Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Lapseni

Lapseni, sinä, joka tunnet olevasi yksin ja itket nurkassasi surullisin mielin.

Eikö sinulle riitä, että ”Minä Olen” sinun kanssasi,
tahdon lohduttaa sinua yksin ollessasi.

Lapseni, sinä, joka taistelun tiimellyksessä
olet väsynyt ja voimasi ovat jo vähissä.
Nosta katseesi ja silmäsi avautuvat näkemään
Taivaallisen Sotajoukon tulevan sinun elämään.

Lapseni, sinä, joka tunnet monenlaisia kipuja
tunnet ruumiillista tuskaa ja sisäisiä haavoja
Katso, Minä olen syntisten ystävä ja kipujen tuttava
olen sinunkin Vapahtajasi ja olen sinua auttava.

Lapseni, sinä, joka olet joutunut eksyksiin
ja huudat hädissäsi apua aivan uuvuksiin.
Minä tahdon sinun tietävän, että Minä kuulen
pienimmänkin sisimpäsi huudon ja kuiskauksen.

Maila
Levähdä vähän: https://majatalo-lea.blogspot.com/p/kootut-runot.html
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille.

Tänään herättyäni näin parikuvaa.
Ensimäisessä minulle näytettiin kaunista rasiaa jonka kannen päällystä oli koristeltu jalokivin. Rasia oli muodoltaan soikea. Sitten minulle aukaistiin se ja näytettiin sisäpuolta, joka oli tyhjä. Oliko tuo korurasia? Niin ajattelin. Peräti sormusrasia? Ehkä ylkä on tulossa sormuksen kanssa.
Avioliiton merkki on sormus, jonka sulhanen pujottaa morsiamen nimettömään. Tuo sormus muistuttaa heitä, että he kuuluvat toisilleen. Sormus muistuttaa myös ulkopuolisia, että tuo kuuluu tuolle. Se julistaa avioliiton loukkaamattomuutta ja puolisoiden keskinäistä sitoutumista rakastaa toisiaan. Sormus on Raamatussa yleisesti liiton merkki (1. Moos. 41:42) (Luuk. 15:22). Sormuksen piilottaminen viestii liiton häpeämisestä.
Emmehän häpeä tunnustaa suullamme, että olemme Kristuksen omia? Oliko rasian sormus laitettu sittenkin piiloon?
Tuota voimme jokainen pohtia omalla kohdalla.

Liitto, jotta se olisi liitto, on voitava aina vahvistaa. Liitot solmittiin Raamatussa julkisesti, seurakunnan läsnäollessa (5. Moos. 29:10-15). Liitto, joka ei ole julkinen, on salaliitto. Avioliittoon kuuluu vala (Hes. 16:8) niin kuin muihinkin liittoihin (1. Aik. 16:15-17), ja vala on voitava näyttää toteen eikä tämä ole mahdollista ilman todistajia. Raamatussa liittoon kuuluvat todistajat (Jes. 33:8).
Siis kerrotaan julkisesti, että Jeesus Kristus kuuluu elämäämme, Hän on meidän elämä! Sen kuulijat ovat meidän todistajamme.

Kuva


Toisessa kuvassa näin lampaan, jolla oli kuin silminä pienet sarvet, vai oliko ne silmien yläpuolella olevat pienet ylimääräiset sarvet, en ole varma.
Kuva oli tumman puhuva, kuin mustavalkoinen hämäräkuva. Mietin, oliko tämä uhrikaritsa?

"Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Meidän vuoksemme - sinun ja minunkin vuokseni.


Ajattelin, että en näitä tuo, kun en niistä saanut täysin selvää, mutta sitten ajattelin, että josko ne avautuu jollekkin toiselle ja ehkä päivän mittaan itsellenikin. Joten olkaat hyvät.

Siunausta päiväänne.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille!

Tänään saan TODISTAA henkilökohtaisesta paranemisesta, Kristuksessa.
Eilen olin kotikokouksessa jossa opetusta piti Seppo Välimäki, Pyhästä Hengestä meissä. Se on opetusta, jota saisi saada kaikki Herran omat. Opetus oli todella hyvää ja Seppo vetää niitä kurssi muotoisesti. Kiitän Herraa että viimein pääsin kuulemaan häntä, kaikkien vaikeuksien kautta.
Lopussa oli rukous mahdollisuus kaikille ja rukoilimme toistemme puolesta.
Vuoroni tultua kerroin sairauteni ja asiani, joiden vuoksi halusin rukoiltavan. Selkäni oli ollut jo vuosia kipeä ja etenkin 2015 alk. oikean lapani alla oli päivittäin kipu, enempi ja vähempi, mutta aina se siellä oli. Lääkäreitä liioin ei valitteluni kiinnostanut.
Rukouksen jälkeen huomasin, että kipu alkoi hävitä ja tänään se on ollut kokonaan poissa!
Eräs sisko TODISTI MYÖS parantuneesta munuais syövästään.
Kiitos Jeesus, että sain ottaa uskossa heti vastaan, Sinun parantavan voimasi" KIITOS!



Kuva


Raamattu kertoo, miten sairaat kerääntyivät Jeesuksen ympärille: "Hänen luokseen tuotiin kaikki erilaisista taudeista kärsivät... - ja hän paransi heidät" (Matt 4:24).

Jeesuksen toimintaa kuvattaessa sanat ”paransi kaikki” ja ”paransi hänet” toistuvat tuon tuosta evankeliumeissa, eniten Matteuksella ja Luukkaalla.


Jeesus lähetti seuraajansa harjoittamaan parantavaa rukousta: ”Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. .” (Matt.10:8, Luuk.10:9)

Jeesuksen antama tehtävä ei koskenut vain 12 opetuslasta vaan kaikkia Häneen uskovia: "Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen" (Joh 14:12).

Jeesuksen parantavaa, pelastavaa ja vapauttavaa voimaa teille kaikille!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa teille.

Tänään herättyäni Herran läsnäoloon ja rukoukseen, näin kuvan miehestä, jolla oli selässään kuin reppu, ja repusta lähti jotain varsia ylöspäin.
Mietin mikä tuo oli ja oliko sillä kuvalla edes merkitystä?
Mieleeni nousi säkkipilli, todellakin, oliko se säkkipilli? Siltä se vaikutti. Mutta mitä se tahtoo tarkoittaa? Mietin juhlia joissa tuota soitinta käytetään, mutta lähinnä minulle nousi se kansalaisuus, missä tuota käytetään, eli Skotlanti ja Irlanti.
Mietin mitä Herra haluaa sanoa Skotlannista tai Irlannista, ehkä sen, että tarkatkaa sitä, mitä on tapahtuva, muuta en tähän osaa sanoa, ehkä tuo kuva ei ollut sen enempää mitään, mutta kuitenkin koen, että se tuli kaikella varmuudella teille jakaa.


Kuva

Säkkipilli

Säkkipilli on puhallinsoitin, jonka ominaispiirre on lampaan tai muun eläimen nahasta tehty säkki, joka toimii ilmavarastona. Säkkipilliä soitetaan puhaltamalla ilmaputken kautta säkkiin ilmaa, joka saadaan säkkiä kainaloon puristamalla kulkemaan edelleen soittimen soivaan osaan, soitinputkeen tai -putkiin. Ilmavaraston ansiosta soittimen äänestä voi saada jatkuvan, sillä soittajan hengitystauko ei katkaise soittamista. Melodia soittoon saadaan melodiaputkella, joka on oboeta tai klarinettia muistuttava, rakenteellaan täydellinen puupuhallin ruokolehtineen ja sormireikineen. Sen lisäksi säkkipillissä on usein yhdestä kolmeen reiätöntä bordunaputkea, jotka säestävät melodiaa soimalla koko ajan yhtä ja samaa säveltä.

Säkkipilli yhdistetään yleensä Skotlantiin ja Irlantiin, missä se on kansallissoittimen asemassa. Säkkipilli on käytössä myös Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Unkarissa ja Itä-Euroopan maissa. Säkkipillillä soitetaan nykyisin kansanomaista musiikkia, mutta keskiajalla ja renessanssin aikana se oli Euroopassa laajalti suosittu myös taidemusiikissa.

Säkkipillin historia

Säkkipilli on useita tuhansia vuosia vanha, alun perin ruokosoitin, joka on levinnyt Lähi-idästä kaikkialle maailmaan, erityisesti Eurooppaan.lähde? Säkkipillin leviämiseen ovat vaikuttaneet kansainvaellukset sekä erityisen merkittävästi Rooman imperiumi vuosituhannen alussa. Muun muassa keisari Neron kerrotaan soittaneen sitä. Keskiajalla säkkipilli sai Euroopassa erilaisia kansallisia ja paikallisia muotoja soitinrakenteen, virityksen ja soittotavan mukaan. Tälläkin hetkellä Euroopassa tunnetaan yli 80 erilaista säkkipilliä alkukantaisesta huippunykyaikaiseen.

Säkkipilli oli keskiajalla ulkokäyttöön tarkoitettu soitin, jolla säestettiin tanssijoita ja tuotettiin muuta juhlamusiikkia. Juhlien siirryttyä sisätiloihin ja musiikin monimuotoisuuden kasvaessa useimpien säkkipillien äänen voimakkuutta pienennettiin ja viritystä muutettiin siten, että ne sopivat helpommin soitettavaksi muiden soittimien kanssa. Säkkipilliä pidetään usein soittimena, mutta silti se ei sitä varsinaisesti ole. Se suunniteltiin alun perin Skotlannissa sota-aseeksi irlantilaisia vastaan. Koska skotlantilaiset olivat melko lailla huonoja taistelijoita, eivätkä he itsekään ymmärtäneet omaa puhettaan, he eivät menestyneet sodassa vihaisia irlantilaisia vastaan, joilla oli valtavat kahden käden miekat, alkoholin turruttamat pelot, highlanderit joukoissaan sekä mauttomat pöksyt, joiden alta vilahtelivat häiritsevät asiat.

Koska skotlantilaiset olivat (ja sivumennen sanoen ovat yhä) hieman kummallista porukkaa, he keksivät maansa näköisen puolustusaseen tuota merentakaista pelottavaa rynnistäjää vastaan. He keksivät säkkipillin, eli säkin tai eläimen, johon puhalletaan ilmaa ja puristetaan sitten ilmat pihalle. Koska lopputulos muistuttaa erhdyttävästi ääntä, jonka keisari Palpatine päästi pudotessan kuolemaansa, irlantilaiset juoksivat kauhistuneina pakoon, ja skotlantilaiset saivat pitää maansa.

Myöhemmin englantilaisten yrittäessä Edvard I:n aikana valloittaa Skotlannin, skotlantilaiset yrittivät samaa juonta englantilaisiin. Tämä tosin epäonnistui siksi, että englantilaiset olivat irlantilaisten vahingosta viisastuneina tunkeneet stilton-juustoa korviinsa, ja kuningas oli antanut jousimiehilleen käskyn jättää muut skotit rauhaan ja tähdätä pillipiipareihin. Muutaman vuosisadan tapeltuaan ja skottien saatua dunkkuunsa riittävän moneen kertaan englantilaiset sitten tarjosivat tyhjäksi jäänyttä valtaistuintaan skoteille päästäkseen käsiksi skottien salaiseen aseeseen. Skotit saivat näin Englannin kruunun ja englantilaiset vaihtarina säkkipillin.
Siunausta päiväänne.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

RAAMATUSTA LÖYTYY MYÖS SÄKKIPILLI:

DANIEL 3
1. Kuningas Nebukadnessar teetti kultaisen kuvapatsaan, jonka korkeus
oli kuusikymmentä kyynärää ja leveys kuusi kyynärää, ja pystytti sen Duuran lakeudelle Baabelin maakuntaan.
2. Ja kuningas Nebukadnessar lähetti kokoamaan satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet, että he tulisivat sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.
3. Silloin kokoontuivat satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt, ja he asettuivat sen kuvapatsaan eteen, jonka Nebukadnessar oli pystyttänyt.
4. Ja kuuluttaja huusi voimallisesti: "Teille, kansat, sukukunnat ja kielet, julistetaan:
5. heti kun te kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkaa maahan ja kumartaen rukoilkaa kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar on pystyttänyt.
6. Mutta joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään sillä hetkellä tuliseen pätsiin."
7. Sentähden, heti kun kaikki kansat kuulivat torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, lankesivat kaikki kansat, sukukunnat ja kielet maahan ja kumartaen rukoilivat kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.
8. Silloin astui heti kaldealaisia miehiä esiin syyttämään juutalaisia.
9. He lausuivat ja sanoivat kuningas Nebukadnessarille: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!
10. Sinä, kuningas, olet antanut käskyn, että jokainen, joka kuulee torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkoon maahan ja kumartaen rukoilkoon kultaista kuvapatsasta,
11. ja että joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään tuliseen pätsiin.
12. On juutalaisia miehiä, joiden hoitoon sinä olet antanut Baabelin maakunnan hallinnon, Sadrak, Meesak ja Abednego: nämä miehet eivät välitä sinun käskystäsi, kuningas; he eivät palvele sinun jumaliasi eivätkä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."
13. Silloin Nebukadnessar vihan vimmassa käski tuoda Sadrakin, Meesakin ja Abednegon. Kun nämä miehet oli tuotu kuninkaan eteen,
14. lausui Nebukadnessar ja sanoi heille: "Aivanko tahallanne te, Sadrak, Meesak ja Abednego, ette tahdo palvella minun jumalaani ettekä kumartaen rukoilla kultaista kuvapatsasta, jonka minä olen pystyttänyt?
15. Nyt, jos te siinä silmänräpäyksessä, kun kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, olette valmiit lankeamaan maahan ja kumartaen rukoilemaan kuvapatsasta, jonka minä olen teettänyt, niin hyvä! Mutta ellette kumarra, niin teidät heti paikalla heitetään tuliseen pätsiin; ja kuka on se jumala, joka pelastaa teidät minun kädestäni?"
16. Sadrak, Meesak ja Abednego vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Nebukadnessar! Ei ole tarpeellista meidän vastata sinulle tähän sanaakaan.
17. Jos niin käy, voi meidän Jumalamme kyllä pelastaa meidät tulisesta pätsistä, ja hän pelastaa myös sinun kädestäsi, kuningas.
18. Ja vaikka ei pelastaisikaan, niin tiedä se, kuningas, että me emme palvele sinun jumaliasi emmekä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."

19. Silloin Nebukadnessar tuli kiukkua täyteen Sadrakia, Meesakia ja Abednegoa kohtaan ja hänen hahmonsa muuttui. Ja hän käski ja sanoi, että pätsi oli kuumennettava seitsemän kertaa kuumemmaksi kuin tavallisesti.
20. Ja hän käski sotajoukkonsa väkevimpien miesten sitoa Sadrakin, Meesakin ja Abednegon ja heittää heidät tuliseen pätsiin.
21. Silloin nämä sidottiin vaippoineen, takkeineen, päähineineen ja muine vaatteineen ja heitettiin tuliseen pätsiin.
22. Koska nyt kuninkaan sana oli niin ankara ja pätsi niin kovin kuumennettu, tappoi tulen liekki ne miehet, jotka veivät ylös Sadrakin, Meesakin ja Abednegon.
23. Mutta nämä kolme miestä, Sadrak, Meesak ja Abednego, suistuivat sidottuina tuliseen pätsiin.
24. Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!"
25. Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
26. Silloin Nebukadnessar meni tulisen pätsin aukolle, lausui ja sanoi: "Sadrak, Meesak ja Abednego, te korkeimman Jumalan palvelijat, astukaa ulos ja tulkaa tänne". Sadrak, Meesak ja Abednego astuivat silloin ulos tulesta.
27. Satraapit, maaherrat, käskynhaltijat ja kuninkaan hallitusmiehet kokoontuivat ja näkivät, ettei tuli ollut voinut mitään näiden miesten ruumiille, etteivät heidän päänsä hiukset olleet kärventyneet eivätkä heidän vaatteensa vioittuneet; eikä heissä tuntunut tulen käryä.
28. Silloin Nebukadnessar lausui ja sanoi: "Kiitetty olkoon Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumala, joka lähetti enkelinsä ja pelasti palvelijansa, jotka häneen turvasivat eivätkä totelleet kuninkaan käskyä, vaan antoivat ruumiinsa alttiiksi, ennemmin kuin palvelivat kumartaen rukoilivat muuta jumalaa kuin omaa Jumalaansa.
29. Ja minä annan käskyn, että jokainen, olkoon hän mitä kansaa, kansakuntaa ja kieltä tahansa, joka puhuu pilkaten Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumalasta, hakattakoon kappaleiksi, ja hänen talonsa tehtäköön soraläjäksi; sillä ei ole muuta jumalaa, joka niin voi pelastaa kuin tämä."
30. Sitten kuningas asetti Sadrakin, Meesakin ja Abednegon suureen valtaan Baabelin maakunnassa.
31. "Kuningas Nebukadnessar kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, jotka asuvat kaiken maan päällä: suuri olkoon teidän rauhanne!
32. Minä olen nähnyt hyväksi ilmoittaa ne tunnusteot ja ihmeet, jotka korkein Jumala on minulle tehnyt.
33. Kuinka suuret ovat hänen tunnustekonsa ja kuinka voimalliset hänen ihmeensä! Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta ja hänen valtansa pysyy suvusta sukuun."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sain äsken ihmellisen viestin kuvaani liittyen ja se osoittaa kuinka Jeesus on ihmeellinen! Amazing!
Tänään on kuulema Jaffassa soinut säkkipillit, siitä oli facebook postausta, mutta minulla se ei aukea kun en ole facessa. Samana aamuna nämä molemmat, mitä vahvistusta! Kiitos Jeesus!

Amazing Grace - Bagpipe Master https://www.youtube.com/watch?v=lpZiPZwwXhM
(video ei liity tämän aamuseen Jafassa soitettuun)
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Voisiko olla niin, että Irlannissa ja Skotlannissa tapahtuu lähitulevaisuudessa jotain brexitiin liittyen? Se on alueellisesti kai Englanti, joka EU:sta haluaa eroon, ei koko Iso-Britannia ja Irlannissa on viime aikoina kuohunut.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom te rakkaat.

Tänään, herättyäni ja ollessani Herrani kanssa läsnäolossa ja rukouksessa, minun ylleni laskettiin ajatus, olivatko ne tiedonsanat?
Ajatus sanoi:
- " Sinun täytyy käsittää että sinun suusi äänellä, Jesaja 33."
Tuo Raamatun paikka annettiin kuin lomittain tuon ajatuksen kanssa. Mietin sen tarkoitusta. Jumalan on valta, voima ja kunnia. Hänen Sanassaan me elämme, tai näin täytyisi elää. Ja me saamme julistaa tuota Sanaa, ei vain hiljaa lukien, vaan omalla äänellä julistaen.
Totta, monasti, vaikka olisin yksin ja otan Raamatun ja alan lukemaan sitä, luen sitä useinmiten ääneen, sillä henkivallatkin sen saa kuulla, mikä on Jumalan ilmoitus. Ääni on ratkaiseva tekijä että Jumalan Sana kuullaan. Me saamme käyttää suutamme Jumalan äänenä.
Tätäkö tämä tarkoitti? Tiedän, että ei se ole aina itsestään selvää, vaan useimmat haluavat hiljaa ottaa vastaan Jumalan Sanan Todistuksen, mutta nyt, nyt meidän Herramme, Jeesus Kristus, haluaa että otamme äänen käyttöön, ei vain Jumalan Sana, vaan Jumalan Sana äänellä.
Ja näin sanoo Jesaja 33, jonka myös sain tiedonsanana, SINUN ÄÄNELLÄSI:


Kuva



JESAJA 33
1. Voi sinua hävittäjää, joka itse olet hävittämättä, sinua ryöstäjää,
jota ei kenkään ole ryöstänyt! Kun olet loppuun asti hävittänyt, hävitetään sinut, kun olet ryöstösi ryöstänyt, ryöstetään sinut.
2. Herra, armahda meitä, sinua me odotamme. Ole näitten käsivarsi joka aamu, ole meidän apumme hädän aikana.
3. Kansat pakenevat sinun jylinäsi ääntä; kun sinä nouset, hajoavat kansakunnat.
4. Teidän saaliinne viedään, niinkuin tuhosirkat vievät; niinkuin hyppysirkat hyökkäävät, niin sen kimppuun hyökätään.
5. Herra on korkea, sillä hän asuu korkeudessa. Hän täyttää Siionin oikeudella ja vanhurskaudella.
6. Ja hän on sinun aikojesi vakuus, avun runsaus, viisaus ja ymmärrys; Herran pelko on oleva Siionin aarre.
7. Katso, sankarit huutavat ulkona, rauhan sanansaattajat itkevät katkerasti.
8. Tiet ovat autioina, polulta on kulkija poissa: hän on rikkonut liiton, ylenkatsonut kaupungit, ei ole ihmistä minäkään pitänyt.
9. Maa murehtii ja nääntyy, Libanon kuihtuu häpeästä, Saaron on aromaaksi tullut, Baasan ja Karmel varistavat lehtensä.
10. Nyt minä nousen, sanoo Herra, nyt minä itseni korotan, nyt minä kohoan korkealle.
11. Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät.
12. Ja kansat poltetaan kuin kalkki, kuin katkotut orjantappurat, jotka tulessa palavat.
13. Kuulkaa, te kaukaiset, mitä minä olen tehnyt; te lähelläolevat, tuntekaa minun voimani.
14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"
15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.
17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan.

18. Sinun sydämesi muistelee kauhuja: missä on nyt veronlaskija, missä punnitsija, missä tornien lukija?
19. Et näe enää sitä röyhkeätä kansaa, kansaa, jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä.
20. Katso Siionia, juhliemme kaupunkia. Sinun silmäsi näkevät Jerusalemin, rauhaisan asuinsijan, telttamajan, jota ei muuteta, jonka vaarnoja ei ikinä reväistä irti, jonka köysistä ei yhtäkään katkaista.
21. Sillä voimallinen on meillä siellä Herra, siellä on joet, on virrat, leveät rannasta toiseen, joita ei kulje soutualus, joiden poikki ei pääse uljas laiva.
22. Sillä Herra on meidän tuomarimme, Herra on johdattajamme, Herra on meidän kuninkaamme; hän pelastaa meidät.
23. Nyt ovat köytesi höltyneet, eivät pidä mastoa kannassaan kiinni, eivät vedä lippua liehumaan. Mutta silloin jaetaan riistosaalista runsaasti, rammatkin ryöstävät ja raastavat.
24. Eikä yksikään asukas sano: "Minä olen vaivanalainen". Kansa, joka siellä asuu, on saanut syntinsä anteeksi.
Maaret

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kiitos Jeesus!

Jotain tuollaista olin itsekin "kuulevinani" jokin aika sitten mutta se "ääni" menee ohi niin äkisti ja hiljaa, ettei siitä ihan saa otetta ja selvyyttä.
Joskus mietin kun luen jotain tosi elävää Raamatun kohtaa joka sopii vaikka täysin tämän päivän politiikkaan, niin mietin että pitäisikö tämä lukea ääneen. Eihän sillä ole väliä kuuleeko sitä kukaan vaan sanassa on voima. Sanallahan maailmakin luotiin vaikka kukaan ei ollut kuulemassa.
Eli siinä on itsessään toteen tulemisen voima. Siis mietin tulisiko Jumalan suunnitelma paremmin todeksi jos joku lukisi sen ääneen Raamatusta.

Täytyypä ruveta tätä tekemään.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje roomalaisille 10:8-13

8 Mitä siis on sanottu? — Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11 Kirjoituksissa sanotaan: ”Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.” 12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13 Onhan kirjoitettu: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.”

Tässäkin kehoitetaan äänen käyttöön. :roll:

Käsitetään tämä eikä enää peljätä ääntämme. :P
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Sananl.31:8-9 " Avaa suusi mykän hyväksi, oikeuden hankkimiseksi kaikille sortuville.

Avaa suusi, tuomitse oikein, hanki kurjalle ja köyhälle oikeus."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen AO! Mikä viisaus tuossa Sananlaskussa. Amen.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


ELÄKÄÄ VALONLAPSINA!

Tällä viikolla, eräänä aamuna herättyäni, näin kuvan jota en aikonut jakaa. Mutta se on ollu mielessäni ja nyt koin, että minun tulee se teille tuoda:
Ensin oli vain pimeys ja hieman näin kahdesta tummasta putkesta, jotka tulivat jostain ylhäältä. Ne olivat tyhjiä putkia pimeydessä. Sitten näin niiden oikealla puolella putken joka oli samanlainen, mutta näin kuinka siitä alkoi loistaa valtavasti valoa ja se valo tuli putkea pitkin jostain ylhäältä.
Se oli kaivattua valoa siihen alhaalla olevaan pimeyteen!
Kiitos Jeesus.

1. Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat
kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
Jesaja 9.


Eläkää valon lapsina!
6 Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa kaikkia tottelemattomia.
7 Älkää siis olko sellaisten kanssa missään tekemisissä.
8 Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valoa. Eläkää valon lapsina!
9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.
10 Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista.
11 Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon.
12 Mitä sellaiset ihmiset salassa tekevät, on häpeällistä sanoakin,
13 mutta kaikki tulee ilmi, kun valo sen paljastaa.
14 Kaikki, mikä on paljastettu, on valossa. Sen vuoksi sanotaankin: — Herää, sinä joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus on sinua valaiseva!
15 Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat.
16 Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha.
17 Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.
18 Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.
19 Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle
20 ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Efes.5.


Kuva


"Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää. Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä" (1 Joh. 1:5-7).

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... psina.html
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa rakkaat.

Tänään heräsin ja olin rukouksessa ja Herran läsnäolossa, niinkuin kaikkina muinakin aamuina. Näin mielessäni jos mienkälaisia kuvia, mutta en kokenut niitä Herralta saaduksi.
Viimeisessä kuvassa näin lintuja maassa syömässä ja tästä nousi heti Raamatusta Sanaa, jossa meitä Jeesus lohduttaa, ettei meidän tarvitse huolehtia tulevasta, vaan että taivaan Isä pitää huolen meistä ja antaa ruuan ajallaan ja vaatteet päällemme. Jeesus sanoi:
- " Katsokaa taivaan lintuja".
Isä antaa juuri sen, mitä sillä hetkellä tarvtsemme. Ei yhtään enempää eikä vähempää. Sen olen myös oppinut, että Hän koettelee myös näissä uskoamme, kun jotain Häneltä anomme. Me odotamme malttamattomina Hänen vastaustaan, mutta usein vastaus tulee viimetipassa, ei siis yhtään aikasemmin, eikä myöhemmin kuin on tarve.
Niin monasti olen siinä väsymyksen keskellä joutunut rukouksessa sanomaan hymyillen Jeesukselle:
- " Sinä tiedät minun malttamattomuuteni .."
Luotetaan vain Hänen huolenpitoonsa.
Siunausta päiväänne!


Kuva


26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Matt.6.

https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... ntuja.html
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa.

Tänään, herättyäni ja rukouksessa olessa, sain kuvan joka oli liikkuva.
Näin korkean vuoren, joka kauniisti laella vihannoi ja näin vuorella ison pyöreän kiven. Se oli täydellisen pyöreä, siinä ei ollut minkäänlaisia säröjä, eikä kulmia. Mutta se oli kiveä ja siinä oli jotakin kimaltavaakin.
Sitten näin kuinka tuo kivi lähti vierimään kovaa vauhtia alas. Se vieri alas kulkevaa hiekkatietä pitkin. Tie oli hyvin perustettu.

Pyysin Herraa vahvistamaan, jos tämä oli Häneltä. Ja kohta minulle tulvi ajatuksia. Ensimmäisenä tuli mieleeni sanonta: " vierivä kivi ei sammaloidu."
Tämä on totta ja kohta sain lisää: " Menkää kaikkeen maailmaan."
Totta, tämä ilmoittaa tuon liikkeen; MENKÄÄ!
Sitten ajattelin, että tuohon liikkeessä olevaan kiveen ei mikään tartu. Jumala, entä Sinun Sanasi?
Kohta sain lisää: " Älkää ottako mitään mukaan maailmasta."
Entä seurakuntayhteys? Eikö meidän ole hyvä löytää seurakunta ja sen yhteys? Miten sen voimme tavoittaa ainaisessa liikkeessä?
Taas tuli lisää ajatuksia: " Tuo kivi on meidän peruskalliomme. Jeesus on meidän kulmakivemme ja Hän asustaa meidän kaikkien, Hänen omiensa sydämissä. Kivessä on materiaalia, joka on kuin mangneetti, joka yhdistää meidät, vetäen meitä yhteen, olimme sitten missä tahansa."


Kuva


Näitä olen sulatellut ja miettinyt ja kävin välillä lääkärissä ja vasta nyt pääsin tätä jakamaan.
Rukouksessa pyysin myös että saisin myös jonkun hengellisen kohtaamisen tuolla lääkäri reissulla ja niin tapahtui.
Maksaarvoni ovat hieman kohollaan ja samalla kontrolloitiin muutakin.
Lopulta lääkäri kysyi mikä olisi voinut aiheuttaa maksaarvon kohoamisen, joka ei mikää hälyyttävä ole, vaan siellä rajoilla. Hän kysyi, käytänkö alkoholia? Ja vastasin että en, ja vielä hän tarkasti, ettet sitten yhtään ja sain taas vastata, että en yhtään, en pisaraakaan, ja samalla näytin ristä kaulallani ja kerroin, että tämä on syy, miksi en käytä pisaraakaan.
Lääkäri kysyi että olenko käyttänyt koskaan ja kerroin että joskus nuoruudessa. Hän kysyi kuinka kauan olen ollut uskossa? Ja kerroin että jo pienestä lapsesta asti, mutta 2010 uskoni syveni.
Hän jatkoi kyselyään, mihin seurakuntaan kuulun ja kerroin olevani luterilainen, mutta vierailen paljon muissakin seurakunnissa.
Sitten hän kiinnitti katseensa ristiini, sanoen:
- " Monilla naisilla on sellainen pieni sievä risti, mutta ristisi on todella erilainen, sitä ei voi sanoa pelkäksi koruksi?"
Kerroin ristini tarinaa. Se on äitini peruina saatu risti. En tiedä mistä äiti oli sen saanut, mutta uskoisin, että isä oli joskus sen tuonut äidille Israelista. Kerroin vielä, että tämä risti oli tuolta ylhäältä ohjattuna tehnyt myös Jumalan työtä, ollut Jumalan työkalu, mutta se olisikin jo pitempi kertomus.
Lääkri oli ihmeissään ja hyvin positiivisesti otti tämän vastaan. Tässä tuli se kohtaaminen tälle arkipäivälle ja kiitin Jumalaani.
Nyt pääsin jakamaan tämän myös teille.

Olkaa Siunatut, Jeesuksessa Kristuksessa.
https://sinettisormus.blogspot.com/2019 ... loidu.html
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olipa mukavan tuntuinen lääkäri. :)

Luuk.20:17-18 "Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi ?
Jokainen, joka kaatuu siihen kiveen, ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Rauhaa ja yhtä aikaa myös iloa, Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa!

Tänään kun heräsin ja aloin rukoukseen ja Herran läsnäoloon. Näin kuvan lintusesta joka oli puun oksalla.
Kysyin Herralta oliko tämä Häneltä?
Tuota kysellessä, laskeutui sydämelleni laulu; Oi katsohan lintua oksalla puun.
https://www.youtube.com/watch?v=jqDWs8bUHyI

Herra halusi antaa tämän meille, Hänen omilleen, lohdutukseksi, vaelluksessa väsyneille.
Ottakaa tämä voimavarana vastaan, tallettaen se rakkaudella sydämiinne.



311 Oi katsohan lintua oksalla puun

1. Oi katsohan lintua oksalla puun, / se laulaa niin kauniisti aina. / Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun, / kun huolet sen mieltä ei paina. / Se laulaen Luojaansa kiittää.

2. Ei kylvä, ei niitä, ei aittaansa tuo / se seuraavan päivänkään ruokaa. / Ei murheiden painaa se mieltänsä suo, / ei huomisen huolia huokaa, / vaan silti ei puutetta kärsi.

3. Jo aamulla alkaa se laulaen työt / ja päättää ne laululla illoin. / Niin rauhassa oksalla nukkuu se yöt, / kuin vuode ois peitetty villoin, / ja kattona sillä on taivas.

4. Oi jospa kuin lintunen laulaen vain / myös lähteä päivääni voisin. / Kun eilenkin Herralta hoitoa sain, / niin nytkö hän toimisi toisin? / Ei lapsensa tarvitse surra.

5. Hän autuudellansa on vaatettanut / ja lapseksi ottanut kerran. / Hän kasteessa on minut armahtanut / ja vieläkin antaa sen verran / kuin tarvitsen päivästä päivään.

6. Kai kaikilla päivillä murheensa on, / vaan Herra ei liiaksi anna. / Kun vain Isän armo on muuttumaton, / en huomisen huolia kanna – / mä kalliimpi lintuja taivaan.
Vastaa Viestiin