Krooninen unettomuus

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Olen lapsesta asti kärsinyt unihäiriöistä. Aikuisiällä en ole nukkunut ollenkaan ilman unilääkettä. Tavallinen annos ei enää riitä, ja tänäänkin olen ihan out of order. Arvatkaa olenko rähissyt tästä Jumalalle, joka yhdellä sanalla voisi parantaa tilanteen.

Kaikki kirjallisuus ja muu aineisto aiheesta on käyty läpi. Kokeiltu kaikenmoiset humpuukituotteetkin.

Olisin kiitollinen rukouksistanne.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olet rukouksessani, rakas Magda. <3
Pi_O

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Rakas Taivaan Isä,
Anna Magda-siskollekin lepo, rauha ja luja luottamus Sinun huolenpitoon!
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Aamen!

:shock: Vaikka olet jo kokeillut kaikkea niin kerron silti :geek:

Minulle hetkelliseen levottomaan uneen toi avun pitkävaikutteinen moni-B-vitamiini. Siksi hidasvaikutteinen, kun hermostovitamiinin ottaa illalla niin se parantaa unen laatua ja aamulla herää pirteänä.
Nyt on ollut tapetilla varastoraudan puute. Puute aiheuttaa kroonista väsymystä, ja siten myös kroonista unettomuutta.

Monet ovat saaneet avun unettomuuteen pimennysverhoista.
Suomessa on valon kanssa ihmiset koko ajan koetuksella.
Talvella ei juuri aurinkoa näe, ja kesällä aurinko loistaa yötä myöden. Vähemmästäkin hormonitoiminnot menee sekaisin.
Tuula1

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

mä kerron miten minä saan hyvät unet, vaikka nukun kyllä hyvin muutenkin. laitan ikkunan raolleen ( en täysin auki ainakaa talvella), niin huoneeseen tulee raikasta ilmaa koko yön. ei tämä kaikille sovi tällanen nukkuminen. täkki pitää olla ja paksu sellainen, että ei tule kylmä. No rukoilen teidän puolesta, joilla on huono unen saanti. Siunausta.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Rakas Atsalea, kiitos rukouksesta, ja nyt huomasin, että se rakas minä-minä-minä tuli taas esiin.
Tosiaankin, auta Herra Jeesus Parantaja meitä kaikkia unettomia. Sinulla on kaikki valta ja lupaukset omillesi.

Rakkaat Pi_O ja Tuula1, syön vitamiineja ja rautaa, ja ikkuna on auki yötä päivää silloin kun ei ole pakkasta, ja ikkuna on pimeänä. Kuten sanoin, kaikki mahdollinen aineisto aiheesta on käyty läpi. Krooninen elimellinen unettomuus on asia, jonka vain Jeesus voi parantaa.

Hyviä öitä kaikille täällä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Tuttua minulle tuo unettomuus. MInulla kokeiltiin kymmeniä eri lääkkeitä unettomuuteen ei auttanut. Joskus otin 30 imovanea enkä sittenkään nukkunut. Nyt kun olen kokenut Jeesuksen kosketuksen ei ole tarvinnut valvoa pitkään aikaan yhtään . Olen saanut kokea että uneni on makea niin kuin hän on luvannut. Rukoilen puolestasi että tämä lupaus tulisi sinulle todeksi. Riiputaan kiinni hänen lupauksissaan.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen katso7.
Illalla kun kävin nukkumaan, ajattelin juuri noin tuosta unnettomuudesta. Kun ihminen tulee Jeesuksen omaksi, täydellisessä uskossa ja saa Pyhän Hengen vaikutuksen, saa hän myös rauhan, joka on vailla vertaa. Moni on kertonut, kuinka yö unetkin ovat muuttuneet.
Nyt viimeisimmissä kokouksissamme, jossa meillä on ollut mukana tuo Jumalan lahja, Jorma Tapanainen,90 vuotias evankelista, on hän monasti painottanut, että kun käytte nukkumaan, päivittäkää päivän tapahtumat Jumalan kanssa rukouksessa, aina!Tarkoittaen sitä oikeasti sydämestänne. Pyytäkää Häneltä anteeksi se kaikki mitä päivän aikana olette väärin tehneet, nekin joista emme ole itse ymmärtäneet. Emmehän ole täydellisiä ja siksi teemme varmasti sitä vääryyttä, eikä sen kanssa ole hyvä käydä levolle. Jorma sanoi, että kun tämän otatte tavaksi, saatte levätä hyvät unet Hänessä, kuin pienet lapset.
Itse aina kun käyn levolle ja olen rukoiluni siinä rukoillut, saan rauhan, kun painan pääni tyynylle ja kuvittelen siinä tyynyn sijaan olevan Jeesuksen, jonka sylissä saan levätä. :P

ps. tämä ei ollut mikään syyttävä sormi kenellekkään henkilökohtaisesti, vaan yleispätevä ohje meille kaikille uskoville. :roll:
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Virsi 338

"Päivä vain ja hetki kerrallansa,
siitä lohdutuksen aina saan.
Mitä päivä tuokin tullessansa,
Isä hoitaa lasta armollaan.
Kädessään hän joka päivä kantaa,
tietää kaiken, mitä tarvitsen,
päivän kuormat, levon hetket antaa,
murheen niin kuin ilon seesteisen."

Kun käyt levolle anteeksi pyytäen ja myös kuormat ja murheet Hänelle luvovuttaen, saat rauhan lepoosi. Hän ottaa mielellään murheesi, älä kanna niitä yöhösi ja päiviesi yli.

Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt.'
Matt. 11:28-30 [kr92] [kr38]
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

http://notes.evl.fi/hartaudet.nsf/webha ... 3A&print=y
Unen hyvät lahjat

Luonto nukkuu talviunta, kasvit ja monet eläimet lepäävät. Onko sinulla mahdollisuus levätä ja nukkua tarpeeksi pimeänä vuodenaikana? Miten sinä nukut? Monet kärsivät unettomuudesta, eikä riittävä lepo ole itsestäänselvyys. Jos päivällä ei jaksa olla jalkeilla tai liikkua, voi illalla nukahtaminenkin olla vaikeaa. Stressaantuneena ei myöskään ole helppo nukahtaa. Pitäisi pystyä rentoutumaan. Pitäisi pystyä luottamaan siihen, että on turvassa, että mikään ei uhkaa.

Pimeänä vuodenaikana on lupa seurata luonnon rytmiä. Tekeminen saa jäädä vähemmälle. Tarvitsemme aikaa myös oman sisimpämme kuunteluun. Olemisella ja viipymisellä on korvaamaton arvo.

Jeesus kehotti oppilaitaan valvomaan ja vanhoissa virsissä toistuu sama viesti. Eräässä virressä kysytään: ”Nyt nukutko vaan ja sielusi Herralta suljet?” Onko ihanteena siis ylivireä, tarkkaavainen kristitty? Nukkuva ja rentoutuva, luottavainen ihminen ei kuulu tähän kuvastoon. Valvomisella tarkoitetaan tietysti hengellistä valvomista. Mutta voiko myös nukkuessaan valvoa?

Ajattelen, että nukkuminen ja unien näkeminen on hengellistä valvomista parhaimmillaan. Kun muistelee omia uniaan, voi niiden avulla nähdä selvemmin oman itsensä, sillä unet kertovat aina jotain aitoa omasta itsestä. Unessa voi nähdä oman elämäntilanteensa ja jopa maailman tilanteen tuoreena kuvana, jossa on monia tasoja.

Raamattu kertoo, kuinka Jumala on unien kautta varoittanut ja rohkaissut ihmisiä ja myös näyttänyt tulevia tapahtumia. Niin hän on tehnyt rakkaudessaan ihmisiä kohtaan. Luoja antoi ihmiselle kyvyn nähdä unia. Hän voi yhä auttaa meitä myös uniemme kautta. Uniaan pohtimalla voi saada väläyksiä armosta ja totuudesta. Unet auttavat katsomaan itseä ja omaa elämää rehellisesti. Unet rohkaisevat olemaan armollinen itseä kohtaan. Ne auttavat myös tulemaan tietoiseksi niistä mahdollisuuksista, joita itsellä on.

Unet ilmentävät luovuutta ja ovat ainutkertaista taidetta. Jokaisella on omat yksityiset unimaailmansa, mutta unen kieli on yhteistä ja unien kertomisen kautta voi syntyä syvä yhteys ihmisten välille. Muistatko sinä jonkin unesi tai unikuvan, joka on ihmetyttänyt sinua? Ehkä olet selannut joskus unien tulkintaopasta, ja yrittänyt ymmärtää, mistä unesi oikein kertoo.

Nykyäänkin on niitä, jotka tulkitsevat toisten unia maksua vastaan. Tulkintoihin ei kannata uskoa, vaan omaa unta kannattaa pohtia vaikkapa luotettavan ystävän kanssa tai uniryhmässä. Sinulla itselläsi on avaimet omien uniesi ymmärtämiseen. Mutta toisten ihmisten kysymykset voivat auttaa sinua oivaltamaan, mitä kaikkea uni ilmaisee.

Ennen nukkumaan menoa voit mielessäsi palata menneen päivän hankaliin tilanteisiin ja huokaista päivän huolet Jumalalle. Voit myös kiittää siitä mikä oli hyvää. Voit pyytää Jumalaa siunaamaan unesi ja ajatella, että haluat muistaa unet, joita näet tulevana yönä. Kun heräät, kirjoita unesi heti muistiin niin tarkasti kuin voit.

Ota uni vastaan lahjana. Myös ahdistavat unet kertovat jotain tärkeää. Toistuva uni voi muistuttaa jostain tunteesta, jota et ole pystynyt myöntämään tai ilmaisemaan. Unessa voi saada puheenvuoron sellainen puoli itsestä, joka ei valvetilassa pääse esiin. Toistuvista ahdistavista unista olisi hyvä myös puhua jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Toisaalta unessa voi tavoittaa hyvänkin tunteen, jonka on luullut jo kadonneen elämästään.

Psalmin 4 laulaja luottaa siihen, että Jumala suojaa häntä yölläkin. Hän sanoo: ”Rauhassa minä menen levolle ja nukahdan. Sinä Herra, yksin olet minun suojani, minä saan elää turvassa.”
Iltarukouksena tänään on kelttejä mukaillen syntynyt rukous: ”Kun vaivun yöksi levolle, suojele, Isä suojele./ Kun etsin, Kristus, rauhaasi, suljethan silmäluomeni. / Kun syvää unta odotan, oi Henki, minut siunaathan. / Siunaa myöskin uneni, tuntea suo armosi / ja elämääni johdata, totuuttasi kirkasta.” Aamen

Virsi: 565
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Virsi 565, nyt melu tyyntyy : https://www.youtube.com/watch?v=8k9Nq89GX2k

565Nyt melu tyyntyy

T. Ilmari Haapalainen 1976


1.
Nyt melu tyyntyy,
työn paine laantuu.
Enkeli kuormaamme koskettaa.
Yön lepo siunaa,
oi Herra, meille.
Sinulta kansasi toivon saa.

2.
Siis murra kahleet
ja väärä valta!
Suo kukkaan puhjeta oikeuden!
Suo, että kirkko
myös yössä valvoo
sovinnon liekkinä kaikkien.

3.
Ja valvo itse,
oi Kristus, meissä.
Sanasi ainoa lamppu on.
Maailman halki
sen loiste kantaa
varmuutta aamun ja auringon.




Säk. 1–2 Lars Thunberg 1973. Suom. T. Ilmari Haapalainen ja Anna-Maija Raittila 1976. Säk. 3 Anna-Maija Raittila 1979. Virsikirjaan 1986.

Tuosta virrestä nousi myös mieleeni tämä apu, jota jotkut ovat hyvillä tuloksilla toteuttaneet huonoihin yö uniinsa.
He ovat laittaneet nukkumaan käydessä rauhallista hengellistä musikkia soimaan viereensä ja se on auttanut heitä nukahtamaan.
Tätä on selitetty sillä, että henkivallat vihaavat ylistystä ja ne joutuvat poistumaan makuu/ lepo tiloistamme, kun Jumalaa ylistävä, rauhallinen musiikki hellii meidät uneen.
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.youtube.com/watch?v=e2pN4Z07b_I
God's Healing Frequencies ✞ 6 Tones of Creation ✞ Sacred Solfeggio Healing Tones ✞ Binaural Beats
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Itse olen aina saanut nauttia hyvistä unenlahjoista, mutta läheisiä on paljon jotka kärsivät. Jeesus on luvannut meille Rauhan, jatka hänen kuuntelua sinnikkäästi. Rukoilen teidän kaikkien huonosti nukkuvien puolesta! Siunausta ja kauniita unia!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos tästä aiheesta Magda-sisko ja Siunausta sinulle sekä kaikille muillekin unettomuudesta kärsiville. Itse juon kahvia ja aivan liikaakin, se todella voi pilata yöunet. Samoin alkoholi, vaikka tuntuisi että tuo mukanaan raukeuden. Mutta oon kanssa huomannut, että kun tukeutuu täysin Herraan, antaa Hänen pitää huolen asioista ja maailman menosta, niin saa kyllä Rauhan, joka kestää!

Mutta muuten on ehkä hauska huomata, että uskovaisten maalliset ongelmat ovat yllättävän samanlaisia, Herra erottaa meitä maailmasta omakseen. Joskus, varsinkin yöntunteina, ei malttaisi mennä nukkumaan Herran läheisyydestä. Tule Herra Jeesus, että saisimme olla Sinun kanssasi ilman väliverhoja!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

20. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
21. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23. ja uudistua mielenne hengeltä
24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
25. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
27. älkääkä antako perkeleelle sijaa.
Efes.4.

Päivittäkää nämä asiat Herran kanssa, ennen kuin käytte levolle, niin unenne on kevyt Kristuksessa.
Sinettisormus

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Krooninen unettomuus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinetti, yö on Siunattua, meidän henkilökohtaista aikaamme Herran kanssa, jossa monet asiat selviävät Hänen läsnäolossaan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin