Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Keskustele palstaa koskevista asioista
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus opetti meitä rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään ja tekemään toiselle niin kuin toivoisi itselle tehtävän. Näin kun aina tekisimme, voisimme tuoda valoa monelle kanssakulkijalle ja samalla saada lisää valoa omaankin elämään.
Kannattaa lukea vaikkapa Jeesuksen vuorisaarnaa (Matt. 5–7), joka osoittaa, että kukaan meistä ei ole täydellinen.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirje galatalaisille 6
1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
3. Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.
6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
11. Katsokaa, kuinka suurilla kirjaimilla minä omakätisesti teille kirjoitan!
12. Kaikki, jotka pyrkivät lihassa olemaan mieliksi, ne pakottavat teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi, ettei heitä Kristuksen ristin tähden vainottaisi.
13. Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
14. Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
15. Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.
Maaret

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinetti kirjoitti: 11 Huhti 2019, 10:22 Jeesus opetti meitä rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään ja tekemään toiselle niin kuin toivoisi itselle tehtävän. Näin kun aina tekisimme, voisimme tuoda valoa monelle kanssakulkijalle ja samalla saada lisää valoa omaankin elämään.
Kannattaa lukea vaikkapa Jeesuksen vuorisaarnaa (Matt. 5–7), joka osoittaa, että kukaan meistä ei ole täydellinen.
Tämä on mulle melkein kipein Raamatun kohta koska olen juuri siihen pyrkinyt mutta kukaan ei ole minulle silti koskaan tehnyt niinkuin toivoisi itselleen tehtävän.
Mutta vähitellen oppii olemaan välittämättä koko asiasta. Moni Raamatun kohtahan ei toteudu silti vaikka sitä lukisi.

Rankinta on joutua sellaiseen tilaan jossa ajattelee koko uskovien joukon eksyneen ja yksin kaikkia vastaan. Mutta silloin lohduttaa Jeremian kohtalo ja olihan Inkvisitiokin sellainen että tosi uskovat poltettiin roviolla kirkon toimesta. Kyllä siinä luulisi epätoivon valtaavan että onko sittenkin valinnut väärän pelastuksen tien. :(
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Luulen, että jokaisella ylhäältä uudistisyntyneellä marttyyrillä on ollut Hengen tuoma tieto asiastaan sekä rauha, kuten Stefanuksella tai apostoleilla oli. Ja samaa se on edelleen kaikkien nykyistenkin vainottujen uskovien osalta, ei ihminen varmasti muuten kestäisi mitenkään.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Eero kirjoitti: 12 Huhti 2019, 02:35 Luulen, että jokaisella ylhäältä uudistisyntyneellä marttyyrillä on ollut Hengen tuoma tieto asiastaan sekä rauha, kuten Stefanuksella tai apostoleilla oli. Ja samaa se on edelleen kaikkien nykyistenkin vainottujen uskovien osalta, ei ihminen varmasti muuten kestäisi mitenkään.
Niin, se varmaan tulee siinä hetkessä kun sen tarvii. Mutta tavallisessa arjessa voi myös joutua noihin valintoihin ja
silloin olen kokenut että on vain tahdolla tehtävä valinta luottaa Raamattuun ja sen sanoihin.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

15. Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Galat.2.

Kun ihmisen usko todella syvenee, hän ei enää elä itse, omassa tahdossaan, vaan luovuttaa itsensä jumalan tahtoon. Silloin kuolemme maailmalle.
Monasti kyllä olemme malttamattomia ja alamme puskea omassa lihassa vaikka läpi harmaan kiven. Useasti siinä sitten huonosti käy.
Kun meidän tulisi luottaa asiamme Herran haltuun. Tiedän, että hän toteuttaa ne monasti vasta viime tipassa, eikä yleensä anna kuin sen mitä siihen hetkeen tarvitsemme, ei siis enempää eikä vähempää.
Tähän meidän tulee kasvaa. Kaikki ei siinä onnistu, sillä siinä tarvitaan Pyhää Hengeä avuksi.

Vain Sinä voit .. : https://www.youtube.com/watch?v=0o5B4OHKVBc
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ymmärrän mitä tarkoitat Maaret, luulen, että Herralle mikään tilanne ei ole "liian arkinen", käymme sitä samaa kamppailua henkivaltoja vastaan, mikä on ollut käynnissä syntiinlankeemuksesta asti. Ja Herra johdattaa meidät näihin tilanteisiin ja antaa Tahtonsa tapahtua meidän kauttamme, jos vain kuuntelemme Hänen ääntään. Ajattelen jotenkin niin, itseäni ylentämättä tai ketään alentamatta, että myös Raamatun ihmiset olivat tavallisia ihmisiä, tavallisine huolineen ja murheineen, mutta Herra kutsui heidät työhönsä ja antoi heille voiman tehdä niitä suuria tekoja, jotka on sitten kirjattu Raamattuun meille esikuviksi.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Tuokoon tämä Pääsiäisen aika meille Hyvää Uudistusta, Jeesuksessa Kristuksessa!
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Sinetti. Kaunis kuva. Siitäpä tulikin mieleeni. Mieheni nauroi, kun sanoin sille, että tuoda kaupasta kananmunia. kokeilen hautoa, josko niistä tulisi tipuja. noh. tuolla patterinpäällä ne nyt sitten ovat villasukassa, josko sieltä alkaisi piipitys kuulua. Hyvää ja siunattua pääsiäistä.
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!!! Minulla kävi tuo sama mielessä, mutta tuskin toteutan. Hienoa että sinulla on yritystä. :D .. ilmoita kun kuoriutuu. :roll:


Kuva
Tuula1

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Sinetti kirjoitti: 15 Huhti 2019, 13:56 Amen!!! Minulla kävi tuo sama mielessä, mutta tuskin toteutan. Hienoa että sinulla on yritystä. :D .. ilmoita kun kuoriutuu. :roll:


Kuva

Amen. Näin teen. Ilmoitan, jos kuoriutuu. 2 munaa laitoin villasukkaan..
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Nimipäivää, meidän kahdelle, Rakkaalle Markku veljellemme! Herra olkoon kanssanne!


Kuva

Kuva Kuva

... ja myös muille, jos Nimipäivä ja Syntymäpäivä sankareita, on muitakin.
Siunausta Kaikille!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Kiitos Sinetti!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Hauskaa Vappua! :D :lol:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tervetuloa palstalle "SirkkaS", Siunausta kaikissa asioissasi!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tervetuloa SirkkaS sisko, myös täältä minun puolestani. Ole Siunattu keskuudessamme! Rakennetaan tänne yhdessä, yhteistä ja taivaallista hyvää :P

Kuva
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

TERVETULOA SIIS!!! : https://www.youtube.com/watch?v=PIRKYcezxpg
TULLAAN TUTUIKSI!!!
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


???????????
Sinettisormus

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

SIUNATTUA ÄITIENPÄIVÄÄ


Kuva

Siunattua Äitienpäivää, te kaikki Jumalan tyttäret!


Teillä maailman liukkahilla
äiti seuraa lastansa aatoksilla
ja eksyksissä kun harhailemme,
hän huutaa taivasta turvaksemme.
Oi äiti, siunattu on sun virkas!
Se murheen yössä on tähti kirkas
ja lohtu aikojen vaihteluissa
ja itsekkäiss’ elon taisteluissa.
Sun sydämeesi saa liittyä,
sen rakkaudesta saa lämmintä!


Sä, Herra, palkitse äidin vaivat!
Sun taimes hoitoa hältä saivat;
sun suuren lempesi kirkkaudesta
nään säteen äitini katsehesta.
– Sakari Topelius –
Maaret

Re: Re: Kaikenlaista jutustelua 3

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ihana kuva. Tuosta jotenkin loistaa se nöyrä kiitollisuus jota Maria tunsi kun Jumala antoi hänelle Poikansa.

Täysin eri henkilö kuin marianpalvojien taivaankuningatar.
Vastaa Viestiin