Jeesuksen valta antaa anteeksi

Osion aiheena on synti ja sen suhde ihmiseen
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Lk. 5:24 "Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," - hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Jotkut opettavat em. jakeen perusteella, että Jeesus ei voi enää ihmisen kuoleman jälkeen antaa hänelle syntejä anteeksi, vaan hänen valtansa ulottuu vain maan päälle.

Mutta: Matt. 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

Yhdessä tilanteessa tänään keskusteltiin, kumoavatko nämä jakeet toisensa. Mitä ajatuksia täällä?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Maaret

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Luulen että Jeesuksella kyllä on valta mutta ihminen voi tehdä valinnan vain maanpäällä. Siis ihmisen on tehtävä valinta ennen kuolemaa ja siksi kuoleman jälkeen ei voi saada syntejä anteeksi. Jos siis ei ole saanut niitä vielä maanpäällä ollessaan anteeksi.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Papit eivät uhranneet kuolleiden "hyväksi" vaan elävien. Ympärileikkausta ei suoritettu kuolleille vaan eläville.

Ei tänäkään päivänä kasteta kuolleita vaan eläviä

........paitsi mormoonit, jotka kastattavat itsejään jo kauan siten kuolleiden "puolesta" mikä on mielipuolista. ----> 1.Kor.15:29 " Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Harhaoppeja on monenlaisia.

Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti Minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

Kuolleet eivät voi syntyä vedestä ja Hengestä, eli heitä ei voi kastaa, koska ovat jo kuolleita. ----> Synnin palkka on kuolema.

Jeesus asetti KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISTA VARTEN. Matt.28:19-20
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Eero »

Luulen, että ainakin osaksi noiden Raamatunkohtien erot selittyvät asiayhteydellä, hieman ennen tuota Luukkaan evankeliumin kohtaa, jakeessa 21 lainoppineet puhuvat keskenään:

"Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"

Jolloin Jeesus tekee heille tiettäväksi kuka Hän on eli Hänellä on valta antaa syntejä anteeksi maan päällä, niin kuin Jumalalla Taivaassa. Matteuksen kohdassa Jeesus puhuu sen jälkeen kun Hän on jo noussut kuolleista eli varmaankin tällä on myös merkityksensä.

Niin kuin Maaret ja AO totesivat, että valinta on tehtävä täällä maan päällä, kun elämme vielä ajassa. Kun ihminen kuolee, hän siirtyy ajasta iankaikkisuuteen eli ajattomuuteen, jolloin mahdollisuus valintaan päättyy, se on jo tehty. Eikä ihminen pääse Taivaaseen syntisenä, ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen synnit anteeksi antavaa Veren suojaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen aloitukselle! Koko olemassaolomme on niin täysin Jeesus keskeinen, että mitään ei ole luotu, ilman Häntä, eikä mikään ei pelastu ilman Häntä. Jeesus Kristus on siis kaikki mitä meillä on ja koskaan on ollutkaan. Jeesus ei ole mikään Jumalan antama rokote syntiä vastaan, vaan Hän on Jumala itse, luoja, syntiemme kantaja ja vastuussa myös meistä jotka Häneen turvaamme. Hän on Jumalan kasvot ja ääni, sana! Lihaksi tullut sana kaikkein Pyhimmästä Taivastenvaltakunnan salista. Hän on sielläkin kaikkivaltias!

Jeesusta ei siis voi mitenkään korottaa tarpeeksi, ollakseen sen arvoinen kun Hän oikeasti on kaikki ja kaikki kaikessa. Raamatussa jo ensiaskeleissa puhutaan Jeesuksesta, joka sanoi ja loi, kaikki totteli sitä sanaa ja se tapahtui. Lankeemuksen jälkeen heti alettiin puhua armosta, kun Kain ja Aabel uhrasivat jne. koko Raamattu alusta viimeiseen jakeeseen saakka, keskittyy vain ja ainoastaan Jeesukseen ja armontyöhön.

Jeesus Kristus = Luojamme, armomme, syntiemme kantaja, paimenemme ja Kuninkaamme! TULE HERRA JEESUS!
Sinettisormus

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Amen! Amen!
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Ella »

Muutama yö sitten Jumala puhui tästä vaihtelevasta säästä. Täällä on niin suuri moraalittomuus.
Ja lisää on sateenkaari marsseja suunnitteilla. Rukousta tämän Rakkaan Isänmaamme puolesta.

2.Aikak:7:14 mutta minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani.
Ja palajavat pahoilta teiltänsä. Niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän
maansa jälleen terveeksi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Jeesuksen valta antaa anteeksi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Kiitos Ella.
Vastaa Viestiin