Omia Kokemuksia Levossa 3

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
Sinettisormus

Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

" OKSASTETTU"

Shalom!
Tänään, herättyäni ja rukouksessa ja Herran läsnäolossa ollessa, näin kuvan, jossa oli todella suuri oksa kasa ja sen päällä hyppi ihmisiä.
Jos tällä on tarkoituksensa, ymmärrän tämän kuvaukseksi oksastetuista. Se nousi minulle heti mieleeni. Voi kuinka surkea onkaan heidän kohtalo, jotka taitetaan pois jalosta öljypuusta.
Ja varmasti hiedän ympärillään riittää noita ylpeitä ja itseriittoisia ja pilkkaajia.
Pitäkää siis uskon ja elämän kruunusta kiinni, älkää antako ylpeyden nousta itseenne, vaan tehkää se mikä hyvä on, Jeesuksessa Kristuksessa, Herrassamme.
Tuossa Roomalais kirjeessä oleva alleviivattu kohta, kuvastaa hyvin tuota saamaani kuvaa.
Kiitos Jeesus, että näit haluat meistä huolehtia, muistuttaen.

Kirje roomalaisille 11
1. Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
2. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
3. "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
4. Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
5. Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6. Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
7. Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
8. niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
9. Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,
10. soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".
11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

Psalminkirjoittaja kuvaa lapsia oliivipuun versoina: ”Onnellinen se, joka pelkää Herraa…lapsia on pöytäsi ympärillä kuin oliivipuun juurella vesoja.” (Ps 128:1,3).
Paavali kirjoittaa Israelin kansasta Jumalan öljypuuna. (Room. 11:17–24), ja kehottaa kiitollisuuteen, varoittaa ylpeyden vaarasta ja muistuttaa, ettet sinä kanna juurta vaan juuri kannattaa sinua.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä. Ja maailma himoineen katoaa, mutta se, joka tekee Jumalan tahdon, pysyy iäti."
1. Joh. 2:12-17
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Elämä täällä jatkuu ja saamme kulkea samassa veneessä ...
Tänään kun heräsin ja rukoillessa ja Herran läsnäolossa, näin kuvan, jossa paljaat jalat käyskentelivät kirkkaassa vedessä. Vesi oli niin kirkasta, että näin veden läpi, että noissa jaloissa oli reiät .. tiesin ne Jeesuksen jaloiksi .. ja aivan kuin jotain olisi vedetty perässä, siinä matalassa vedessä ja kohta lempeä mies ääni sanoi:
- " .. astu vanhaan venhoon ..."
Tiesin sen Jeesuksen kutsuksi.

Mietin tuota kuvaa ja noita sanoja ja ymmärsin ja muistin, kuinka Jeesus käytti opetuslapsineen, vanhaa venettä, ehkä se oli jokin kalastusvene, jolla he seilasivat Genesaretinjärvellä. Vene oli tärkeä kulkuneuvo tuossa julistus työssä. Jeesus pääsi sillä lähelle ihmisiä, mutta myös lepoon ...
Löysin tällaisen sopivan tekstin tätä kuvaani täydentämään:

Samassa veneessä

"Samana päivänä illan tultua Jeesus sanoi opetuslapsilleen: 'Nyt lähdemme vastarannalle.' Opetuslapset lähettivät väen pois ja nousivat veneeseen, jossa Jeesus jo istui. Muitakin veneitä lähti hänen mukaansa.

Äkkiä nousi kova myrskytuuli ja aallot löivät veneeseen, niin että se oli täyttymäisillään. Mutta Jeesus vain nukkui veneen perässä nojaten päänaluseen. Opetuslapset herättivät hänet ja sanoivat: 'Opettaja, etkö näe, me hukumme!'
Silloin hän nousi, nuhteli tuulta ja käski merta: 'Vaikene, ole hiljaa!' Tuuli asettui, ja tuli aivan tyven. Jeesus sanoi heille: 'Miksi te noin pelkäätte? Eikö teillä vieläkään ole uskoa?'

Silloin suuri pelko valtasi heidät ja he kyselivät toisiltaan: 'Mikä mies tämä oikein on? Häntähän tottelevat tuuli ja aallotkin.'"
Mark. 4:35-41 [kr92] [kr38]

Vene tai sen 'isoveli' laiva symboloivat 'samassa veneessä' matkaa tekevää Kristuksen kirkkoa peräsimessä Kristus itse. Symboliikka tulee esiin esimerkiksi romaanisessa ja goottilaisessa kirkkoarkkitehtuurissa, jossa alttarille johtavaa keskikäytävää kutsutaan laivaksi. Seurakunta on tällöin kokoontunut yhteen 'samaan veneeseen' katse suunnattuna alttarille kapteeni Kristukseen.

Laiva tunnetaan jo vanhastaan seurakunnan vertauskuvana. Se on kuva kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo varhaisiin seurakunnan opettajiin lukeutunut aikansa merkittävä teologi Hippolytos Roomalainen (170 - 235) vertasi seurakuntaa laivaan. Hänen mukaansa:

"Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota."

Aalloilla keinuvan laivan symboliikan juuret löytyvät jo antiikin ajan latinankielisestä lentävästä lauseesta "fluctuat nec mergitur", eli "vaappuu, vaan ei uppoa". Se korostaa selviämistä olosuhteista huolimatta. Nykyään tuo lause muuten koristaa Pariisin kaupungin vaakunaa - tulvat kun ovat olleet Pariisin riesa iät ja ajat.

Kristillisessä symboliikassa laivan mastoksi piirretään usein risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla sillä korostetaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen. Eli samassa veneessä ollaan.

Jos siis yksittäisen kristityn tunnus on risti kaulassa, ristiä purjeena kantava vene puolestaan symboloi kuinka koko Kristuksen seurakuntana olemme yhdessä samassa veneessä Kristuksen kanssa.
LUE TÄSTÄ LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-07-12
"
Oleellisinta on kuitenkin ymmärtää, että mekin olemme seurakuntana samassa veneessä Jeesuksen kanssa. Olemme seurakuntana yhdessä Jeesuksen ristin muotoisen purjepuun juurella. Mutta asia, mikä meiltä turhan monesti seurakuntalaivassa unohtuu, on se, että Jeesus Jumalan Poika on itse läsnä seurakunnassaan.

Jeesus ei ole läsnä vain ajatuksissamme, vaan hän on konkreettisesti samassa veneessä kanssamme. Hän on yhä tänään se sama ihmeitä tekevä Jeesus, josta me kerta toisensa jälkeen evankeliumeista luemme ja saarnoissa kuulemme. Hän on läsnä konkreettisesti seurakunnassa - samassa veneessä meidän kaikella tapaa vajavaisten ihmisten kanssa. "
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Tänään kun heräsin, näin kuvan punatiilisestä rivitalosta ja näin, kuinka sen ikkunoden ja seinien läpi nousi keltaisia sieluja, ylös taivaalle ..
Rukoilin Herralleni ja jäin Hänen läsnäoloonsa, nukahdin kuitenkin vielä hetkeksi ja aloin nähdä unta:

" Olin kotosalla ja vielä oli aamu, koska unisena tein aamu touhujani. Näin keittiön ikkunasta pellolle ja pelto oli täynnä, vieri vieressä olevia traktoreita. Mieheni jotain siitä ilmoittikin, että tulevat joukolla tekemään pellolle jotakin ...
Yritin siinä muistella mitä se oli ja olin muistavinaan, että ottavat pellosta köyhtyneen pintakerroksen pois ja sitten siihen tuodaan uusi maakerros jossa on hyvä lanta seassa.
Mietin, että on hyvä kun on traktoreita noin paljon niin työ käy nopeaan.

Kuva

Siinä touhuillessa alkoi kohta miehiä tulla sisälle, olivat ilmeisesti sopineet että talosta saa työmiehet ruokaa. Olin hieman hämmentynyt, sillä en tästä ollut tietoinen, mutta aloin kuitenkin järjestelemään syötävää, aivan kuin olisin ollut asiasta tietoinen.
Minulla oli onneksi monta pöytää mihin heitä alkoi hiljakseen asettua ja jokunen nainen tuli mukana.
Kohta huomasin, että näiden seassa oli joitakin uskovia siskoja ja veljiäkin. He eivät olleet unessa sen näköisiä kun oikeasti tiedän heidän olevan. Esim. "Sisar" tuli sisälle ja näki pöydällä erään muovipussin johon olin säilönyt raamatunlause kortteja ja oli siellä muitakin pieniä onnittelu kortteja.
Sisar otti pussin ja ilmoitti:
- " No niin, nyt kun olemme hyvässä Hengessä, älkäämme antako sen laskea vaan luetaan näitä kortteja, ..".
Eräs uskova veljeni yritti minua siinä jututtaa, asetuttuaan yhteen pyöreään pöytään. (hän muutti joulun tinoilla lappiin, kun löysi sieltä kihlatun).Yritin siinä kiireissäni hänelle vastailla, mutta keskustelu jäi hieman vajaaksi.
Kohta huomasin että istuin itsekkin pitkässä kahvipöydässä, kuin juhlapöydässä ja kaikille kaadettiin kahvia. Nyt olinkin jo jonkun kainuun sukulaisen talossa, jossa nämä juhlat alkoi.
Eräs mies mumisi, että vieläköhän täällä olevilta tilallisilta heltyisi rahaa johonkin kyläkeräykseen?
Mietin ihmeissäni, että eihän nämä tilat ole enää entisensä. Ne eivät enää toimi eikä ole tuottavia ja niiden rakentajat ovat jo monasti nukkuneet pois.
Sitten minun kohdalleni tultiin kaatamaan kahvia ja huomasin että tämä oli jo edesmennyt äitini, joka minulle kaatoi tuon kahvin. Äiti sanoi hiljaisella äänellä minulle jotain, mutta en saanut siitä selvää.
Näin kuinka edessäni olevassa pitemmässä pöydässä oleva tarjoilija oli hyvin nopea tahtinen tarjoilussaan ja helmat vain liehuivat hänen tarjoillessaan.
Äiti kaatoi kahvia pöydässämme hyvin hitaasti ja verkkaisesti. Ajattelin, pitäiskikö minun siirtyä auttamaan, mutta sitten totesin hymyillen että eihän tässä ole mihinkään kiire ..."
Siihen uni loppui.

Kuva


Kun heräsin, sain kuin vahvistukseksi ensimmäiseen näkyyni kuvan, jossa oli maassa paljon (mänty) puita, joista oli latvat ja tyvet pois, eikä niissä ollut oksia, ne odottivat kerääjäänsä. Keskellä olevan ison puun päällä, oli toinen puu ja olivat siinä kuin ristin muodossa. Tätä päällimäistä puuta jokin liikutti edestakaisin, ylös ja sitten alas siihen keskipaikkaan jossa sen kuului ollakkin. Se oli kuin olisi gif kuvaa katsellut. Kuvat olivat hyvin selkeät.
Kiitin Herraa, tiesin että nuo kuvat kertoivat siitä, että pian Hän tulee meidät noutamaan, Hän on tuo puiden kerääjä, jota nuo puut maassa odottivat ja kerroin kuinka Häntä minäkin odotin jatkuvasti ja alati ja pyysin vielä johdatusta ja ohjausta tähänkin päivään.


1.Tess.4:13-18 Paavali sanoo: - "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. 14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. 15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Halleluja Hän saapuu Viktor Klimenko : https://www.youtube.com/watch?v=DTO5vFJEjVo
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään huomasin jotain mielenkiintoista blogissani, ehkä se ei muille kerro mitään, mutta minua se puhutteli.
Tänään , aivan äsken tuli blogikatselu historiassa, (koko katselu historia) täyteen luku 7777 (ja meni jo ohikin), mutta nuo numerot ovat minulle tärkeitä. nro.7 on minun "numeroni".
Sitten kävin vilkaisemassa, mikä olikaan tuo päivä kun vuosi sitten aloin blogiini tuoda arkistoani ja tekstiäni?
No, se oli 4.1.2018. Se on Ruutin päivä ja tuo Ruut on minulle vahvasti puhunut viime aikoina.
Ehkä vain mielikuvitukseni laukkaa, mutta koen, että jotain suunnitelmallisuutta tässä on ja vahvasti.
Että tällaista tässä mietin ... :o :shock: :? :roll: :D :lol:
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom, te rakkaat ...
Tänä aamuna Herran läsnäolossa ollessani sain 2 kuvaa.
Ensin näin jonkun blanketin, jossa oli paljon pientä tekstiä, jota en kyennyt lukemaan, ja tuon paperin pohja oli punainen (veri).
Kuitenkin jostain syystä ymmärsin, että siinä kerrottiin ilmeisesti varainkeruusta.
Kyselin tätä vielä ihmeissäni Herralta, sillä tätä aihetta Hän ei ole vielä kauttani tuonnut.
Sitten näin vielä toisen, vahvistavan kuvan, jossa näin kädet, jotka antoivat jonkun toisen käsiin muutaman kolikon, olisiko niitä ollut 3?
Nyt ymmärsin, että Herra todella haluaa, tänään keskittyä raha asioihin ja kyllähän niitäkin Hänen Sanastaan löytyy.

Eilen juuri kävin IRRTV:n tapahtumassa, joka tekee Mission työllään valtavaa herätys työtä kaikkeen maailmaan. Jeesus antoi meille lähetys käskyn, mennä kaikkeen maailmaan levittämään evankeliumia.

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Matt. 28:18-20

Siellä, niin kin monessa muussa hengellisessä työssä tarvitaan myös varoja, että asioita pystytään toteuttamaan.

Kuva

RAHA JA RIKKAUS

Varoita niitä, jotka tässä maailmassa ovat rikkaita,
etteivät he ylpeilisi
eivätkä panisi toivoaan epävarmaan rikkauteen,
vaan Jumalaan, joka antaa kaikkea runsain mitoin
nautittavaksemme. Kehota heitä tekemään hyvää,
keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja
jakamaan anteliaasti omastaan muille.
1. Tim. 6:17-19

Suuri rikkauden lähde usko kyllä onkin,
kun tyydymme siihen mitä meillä on.
Emme ole tuoneet mitään mukanamme maailmaan
emmekä voi viedä mitään täältä pois.
Kun meillä on ruoka ja vaatteet, saamme olla tyytyväisiä.
Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan,
monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan,
jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.
Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri.
Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta
ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.
Mutta sinä, Jumalan ihminen, karta kaikkea tätä!
Pyri nuhteettomaan elämään, hurskauteen ja uskoon,
pyri rakkauteen, kestävyyteen ja lempeyteen. 1. Tim. 6:6-11

Jeesus: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta.
Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan,
vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.
Luuk. 12:15

Jeesus: "Kukaan ei voi palvella kahta herraa.
Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista;
jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista.
Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa."
Matt. 6:24

Mitä hyödyttäisi ihmistä,
jos hän voittaa omakseen koko maailman
mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?
Luuk. 9:25

Kylväjävertauksessa:
Ohdakkeisiin pudonnut osa tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan,
mutta sitten tukahtuvat elämän huoliin, rikkauteen ja nautintoihin.
He eivät tuota kypsää satoa.
Luuk. 8:14

Älkää juosko rahan perässä,
vaan tyytykää siihen, mitä teillä on.
Jumala on itse sanonut:
-- Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää.
Hepr 13:5

Älä rehki rikastuaksesi,
älä tuhlaa ajatuksiasi siihen.
Kun kiinnität katseesi rikkauteen,
se on jo poissa:
se on saanut siivet
ja lentänyt taivaalle kuin kotka.
Sananl.23:4-5

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle.
Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan
ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen.
Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan
eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta.
Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.
Matt.6:19-21

"Kuulkaa, te rikkaat!
Itkekää ja valittakaa kurjuutta,
joka tulee osaksenne.
Teidän rikkautenne on lahonnut
ja teidän vaatteenne ovat koin syömiä.
Teidän kultanne ja hopeanne on ruosteessa.
Niiden ruoste on todistava teitä vastaan,
ja se syö lihaanne kuin tuli.
Te olette koonneet rikkauksia näinä lopun aikoina."
Jaak.5:1-3

Joka on vähimmässä luotettava,
se on luotettava paljossakin,
ja joka on vähimmässä vilpillinen,
se on vilpillinen myös paljossa.
Jos te ette luotettavasti hoida väärää rikkautta,
kuka uskoo teille todellista?
Luuk.16 10-11

Joka sulkee korvansa köyhän pyynnöltä,
joutuu itse pyytämään saamatta vastausta.
Sananl.21:13

Oli rikas mies. Hänen vaatteensa
olivat purppuraa ja hienointa pellavaa,
ja päivästä päivään hänen elämänsä
oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
Mutta hänen porttinsa pielessä virui
köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä
niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili.
Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan.
Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa,
hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua!
Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen
ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että
sinä sait eläessäsi hyvän osan,
Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun,
mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
Luuk.16:19-25

Tämän kuullessaan Jeesus sanoi:
"Yksi sinulta on vielä tekemättä.
Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on
oleva aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.
Nähdessään sen Jeesus sanoi:"Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka
paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan! Helpompi on kamelin
mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Kuka sitten voi pelastua?" kysyivät kuulijat.
Jeesus vastasi: "Mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle."
Luuk. 18:22-27

Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi,
muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.
Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät
synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä.
Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
jotta hyvä tekosi pysyisi salassa.
Isäsi, joka näkee myös sen,
mikä on salassa, palkitsee sinut.
Matt.6:1-4


"Jeesus käänsi katseensa uhriarkkuun päin ja näki rikkaiden panevan siihen lahjoja. Hän näki myös, kuinka eräs köyhä leskivaimo pani arkkuun kaksi pientä lanttia.
Hän sanoi: "Totisesti: tämä köyhä leski antoi enemmän kuin yksikään toinen. Kaikki nuo muut antoivat lahjansa liiastaan, mutta hän antoi vähästään, kaiken mitä hän elääkseen tarvitsi.'"
Luuk. 21:1-4
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ilmoittauduin IRRTV mission rukoilijaksi tuolla tilaisuudessa. https://www.irr-tv.fi/
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Heikki Uusikylä kertoi rukouksessa minulle, että minun tulee kulkea edelleen niitä askeleita joita Jumala on eteeni laittanut. Esteitä on tullut eteeni ja kokee että minulla on paineita maailman kautta, mutta ne tulee poistumaan. Herra tuo edetessäni ne ihmiset vastaan jotka minun tulee tavata että uskon työni edistyy... .Olin lähdössä paikalleni, kun Heikki huudahti vielä jälkeeni:
- " Rukoile sairaitten puolesta!"
Sen lupasin. Hän vahvisti minulle rukouksessa juuri sitä mitä olen Herralta pyytänyt ja kokenut Hänen vastauksekseen. Siihen on luottaminen.

Heikki lauloi tilaisuuden alussa vanhan virren johon kovin rakastuin: OI JUMALA NYT ILOITSEN: https://www.youtube.com/watch?v=irNMQPwzJF0

Kuva


1. Oi Jumalan´, kuink iloitsen: sinulta puvun sain. Se sopii mulle taivaaseen, johonka matkustan 2. En taida kyllin katsella ja siitä iloita; jos milloin siihen katsahdan, se ain on uutena. 3. Ei siinä löydy ryppyä, ei mitään saastaista; vaikk´ olen kuinka mustana, se minut kirkastaa. 4. Se ompi kyllin autuuteen, en muusta huolikaan; se on vanhurskaus jeesuksen, ostettu kuolollaan. 5. Ah, kuinka kerran seisoisin edessä Herrani, jos tämä armoa utuin ei olis omani? 6. Vaan siihen älköön sattuko nyt mitään omastan. Ja Herra meitä auttakoon elämään armostaan! 7. Oi Jeesus, kiitos sinulle vanhurkaudestas, jonk´ ostit ristiss´ minulle, ylistys armostas!
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva


Shalom!
Tänään, herättyäni näin kuvan. Se oli mustavalkoinen piirroskuva, jossa mies frakkipuvussaan kalasti virvelillä pöydän yli.
Mietin että oliko hän rikas vai hovimestari?

18. Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19. Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
20. Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
21. Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
22. Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
23. Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
24. Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26. Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
27. Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
28. Silloin Pietari sanoi: "Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua".
29. Niin hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista,
30. ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää".
Luuk.18

Ajattelin että en tätä kuvaa lähde miettimään, mutta kuitenkin se alkoi tekemään työtään itsenään.
Yritin jopa kuvahausta löytää tuon kaltaista kuvaa, mutta en sitä löytänyt, joten siltä osin luovutin.
Mielessäni kuitenkin kuuluu koko ajan Jeesuksen sanat:
- " Minä teen teistä ihmisten kalastajia."

17. Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
18. Kohta he jättivät verkot ja seurasivat häntä.
19. Ja käytyään siitä vähän eteenpäin hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, hänen veljensä, heidätkin venheessä, laittamassa verkkojaan kuntoon.
20. Ja kohta hän kutsui heidät; ja he jättivät isänsä, Sebedeuksen, palkkalaisineen venheeseen ja lähtivät seuraamaan häntä.
21. Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
22. Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
Mark.1

mietin ...
KUKA VOI TULLA IHMISTEN KALASTAJAKSI?

Kaikki, jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen ja Jumalan Sanan, ovat ottaneet vastaan Vapahtajan kutsun tulla ihmisten kalastajiksi.
Pietari oli valmis kulkemaan Jeesuksen kanssa. Jeesus toimii samallatavalla sinun ja minun kohdalla tänään. Jeesus tietää tarkalleen, minkälaiseen palvelutehtävään hän sinut on valinnut. Jeesus tulee osoittamaan sinulle tarkoitetun tehtävän. Päätös ei olisi helppo, mutta niin kuin Pietarikin, silloin tiedät sydämessäsi, mikä on oikein.

Pietari luopui mukavasta kalastajan työstä, varmasta elinkeinosta ja ties mistä monesta muustakin asiasta, mutta luopuessaan hän tiesi, että valinta oli oikea. Hän sai Jeesukselta elämänsisältöä paljon enemmän kuin hänellä oli ollut koskaan ennen. Ehkäpä sinäkin joudut tekemään hankalia valintoja mukavuutesi ja kutsumuksen välillä, mutta muista, mitä kaikkea Jeesus on sinulle antanut ja ettei ole mitään, mitä hän ei kykene sinulle antamaan, jos sitä tarvitset. Valittu tie ei ole helppo eikä tasainen, mutta loppuviimeksi se on turvallinen ja antoisa, koska sen on valmistanut itse Taivaan Herra mittatilaustyönä.

Kun huomaat että Jeesus tulee sinun elämääsi, tehden jotain, mikä puhuttelee sinua. Tällöin ensimmäinen kysymys on:
-" .. tekikö hän minuun vaikutuksen?"

Toinen kysymys ei oikeastaan ole enää kysymys, vaan se on kehotus, johon vain sinä tiedät vastauksen:
- "Seuraa minua."


Kuva

LUE : SAALIIKSI 153 kalaa : http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan%20 ... ukku38.htm

"Jeesus lähti synagogasta ja meni Simonin kotiin. Simonin anoppi oli kovassa kuumeessa, ja Jeesusta pyydettiin auttamaan häntä. Jeesus kumartui hänen ylleen ja käski kuumetta, ja se lähti hänestä. Heti paikalla nainen nousi jalkeille ja alkoi palvella vieraitaan.
- - -
Lopetettuaan puheensa Jeesus sanoi Simonille: 'Souda vene syvään veteen, laskekaa sinne verkkonne." Tähän Simon vastasi: "Opettaja, me olemme jo tehneet työtä koko yön emmekä ole saaneet mitään. Mutta lasken vielä verkot, kun sinä niin käsket.'

Näin he tekivät ja saivat saarretuksi niin suuren kalaparven, että heidän verkkonsa repeilivät. He viittoivat toisessa veneessä olevia tovereitaan apuun. Nämä tulivat, ja he saivat molemmat veneet niin täyteen kalaa, että ne olivat upota. Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: 'Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies.' Hän ja koko hänen venekuntansa olivat pelon ja hämmennyksen vallassa kalansaaliin tähden, samoin Jaakob ja Johannes, Sebedeuksen pojat, jotka olivat Simonin kalastuskumppaneita.

Mutta Jeesus sanoi hänelle: 'Älä pelkää. Tästä lähtien sinä olet ihmisten kalastaja.' He vetivät veneet maihin ja jättäen kaiken lähtivät seuraamaan Jeesusta."
Luuk. 4:38-39, Luuk. 5:4-11
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Nousi juuri tuosta tämän aamuisesta kuvasta tämä ajatus:
- " Jumala on valmistanut eteemme pöydän, jonka äärestä meidän on hyvä kalastaa, yli pöydän, vihollisen puolelle.."
Amen.

5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen.
Psalmi 23.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Siunattua Ystäväänpäivää teille kaikille, olette sydämessäni rakkaat!

t.sinetti

11. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Joh.15.

Kerron vielä, että tänään rukous hetkelläni, näin kuvan, jossa oli valtavan suuri punatiilinen kirkko, ja sen piha alue oli suuri aukio.
Näin 2 ihmistä ja he molemmat kantoivat tuonne kirkon sisälle omaa, melko isoa pöytää ...

Tätä olen niin paljon Herralta rukoillut, että työni Hänessä vahvistuisi , niin kuin minulle on profetoitukkin, että hengellinen työni tulee kasvamaan. Pidän tällähetkellä noita kotikokouksia joiden on sanottu kasvavan. Ehkä Herra, juurit tätä tuolla kuvalla halusi kertoa. Kun työ kasvaa, tarvitaan uusia pöytiä. Tuo kirkko oli valtava, mutta niinhän se on, että kun teemme työtä Jumalalle, on Hänen taivaallinen seurakuntansa valtava, sinne me kaikki mahdumme, on vain itsestämme kiinni, kuka haluaa lähteä siihen mukaan ..

Kiitos Jeesus! Näitä uskovia siskoja ja veljiä kaipaan lisää ja tiedän, että niin Sinäkin, Jeesus! Kiitos että saan kulkea kanssasi, tätä ihmeellistä matkaa!
Amen.

Yksin en kulje : https://www.youtube.com/watch?v=1XD5OLNUdyA
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

Shalom!
Tänään, rukous hetkessäni, näin pari kuvaa. Ensin näin vanhan miehen kasvot, ne olivat hyvin selkeänä edessäni.
Miehen ilme oli totinen ja hänen kasvojensa piirteet olivat vahvat. Ensin näin niissä "intiaanin" kasvot, mutta ajattelin, että ne olivat liian vaaleat niiksi. Mutta juutalaisen kasvot ovat melko samanpiirteiset, pitkät vahvat kasvot ja vahva nenä. Hänellä oli myös pitkät, vaaleat hiukset.
Siinä jonkun aikaa katselin hänen kasvojaan, tyyniä kasvoja.
Nousi mieleeni tuo sananpaikka: " .. kasvoista kasvoihin .."
Sitten näin vielä kynttilän, joka oli jo lyhyeksi käynyt, mutta sen liekki paloi vahvasti, valoa antaen.


Kuva

Ihminen jo luotiin Jumalan kuvaksi. Ja Mooses ainoana tavallisena ihmisenä sai kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin.2.Moos. 33:11:Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin,niin kuin mies puhuttelee toista. 4Moos.12:8: ...hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa. 5.Moos. 34:10 Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses,jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin
Lue lisää : http://ceta.nettisivu.org/wp-content/up ... ntissa.pdf

Tuolla samalla tavalla ei kukaan Jumalan ihminen saanut kohdata maanpäällä Jumalan kasvoja ja Jumalan olemusta.Kuitenkin se oli ilmoitus koko Raamatun matkalle.Se kertoi,että Jumalan olemukseen kuuluu ihmis hahmoisuus ja kasvojen kautta ilmaistavat piirteet. Perillä sitten saamme katsoa Kristusta kasvoista kasvoihin.

12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
1.Kor.13.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Viime päivinä olen ottanut käytäntöön rukous tyylin jossa ensin vien kaiken Jumalan eteen ja sitten rukoilen Jeesuksen Kristuksen nimessä ...
Näin haluan lähentyä myös Jumalaa.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Psalmi 16 (1933) 8. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. 9. Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa. 10. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa. 11. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://www.kansanraamattuseura.fi/sinu ... valtakunta
Yksi elämän mysteereistä ja vaikeuksista on se, ettei Jumala näytä kasvojaan meille. Ne ovat niin pyhät, että pyhyydessään ne olisivat meille liikaa. Taivaassa salaisuuksia minun ja Jumalan välillä ei enää ole. Yhteys on täydellistä. Me näemme Jumalan kasvot. Kasvot olivat raamatunkirjoittajille hyvin merkittävät. Kun tiedät nimen tai näet kasvot, tunnet ihmisen. Taivaassa sekä nimi että kasvot ovat tutut.

Ilm. 22: 4. He saavat nähdä hänen kasvonsa, ja heidän otsassaan on hänen nimensä.

Jumalan palvelemisen ilo on taivaassa todellisuutta. Jumala pitää huolen omistaan ja ”pyyhkii heidän kyyneleet” - elämään liittyvä suru, murhe, huoli ja tuska on siis taivaassa kokonaan kadonnut. Jäljelle jää vain Jumalan palvelemisen ilo.

Ilm. 7:15-17 Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen. 16. Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle. 17. Karitsa, joka on valtaistuimen edessä, kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille, ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet.

Millaista on tuntea täydellinen rakkaus?

Kun me tunnemme Jumalan kasvoista kasvoihin, me tunnemme Jumalan, jonka olemus on rakkaus. Täydellinen rakkaus. Näin meille on luvassa paikka, jossa meille ei enää ole pelkkää aavistusta tai kuvaa se, millaista on täydellinen rakkaus. Taivaassa saamme elää täydellisessä rakkauden yhteydessä.
Sinettisormus

Re: Omia Kokemuksia Levossa 3

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja sitten tuo aamuisen kuvan kynttilä, mitä Herra Sinun Sanasi siitä sanoo? :

KR 1933/-38
Sananl. 13:9 Vanhurskasten valo loistaa iloisesti, mutta jumalattomien lamppu sammuu.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Job 18:5 Ei, jumalattomain valo sammuu, eikä hänen tulensa liekki loista.
Ps. 97:11 Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo.
Sananl. 20:20 Joka isäänsä ja äitiänsä kiroaa, sen lamppu sammuu pilkkopimeään.
Sananl. 24:20 Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu.

Biblia (1776)
Sananl. 13:9 Vanhurskasten valkeus tekee iloiseksi, vaan jumalattomain kynttilä sammuu.

Tuo kynttilä oli jo hyvin lyhyt, koin sen ilmoittavan aikaa, mutta loppuun asti se palaa kirkkaasti, kuin kilvoitellen. Pian tulee aika kun se sammuu ja meidän täytyy jokaisen henkilökohtaisella tasolla tutkia itseämme ... mitä tuli tehtyä?
Vastaa Viestiin