Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Tämä kuva on ollut jo lapsuudestani hyvin rakas. Jonka sitten itse myös teini iässä piirsin, lyijykynä piirroksena. Nyt tuo kuva on kdonnut, näiden vuosien varrella, mutta kuva on jäänyt sydämeeni. Se on kuva Ikusista kertomuksista. <3
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunattua Äitienpäivää kaikille äideille myös minunkin puolestani!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua nimipäivää, rakkaalle Tuula siskollemme!


Kuva
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuula on suomalainen naisen etunimi. Tuulan nimipäivä on vuodesta 1950 lähtien 14. toukokuuta. Tuula-nimen taustalla ovat ilmeisesti suomen kielen sanat tuuli ja tuulonen, mutta siihen on voinut vaikuttaa myös Larin-Kyöstin Tuulan tei -sanoitus.[1] Tuula-nimen suosion osasyitä oli luultavasti vanhempi nimi Tuulikki.[2] Kalevalassa Tuulikki on metsän kuninkaan Tapion tytär.

Tuula on Suomen tavallisimpia naisennimiä. Tuula-nimen oli Suomessa 1900-luvun alusta vuoden 2015 loppuun mennessä saanut noin 41 200 naista ja alle 10 miestä.[3] Nimen kulta-aikaa oli 1940-1950-luku, jolloin Tuulaksi nimettiin yli 30 000 tyttöä. Tuula oli Suomen sekä 1940- että 1950-luvun toiseksi suosituin etunimi. Sittemmin nimen suosio laski nopeasti, ja 2000-luvun alussa nimen sai enää noin kymmenen lasta vuodessa.[4] Silti Tuula oli ainakin vielä lokakuussa 2014 Suomen yleisin naisen kutsumanimi.[5]
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Sinetti onnitteluista. Ja olitpa löytänyt syvälliset selitykset tuula nimelle.noh.tämä tuula istuu nyt helsinki vantaalla miehensä kanssa.menemme unkariin, romaniaan, ja sofiaan.siunausta palstalaisille. :D
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

SIUNATTUA MATKAA TEILLE; TÄÄLTÄ VIELÄ TEILLE HUUTELEN! :D
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunausta ja antoisaa matkaa Tuula, ja hyvää nimipäivää myös!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos kiitos. Bulgarias ollaan nyt.ihan mielenkiinnolla odotan tuota unkarin visiittiä.orbanhan tekee kaikkensa että siellä ei matut juhli
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Terveiset karpaattien vuoriston kainalosta.kyllä tuo risti on vaikuttava näkyvuoren päällä.karpaattien vuorten päällä se on ja näkyy kauas. Täällä ei afrikan sarvesta tulleita näy ja turvallista on liikkuminen.olin yllättynyt etten ole yhtää rosvoa tavannut.noh.täytyy oll Jeesuksen suojelu myös takana kun ei mitää pahaa ole sattunut.terveiset siunausten kanssa palstalaisille
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mihin muuten meidän Atsalea siskomme on hävinnyt, sitä tässä olen jo miettinyt jonkin aikaa? Missä olet?


Kuva
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. olen aina niin huolissani kun joku hiljenee, tai jotkut eivät uskaltaudu näkyviin, sillä mehän olemme yhtä perhettä. Olemmehan?


Kuva


:D :lol: :D :lol: :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuli vain tuollainen vastaan, oli aivan pakko tuoda ... :D :lol: (en siis loukatakseni) :roll: ... oon vaa niin ... HASSU!
Maaret

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

😁 monien keskustelu on tuota tasoa. Kukin ilmaisee itseään jotenkin eikä kukaan ymmärrä. 😁
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

:) töttöröö. reissu tehty. kierrettiin kaikenkaikkiaan kolme maata, eli Bulgaria, Romania ja Unkari. Hyvä oli reissu. Jeesus oli kanssamme, koska mitään ikävää ei matkalla tapahtunut. Säät siellä oli vaihtelevia. Aikalailla sateisia, mutta aurinkokin paistoi.Vietiin Raamattuja ampumaradoille, sillä mieheni harrastaa ampumista. Kuuluuhan evankeliumin sana heillekkin.ja sitten jaettiin traktaatteja. Kovin olivat sanannälkäisiä. Olisi mennyt enemmänkin traktaatteja,mutta kun ei ollut. Kaikissa noissa kolmessa maassa sana upposi kuin kuuma veitsi voihin.
Pi_O

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Hienoa, että matkanne meni hyvin ja saitte tehdä Jumalan työtä hedelmällisesti.
Olette siunattuja!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aina kun saa "astua palvelukseen" niin se on niin mielettömän ihanaa. Voi kuinka Kristitty kaipaa saada jakaa leipää, viini kun tulee itsestään sitten. Siemenen kun saa kylvää, niin kaste seuraa sen perässä ja ruokkii siementä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Huh, mikä peli Suomi VS Venäjä... 1-0 Suomi voitti. Saas nähdä mitä tapahtuu antipatioiden suhteen, kun Venäjällä oli koko NHL:n suurimmat tähdet "pikku Daavid paimenpoikaa" vastaan. Peräti 18 "rookieta" Suomella. Tää on jotenki niin profetaalista, että oli pakko kirjottaa.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


No niiin ... VOITTO TULI SUOMEEN!!! 3-1 !!!
Sitä ennen oli minulla mielenkiintoinen hetki, liittyen tuohon peliin. Olin jo käynyt maate, minua nuo pelit ei liioin ole kiinostanut, vaikka kyllä iloitsenkin niiden voitoista. No siellä vuoteen pohjalla mietin näitä uskon asioitani, kun yhtäkkiä keskeytin sen ja aloin kuuntelemaan mitä pelissä tapahtuu?
Kuulin Mertarannan hiljaisen äänen ja aloin hymyilemään ja ajattelin mielessäni:
- " kohta Mertarannan ääni kovenee ja kovenee, ja sitten huutaa; se on MAALI!!!!!
Ja kun tuon sain mietittyä hymyillen mielessäni, kuulin kuinka Mertarannan ääni todella alkoi kovenemaan ja kovenemaan ja kohta kuului oikeasti:
- "SE ON MAALI!!!"
Koin tuon jonkinlaisena etiäisenä ja pomppasin ylös kertomaan sen miehelleni:
- " minä tiesin sen jo hiukan ennemmin, tuon maalin..."
Jäin hetkeksi katsomaan peliä, mutta sitten sanoin:
- " Kyllä ne osaa voittaa ilman minuakin, menen takaisin maate .."
Mieheni hihkui perään:
- " Se on sitten sinun syy jos Suomi häviää!"
Vastasin:
- " Ei ole, sillä Suomi voittaa!"
Taas vuoteellani maatessa aloin kuuntelemaan tuota peliä, rauhallisena hymyillen. Ajattelin:
- " Vielä tulee yksi maali, mutta ei enempää, se jää lopputulokseksi ja Suomi on voittanut".
Ja niin kävi, vielä tuli se yksi maali. Mieheni huuteli että yksi vielä olisi mahdollista saada, mutta minä huusin hänelle että ei tule enempää, lopputulos on tuossa ja Suomi voittaa. Ja niinhän siinä kävi.
Ihmeellinen etiäinen kävi tuon pelin aikana, minulle, jota urheilu ei liioin hetkauta!
Koin, että tämä oli taas sitä Jumalan huumoria, jakaa iloa näinkin!
Kiitos siitä!
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Aamen Sinetti. :D
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hauska ”yhteensattuma”. Minulla oli myös sama tunne, että suomi voittaa! Piti veikata lopputulos..sanoin 2-1 suomi voittaa ja hetken kuluttua tuli mieleeni, että ei vaan 3-1. Vielä pelinaikana sain viestin, että jännäksi menee, kun tilanne oli 1-1, johon vastasin että suomi voittaa 2-1 ja maali tulikin heti perään ja laiton viestin, että yksi maali tulee vielä 3-1 ja niin se tuli.
Pystyn siis samaistumaan tuohon, mistä Sinetti juuri puhuit! :)
Vastaa Viestiin