Kaikenlaista jutustelua 2

Keskustele palstaa koskevista asioista
sisar

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja sisar »

Olli, en tiedä luetko tätä, mutta olet ollut mielessäni tovin.
Toivon ja rukoilen, että sinulla on kaikki hyvin.


Herra sinua ja rakkaitasi siunatkoon!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, samoin, Olli olet ollut mielessäni kun luen Raamattua, samoin kaikki jotka olette palstalta lähteneet, Juhani, Ninni, Vain yksin Jeesus. Onneksi on Herra, yksi Jumala, Rakkaus. Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä laitoin mailia Ollille että kaipaillaan...
olli

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja olli »

On mukavaa että tulee muistetuksi. Kiitokset.

Jarmo tosiaan laittoi emailia minulle että joku on kysellyt minusta, ja vaikka olen palstaa joskus silloin tällöin seuraillutkin, en ole kirjautunut sisään, enkä siis tietystikään siksi myöskään kirjoitellut mitään. En halua tässä viestissäni aloittaa mitään keskustelua asioista, vaan tämä on lähinnä kertoakseni teille, missä mennään, mikä on käsitykseni, ja sellaista. Niihin en odota kenenkään yhtyvän, mutta en myöskään odota kenenkään tuomitsevan minua niistä.

Myöskään en halua loukata kenenkään käsityksiä, vaan nimenomaan: kerron vain omani; ja tilanteeni.

Se yritys, jossa olen työskennellyt, on konkurssin partaalla, ja minut on jo irtisanottu (lopun alku on jo kuukausia sitten alkanut). En ole kuukausiin saanut palkkaani, ja elän Kela-tuen varassa. Palkkaturvasta sitten aikanaan saan hieman takaisin. Mutta se tulee olemaan pikkurahoja, palkkani osapäivätyöstäni ei ole edes tonnia kuussa. Mutta Jumalan armosta olen onnellinen, sillä kukaan ei voi ryöstää meitä Hänen kädestään. Eikä minulla ole mikään hätä missään muodossa, sillä Hän pitää meistä huolen.

Kun nyt tiedän, etten tule (mitä ilmeisimmin) saamaan elantoani nykyisellä työnantajalla, minulle on auennut parikin tilaisuutta Indonesiassa, jonne todennäköisemmin muutamme vaimoni kanssa kuukauden-kahden sisällä.

Olen tosiaankin jo lähes vuoden päivät tutkinut tarkoin mm. Raamatun ajan tapahtumien historiaa, Raamatun syntyä, erilaisia liikkeitä joita Jeesuksen jälkeen nousi, ja miten niistä liikkeistä aikanaan sitten valikoitui se yksi hallitseva, jonka opetuksia valtaosa kristityistä tänä päivänä pitää ns. "oikeina".

Olen ensisijaisesti pyrkinyt etsimään sitä, mitä Jeesus opetti, ja sen mukaisesti miettinyt niitä eroja,jotka ovat Paavalin opetuksessa erilaisia kuin Jeesuksen opetuksessa. Erityisesti Gal 1-2, jota on toki selitelty monin tavoin, antaa oikeasti sen kuvan, jota tuohon aikaan eläneet kristityt kokivat, eikä Gal 2 tekstiä voi oikeasti tulkita muutoin kuin siten, että Paavalin opetus ja Jerusalemin seurakunnan opetus poikkesivat rajustai toisistaan:
Gal 2:2 kirjoitti:Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
Kysymys: Miksi Paavalin piti esittää oma evankeliuminsa Jerusalemin pyhille, jotka olivat olleet Jeesuksen opissa vuosia ???

Vastaus: koska se ei ollut sama evankeliumi kuin mitä Jeesus julisti.

Minä olen valinnut seurata sitä mitä Jeesus opetti. En sitä, mitä Paavali opetti; ja mitä kirkkoisät opettivat; ja mitä katolinen kirkko opetti; ja mikä on valtavirtauksen opetus tänäkin päivänä.


Koska näin on, en näe, että kommenttini tälle palstalle olisivat toivottuja tai hedelmällisiä, en ole kirjoitellut tänne.

Siksi varmaan jatkan hiljaiseloa, toivoen teille kaikkea hyvää, mutta todeten että teille ja palstalle on parhaaksi etten kirjoittele kovin ahkerasti tänne.

Siunausta teille kaikille; näkemyseroista huolimatta Jumala on kaikkivaltias ja johtaa meidät kotiin.

t olli
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunausta sinulle Olli, Jeesuksessa Kristuksessa. Olet rukouksessani.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiva kuulla Olli susta, vaikkei tuo sun tilanne ollukaan yhtään kiva. Tervetuloa persaukisten maailmaan! Elämä tässä sossu/kela ympyrässä on pelkkää juhlaa ja välillä se on tietysti myös ruusuilla tanssimista. :lol: :lol: :?

No mitä tulee tuohon Paavali - Jeesus oppiasiaan, niin se ei edelleenkään ole tieteellinen asia, vaan uskon kysymys ja siksi Jeesus ei koskaan kirjoittanut riviäkään, korkeintaan maahan sormella jotta tuuli veisi sen mennessään. Tämä on kaikki syväluotaavaa vertauskuvaa, jonka taustalla on usko ja luottamus siihen lopuulliseen tilanteeseen, missä ihminen joutuu kasvotusten Jumalan edessä, lokeroimatta ja asettelematta sääntöjä Jumalalle. Elikkä luottamus siitä että Jeesus toi evankeliumin ja oli se sitten kuka tahansa, joka sitä evankeliumia levittää, niin taustalla on sellainen voima suojelemassa tuota sanaa, joka on universumin suurin ja ainoa todellinen voima. Meidän kuuluu vain luottaa siihen että Jumala suojelee omaa sanaansa juuri niin paljon kuin katsoo sen olevan pelastuksen kannalta tärkeää. Muuten ihmiset saavat elää kuin pellossa.

Toivotan Olli sulle lämmintä sydäntä ja olet mielessäni usein hyvänä ystävänä ja veljenä. Jos joskus voin olla avuksi, niin ilmoittele.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mukava kuulla sinusta Olli, Herra pitää meistä kaikista huolen. Siunausta ja Hänen johdatustaan sinulle sekä meille kaikille. Herra tule pian! Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Moi Olli. Jumala varjelkoon tienne minne ikinä menettekään. Onnea matkaan. Lynxen till. (Vai miten se meni?) :D
http://www.gifs-animados.es/animales-im ... 671897.gif
Kuva
Pikaisiin näkemisiin
Jyrki
Room:
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kauheeta kun saa nykyään lukea hirveitä juttuja niin sanomalehdistä, kuin tuolta suomi24 palstalta. Ainahan minä olen tiennyt taikka siitä asti, kun hän itse sanoi uskovansa että helvetti ei ole ikuinen paikka. Se jo antaa olettaa, että jouko piho on eksynyt. No nyt hän selvitti, että sinne sininauha teltalle oli kävellyt mies, jolla oli ollut Jumalalta sana. Tuossa sanassa Herra olisi sanonut, että olet väärä profetta Jouko Piho ja levität väärää sanomaa ja että hänellä ei ole enää pelastusmahdollisuutta. Aivan kamalaa, jos tuo sanoma oli todella Herralta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

"ja että hänellä ei ole enää pelastusmahdollisuutta."

No, tuohon kommenttiin en minä usko ainakaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Oon samaa mieltä AO:n kans... Jouko on pelastettujen joukossa, vaan oma polkunsa sinne. Eiköhän me olla kaikki eksyksissä jossain asiassa mikä koskee Jumalan korkeuksien mittailemiseen. Se vaan että Joukollakin on poika, niin meilläkin ja se on se tie, joka on jokaisen käytävä pelastuakseen.
Tuula1

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

joo. voitanee sanoa minun kohdallani, että aika haastavaa yhtälöä kannan. henkisesti olen Herran luona, mutta kroppani tekee maallisia asioita, kun koetan opiskella ja käydä töissä. :shock:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pää Taivaassa mutta jalat maan pinnalla. Niin se on hyvä!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä on niin totta, onneksi ihminen kasvaa koko elämänsä Herran kaltaisuutta ja kirkautta kohti! Olemme jo Taivaan kansalaisia, vaikka tallaammekin vielä maata:

"Ihminen huomaa, että hänen sydämensä (sielu) kasvaa enemmän ja enemmän yhteisymmärrykseen Jumalan ja Hänen lakinsa kanssa (joka on hengellinen), mutta hänen lihansa haluaa noudattaa tämän maailman tapoja. Kaikilla aidosti uudelleensyntyneillä uskovilla on tavallaan jakautunut persoonallisuus."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

https://pbs.twimg.com/media/ClxK2m9UsAIPe7a.jpg
Kuva
http://www.finbible.fi/UT/Rooma/Raamattu1_7.htm

Ps. Jarmo. Mahdatko löytää musiikkivideon, jossa on kuvan kohtaus/teema? Muistaakseni lähetit sellaisen aikoinaan s-postilla minulle ja parille muulle.
olli

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja olli »

Tervehdys kaikille.

Vaimoni sai juuri (yö)työpaikan Helsingistä, minä taas juuri (päivä)työpaikan Uudestakaupungista. Molemmat nyt (tosiaankin juuri) eilen, perjantaina.

Pyytäisin rukousta meidän puolesta ja viisautta meille koskien sitä, mikä on oikeasti Herran tahto tässä asiassa, koska olemme varsin ymmällä asiasta. Emme voi asua missään edes tuossa välillä siten, että molemmilla olisi järkevä työmatka. Muuttaa voimme, mutta mihin ???

t olli
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olen rukouksessa mukana, tässä voi olla alku jollekin uudelle ja vaikkei olisi selvää heti, niin Herra varmasti ohjaa näyttämään Tahtonsa, kun turvaamme täysin Häneen. Ole Siunattu Olli kaikissa asioissasi sekä perheesi myös, Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukouksessa.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Mukana rukouksessa
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rukoiltu.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin