin tarinaasi Maaret, minulle nousi vahvasti Matt.25 ja sen pitäisi olla meidän kaikkien uskovien sydämessä. Sen mukaan olen yrittänyt elää ja olen antanut vaatteita ja muuta mitä en enää itse tarvitse, niille, jotka tarvitsee. Rahaa minulla ei ole ollut koskaan antaa, mutta kaikkea muuta ja ennen kaikkea sitä lähimmäisen RAKKAUTTA!
Nytkin tuli heti mieleen että missähän asut, että yrittäisin sinulle jotain toimittaa? Vaatteita? Astioita? Minulle herää aina se auttamisen tarve, johon Matteus 25 meitä kehoittaa. Minulla ei ole edes ajokorttia, joten sekin vaikeuttaa minun auttamistani.
Rakas Jeesus Kristus, anna apusi tälle rakkaaksi käyneelle siskolleni, Maaretille! Sinä voit ja Sinä rakastat Maaretia. Minulle tuli jo tässä ikävä kun Maaretista ei kuulunut mitään ja pelkäsin että tämä sisko oli lähtenyt pois .. mutta onneksi ei sittenkään!
Kiitos Jeesus!
Eipä tästä apua tainut olla, mutta ollaanpahan samaisessa junassa.
Ole Siunattu Jeesuksessa Kristuksessa!
Maaret

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos kirjoituksestasi Sinetti-sisko. Kyllä tuokin rohkaisee ettei ole yksin tässä kiduttajien uhrina vaan saa ikäänkuin vertaistukea kun kerrot omia kokemuksiasi. En oikeastaan tarvitse tavaraa tai vaatteita. Pesen vaatteitani sen mukaan kuin ne menee pesuun niin riittää ne "kolmekin puseroa" 😊
Lähinnä se pelottaa etten saa velkaa maksettua ja joudun menettämään luottotietoni. Silloin ei enää saa edes puhelin liittymää jos yllättäin tarvitsisi.
Tai mitään muutakaan missä tarvii osamaksua. Niin ja ruokaraha kun on tiukalla niin eilenkin söin päivälliseksi kaksi leipää joiden päällä hieman lohta.
Mutta ei se haittaa. Olen mielelläni silloin tällöin pienemmällä ruualla.

Tuo mitä kerroit kelasta osoittaa että ne ovat oikeasti tietokoneen orjia joten onhan se ihan sama mistä koneelta sen ruokarahansa saa kun joka tapauksessa se on tietokone jonka ne numerot täytyy hyväksyä. SIksi se ihminen ei voi tehdä omia järjen käyttöpäätelmiä. Kun ruksi puuttuu koneelta niin kone ei anna rahaa. Näin se vaan menee.

Jos yhtään vertaa tätä aikaa muinaiseen normaaliin elämään niin kyllä tämän jo nyt täytyy olla sitä suurta ahdistusta jonka kaltaista ei tule toiste. Koska Jumala tuskin antaa enää uutta aikakautta jolloin koneet päättää ihmisten elämästä. Siis toki tämä huipentuu vielä siihen pedon merkkiin jota ilman kone ei anna ruokarahaa vaan määrää merkittömän ihmisen tapettavaksi.

Mutta eipä tästä nyt enempää kun ajatukset rönsyilee.... 😁

Kiitos vielä kerran rohkaisustasi, luenpa seuraavaksi tuon Matt 25.
Sinettisormus

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Itse ostan mielelläni itselleni ihan kirpputorilta vaatteita ja muuta jos sopivaa kohalle löytyy ja ... sit toi tokmanni myy halvalla poisto vaatteita. En siis elele muodin mukaan. :)

Joskus haaveilin, että perustan oman kirpparin, jossa olisi sellainen avustus nurkkaus. :roll:
No .. mieheni palautti minut "IKÄVÄSTI" maan pinnalle. :lol:
Sinettisormus

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Köyhä vai rikas

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Vastaa Viestiin