Sohva jossa on aina rauha istua!

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Heippa ja Herran rauhaa kaikille!
Mun täytyy kertoo tää juttu ku se on vaan niin toden totta. Mä ostin vuonna 2012 entisöidyn hineon maalaissohvan ku mulla oli sillon varaa tämmösiin hienoihin ylellisyyksiin. Noh, jo eka iltana muistan kun mä purin sen uuteen kämppään muuttaessa muoveista ja istuin siihen väsyneenä, niin sain kummallisen, yliluonnollisen rauhan.
Tämän jälkeen kun olen istunut aina välillä tuossa sohvalla, niin tunnen aina hyväolon tunteen ja mieleni rauhoittuu.
Tänään minä tuossa sohvalla jälleen istuksiessa sain henkeeni ymmärtää, että tämä sohva on rukoilijan sohva, jonka eteen ennen tämän entisöimistä, hän on joka ilta polvistunut ja näin tämä sohva voisi olla näin omituisen rauhoittava, vaikka onkin vain huonekalu.

Tässä muistelen vastaavia asioita Raamatusta ja löytyyhän näitä vaikka kuinka paljon. Olen siis onnistunut saamaan rukoilija sohvan. Katso7 muistaa sohvan ja siinä istuessa on aina hyvä olo. Niinhän sinäkin aina sanoit!

Kuvassa ko. sohva.
soffa.jpg
Sinettisormus

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sanotaan, että esineisiin voi jäädä omistajansa "muistijälki", mene ja tiedä sen totuudesta, mutta vahvistaisi kyllä Jarmon kertomaa tuosta sohvasta.
Jos näin olisi, Jarmon sohvassa on hyvä ja jopa siunattu "muistijälki". :roll:
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Myin eilen - tai oikeammin annoin puoli-ilmaiseksi - eräällä Marketplacella itselleni tarpeettoman pöydän.

Kunpa olisin ennen myyntiä äkännyt pitää rukoushetkeni sen pöydän äärellä, niin rukouksen hyvä olo olisi kenties siirtynyt seuraavalle omistajalle!
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Magda-sisko kirjoitti: 02 Huhti 2019, 17:58 Myin eilen - tai oikeammin annoin puoli-ilmaiseksi - eräällä Marketplacella itselleni tarpeettoman pöydän. Kunpa olisin ennen myyntiä äkännyt pitää rukoushetkeni sen pöydän äärellä, niin rukouksen hyvä olo olisi kenties siirtynyt seuraavalle omistajalle!
Hei, toi on siunattua evankeliumin kierrätystä. Ihmiset ihmettelee miksi niin... sitten ne kyselee mikä se oli, mistä tuli ja millä tavalla jne. ja yhtäkkiä tajuavat että tämä on kristillisten ihmisten rukouspöytä jossa he ovat kokoontuneet. Niinhän se kävi Elian viitankin... puhumattakaan Elisan haudasta, joka oli paikka jossa tapahtui jopa ihmeitä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on unirytmi nyt sekaisin... stressiä ja ahdistaa... olen pahoillani.
Sinettisormus

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olet rukouksessani.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Rukoilen puolestasi. Herra on voimallinen. Siunausta Jarmo sulle
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Pi_O

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Rakas Taivaan Isä,
Anna Jarmollekin lepo, rauha ja luja luottamus Sinun huolenpitoon!
Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Aamen!

Otan helposti stressiä asioista, joihin minulla ei ole vaikutusvaltaa.
Tunnustan olevani vähän sellainen "Anna minä ite hoidan, jotta oppisin ja kehittyisin."
Nyt olen parhaani mukaan ollut kärsivällinen ja odottanut, että Jumala hoitaa. Sillä minä näen ongelman vain läheltä, mutta Jumala näkee kokonaisuuden. Kun Jumala toimii ihmeiden kautta niin asiat hoituvat ja palaset loksahtavat paikoilleen.
Viimeksi muokannut Pi_O, 03 Huhti 2019, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siunausta Jarmo, anna Herran hoitaa, tiedän kokemuksesta että on inhottavaa jos vuorokausi kääntyy ympäri, ihminen ei nuku päivällä ns. hyvää unta. Herra kyllä vapauttaa sinut siitä!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Yksi ystäväni hankki asunnon Lauttasaaresta, ja hän kertoi, että ihana euforinen rauha laskeutui häneen aina Lauttasaaren sillalla työpäivän jälkeen kotiin mennessä.

Ehkä siis paikatkin voivat olla siunattuja rauhan paikkoja.

No tämä ei ollut ihan aiheesta, mutta tuo jäi hänestä mieleeni.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Magda!
Olen saanut kokea samaa. Esim. kokoukset joita olemme pitäneet, eri kodeissa, olemme saaneet kokea vahvaa Pyhää Hengeä ja joissain kodeissa se on pysyvää, alati läsnä. Niin monasti meilläkin kokouksessa, moni sanoo, kuinka se rakkaus on siellä ilmassa aivan käsinkosketeltavaa ja olen sen tuntenut itsekkin. Tuntuu että huoneessa on kuin sellainen tiivis rakkauden tunne jota todella voi koskettaa ja se jää vielä vieraiden poistuttua.
Asunnoissa ja rakennuksissa, joissa paljon rukoillaan, on varmasti siunaus.
Varmasti monet ovat saaneet kokea tuota myös hengellisissä loma paikoissa, esim. Israelissa, Jerusalemissa, niillä hautapaikoilla ym.ym. Ne ovat muodostuneet siunatuiksi, Pyhiksi paikoiksi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tänään tapahtui huikee juttu ton mun sohvan kanssa ku mun kaveri joutu töihin yöks samaan aikaan ku sille tuli sen pojat 9 ja 12v viikonlopuks. Lupasin ottaa pojat illaks ja viedä ne sitte kotiin nukkuu. No näillä pojilla on kummallaki aika selkee ADHD ja ne riitelee paljon. Kun ne tuli tänne, niin tein lettuja ja sit toinen pisti tohon sohvalle maaten näppäileen puhelintaan. Se oli koko ajan ihan hiljaa. No sitten ku toinen jolla on ollu oikeen vaikeeta sen ADHD ongelmansa kanssa, joutunu käymään lapsipsykologillaki ja sillee, ni hän meni sitte vuorostaan maate ko. sohvalle. Kohta siinä maattuaan hiljaa, hän sanoi että Jarmo, tässä sohvalla on ihana maata. Mä sanoin että niinpä, mä tiedän.
Sinettisormus

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
ADHD: n hoitosohva. :P
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hassua ku mä en tiedä kyl yhtään ko. sohvan alkuperää mutta sen mä tiedän, ettei siinä ihan noin vaan tule sellanen rauhallinen olo ku siinä istuu. Siihen ku lysähtää, niin mieli tasaantuu ja rauhottuu. Se on totta ja huomasin sen tosiaan jo eka iltana kun purin sen sohvan muoveista.
Sen oli joku pohjanmaalainen nainen entisöiny ja laittanu se viimesen päälle hienoon kuntoon. Mutta niin ne erilaiset esineet ovat Raamatunkin mukaan jääneet jonkinlaisiksi voimanlähteiksi, kuten Elian viittakin. Samoin kuin ne rakennuksetkin mistä Sinetti puhui aiemmin... niihin jää jotain joka vaikuttaa vielä vaikka satoja vuosia. Tämäkin sohva on peräisin jostain 1800 luvulta.
Maaret

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Luin tämän sohvajutun ennen kuin rekisteröidyin tänne ja rupesin itkemään.
Tuollaisia uskovia ei enää ole olemassa, jotka istuivat hiljaa rukoilemassa Jumalaa kuten muinoin. Jo pelkästään se ettei ollut muuta "ajanvietettä" sai heidät käyttämään aikaa siihen. He olivat arvokkaita.

Jotenkin haikeaa ja kunnioitettavaa kun sellaisia ei enää ole maan päällä. :(
Muinaiset ihmiset , ihmeelliset, rauhalliset.........

Jopa kun katsoo vanhoja asiaohjelmia YLE-areenasta niin voi huomata miten erilailla ihmiset puhui silloin. Rauhallisesti ja tyynesti. Ei ollut mihinkään kiire kuten nykyihmisillä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Sohva jossa on aina rauha istua!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oon samaa mieltä Maaret, harmillista ettei voi tietää miten menneet sukupolvet ovat ajasta ajatelleet. On varmasti ollut kiirettäkin, mutta se ei ole ollut minuutin päälle niin kuin nykyisin. Ja oon siitä joskus kirjoittanutkin, että vielä muutama sukupolvi sitten ihmiset ovat luottaneet Herraan aivan toisella tavalla, hyvä esimerkki siitä on Kyösti Kallion julkiset rukoukset Talvisodan aikana ja ihmiset todella yhtyivät niihin sankoin joukoin. Tästä vaietaan nykyisin ja lähinnä nostetaan esille ihmiset, jotka "uskalsivat" vastustaa kristinuskoa ja tavoitella "vapautta". Niin kuin nyky-yhteiskunta olisi rakennettu heidän varaansa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin