Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No just noin, Pigeon, sait kokea samaa ... jotenkin koen että tässä on nyt jotakin erikoista.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a5d4 ... 86f4bbbadb
Kirkkoherra hiipi keskellä yötä kellotorniin soittamaan ”mörkökelloja” – MM-kellot soivat tänään kaikissa Helsingin kirkoissa Leijonien koneen laskeutuessa
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tuossa ittelle tuli mieleen että joku periodi päättyyi, koska 13 vuotta sitten juuri 26.5. "mörkö" Lordi, teki mahdottomanä pidetyn asian mahdolliseksi ja voitti sensaatiomaisesti, ylivoimaisella tyylillä Euroviisut ja nyt "mörkö" Suomi voitti 13 vuoden kuluttua jälleen mahdottomana pidetyn joukkueen kautta mahdolliseksi 26.5. voittamalla selvästi ja kiistattomasti maailmanmestaruuden.

Näissä on niin paljon samaa, että onko tuo luku 13 muuttamassa nyt jotain, alkaen jostain ja päättyen johonkin. Ei ollut sattumaa varmaan että juuri 2006 oli tuo Lordi ja silloinhan sanottiin aina että helvetti jäätyy silloin kun Suomi voittaa Euroviisut ja sitten se tapahtui. En sitten tiedä mitä helvetissä oikein tapahtui, koska siellä ei ketään vielä ole. Tosin sekin on toiselta nimeltä vain kadotus, ikuinen kadotus.

Alkoiko viimeinen vuosi tästä? Vai lähdetäänkö jo pakanakansojen omerin laskennan päässä 10.6. ehkä...?
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

voi kun minä niin odotan Jeesusta tulemaksi. Kuuntelin Kalervo Syvännön jo 1990 puhumaa videota. Tuossa nauhalla hän sanoi isänsä Kaarlo Syvännön kerran sanoneen ääneen nukkumaan mennessä illalla, että hän haluaisi kuulla millainen on tuo Jumalan pasuunan ääni, kun sen aika tulee. Enkeli oli ilmestynyt hänen huoneeseensa ja sanonut, että olet halunnut kuulla millainen ääni Jumalan pasuunassa on. Ja hänen oli annettu kuulla tuo ääni. Kalervo kuvasi, kuinka hänen isänsä tuota ääntä oli kuvannut ja se oli ollut laajaskaalasta, harmoonista ja voimakasta soittoa. Olenkin miettinyt sen kuulemani jälkeen ovatko nuo maailmalta tulleet strange soundit tuota Jumalan pasuunan ääntä, joita tulee kokoajan ympäri maapalloa, eikä ne ole lakanneet kuulumasta. jos haluatte kuulla tuota soittoa, niin klikatkaa hauksi strange sound 2019, niin netistä löytyy vaikka kuinka paljon maailmalta tuota pasuunamaista ääntä, joille ei löydy selitystä.
Pi_O

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Voi olla, että nämäkin oli ne merkit, jotka on nyt annettu niille, jotka ovat kuulolla.

Jumala haluaa pitää seurakuntansa koko ajan päivystystilassa.
Odotan kovasti helatorstaita. Se voisi olla myös pelastuksen päivä.
Tarkkaa hetkeä ei voi tietysti tietää, sillä vain Jumala tietää ihmisten sydämet. Vain Jumala tietää, että milloin Kristukselle luvattu luku on täysi.

En katsonut eilistä ottelua, koska tiesin minäkin, että Suomi voittaa. Varmistuin voitosta yöllä, kun heräsin lauluun:

"Oi maamme, Suomi, synnyinmaa,
soi, sana kultainen!
Ei laaksoa, ei kukkulaa,
ei vettä rantaa rakkaampaa,
kuin kotimaa tää pohjoinen,
maa kallis isien!"

Seurasin eilen EU-vaaleja, koska tunsin tarpeelliseksi rukoilla tämän asian puolesta. Siellä ei mennyt mielestäni hyvin. Katsotaan, että kuinka käy. Olen kovin huolissani, että Suomessa saa asettua ehdokkaiksi henkilö, joka on saanut räikeitä väkivaltatuomioita. Ja nyt sitten nämä edustavat Suomea Brysselissä.
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kyllä. Herra haluaa meidän omiensa olevan hereillä kokoajan. Tuosta kirkon tilasta huokasin päivällä Herralle, että kauheaa, missä tilassa suomen kirkon tila on, kun soittavat kelloja jääkiekko kullalle. Aivan kauheaa. En yhtää ihmettele, jos Suomeen tulossa tuomiot, kun kirkko näin alas vajonnut. Ei kirkon asia ole soittaa kelloja maallisille asioille, vaan hengellisille asioille ja kutsua ihmisiä parannuksen tekoon kirkkoon.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, minäkin odotan kovasti Helluntaita, mutta nyt on tosiaan niin paljon merkkejä ilmoilla ja Hengessä jotakin sellaista, että josko se voisi tapahtua jo aikaisemmin? Vihollinen on myös viime päivät hyökännyt kovasti, tule Herra Jeesus, hae meidät Kotiin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Eero kirjoitti: 27 Touko 2019, 18:44 Aamen, minäkin odotan kovasti Helluntaita, mutta nyt on tosiaan niin paljon merkkejä ilmoilla ja Hengessä jotakin sellaista, että josko se voisi tapahtua jo aikaisemmin? Vihollinen on myös viime päivät hyökännyt kovasti, tule Herra Jeesus, hae meidät Kotiin!
Oikeassa olet veliseni. Olin eilen taas vaalitoimitsijana ja en tiedä olikohan Herralla myös kädet pelissä. Olen miettinyt omaa kohtaani, koska olin ulkomailla noiden ennakkoäänestysten aikaan ja eilen vaalipäivänä en päässyt äänestämään, koska itse olin vaalitoimitsijana aivan muualla kuin omassa vaalipiirissä. Ja tuolla äänestyspaikalla oli niin antisemitistinen porukka kuin olla ja voi paikalla. Ihan outo päivä oli kaikenkaikkiaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

En lukenut itse juttua, mutta Saksassahan oli kehoitettu juutalaisia olemaan pitämättä kipaa julkisesti eli tuo antisemitismi on myös nousussa, vaikka vielä peitellysti. Mukava oli lukea "matkakertomustasi" Tuula ja hienoa, että Herra oli teidän mukananne vahvasti! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tähän liittyen tuli juuri vastaan uutinen:

Saksassa liikkuneille "sharia-poliiseille" tuomiot – yrittivät painostaa nuoria muslimeita
https://yle.fi/uutiset/3-10804764

Eli varmasti Saksassa on vaikea tilanne kun yritetään asettua maan lakien yläpuolelle ja myös Suomessa islamilaiset yhteisöt elävät kaiketi osittain oman "tuomiovallan" alla, mutta tästä ei puhuta julkisesti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

niin. Antisemitismi nostaa päätään ja vahvasti nyt. Kohta morsian otetaan poissa. Raamatussakinhan se sanotaan, että vanhurskas otetaan poissa pahaa näkemästä. Noh. Tuosta matkasta vielä sen verran, että veimme noissa kolmessa maassa Raamatut ampumaradoille, eli annoimme niiden omistajille ne. Mieheni oli täpinöissä niiden aseiden kanssa. Kyseli kaikenlaista, oliko heillä Amerikan armeijan käyttämää asetta jne. noh. minua se ei tietenkään kiinnostanut. jouduin kuitenkin kuvaamaan nuo ampumiset. taisin minä nyt sitten oppia, millanen on magnum pistooli kun sitä se esitteli yhdessä valokuvassa. Vaikka mieheni on uskova, niin hän sanoo, että evankeliumi kuuluu myös näille ihmisille, jotka aseiden kanssa ovat tekemisissä ja kertoi jokaisella ampumaradalla saman tarinan heille vuosikymmeniä sitten tapahtuneesta amerikkalaisesta sotilaasta joka sodassa piti Rraamattua povitaskussa ja tuo kirja oli pelastanut hänen henkensä, kun luoti pysähtyi siihen. Mieheni sanoo aseiden kauppiaita kuoleman kauppiaiksi, mutta vaikka hän itse harrastaa amupumista, niin luulen, että hänellä on myös tarkoitus juuri näitä ihmisiä herättää kuolemasta eloon.Romania oli kyllä minulle yllätys monessa suhteessa. Nuo kerjäläiset jotka tulevat suomeen antavat aivan väärän kuvan tuosta maasta. huomasin, että ne jotka täällä kerjäävät, kerjäävät myös Romaniassa kaduilla. Siellä on myös paljon vaaleita ihmisiä sekä sinisilmäisiä. Osa on hyvin toimeen tulevaa, mutta köyhyyttä on paljon kuitenkin.Kaikenkaikkiaan Romania on kaunis maa. ajoimme noiden maiden halki junilla ja tuo ajamamme reitti oli tosi hieno, kun osan matkaa juna ajoi vuoristossa. Välillä junan vauhti oli niin hidasta, että sen olisi saanut juoksemalla kiinni.Suosittelen kyllä noita kolmea maata lomailu maaksi.
No mä jatkan vielä hieman tähän tuosta matkasta. Matkalla en nähnyt yhtään moskeijaa, enkä islamistia. Unkarissa oli kapeita katuja paljon. Osa kapeita kävelykatuja, joissa sai kuulla kirkonkellojen soivan sekä megafonista tulevan Jumalan palveluksen, jota pappi toimitti. Se oli hienoa vastapainoa imaamin huudolle tämän päivän Euroopassa, jossa nykyään saavat huutaa minareeteista rukouskutsujaan länsimaalaisille. Sitten kävimme juutalaismuseoissa kaikissa kolmessa maassa ja tutustuimme holokaustiin, millainen se oli ollut ko. maassa toisenmaailman sodan aikana.Juutalaiset kävelivät kadulla kipa päissä, eikä kukaan heitä vahannut. Kaikki kolme maata olivat halpoja hinta tasoltaan. Tavaraa oli paljon kaupoissa, eli puutetta ei oikeastaan ollut mistään. Hotellien taso oli hyvä ja halpa. Kävin hierojalla romaniassa ja maksoi 7 euroa koko vartalo hieronta ja 45 minuuttia, eli siihen nähen mitä suomessa maksaa hieronta niin siellä on vain murto-osa suomen hintoihin nähden. Unkarissa kävimme eläintarhassa ja jostakin syystä mieheni on aina ollut ihastunut norsuihin. hän kuvaa joka eläintarhassa norsuja ja juttelee niille, kun pikkulapsille.haluaisi antaa niille banaanin, mutta onneksi tuolla ei saanut syöttää niitä. Hän sanoi kerran, että norsu on Jumalan eläimistä ihmeellisin, koska ne ovat viisaita ja muistavat vuosikymmeniä vanhoja asioita ja tuntevat ihmisen, joka niitä pitänyt huonosti yms.
Viimeksi muokannut Tuula1, 27 Touko 2019, 21:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos vinkistä ja miehesi on kyllä oikeassa, evankeliumi kuuluu kaikille ihmisille! Katselin jokin aika sitten matkailuohjelmaa Romaniasta ja se kertoi juuri tuosta mitä kirjoitit. Että meillä on mielikuva äärimmäisestä köyhyydestä, mutta vielä viime vuosisadan alkupuoliskolla se oli arvossa pidetty maa, jossa kulttuuri kukoisti, ennen kommunismia siis. Ja että ei se kaikki ole tuhoutunut, mutta leima on vieläkin.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Luin eräästä Facebook kirjoituksesta, että eräässä sanomalehdessä oli ollut kirjoitus, että suomi on maailman 13 islamilaisin valtio. Olen miettinyt tuota omaa näkyäni, kun Jeesus seisoi tuon eduskuntatalon katolla. Oliko siis kyseessä tuo kansojen tuomio tuossa näyssä. Suomen kansa tullaan siis jakamaan ja jokaiselta kysytään haluaako hän islamistien vaiko kristittyjen puolelle. Minulle henki vain puhui tänä aamuna näin.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Enpä yhtään ihmettelisi, niin oudoksi tämä maailma on mennyt, että kaikki tuollainen voi tulla mahdolliseksi.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

"13 islamilaisin valtio"......kukahan tuollaista puutaheinää on keksinyt...?

Tässä Wikipedian lista islamistisenemmistöisistä valtioista :

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ ... valtioista
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kirjoitus on kansalainen.fi sivulla
Maaret

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Huolestuttaako teitä että Suomen pääuutiskanava on valjastanut koko koneistonsa rakentamaan kansan myötätuntoa terroristeja kohtaan?
Joka päivä toistetaan kuinka surkeaa on olla ISIS-morsian vankileirillä? EI löytynyt myötätuntoa kenellekään silloin kuin päitä katkottiin päivittäin.
Luuletteko että löytyy myötätuntoa jos ne alkaa päitä katkomaan täälläkin tulevaisuudessa vai edelleen myötämielisyyttä pelkästään päiden katkojia kohtaan.
Poikkeaako uutistoimiston toiminta jotenkin ihmisuhreja kannattavasta teloituskoneistosta? Vai rakentaako ne yhteiskunnan ajatusmaailmaa sopivaksi viimeisille teloituksille?

Ilm. 13:15
Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

Tämä on jotenkin karmivaa kun on koko ikänsä luullut että tuo pääuutistoimisto olisi jotenkin luotettava ja Suomen kansan sivistäjä. Nyt se onkin hitlerin palvelija vaikka tuo "hitler" ei henkilöidykään yhteen ihmiseen vaan kymmenpäiseen petoon.
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kyllä Maaret, Samaa olen miettinyt. yhtään muuta lehteä ei suomeen haluta tulevaksi, kuin iltasanoma, iltalehti sekä nämä jo olleet paikallislehdet, jotka myötäelää Helsingin sanomia ja näitä ilta sanomia ja iltalehtiä.Mv -lehti puhui totuuden torvella, mutta se vaiennettiin kaikinkeinoin ja usealta taholta ja todettiin, että se on rasistinen lehti. Olen menettänyt toivoni, että vanhaan hyvään aikaan olisi enää paluuta. Aika muuttuu kummallisemmaksi kokoajan. Enää puuttuu antikristus, joka varmaankin kohta ilmestyy sekin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Henkimaailma tekee työtään!

Sallikaa mun käyttää vertausta: Ihmiset jos ovat täyttyneet Pyhällä Hengellä, he ovat kuin pesusienet kylläiset eikä niihin tulisi vettä, vaikka ne upotettaisiin vesisaaviin. Samalla tavalla jos ihmiset ovat hylänneet Jumalan, he ovat kuin kuivia pesusieniä, niin pienetkin vesipisarat se heti imee itteensä vieraat henget ja sallivat niiden tulla. Tällä tavalla ihmiset ovat itse ymmärtämättään, kuin marionettinuket, he omaksuvat ja hyväksyvät täysin epäloogisia asioita vaikka muut näkevät kuinka typerästi he toimivat.
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tämän kaiken täytyy tapahtua...
Kyllä Maaret, olen laittanut saman merkille. Jokin sanoo, että tässäkin asiassa halutaan muuttaa oikea vääräksi ja väärä oikeaksi niin kuin vihulainen toimii.. jos ”tuomitset” heidät jäämään olet sydämetön ja kylmä, etkä välitä lastenoikeuksista jne. mutta, kun välität niin samalla tämä olisi ennekkotapaus ja asia voidaan myös siirtää ihan normaaliin arkeen. Et välttämättä saa päättää lapsesi asioista. Nyt jo joissain asioissa vilahtelee, että vanhemmilta otetaan oikeuksia pois omiin lapsiinsa mm. suunnitteilla ellei jo käytännössä, että lapsi voi 10v. salata terveystietonsa, jolloin vanhempi ei pääse niitä kannasta katsomaan. Sukupuolen vaihtoon tarvittava hormonilääkityskin olisi mahdollista aloittaa vanhemman tietämättä alaikäisenä(luin jostain, ehkä ruotsista oli tämä kirjoitus).
Keskustelu lapsien tuomisesta ”kotimaahan”.. niin lapsihan on alle 18v. joka on siis voinut saada tuolla jossain jo toisenlaisen ihan täyden ”koulutuksen” ja ottaa radikaalin työtarjouksen vastaa. Mihin vedät rajan? Huolehditaanko me samalla tavoin kaikista suomalaisista, jotka ovat muuttaneet maailmalle ja perustaneet siellä perheen, että jos jotain ikävää sattuu me valtiona tulemme teidät sitten sieltä pelastamaan.

vihulaisen hedelmä on aina sama se valehtelee, tuhoaa, tappaa ja varastaa..ja houkuttelee maallisilla rikkauksilla!
Vastaa Viestiin