Omia kokemuksia levossa 2

Keskustele todistuksista, Jumalan tekemistä ihmeistä ja muista vakuuttavista kokemuksista
sisar

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja sisar »

Eero kirjoitti:
Herra, pyydän tosissani vain yhtä asiaa, tule ja hae meidät luoksesi. Ja sillä välin kun odotamme, käytä meitä Sinun töihisi ja pidä meidät nöyrinä, jotta voimme Sinun kanssasi iloita siitä autuuden tunteesta, jonka vain Sinä voit suoda. Tule Herra pian! Aamen.
Totisesti AAMEN!
Mari

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Mari »

Aamen!! Tule Jeesus!!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Watsupp keskustelua tänään:
Tänään herättyäni olin rukous hetkessäni ja näin kultaisen sauvan jonka päässä oli pyöreä ja kirkas kivi...
Herättääkö ajatuksia?
Siunausta tähän päivään meille kaikille.

Jarmo: Joo, mahtava symbooli... siis hioutunut pyöreä kivi... se on valmis morsian. Sitten tuo kultainen sauva. Sauvahan on paimenen ja tuo kuvastaa aika hyvinä kokonaisuutena morsiamen valmistumista. Meillähän alkaa tuhatvuotiskaudella suuri työ, olemalla kristuksen pappeja ja tuomareita. Mutta jo ennen sitä. Otan vertauskuvaa Matteus 27 sieltä jostain jakeissa 48-50 paikkeilla jossa sanotaan että monien haudat aukenivat ja he ilmestyivät monille. Noh, miksipäs ei sitten tässä ylösnousemuksessa tapahdu sama asia ja pääsemme ylösoton jälkeen maan päälle ilmestymään monille. Tämä on mun näkemys.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näin yöllä unessa Rukouksesta joka liittyy Raamatun Sanaa, näin ne rintarinnan, molemmat tekstit vieretysten.
Aamulla niitä en enää muistanut, muuta kuin että tuo Rukous oli sama kuin tuo Sana Raamatusta. Mietin hetken mitkä ne voi olla ja tulin pikaiseti siihen tulokseen, että kyseessä on Isä meidän Rukous ja Matt. 6. Vuorisaarna, jossa Jeesus puhuu tuosta Rukouksesta.
Siksi nyt tuon Matt.6. luvun:

Kuva

Matteuksen evankeliumi:
6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
6:2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
6:4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
6:16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
6:18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
6:22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Isä meidän, joka olet taivaissa
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
[Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.]
Aamen.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

sunnuntai 28. lokakuuta 2018
" JA KENKINÄ JALOISSANNE ALTTIUS RAUHAN EVANKELIUMILLE
https://sinettisormus.blogspot.com/2018 ... auhan.html

Kuva

Shalom! Rauhaa teille ... kuin myös itselleni

Tänään, kun heräsin ja rukoilin Herran läsnäolossa, näin 3 kuvaa ja ymmärsin että Herra puhui minulle:

1. Näin tummasta kivestä tehdyn kivirapun ja siinä jalan seisomassa rapulla. Katsoin että jalassa oli matala ja tukeva kenkä, joka on hyvä ja vakaa jalassa ..

2. Näin taas kuvan tuosta kivirapusta, mutta nyt näytettiin ne leveämmin ja laajemmin, joten näin useammat tummat kiviraput ja nyt niillä näin seisomassa 2 jalkaa ja huomioin, että noissa molemmissa jaloissa oli samanlaiset jalkineet kuin ensimmäisessä kuvassa.
Nyt tämä seisoi vakaasti molemmin jaloin, koko olemuksellaan, ei vain puolinaisesti ...

3. Lopuksi näin kuvan naisen jalasta, jossa oli musta nilkkuri, ei kovin korkea, mutta kuitenkin sellainen leveä korko siinä oli ... ja voi ... tuo korko oli puoliksi irti ...

Kiitos Jeesus muistuksesta. Tarkistaa se miten tukevasti seisomme, onko jalkineemme asialliset ja vakaat ... Tuo rikkinäinen naisen kenkä, osoitti tuon näyn minulle, itselleni ja varmasti tämä monia muitakin koskettaa.
Eilen mieheni ja minun piti mennä syntymäpäiville, mutta se peruuntui, mieheni metsästys touhujen takia. Olin odottanut monta tuntia, että hän saapuisi kotiin ja pääsisimme lähtemään, mutta ei, lopulta kun hän tuli kotiin, oli jo liian myöhä lähteä mihinkään, etenkin kun oli tarkoitus mennä aivan toiseen kaupunkiin.
No, minä menetin täysin malttini ja se ei ole minun tapaistani tässä syvemmässä uskossa ollessani. Annoin mieheni kuulla kunniansa ja se jäi kyllä lopulta itseäkin harmittamaan. Rauhoituimme kyllä illan syvetessä. Varmaan tuttua monelle, meille uskovillekkin.
Aamulla kun heräsin, miehen jo mentyä metsälle, näin nämä kuvat ja pyysin Herralta anteeksi käytöstäni, sillä ei se ole minun tapaistani, ei todellakaan.
Ymmärsin myös, että tämä kaikki oli myös sen vihtahousun syytä ja se yrittää tehdä tämän kautta tepposiaan. Se on hyökännyt viime aikoina kovaa. Moni uskova kertoo samaa. Koen nuo hyökkäykset monasti oikein fyysisesti. Se kertoo, että lopunaikoja eletään.
Joten, on aika tarkistaa tuota sotaasua ... ja etenkin noita jalkineita, joista huomautus tuli.
Tarkistakaamme, että ne ovat kunnossa, kestäen suuremmankin vastustuksen, että niillä on vakaa seista ja molemmin jaloin, ei vain puolinaiseti, yhdellä rapulla, vaan nähdä asiat laajemmin. Herra halusi heti palauttaa omansa maanpinnalle, ... vakaasti ja rauhassa seisomaan omilla jaloillaan, mutta Herran, Jeesuksen Kristuksen voimassa.
Kiitos Jeesus muistuksesta, niin minulle, kuin varmasti monelle muulle.



10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. 11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. 12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. 13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. 14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, 15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. 16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, 17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
Efes.6.

Amen.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tänään, herättyäni ja rukouksessa ollessani, näin 2 kuvaa:

Kuva


Ensin näin kuvan jossa oli Jeesus ja kohta näin kuinka valkoisiin puettu kaunis morsian tuli Jeesuksen lähelle, otti Jeesusta keveästi kädestä kiinni ja alkoi tanssia Jeesuksen ympärillä, käsi kädessä ja kohoitettuna ylös ...

Sitten näin vielä toisen kuvan, ja siinä Jeesus seisoi, Suuri avattu kirja vierellään, aivan kuin sanoen: "Minä olen Sana".
Kiitos Jeesus, Kiitos! Tule pian, sillä ikävissämme täällä odotamme sinua.
Amen.


Kuva

1. Johanneksen kirje 1

Elämän Sana
1 Mikä on alusta alkaen ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme: elämän Sanasta. [Luuk. 1:2; Joh. 20:27; 2. Piet. 1:16]
2 Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me ilmoitamme teille iankaikkisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille. [Joh. 1:4+]
3 Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. [Joh. 17:21]
4 Tämän me kirjoitamme, jotta ilomme tulisi täydelliseksi. [Joh. 15:11]

Jumala on valo
5 Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
6 Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. [2. Kor. 6:14]
7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. [Hepr. 9:14; Ilm. 7:14]

Syntien tunnustaminen ja sovitus
8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. [Jaak. 5:16]
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ihania kuvia kiitos Jeesus. Tule Herra Jeesus pian ja ota meidät luoksesi!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen aamuna näin kuvan jossa oli kissa, ei muuta ... se käveli hitaasti minua kohti häntä pystyssä ... tiesin että kissan symboliikka ei ole hyvä.. tarkistin sitä ja löysin tällaista että kissa edustaa olentona paholaista ja sitten siinä oli ksityiskohta jota mietin että Herra tiesi minun lukevan myös sen.. olisiko pieni vinkki .. on olemassa taulu jossa kissa ( paholainen) poistuu juuri ennen Jeesuksen takaisin tuloa. Se joutuu väistymään Hänen edessään ..
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Keskiviikkona tapahtui jotain kivaa. Näin kerran erään tutun. Hän valitti että jalka oli niin kiepeä että pitää mennä lääkäriin. Kysyin että saanko rukoilla lyhyesti jalan puolesta ja hän suostui iloissaan. Eilen näin hänet taas ja kysyin miten jalka ja Hän sanoi että paljon paremmin. Sanoi että pitää mennä kyllä lääkäriin mutta jalka on paljon parempi. Sitten korjasi että itseasiassa siitä asti kun rukoilin jalan puolesta. Molemmat siinä iloittiin ja sanoin että nyt vain jatkamme kiitosta ... nämä on ihania hetkiä kun saa todistaa että ihmeitä tapahtuu ...
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella!
Siunattua Pyhäinpäivää kaikille!

Kuva


51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu:
"Kuolema on nielty
ja voitto saatu".
1.Korint.15.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4803
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Siunattua Pyhäinpäivää kaikille, Tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Rauhaa teille ...

Lauantaina, vietimme taas uskovien siskojen ja veljien kanssa ihanaa Rukousyhteys Hetkeämme. Se oli ihana iltapäivä ja ilta ja Herran Rakkaus ja Henki oli yllämme.
Olimme saaneet joukkoomme 3 uutta ryhmäläistä, jotka kaikki olivat antaneet itsensä Jeesukselle. Kiitos Jeesus heistä, Sinun uusista morsiammista.

Morsian, sä, ihana : https://www.youtube.com/watch?v=2krNgFCuUe8

Ja tämä vanha evankelista, 90 v. Jorma Tapanainen, ilahdutti meitä taas läsnäolollaan. Häneltä olemme saaneet paljon hyvää oppia ja uskonkin, että siinäkin, että hän on joukossamme, on Jumalalla sormensa mukana ja niinhän se on että mikään ei ole sattumaa ...
Lauloimme ja puhuimme Jumalan Sanaa ja olimme rukouksessa, kaikille jotka rukousta tarvitsivat. Eräs sisko rukoili puolestani ja näki näkynä minulle suuren kauniin vadin, joka oli hyvin värikäs ja siinä oli kauniita kukkia ja paljon erilaisia hedelmiä ja vihanneksia, pilkottuna sopiviksi annospaloiksi. Jumalalla on jotain todella hyvää ja kaunista minulle tarjolla.
Kiitin tätä siskoa ja kerroin, että joku aika sitten, eräs toinen sisko profetoi minulle samaa, mutta ei näin tarkkaan .. nyt nämä vahvistavat toinen toistaan. Ennenkaikkea kiitos Jeesus!!!
Nyt on suunnitteilla jo Joulukuun Rukous hetki ja jo nyt on tullut siihen liittyviä mukavia yllätyksiä, eli uutta väkeä kuulema sinne pukkaa. Rukoilin heti, että Herra anna meille pian se Ilmestysmaja, johon me kaikki mahdumme, kun väki lisääntyy .. kodit ei kohta enää riitä tilaisuuksiimme.
Mutta uskon että Herra tietää ja johdattaa. Hänellä on meille kaikille ja kaikkeen hyvät suunnitelmat, kunhan kuljemme vain Hänen tahdossaan ja johdatuksessaan.



Kuva

Tänään, herättyäni, näin kuvan, jossa taivaalle nousi valkoinen kaari, aivan kuin noista lentokoneista jää se valkoinen jälki taivaalle, mutta tämä noustessaan, levisi kahteen osaan, toinen vana kääntyi oikealle ja toinen vasemmalle, mutta molempien alku oli samassa valkoisessa jälkivanassa... valmistettuna maailman perustamisesta asti, mutta ketkä meistä haluaa ottaa vastaan, tämän kaiken hyvän?

Koen tämän Raamatun tekstiin, jossa lampaat eroteltiin oikealle ja vuohet vasemmalle, Matt,25.

31Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
katso7
Viestit: 1421
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Rukoillaan sen ilmestysmajan puolesta että löytäisitte uuden paikan!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen. Olkaa minun Rukous tukena tuossa asiassa ja uskon että Herra kyllä tietää ja ohjaa, kunhan oikea hetki koittaa.
Minä iloitsen kaikista uusista, joita Herra tuohon Rukousyhteys Hetkeemme johtaa.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. tuo suuri vati, jonka tämä sisko näki minulle, oli todella valtava ja Jumala itsekkin sitä ojensi kädet ja syli suuresti levällään .. ja niin minäkin tein, levitin käteni hengellisesti, ottamaan sitä vastaan, mitä se sitten onkaan.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalomia tähän päivään!
Tänään herättyäni, näin kuvan yksinäisestä, vaaleanpunaisesta ruususta, joka kasvoi suorana ja kauniina maasta ...

Kuva

9 On ruusu Iisain juuren
https://www.youtube.com/watch?v=cxkrAO5Et_A

1. On ruusu Iisain juuren / nyt kukkaan puhjennut. / On pyhä kirja suuren / sen ihmeen kertonut. / Tuo kukka suloinen / valaisee talviyötä / keskellä pakkasen.
2. Näin ruusun pyhyydestä / soi sana Jesajan: / ”Hän syntyy neitsyestä, / Messias Jumalan.” / On Herra armossaan / sen ihmeen itse luonut / ja tullut päälle maan.
3. Nyt ruusu kaunein loistaa, / taivaasta tuoksun tuo. / Yön varjot päivä poistaa, / kansoihin toivon luo. / Jumala, ihminen! / Hän otti lapsen muodon, / jäi luokse syntisten.
4. Herramme, Kristuksemme, / oi poika Marian! / Sinua rukoilemme / laaksoissa kuoleman. / Suo, että taivaassa / me kerran kumarramme / Isäsi kasvoja.

Melodia:
saksalainen 1599
Teksti:
saksalainen 1587
Uudistaja:
Anna-Maija Raittila
Siionin kanteleeseen tulovuosi:
1961

Vaaleanpunaiset ruusut

Vaaleanpunaiset ruusut eri sävyissään ovat merkkejä lempeydestä ja kiitollisuudesta. Erittäin vaaleat sävyt kertovat lisäksi elämän ilosta, ihailusta, keveydestä sekä onnellisuudesta. Syvin vaaleanpunaisen sävy on kaikessa yksinkertaisuudessaan 'kiitos'.

◄ KORKEA VEISU 2 ►

1 Minä olen Saronin kukkanen, ja kukoistus laaksossa.
2 Niinkuin ruusu orjantappuroissa, niin on armaani tytärten seassa.
3 Niinkuin omenapuu metsäpuiden seassa, niin on ystäväni poikain seassa: minä istun hänen varjossansa, jota minä anon, ja hänen hedelmänsä on minun suussani makia.
4 Hän johdattaa minua viinakellariinsa; ja rakkaus on hänen lippunsa minun päälläni.
5 Virvoittakaat minua viinaleileillä, ja vahvistakaat minua omenilla; sillä minä olen sairas rakkaudesta.
6 Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, hänen oikia kätensä halaa minua.
7 Minä vannotan tietä, Jerusalemin tyttäret, metsävuohten eli naaraspeurain kautta kedolla, ettette herätä eli vaivaa armastani, siihen asti kuin hän itse tahtoo.
8 Tämä on ystäväni ääni, katso, hän tulee: hän hyppää vuorilla ja karkaa kukkuloille.
9 Ystäväni on metsävuohen eli nuoren peuran kaltainen: katso, hän seisoo seinän takana, ja katsoo akkunasta sisälle, ja kurkistelee häkin lävitse.
10 Ystäväni vastaa ja sanoo minulle: nouse armaani, ihanaiseni, ja tule.
11 Sillä katso, talvi on kulunut, ja sade lakannut ja mennyt pois:
12 Kukkaset ovat puhjenneet kedolla, kevät on tullut, ja toukomettisen ääni kuuluu meidän maassamme;
13 Fikunapuut puhkeevat, viinapuut kukoistavat ja antavat hajunsa: nouse, armaani, ihanaiseni, ja tule.
14 Kyhkyläiseni vuoren raossa ja kivirauniossa, anna minun nähdä kasvos, anna minun kuulla äänes; sillä sinun äänes on suloinen, ja kasvos ihanainen.
15 Ottakaat meille ketut kiinni, ne vähät ketut, jotka turmelevat viinamäet; sillä meidän viinamäkemme ovat röhkäleillä.
16 Ystäväni on minun, ja minä hänen, joka kaitsee kukkasten keskellä,
17 Siihenasti että päivä jäähtyy ja varjot kulkevat pois. Palaja, ole niinkuin metsävuohi, ystäväni, eli niinkuin nuori peura Eroitusvuorilla.

Biblia, Se on: Koko Pyhä Raamattu, Suomeksi. Vuoden 1776 kirkkoraamattu. Finnish Bible published in 1776.
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulla ei ole Rakkaampaa ystävää kuin Jeesus . Minun täytyy kertoa nyt jotain, ilman nimiä. Meidän Rukousyhteys Hetkemme tuli uutena nuori tyttö/ nainen. Hän oli hyvin masentunut. Ei mitään " sohva masennusta ", vaan todella oli käynyt rankat hoidot ja syönyt lääkkeitä. Mutta hän suostui kyselemättä tulemaan mukaan meidän ryhmään ja antoi itsensä heti Jeesukselle. Nyt kun olen kysyny mitä hän tykkää tästä kaikesta.. vastaa hän iloisesti että oli hyvä että Hän lähti mukaan. Hän ei ole koskaan kokenut tällaista rauhaa. Nyt hän kokee että alkaa olla jo tarpeeksi vahva myös työ elämään. Sietää miettiä mistä tämä kertoo... ei meillä ihmisillä ole yksin voimaa .
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Koen, että sinä, joka et ole ottanut Jeesusta elämääsi vastaan, sinä joka et ole pyytänyt Häntä avaamaan sydämesi ovea Hänelle, olet nyt Jeesuksen Kristuksen edessä ja Hän ... ei enempää eikä vähempää, kosii sinua! Otatko Hänet vastaan? Otatko tuon Kiitoksen Ruusun vastaan? Haluatko olla Jeesuksen morsian? Jos vastaat Hänelle: TAHDON!
Sinettisormus

Re: Omia kokemuksia levossa 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jos vastasit TAHDON!
Tee tämä Rukous täydestä Sydämestäsi:

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”
Vastaa Viestiin