Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom Maaret!

Et ole missään nimessä yksin noitten kokemustesi kanssa, oon itse aikanaan tykännyt kauhuelokuvista, nyt en enää halua niitä katsoa ja ikävä kyllä myös "normaali" tv-tarjonta tuntuu nykyisin olevan huomattavasti raaempaa ja suorasukaisempaa kuin ennen. Samoin on käynyt musiikin kanssa, en oikeen viitsi kuunnella radiotakaan, koska se ajaa minut helposti väärään, maalliseen mielentilaan. En pidä itseäni kovin tiukkapipona, mutta uskon että Pyhä Henki ohjaa uskovia pois kaikesta siitä mikä vie heitä väärään suuntaan. Toki tässä elämänkokemukset vaikuttavat myös kuten AO sanoi.

Samoin tuosta auktoriteetista ja työelämästä, itse oon koko elämäni kärsinyt kovasta auktoriteettipelosta ja toisaalta olen juuri pelännyt ohjata toisia. Mutta sitten ymmärsin, että kaikki ihmiset ovat loppujen lopuksi samanlaisia, toiset vain ovat oppineet hallitsemaan itsensä, mutta sama epävarmuus jäytää meitä kaikkia. Ikävä kyllä monet työelämän tilanteet ovat mun kokemuksen mukaan "teennäisiä" ja kilpailu kovaa, että ihmiset joutuvat rynnimään toistensa päälle.

Olet Maaret täällä palstalla hyvässä seurassa, luulen että monet uskovat ihmiset ovat jossakin mielessä perusturvallisuutensa menettäneitä, mutta Jeesukselta Kristukselta sen takaisin saaneita.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos, Eero.

Oivalsin juuri, että oikeastaan koko elämä on uskomista. Toiset uskoo että ihmiset on hyviä ja toiset uskoo että ihmiset on pahoja , ja sitten asennoituvat elämään sen uskonsa mukaan.
Joku uskoo olevansa pätevä päätoimittaja ja toimitusjohtaja ja toimii sen mukaan. Joku uskoo pääsevänsä eduskuntaan ja asettuu ehdolle, joku uskoo olevansa aina muita huonompi tai alhaisempi eikä siksi asetu ehdolle eduskuntaan....näin niin kuin kärjistetysti.

Mutta uskoahan se on itsetuntokin, uskoo olevansa tärkeä ja siksi omistaa hyvän itsetunnon. Tietenkin kaikki kokemukset vaikuttaa tuohon uskoon mutta voisimmekohan me vähemmän tärkeätkin vain valita ruveta uskomaan olevamme tärkeitä?
Mikään todellisuushan ei muutu välttämättä ainakaan pian mutta ehkä itsevarmuus kasvaa kun vain ryhtyy uskomaan jotain positiivista?
Nyt sitten vain täytyy keksiä jotain positiivista mihin uskoa. 👵

p.s. nyt alkaa suora rukous ohjelma http://www.tv7.fi/netti-tv/
Sinettisormus

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja me voimme ja saamme käyttää Jeesuksen Kristuksen auktoriteettia! Meillä on perillisinä oikeus siihen. Halleluja! Amen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, oon samaa mieltä! Halusin vielä sanoa, että mun kohdalla kaikkinainen ihmispelko on ollut sitä luokkaa, että oon jännittänyt aivan tavallisissakin tilanteissa kuten kaupan kassajonossa, punastellut ja hikoillut ja ihmiset ovat katsoneet kieroon. Sitten aloin vähitellen ymmärtää, että ihmiset itsekin hermostuvat tällaisesta käytöksestä. Voivat luulla, että jokin on pahasti pielessä tai kassa ajattelee että varastanko jotain kun noin hermostuttaa.

Mutta mitä enemmän luovuttaa "valtakirjaansa" Herralle, niin ymmärtää, että kaikki pelko on lopulta turhaa, pienimmistä tilanteista suurimpiin. Ja sitä enemmän Pyhä Henki ohjaa kaikissa tilanteissa, ihan juuri tuolla konkreettisella tavalla, niin kuin Maaret kerroit. Ei se silti tarkoita, että kaikki ihmiset olisivat valmiita kaikkeen, mutta Herra jalostaa ja kouluttaa ihmistä haluamaansa suuntaan ja siivoaa pois kaiken sellaisen, mikä estää Hänen Tahtoansa toteutumasta.

Ja siis uskon että se on kaksisuuntainen tie, uskomme Herraan ja sitä kautta Hän vahvistaa meitä, heikkoudessammekin Hän on vahva meidän kauttamme. Eli ei kannata uskoa itseensä tai "asioihin", vaan Herraan ja Hän antaa kaiken mitä tarvitsemme kohdataksemme joka päiväisen elämän!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eräs uskova sisko pyysi meiltä rukousta tämän asian puolesta. Herra ole armollinen tässä asiassa:
Aamen. Ei jaksais tätä maailmaa. Haluaisin ilmoittaa esikoisen kristilliseen kouluun, mutta en uskalla miehelle edes vihjaista asiasta. Rukoilisitko, että asiat järjestyy, jos Herramme tulo vielä kestää? Lapsi on itsekin puhunut ettei viihdy nykyisessä koulussa.
"
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olen rukouksessa mukana, Herra anna Sinun Tahtosi tapahtua tämän uskonsisaren ja hänen perheensä elämässä. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rukoilen.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Shalom!

Pyytäisin esirukousta erään Markuksen puolesta, joka on ollut vakavasti sairaana ja nyt toipumisvaiheessa. Että Herra parantaisi hänet ja varjelisi hänen terveyttään sekä antaisi läheisille rauhan ja häntä hoitaville lääkäreille kaiken mahdollisen avun. Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen! Rukoiltu asianomaisten puolesta!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Muistan Markusta rukouksin!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukouksessa mukana. Herra Sinä voit !
Pi_O

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kun sydäntä kivistää maailman meno niin muistakaamme, että pelastuksemme on lähellä!
On aika kiitosrukoukselle!

Aamen!
Liitteet
ps100.jpg
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Pi_O! Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen! :)
Tuula1

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Pyydän itseni takia rukousta. Olen läpi elämän ollut positiivisesti ajatteleva ihminen ja yleensä muita lohdutteleva, mutta tänä keväänä on ollut vaikeaa. Olen tuntenut masennusta, jota en ikinä ole tuntenut, kun hetkittäin. Kotini oli köyhä, mutta vanhemmat olivat rakastavia. esim. en koskaan nähnyt heidän riitelevän mistään ja varmasti heillä oli erimielisyyksiä uskon minä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Rukoilen puolestasi Tuula, että Herra antaisi Hänen lohduttavan valonsa tulla sinun päällesi, Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kiitos Eero veli
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Isä anna rauhan ja ilon virrata jälleen Tuulan sydämessä. Johdata meitä kaikkia oikealla polulla, äläkä anna pimeyden saada meistä pienintäkään otetta!
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Ella »

Rukoilen puolestasi Tuula. Myös minulla on ollut vaikea kevät.


Ella
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Maaret

Re: Laita oma rukouspyyntö tähän, Helpompi kaikien lukee tästä ne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Muistan teitä minäkin. On minullakin ollut erityisen kauhea kevät samalla kun se on erityisen kaunis tuolla luonnossa.
Ehkä Jumala lohduttaa siunaamalla ulkoista kauneutta samalla kun elämä on raskasta.

Minun henk koht elämä on samaa köyhyyttä kuin aina joten on sekin kuin ikuinen hammassärky. Mutta erityisen ahdistavaa on tuo käärmepolitiikka mikä on nyt voimalla pesiytynut eduskuntaan. Suurta äänestäjien halveksimista.
Mutta toki se voi olla täysin Jumalan teko. Joten yritetään kestää!

Siskot ja veljet kestivät hitlerinkin aikakauden, joten kyllä mekin "hengissä selvitään". 😢
Vastaa Viestiin