Jeesuksen odottamisen tärkeys

Keskustele eskatologisista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kirjoitin aiheesta ja haluaisin käytävän keskutelua:
Raamatussa on selvästi sanottu: että Hän tulee pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat. Tämä on sanottu monissa kohdin Raamattua, aina Psalmeista ja Danielista saakka, eikä yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään, sanoo Raamattu. Samoin Psalmeissa: Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Samoin kuin tämäkin: sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat, sanoo siis Jesajakin ja jatkaa vielä rajummin: Kuninkaista tulee sinulle lastenhoitajat, heidän ruhtinattaristaan sinulle imettäjät. Sinun edessäsi he kumartuvat maahan kasvoillensa ja nuolevat tomun sinun jaloistasi. Silloin sinä tiedät, että minä olen Herra ja että ne, jotka minua odottavat, eivät häpeään joudu.
...jatkuu linkistä:
http://www.pelastussanoma.fi/paivittais ... tekeminen/
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Ella »

PS 130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartija aamua, kuin vartija aamua.

Kyllä päivittäinen Rukous on. Tule Herra Jeesus. Tästä pimenevästä maailman ajasta.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Äsken tuolla tein toisiksi viimeistä kirjoitusta Lasten blogiini. Olen vienyt sinne Lasten Paras Ystävä kirjaa ja tänään oli vuorossa toiseksi viimeinen tarina ja huomenna ilmeisesti jaan tuon kirjan loppuun, jos Herra suo. Viimeinen tarina on; Kaksi joukkoa istuimen edessä :
https://lapsenusko.blogspot.com/2019/07 ... et-44.html

Koin sitä tehdessäni ja kirjoittaessa, että tämä sopi tähän ketjuun niin täydellisesti.
Jeesus kehoitti opetuslapsia valvomaan ja rukoilemaan, eli olemaan koko ajan valmiina, Hänen tuloaan odottaen. Niin on tehneet kaikki Hänen omansa, jotka Häntä odottavat alati tulevaksi. He, emmekä me, Hänen omansa sano koskaan: " Ei Hän tänään tule". Sillä sitä emme tiedä.
Meidän vain tulee Valvoa/ Odottaa, usko ja rakkaus sydämessämme, ja olemaan valmiita kaikesta, ettei meillä ole mitään mikä meitä estäisi lähtemästä Hänen tullessaan.
Tule siis Jeesus ja lopeta tämä odotus! Kiitos Jeesus, sillä uskon, Sinua rakastaen, että Sinä todella tulet pian!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa mietteissäni oli myös sellainen ajatus, että kun puhutaan morsiamesta ja suhteesta sulhaseen, niin eikös se olekin niin, että morsian odottaa tuota hääpäivää kuin se olisi ainoa asia mikä on. Kun taas häävieraalle se päivä on velvollisuus, joka on kaukana siitä odotuksen tasosta, jonka morsian kokee. Häävieraat nimenomaan sanoo, että no se päivä tulee kun tulee, häävaatteetkin pitää laittaa, eikä siinä ole sitä palavaa odotusta, vaan velvollisuudentuntoa vain.
Sinettisormus

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken kirjoitin tuon viimeisen tarinan tuonne lasten blogiin ja nyt kirja on kerottu ja jaettu ja saavutettu loppuun : https://lapsenusko.blogspot.com/2019/07 ... sa-45.html

Oli koko ajan kummallinen olo, tehdä sitä "lopetus" työtä. Ne olivat hyvät päätös sanat, nojautuen Matt.25:n.
Olemmeko eläneet sen mukaan?

Ja Henki ja morsian sanovat: ..Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: .. Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Hän, joka näitä todistaa, sanoo: .. Totisesti, minä tulen pian!"
Amen, tule, Herra Jeesus!
Sinettisormus

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. niin, se oli siellä blogissa 107 : s teksti ... :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

"EI NYT IHAN VIELÄ" he sanoivat:
Luukas 14:18-20 Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla' ...JEESUKSEN LUO!
Sinettisormus

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhaa!
Tuon tämän tämän aamun annin tähän ketjuun .. tähän liittyen.
Illalla kun kävin nukkumaan ja siinä rukouksessa pyysin:
- " Anna Jeesus aamulla jotain joka kertoo tulostasi ja tuosta 17.7. päivästä".
Sitten aamulla Hänen läsnäolo hetkellä näin kuvan. Se oli symbolinen kuva, ja niin sen ensin näin, kunnes koin että se oli aivan kuin kello taulu.
Se oli neliön muotoisissa kehyksissä. Risti oli sen keskellä ja ristin joka päässä oli nuo ympyrät/pallot, kuin kello taulussa.
Yhdessä vaiheessa näytti että tuo risti liikkui hieman, kuin viisari ja sitten se jäi pian paikoilleen. suunnat 9, 12, 15 ja 6. Silloin kun se oli pienessä liikkeessä sen asento oli, kuin kellossa. 8, 11, 10 ja 5. Sen verran siis kallellaan,mutta se palautui pian entiseen.
Keskustelin tästä watsapissa Markun kanssa aamukahvin lomassa ja sain sinne siitä piirtämäni kuvankin.
Kerroin Markulle tuon yllä mainitun. Tässä hieman keskustelua:

Markku: " Vaikuttavaa, mulla tulee mieleen sadonkorjuu neiljästä ilmansuunnasta.

Minä: "Nuo ilmansuunnat minullekki tuli heti mieleen. Tuon ristin joka päässä oli nuo pallot, kuin "kellotaulussa"?

Markku: "Hyvä tulkinta! Ensi ajatus minulla että nuo pienet ympyrät ristin kulmissa olisi enkelit jotka korjaa sadon. Wau, tuo kello on se selitys, onko loppukello käynnistynyt".

Minä: "Niin ... näin minäkin sen myös koin. Oli pakko jakaa kun siinä oli tuota symboliikkaa".

Markku: "Tämäkin tuli mieleen, nuo pallot ristin päissä on ikäänkuin kuun sijainnit eri kohdissa. Ristin yläpäässä kuu on uuden kuun kohdalla ja lähellä maata. Poikkipuun kohdat on puolikuun aikaa. Ihan alhaalla on täysikuun aika jolloin kuu on kauimpana maasta. Se kohta missä poikkipuu ja pystypuu kohtaa on maan ja ihmisten sijainti. Hieno vahvistus. Tänään on täysikuu n. klo 24. Niin ja se on verikuu, siis osittainen pimennys.
Verikuu on täydenkuun aikaa ja täysikuu ristin juurella, Jeesuksen verihän valui sinne alas ristin juurelle, sopii siis hyvin selitykseen.
Kuvauksesi mukaan asettuu nyt keskiyön kohdalle, Wau"!

Minä: "Totta! Kyllä Herra on ihmeellinen"

Markku: "Matteus ... Keskiyöllä kuului huuto!"

Minä: "Vau!!!"

Markku: "Todellakin Wau! Tule Herra Jeesus!"

Minä: "Amen! Tätä niin odotan!"

Markku:" Me kaikki uskovat"!

Ps. Tämän meinasin unohtaa kertoa, että kun illalla pyysin tuota, pyysin vielä, että jos lähdon hetki on jo tässä ovella, olisi tuo hänen tuomansa viesti sellainen jolla olisi hyvä myös lopettaa blogi. Jäisikö tämä sinettisormuksen jäähyväis tekstiksi .. sitä niin toivon. Olemmehan Herran omia, jotka Häntä joka hetki odottaa tulevaksi, siitä sydämessä olevasta odotuksesta ei pääse mihinkään, enkä kyllä haluakkaan ....
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinetti kirjoitti: 16 Heinä 2019, 10:13 KUVA MINKÄ NÄIN ( piirrettynä) :
[/quote

Tässä sinetin kuva:
Kuva
Sinettisormus

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Markku!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kiitos kun jaoit kokemuksesi!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kuun kiertorata muodostaa ristikuvion:
Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Huikee! Ei voi muuta sanoo. Nyt enää näiden profetioiden täyttymys.
Pi_O

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos tästä keskustelusta.

Ursan sivuilta tarkempaa tietoa:

Seuraava osittainen kuunpimennys näkyy Suomessa 16.7.2019.
Heinäkuussa saamme ihailla matalalla tapahtuvaa kuunpimennystä. Pimennys on melko syvä, täysvarjoon Kuusta joutuu noin 57 prosenttia.
Pimennys alkaa kello 21:44 ja loppuu kello 3:18. Syvin vaihe osuu puoli yhteen.

Tänään näin ilmoituksen Leijonakuninkaasta, josta Jarmokin mainitsi Päivittäistä seurantaa -osiossa.
Leijonakuningas177.jpg
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tuli äsken vastaan tällainen vanha ketju, erittäin tärkeä aihe, niin päätin "nostaa tämän ylös". Jarmon teksti aloituksessa on lukemisen arvoinen:

https://www.pelastussanoma.fi/paivittai ... tekeminen/

Aamen, tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1114
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Uskovia kristittyjä on kahta koulukuntaa, ylöstempausta odottavia ja Jeesuksen paluuta odottavia.
Itse kuulun ylöstempausta odottaviin. (Uskosta osattomalle lukijalle tiedoksi, toki tempausta odottavakin odottaa Jeesuksen paluuta).
Olisiko niin, että vaikka olet kuinka syvässä uskossa tahansa, muttet odota tempausta, sinua ei myöskään temmata?
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Rutger kirjoitti: 21 Marras 2023, 03:33 Olisiko niin, että vaikka olet kuinka syvässä uskossa tahansa, muttet odota tempausta, sinua ei myöskään temmata?
Hyvä termi tuo uskovia kristittyjä. Koska, jos tekee karkeamman jaon kristityissä niin lienee vain Jeesuksen odottajat (niputettuna yhteen) ja ne jotka eivät ole tietoisia edes paluusta ja oletettavasti eivät ole tehneet todellista uskonratkaisua.

Tuosta tempauksesta, sinälläänhän Raamattu sanoo että uskova, Jeesuksen tunnustava pelastuu.

Tuosta tempaamattomuudesta tulee mieleen aina Lootin vaimo. Vaimon sydän oli kiinni maailmassa, vaikka usko Jumalaan varmasti oli. Paon ja valinnan hetkellä hänen sydän oli maailmaan ja ystäviinsä päin eikä Jumalaan. Hän ei halunnut paeta.

Jumala ei pakota ketään uskomaan eikä ketään varmastikkaan oteta väkisin taivaaseen.

Ite uskon, että tempauksen hetki on niin nopea, että siinä ei ole mahdollisuus tehdä valintoja puolesta tai vastaan, mutta jos nyt demostroidaan tilanne, että näet ylöstempauksen alkavan, puolisosi ja lapsesi lähtee vierestä, mutta sun eka tunne sydämessä on, ei en halua, niin uskon että Jumala kunnioittaa tahtoasi jäädä.

No en näe, miksi kukaan syvässä uskossa oleva olisi tässä kohtaa sillä mielellä etten halua lähteä, jollei hän ole huomaamattaan luisunut tyhmäksi neitsyeksi, antanu maailman ottaa otteensa hänen kruunustaan ja tiedostamattaan luovuttanut Jumalan ensimmäisen sijan ystävilleen ja maailmalle.

Siispä näin spekuloiden pidän mahdollisena, että ylöstempauksesta voi uskovakin jäädä pois edellyttäen, että hän ei ole ollut valmis lähtemään. Jos vastaus pitää puhtaasti perustua Raamattuun, en usko, että uskovia jätetään maanpinnalle pelkästään odottamattomuuden takia, esimerkkinä tapaus, jossa on palava jeesuslainen, mutta jostain käsittämättömästä ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että Jeesus hakee omansa pois, jolloin on mielestäni syytön odottamiseen tärkeyteen ja näin ollen pelastuu.

Ja jos palataan ensimmäiseen kappaleeseen viestissäni, jossa käsittelemme yhteenniputettua ryhmää, niin pidän Jeesuksen odottajia ottaen huomioon Raamatun varoitukset odottamisen tärkeydestä - suuremmassa riskissä elävinä, kuin ylöstempauksen odottajia, sillä maailmaan palaaminen on todella helppoa ja jollei ihmisellä ole lyhyen ajan tavoitetta odottamisessa, on selvää, että ihminen pitkästyy ja turhautuu odottamiseen, jolloin voi olla mahdollista että kirkkauden toivon odotuksen vie jokin muu maallinen asia.

Ja jos taas on kyse Post-Trip opista, odottamattomuus siinä maailman tilanteessa tuntuu järjenköyhältä vaihtoehdolta, mutta silloinkin uskon, sama perustelu pätee.

No en tiedä pääsitkö kärryille mun ajatuksen lennosta :lol:

Korostan siis, että nämä on siis vain omia pohdintoja.
Me ihmisethän uskomme helposti Jumalan rakkauteen, muttemme niin helpolla sitä, että Jumala tulee tuomitsemaan tämän maailman.


1.Sam. 16:7 kiteyttänee sydämen tilan:
Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä
olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra
näkee sydämen.


Ilm 3:11 Aramea käännös
Minä tulen äkisti. Pidä kiinni siitä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1114
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Hyvin pääsin kärryille. Tämä on tämmöistä pohdintaa itselläkin. Olisiko pari vuotta nyt kehittynyt itselle tuo ajatus tempauksen odotuksen tähdellisyydestä, juurikin siksi ettei kiinnity liikaa tähän maailmaan, siis uskovien mittapuulla. Mehän olemme kautta linjan ready to go väkeä mutta siltikin voimistunut tuo ajatus. 👍✝️🇫🇮
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Olen ollut koko ikäni jotenkin kelpaamaton maailmallisiin piireihin. Nykyään hengellisetkin porukat ovat yhtä sekamelskaa, niin että kyllä kruunustaan saa kaksin käsin pitää kiinni tässä menossa. Laululla voimme itseämme vahvistaa. Lisäsin hengellistä musiikkia osioon oman ehdotukseni, jota itsekseni hyräilen. Mikä tätä koskeva lempparilaulu sinulla on?
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1114
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Jeesuksen odottamisen tärkeys

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Me Jeesuksen omat olemme aika pitkälti "muukalaisia vieraalla maalla", totta.
Olemme Taivaan kansalaisia koeajassa.
Ruohosen video ei ole näköjään saatavilla. Kari Tapion kappale "Olen kuullut, on kaupunki tuolla" on koskettava. Hepreankielisiä tulee kuunneltua, se kieli jo itsessään luo hyvän ilmapiirin ja samalla oppii kieltä/pysyy yllä aiemmat heprean opinnot.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Vastaa Viestiin