Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhaa teille.
Tänään herätessäni näin kuvan joka piirtyi sydämeeni. Näin muitakin kuvia, mutta ne eivät jääneet muistiini, niin kuin tämä ensimmäinen kuva.
Josko sillä on tarkoitus, en osaa sitä varmaksi selittää.
Näin mustavalko kuvan, se oli piiretty kuva. Siinä oli suuri kaupunki rakennuksineen. Mutta erityispiirteenä oli sen kupoliset rakennukset, Jumalan huoneet, joiden yllä oli jokin suora "tolppa", en saanut selvää oliko se risti, koska se oli kaukaa kuvattu ja näytti vain suoralta. Mietin myös, ettei siinä näkynyt myöskään, mitään muita tunnuksia kuin esim. kuunsirppi. Noita kupoli rakennuksia oli kuvassa paljon.
Ajattelin, että se olisi Jerusalem, se kauan odottamamme Uusi Jerusalem, mutta miksi piirrettynä mustavalko kuvana, ehkä sellainen tussityö.
Yritin etsiä tuollaista kuvaa, mutta se oli vaikeaa, mutta tällaisen likimain saman tyylisen löysin.
Ilm.21. Johannes näkee uuden Jerusalemin, joka on kaunis kuin morsian. Uusi Jerusalem tarkoittanee nyt Kristuksen seurakuntaa, jonka Jumala on puhdistanut ja näin valmistanut suurta juhlaa varten. Luvussa 19 kerrottiin Karitsan häistä, joita uudessa luomakunnassa kerran vietetään. Siinäkin yhteydessä Jumalan seurakuntaa kuvattiin morsiamena, joka pukeutuu hohtavaan ja puhtaaseen pellavapukuun (Ilm 19,7-8). Uusi Jerusalem tarkoittaa myös taivaan pääkaupunkia, uuden luomakunnan keskusta. Tästä kertoo jakeesta 10 alkava jakso. Ilmeisesti Johannes tarkoittaa uudella Jerusalemilla kahta asiaa - perille päässyttä Jumalan seurakuntaa ja uuden maailman pääkaupunkia. Nämä kaksi kuuluvat niin kiinteästi yhteen, että niitä voi kutsua samalla nimellä.
Siunausta päiväänne.

Kuva
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jesaja 62:6-7
6.Sinun muureillesi, Jerusalem minä asetan vartijat, älkööt he milloinkaan vaietko,
ei päivällä eikä yöllä. Te jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
7.Älkää antako hänelle lepoa, ennen kuin hän on asettanut ennallensa Jerusalemin,
tehnyt sen ylistykseksi maassa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen
Kiitos tästä Ella.


"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi:

'Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.'"
Ilm. 21:1-4 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... oli muuten hauska, miten tuo sateenkaari aihe vieläkin jatkuu , .. eilen kun illalla avasin tv:n, niin siellä oli menossa lastenohjelma, jossa juuri piirrettiin ja puhuttin sateenkaaresta. Tuo aihe tulee nyt minulle joka paikassa vastaan.
Sateenkaari = Jumalan lupaus meille.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sateenkaari/ Jumalan armon merkki : http://www.pelastussanoma.fi/Sateenkaari.htm
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Sävy!!!
Vahvistava teksti tähän hetkeeni. Kiitos myös Ella!
Tämä on kyllä nyt jotain valtavaa ja ihmeellistä.

Kuva
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Ella »

Amen! Pyhä Henki avasi taas ihmeellisesti tämän asian.

Todella Sävy Nordgren kirjoitti voideltua sanaa!

Kiitos Sinetti kun toit sen sivulle.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Me saamme olla valtavassa Siunauksessa, Jeesuksen Kristuksen kautta, sillä niin paljon Jumala meitä rakastaa !!!!
.. tämä herkistää nyt sydämen kyyneliin asti.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rauhaa teille rakkaani
Voi! ❤ .. Eilinen niin mahtava iltapäivä ja ilta. Ei olla koskaan sellaista koettu. Pyhä Henki vahvasti läsnä. Ne ihmiset on niin vapaita ja välttömiä ja todella tulta ja tapparaa. Robet tiiminsä kanssa myös hoiti ylistyksen joka oli voimallista. Ihania ihmisiä. Robert jatkoi Helsinkiin ja keskiviikkona palaa Ugandaan perheensä luo. Sanoin heille että en haluaisi päästää heitä pois. Mikä parasta, miehenikin seurasi mukana koko tilaisuuden. Mitä se sateenkaari saakaan vielä aikaa? ❤🥰 Siunausta teille.🙏👑

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... dembe.html
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa.
Herättyäni tänään, olin Herran kanssa rukouksessa ja läsnäolossa.
Pitkään odotin, josko Hänellä olisi meille jaetavaa. Ja kävi niin kuin monasti, että juuri ennen kuin nousin ylös, koin, että joku rukoili pimeydessä.
Rukouksen jatkuessa, myös valo lisääntyi sitä mukaa kun rukous jatkui. Näin jo ihmisen hahmon, kuin kynttilän valossa.
Ymmärsin, että tämän Herramme Jeesus Kristus haluaa meille tänään jakaa, painottaa rukouksen tärkeyttä.
Siinä me samalla hoidamme suhdettamme Jumalaan. Lisää siihen myös Hänen Sanansa tutkiskelu.
Päätä, jokin aika, joka on vain sinulle ja Jumalalle, ettei mikään maallinen saa silloin tulla sinun ja Hänen väliinsä.
Ihmisillä on liian kiire, eivätkä ehdi pysähtyä ja hiljentyä Jumalan eteen. Aina tulee muka jotain tärkeämpää, joka ohittaa Jumalan kanssa yhdessäolon.
Ota kalenterisi, ja merkkaa sinne hetki/ hetket, jotka ovat vain Jumalalle ja sinulle. Mitä enempi sitä on, sitä enempi valo lisääntyy elämässäsi ja pimeys saa väistyä valon tieltä.
Amen? = Amen!

Siunausta teille rakkaani.

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5
1. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5. sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
7. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
12. Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,
13. sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
14. Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.
15. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
16. Olkaa aina iloiset.
17. Rukoilkaa lakkaamatta.
18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19. Henkeä älkää sammuttako,
20. profetoimista älkää halveksuko,
21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
25. Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.
26. Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.
27. Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.
28. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa teille siskoni ja veljeni, te rakkaat ystäväni.

Eilen, minulla oli taas tuo "työpäivä". Rukoilin tapani mukaan aamulla, ennen ylösnousuani, että Herra antaisi taas tähänkin päivään sen meidän yhteisen "keskiviikko yllätyksen".
Työpäivä sujui oikein hyvin ja meillä oli ihanaa yhdessä oloa. Sain kertoa siellä muutamille lauantaisesta Rukousyhteys kokouksesta, jossa minulla oli vieraana Robert Dembe. Puoliltapäivin kun työni päättyi, ystäväni oli minua vastassa. Kävimme ennen kotiin menoa paikallisessa K-kaupassa.
Siinä kaupan pihalla eräs mies alkoi jututtamaan meitä ja katsoi minun ristiäni:
- "onko tuo ristisi puuta vaiko metallia?" Ei taida olla ihan tavallinen koruristi? Käyttääkö ordoksipapit ristejä?"
Vastasin:
- " ihan jotain metallia tämä risti on. Uskoisin, että isäni on joskus tuonut sen Israelista äidilleni. Ja kyllä, ymmärrän että ordodoksipapit käyttävät ristejä. Eikä tämä minun ristini todellakaan ole aivan tavallinen, vaan risti jota Jumala on käyttänyt työvälineenä."
Hän alkoi varoen puhumaan kanssamme uskon asioista. Sodista ja avaruudesta. Jos sodat saisi loppumaan, loppuisi pahuus. Mistä pahuus olikaan peräisin? Johon vastasin että se on alkuperältään saatanan valhe, joka tämän kaiken on saanut aikaan, sotineen päivineen.
Sitten hän mietti avaruutta, kuinka tiedemiehet yrittävät löytää Jumalaa avaruudesta ja tuohon vastasin:
- " Niin sekin on niin turhaa, sillä ihminen joka on ottanut Jeesuksen vastaan, löytää Jumalan sydämestään, niin lähellä Hän on meitä."
Meillä oli pitkä ja hyvä keskustelu. Joka laajeni laajenemistaan. Huomasin ja sanoinkin hänelle:
- " Sinullahan näkyy lötyvänkin paljon tietoa, vaikka ensin esitit että et tiedä juuri mitään."
Hän sanoi, että näissä asioissa piti olla aina hieman varuillaan.
Sitten hän ilmoitti että nyt kyllä pitää jatkaa matkaa, vaikka kovin mielenkiintoinen keskustelu meillä olikin. Nauroin, että totta, kohta pitää järjestää oma kokous että saamme kaikki asiat puitua. Niin laaja asia tämä usko oli.
Mies kiitti meitä molempia hyvästä keskustelusta ja minulle hän sanoi eritoten:
- " Sinun kanssasi oli hauska jutella, meillä kävi juttu hyvin yhteen ja sinä osasit niin hyvin puhua.
Kiitin häntä ja kerroin vielä tästä Jeesuksen ja minun keskiviikko päivän yllätyksestä ja tänään tämä mies oli mitä selvimmin tämä yllätys. Silläkin oli jokin tarkoitus. Jotain, joka ehkä avasi tälle miehelle jotain uskon asioista. Herra yksin tietää, miksi toi juuri tämän miehen eteeni, tuossa iltapäivässä.
Kiitos Jeesus taas siitä yllätyksestä, se oli vahvistavaa myös minulle. Jäin miettimään sitä kun hän sanoi: " .. osasit puhua niin hyvin"
Tämän asian kanssa olen taistellut, omassa pienessä mielessäni. Olihan minulle kolmasti profetoitu, että minusta oli tulossa evankelista, vaikka itse en sitä itessäni miellä. Mutta jos se on Jumalan tahto niin olkoon. Ehkä tämä oli myös osa koulutustani siihen suuntaan.

”Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.” (Matt. 18:20.)

Siunausta päiväänne.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinerti, kiitos kun jaoit tämän kokemuksen, sitä oli mukava lukea. Uskon myös, että et ole pelkästään ”koulutuksessa”, vaan olet jo ”sillä tiellä”, minusta Herran kanssa kaikki tulee luonnostaan ja se juuri onkin siinä parasta. Ei tarvitse astua puhujankoppiin ellei se sitten ole juuri sille hetkelle luontainen asia.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Eero, Amen. Juuri näin myös itse tämän ymmärrän.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom, eli Rauhaa teille.
Tänään herättyäni ja rukouksessa ollessani, näin kuvan miehestä joka ajoi polkupyörällä, ja toisessa kainalossaan hän kuljetti polkupyöriä, jotka oli laitettu säilytyspusseihin.
Mietin tuota kuvaa ja ymmärsin että tuo uskova ja vielä kilvoitustaan uskossa käyvä mies, sai todistaa niistä uskovista, jotka, tuon hengellisen matkansa ja kilvoituksensa olivat jättäneet kesken. He olivat luovuttaneet.
Ehkä se, että mies noita pyöriä vielä kainalossaan yritti viedä eteenpäin, kertoi siitä, että hän kuitenkin loppuun asti halusi yrittämällä yrittää tukea näitä uskovia, joka eivät enää jaksaneet kilvoitella.
Tähän sopii tämä raamatun paikka:

Toinen kirje tessalonikalaisille 2
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

Siunausta ja voimia teille, rakkaani. Älkää luovuttako!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.youtube.com/watch?v=vrHvrT5Vr-U
Heikki Uusikylä & Valossa ja varjoissa 2018
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuinka Herra ikävöikään kansaa, joka täällä kaipaa ainoastaan Häntä! Hän suree tätä luopumusta, mutta Hänen armonsa tulee tuomaan esiin kansan, joka palaa, joka katuu joka haluaa ainoastaan Hänet! Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! (Jesaja 30:18).
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jesaja 40:31
Mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat.
He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Rauhaa.
Tänään Herran läsnäolossa ollessani sain kuvan, jossa oli kuin jotain juuria. Kuva oli epäselvä ja sanoin Herralle, että vahvista minulle tuota kuvaa, jos se oli sinulta, muuten en pidä sitä minään ja kohta näin uuden kuvan jossa näkyi kuin erikokisia " Perunoita".
Kiitin Herraa, sillä perunahan on Juuren tuottamaa hedelmää. Hän vahvisti minulle siis tuon kuvan ja nyt voin jakaa sen teille.
Meidän tulee miettiä uskomme juurta. Mistä se on lähtöisin?
Jeesus sanoi: ".. minä olen tosi viinipuu .."
Nuo juuret tulevat siis Hänestä, viinipuusta, joka on hyvin hedelmällinen.
Onko juuremme vahvasti tuossa puussa, Kristuksessa? Vaiko ajelehdimme kuin juurettomat erämaassa?
Voimme vahvistaa itseämme ja juuriamme, siellä, mitä alussa oli ja alussa oli Sana.
Hänen Sanan kautta meistä tulee vahvoja, paksuja juuria ja oksia jotka tuottavat lopulta hyvää hedelmää.

http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2005-02-14
"Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.

Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani."
Joh. 15:1-8 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom, rauhaa teille!
Tänään herättyäni ja rukouksessa ollessani, sain kuvan kivirapusta, jonka alimmainen kivi ei ollut samankokoinen kuin muut, vaan iso kulmakivi ja tässä ei liioin ollut seliteltävää, mitä tuo kulmakivi meille vertauskuvallisesti tarkoittaa.
Tuo kulmakivi on meidän vankka perusta uskollemme; Herramme, Jeesus Kristus.
Kiitos Jeesus että olet meidän vankka ja horjumaton tukemme ja perustamme.


LUE TÄSTÄ LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-02-26
Kestävä perusta ja kulmakivi

"Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa. He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan. Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta, kaikkialla saastaa, ei missään puhdasta paikkaa.

Ja Jumalan profeetasta he sanovat: 'Kenelle hän luulee järkeä opettavansa, keille jankuttaa sanomaansa? Varmaan sylilapsille, vastikään äitinsä rinnoilta vieroitetuille! Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!'

Ja vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on vastedes puhuva tälle kansalle, hän, joka oli sanonut heille: -- Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus. Mutta he eivät tahtoneet kuulla. Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: 'Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!' Ja niin he kulkiessaan kompastuvat ja loukkaantuvat, tarttuvat ansaan, jäävät kiinni.

Sen tähden kuulkaa Herran sana, te tyhjänpuhujat, tämän kansan hallitsijat, jotka asutte Jerusalemissa! Näin olette sanoneet: 'Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa, tuonelan kanssa olemme solmineet sopimuksen. Kun tuhotulva vyöryy kohti, se ei saavuta meitä, sillä viekkaus on taannut meille turvapaikan, valheen suojaan me olemme piiloutuneet.'

Siksi Herra Jumala sanoo näin: -- Katsokaa: minä lasken Siioniin peruskiven, huolella valitun kivipaaden, kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa. Joka uskoo, ei horju."
Jes. 28:7-16 [kr92] [kr38]
Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme. Mark. 12:10–11
Vastaa Viestiin