Positiivinen elämänasenne

Voit lisätä tähän jos et muuten tiedä mihin alueeseeen aloituksesi kuuluu
Maaret

Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Tuolla toisessa ketjussa ihmettelin miten löytäisi otsikossa mainitun asian ja alkaisi uskomaan siihen.
Nyt olen etsinyt pari viikkoa ja päädyin hirveän äitienpäivän päätteeksi siihen samaan mihin aina 50 vuoden aikana:
elämä on hyvää kun unohtaa ihmisten olemassaolon.

Ympärillä on kaunista, vihreää ja kukkia, linnut laulaa eikä kukaan kiusaa mua. Päätän ajatella ettei mulla ole omaisia ei ystäviä ei työkavereita ei ketään , ihanaa!! Koska eihän niitä oikeasti ole jos ne vain vihaa mua eikö niin.
Saan olla ihan yksin vapaa kaikista kiusaajista. Varaudun myös vanhuuteen ja mietin valmiiksi mihin metsään pakenen ennen kuin vievät vaivaistaloon kidutettavaksi.

Näin katselen kaunista kotiani ja olen onnellinen kun ei tarvitse miettiä ketään ihmistä.

No, mistä tähän päädyin? Juuri siitä että en voi sanoa sanaakaan ihmiisten kesken (läheisteni kesken) kun siitä nousee riita ja tora. Ei saa puhua linnuista ei lähimmäisen hyvinvoinnista ei kaupassakäynnistä ei mistään joten ei kannata mennä ikinä enää edes kenenkään seuraan. Miksi mennä riitelemään kun voi yksinkin olla puhumatta. Silloin saa olla VAPAA. Rauhassa. IHANAA.

Poistan myös nettisivut tietokoneelta, jotta en vahingossa lue uutisia ja luule että muiden jutut jotenkin koskis mua. Onhan se aika tyhmää änkeä muiden seuraan jos ne niin kovin vihaa mua ettei sanaakaan saa sanoa omaa ajatusta. Siis tyhmää.

Sitten avasin Raamatun ja se aukeni kohdasta Job. Hänkin siinä mietti missä asuu Viisaus. AIka erikoista miettiä sellaista kun kituu paiseissa eikö vain?
No, Job päätyi ajatukseen että viisaus on Herran pelkoa ja pahan karttamista. Sekin siis sopii mun päätökseen. Koska ihmiset on pahoja niin ei ole mitään syytä olla niiden seurassa. Toisaalta tein tosi tyhmästi kun muutin tänne lähemmäksi omaisiani ja nyt olen ansassa. Mutta ei se mitään kyllä mä pärjään ilman kaikkea kun kerran se karsiminen (=hän karsii jokaisen oksan joka ei tuota hedelmää) on tarkoitus. Aika tyhmää kuvitella olevansa rikas ja miettiä jotain ostoksia tai kesälomamatkoja. AIka tyhmää luulla että pitäisi saada vielä toinen kukkalaatikko parvekkeelle, eihän mulla ole ollut parvekettakaan moneen vuoteen joten tulisi olla kiitollinen kun nyt on tuo kaunis kukkalaatikko siinä!!!

Täytyy vain muistaa jumpata kotona ettei kunto laske liikaa kun ei ole mitään tekemistä. No, se siitä.

Kiitos lukijoille mielenkiinnosta.
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ai niin, tähän liittyi vielä eilinen hyvä saarna netissä. Pastori puhui Hannasta (tietenkin kun oli äitienpäivä).
Hanna sai ratkaisun kiusaamiseen kun rukoili lasta. Mutta hän siis tiesi mikä oli ratkaisu siihen ettei tule kiusatuksi. Minä en tiedä miksi ihmiset vihaa mua enkä osaa rukoilla siihen vastausta. Siksi se ei ole parantunut 50 vuoteen.
Viha täytyy johtua siis ihan mun persoonasta, olemassaolosta. Miksi Jumala pitää olemassa ihmisä joita vihataan?

Eli siis koska en tiedä mitä rukoilla ratkaisuksi kuten Hanna niin päädyin edellisessä kommentissa olevaan ratkaisuun.
Sinettisormus

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä olen sinun ystäväsi, rakas Maaret sisko. En halua päästää irti yhdestäkään siskostani tai veljestäni, jotka ovat Kristuksen omia.
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinetti kirjoitti: 13 Touko 2019, 09:26 Minä olen sinun ystäväsi, rakas Maaret sisko. En halua päästää irti yhdestäkään siskostani tai veljestäni, jotka ovat Kristuksen omia.
Kiitos Sinetti. Taivaassa meillä on toivottavasti paljon ystäviä. Olisi kurjaa jos sielläkin olisi osasto hyljätyille ja vihatuille. :|
Sinettisormus

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Näin Jumala ajattelee perillisistään, sinustakin Maaret <3
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Rukoilen puolestasi Maaret, että Herra ohjaisi sinut sellaiseen elämään, jossa saisit kokea turvallisuutta ja hyväksytyksitulemista jo täällä maan päällä. Ja varmasti Herra tahtoo tätä, mutta sinun tulee ensin laittaa pois vihasi, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Oon ainakin itse kokenut, että umpikujalta vaikuttavassa tilanteessakin Herra tarjoaa aina avaimet poispääsyyn, mutta niitä ei välttämättä näe heti. Ja kuten Raamattukin sanoo:

"Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa."

1. Tess 5:18

...se on se poispääsy ja positiivinen elämänasenne ja vapaus tulee Herralta! :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Eero. Juuri vihaa välttääkseni yritän olla lukematta uutisia koska pahuus saa aikaan vain vihan tunnetta. Joten täytyy valita välinpitämättömyys.

Se on kyllä suuri ristiriita että pahuus saa jyllätä vapaasti mutta me ei saada vihata. Vaikka tuomiota julistaa kaikki VTn profeetat ja kuninkaat ja jopa Job. Mutta ei se mitään. Antaa niiden vaan rauhassa mennä kadotukseen kun kerran sitä niin kovasti haluavat. Annamme heidän tehdä mitä valitsevat haluta niin ei tarvitse meidänkään taistella pahuutta vastaan.
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos SInetti. Ihanan kuvan siihen valitsit. Se tuo mieleen sen ettei Jumala ajattele 50 vuotiaan ansaitsevan kaikkea sitä vihaa ja halveksuntaa jolla yleensä keski-ikäisiä kohdellaan. Kiitos.
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 13 Touko 2019, 15:48 Rukoilen puolestasi Maaret, että Herra ohjaisi sinut sellaiseen elämään, jossa saisit kokea turvallisuutta ja hyväksytyksitulemista jo täällä maan päällä. Ja varmasti Herra tahtoo tätä, mutta sinun tulee ensin laittaa pois vihasi, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta. Oon ainakin itse kokenut, että umpikujalta vaikuttavassa tilanteessakin Herra tarjoaa aina avaimet poispääsyyn, mutta niitä ei välttämättä näe heti. Ja kuten Raamattukin sanoo:

"Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa."

1. Tess 5:18

...se on se poispääsy ja positiivinen elämänasenne ja vapaus tulee Herralta! :)
Ei muiden käytös riipu mun vihasta. Eikä se lopu vaikka en vihaisi. Mutta toki kiitän Jeesusta erilaisista asioista. Esim Hän rakastaa Suomen äitejä niin että täyttää metsät valkovuokoilla iloksi äideille joita moni h alveksii. Jeesuksessa on paljon kiitoksen aihetta mutta ihmisissä ei ole.
Oikeestaan se on mun mielestä hieman väärin syyllistää aina uskovia jumalattomien pahuudesta. Ikäänkuin maailma muuttuisi taivaaksi jos me vain rakastettaisiin kaikkia terroristeja ja raiskaajia ja valehtelijoita ja vihaajia ja tappajia.
Mutta koska hyväosaisillakin on positiivinen olo kun vain unohtavat ne kärsivät ihmiset niin ehkä mäkin vain unohdan koko maailman tilanteen.
Tai siis päätin jo unohtaa eikä liikuta tippaakaan vaikka tulis maailmanloppu.
Maaret

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos rukouksista, taisin äsken saada pienen rukousvastauksen.

On päässyt unohtumaan että kiusaaminen kuuluu elämään, jos toisia ei kiusata kotona niin niitä kiusataan töissä tai hoitolaitoksessa.
Oikeastaan YLE valehtelee meille kaikille kun antaa ymmärtää, että joillakin menee hyvin. Todellisuudessa suurinta osaa ihmisistä kiusataan päivittäin.

Jeesus armahtakoon heitä, jotka ovat täysin vihollisen armoilla ilman Hänen apuaan.
Ihminen tarvitsee aika pitkälti vertaistukea mutta jos uutiset valehtelee koko kansalle että "meillä menee hyvin", niin moni ahdistuu ja luulee olevansa ainoa kiusattu. Mutta kun ymmärrämme että naapurikin on kiusattu niin löydämme armahtavaisuuden ja yhteenkuuluvuuden kaiken kidutuksen keskellä.

Toki tämäkin on totta minulle vain teoriassa koska kukaanhan ei tällaisista minun kanssani puhu :)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Maaret, luulen että olet oikealla tiellä! Ei se vihaisten ajatusten jättäminen poista epäkohtia, mutta se antaa sinulle vapautuksen tuntemuksistasi, kun annat sen kaiken Herran kannettavaksi, vihulaisen ihmisen ympärille kasaama lukko murtuu. Ja siis täällä palstallahan näistä asioista puhutaan, et todella ole yksin, vaan rakkaitten veljien ja siskojen kanssa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Positiivinen elämänasenne

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Maaret kirjoitti: 13 Touko 2019, 09:02 Tuolla toisessa ketjussa ihmettelin miten löytäisi otsikossa mainitun asian ja alkaisi uskomaan siihen.
Nyt olen etsinyt pari viikkoa ja päädyin hirveän äitienpäivän päätteeksi siihen samaan mihin aina 50 vuoden aikana:
elämä on hyvää kun unohtaa ihmisten olemassaolon.

Ympärillä on kaunista, vihreää ja kukkia, linnut laulaa eikä kukaan kiusaa mua. Päätän ajatella ettei mulla ole omaisia ei ystäviä ei työkavereita ei ketään , ihanaa!! Koska eihän niitä oikeasti ole jos ne vain vihaa mua eikö niin.
Saan olla ihan yksin vapaa kaikista kiusaajista. Varaudun myös vanhuuteen ja mietin valmiiksi mihin metsään pakenen ennen kuin vievät vaivaistaloon kidutettavaksi.

Näin katselen kaunista kotiani ja olen onnellinen kun ei tarvitse miettiä ketään ihmistä.

No, mistä tähän päädyin? Juuri siitä että en voi sanoa sanaakaan ihmiisten kesken (läheisteni kesken) kun siitä nousee riita ja tora. Ei saa puhua linnuista ei lähimmäisen hyvinvoinnista ei kaupassakäynnistä ei mistään joten ei kannata mennä ikinä enää edes kenenkään seuraan. Miksi mennä riitelemään kun voi yksinkin olla puhumatta. Silloin saa olla VAPAA. Rauhassa. IHANAA.

Poistan myös nettisivut tietokoneelta, jotta en vahingossa lue uutisia ja luule että muiden jutut jotenkin koskis mua. Onhan se aika tyhmää änkeä muiden seuraan jos ne niin kovin vihaa mua ettei sanaakaan saa sanoa omaa ajatusta. Siis tyhmää.

Sitten avasin Raamatun ja se aukeni kohdasta Job. Hänkin siinä mietti missä asuu Viisaus. AIka erikoista miettiä sellaista kun kituu paiseissa eikö vain?
No, Job päätyi ajatukseen että viisaus on Herran pelkoa ja pahan karttamista. Sekin siis sopii mun päätökseen. Koska ihmiset on pahoja niin ei ole mitään syytä olla niiden seurassa. Toisaalta tein tosi tyhmästi kun muutin tänne lähemmäksi omaisiani ja nyt olen ansassa. Mutta ei se mitään kyllä mä pärjään ilman kaikkea kun kerran se karsiminen (=hän karsii jokaisen oksan joka ei tuota hedelmää) on tarkoitus. Aika tyhmää kuvitella olevansa rikas ja miettiä jotain ostoksia tai kesälomamatkoja. AIka tyhmää luulla että pitäisi saada vielä toinen kukkalaatikko parvekkeelle, eihän mulla ole ollut parvekettakaan moneen vuoteen joten tulisi olla kiitollinen kun nyt on tuo kaunis kukkalaatikko siinä!!!

Täytyy vain muistaa jumpata kotona ettei kunto laske liikaa kun ei ole mitään tekemistä. No, se siitä.

Kiitos lukijoille mielenkiinnosta.
Maaret, kirjoitat niin kivasti harmillisistakin jutuista, että voisit kirjoittaa jonkinlaisen mietelmä- tai pakinakirjan muille lohduksi. Ehdotan että alat fundeeraamaan kustantajaa sun muita seikkoja.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Vastaa Viestiin