Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Keskustelua sanasta
sisar

Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Shalom!

Ajattelin aloittaa ketjun, johon voisimme laittaa pieniä "välipaloja".
Kuka tahansa voi laittaa itseään puhuttelevan kohdan Raamatusta tai sen, mitä Herra kyseiselle päivälle on antanut. Jakakaamme leivänmurusia ja virvoittavan lähteen pisaroita muillekin :)

1 Piet. 2:1-3
2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."

... olemmehan jo saaaneet maistaa, että Herra on HYVÄ, eikö?
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Missä kaksi tai kolme on kokoontunut Jeesuksen nimessä siellä Hän on heidän keskellänsä
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Eivät he janoa kärsineet kun hän vei heidät autiomaahan beden hän sai vuotamaan kalliosta heille hän halkaisi kalluon ja vedet virtasivat Kes 48:21
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. Mutta te, niin kuin olen teille sanonut, olette nähneet minut ettekä kuitenkaan usko. Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois. Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet." (Joh.6:35-40)
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Matt.16.

Tämä on vahva lupaus ...
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Psalmista 56:

56:11 Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.
56:12 Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä ihminen minulle tekisi?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinetti kirjoitti:19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Matt.16. Tämä on vahva lupaus ...
Niin on vahva lupaus ja mulle ollu erityisen tärkeä... tietenkin niillekin jotka omaistensa vuoksi murehtii. Puolison? Kuten minä karanneen jumalattoman vaimoni...
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Poimintoja Filippiläiskirjeestä:

1:29 Sillä teidän on suotu, Kristuksen tähden, ei ainoastaan uskoa häneen, vaan myös kärsiä hänen tähtensä,


2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


3:7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
3:10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
3:11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Mutta ennen kaikkea:
4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Room 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. (onkohan tuossa muuten kirjoitusvirhe, vai onko täyttämys -sana? 33/38 käännös. Tuonkin kohdan olen monesti lukenut, nyt vasta havahduin tuohon viimeisen sanan oikeellisuuteen)


Mutta tässä näemme, ettemme voi koskaan omin voimin täyttää lakia. Kristus (rakkaus) täytti lain.
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Roomalaiskirjeen äärellä taas:


15:1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
15:2 Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi.
15:3 Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun."
15:4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
15:5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,15:6 niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
15:7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen Johanneksen kirje 1
1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Psalmi 7

7:1 Daavidin virsi, jonka hän veisasi Herralle benjaminilaisen Kuusin sanojen johdosta.
7:2 Herra, minun Jumalani, sinuun minä turvaan; pelasta minut kaikista vainoojistani ja vapahda minut,
7:3 etteivät he raatelisi minua niinkuin leijona ja tempaisi pois - eikä pelastajaa olisi.
7:4 Herra, minun Jumalani, jos minä näin olen tehnyt, jos vääryys minun käsiäni tahraa,
7:5 jos olen tehnyt pahaa niille, jotka elivät rauhassa minun kanssani, tai jos olen ryöstänyt niiltä, jotka syyttä minua ahdistivat,
7:6 niin vainotkoon vihollinen minun henkeäni, saakoon minut kiinni ja polkekoon maahan minun elämäni ja painakoon minun kunniani tomuun. Sela.
7:7 Nouse, Herra, vihassasi. Kohoa minun vastustajaini raivoa vastaan ja heräjä avukseni sinä, joka sääsit tuomion.
7:8 Ympäröikööt sinua kansojen joukot, ja palaja heidän ylitsensä korkeuteen.
7:9 Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja viattomuuteni mukaan.
7:10 Loppukoon jumalattomain pahuus, ja vahvista vanhurskaita. Sillä sinä, joka tutkit sydämet ja munaskuut, olet vanhurskas Jumala.
7:11 Minun kilpenäni on Jumala; hän on oikeamielisten pelastaja.
7:12 Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä.
7:13 Jos kääntymystä ei tule, niin hän teroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä;
7:14 hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi.
7:15 Katso, tuo hautoo turmiota, kantaa tuhoa kohdussaan, mutta hän synnyttää pettymyksen.
7:16 Hän kaivoi haudan ja koversi sen, mutta itse hän kaatuu tekemäänsä kuoppaan.
7:17 Hänen turmionhankkeensa kääntyy hänen omaan päähänsä, ja hänen vääryytensä lankeaa hänen päälaelleen. >> Jakeen lisätiedot
7:18 Minä kiitän Herraa hänen vanhurskaudestansa ja veisaan Herran, Korkeimman, nimen kiitosta.


Kovia sanoja ja aika "kova" rukous. Mutta Sana opettaa, että Jumala on Pyhä ja tuleva langettamaan tuomionsa. Hän rakastaa luotujaan ja pitkämielisyydessään on antanut meille tämänkin päivän, jotta tekisimme parannusta ja kääntyisimme Hänen puoleensa tunnustaen rikkomuksemme ja antaaksemme Kristuksen kalliin Sovintoveren pestä meidät puhtaiksi.

Herra, armahda minua, anna anteeksi rikokseni. Sinuun minä turvaan, Sinä olet minun kilpeni ja turvani. Kiitos Jeesus, että Sinä kannoit haavani ruumiissasi, Sinä otit vastaan puolestani Jumalan vihan, jotta minä saisin elää iankaikkisesti Kaikkivaltiaan Jumalan lapsena. Polvistun Herra edessäsi ja pyydän armoa, älä tuomitse minua, en turvaudu omiin tekoihini vaan Sinun ainoan Poikasi, Jeesuksen Kristuksen sovitukseen. Herra, ole armollinen KAIKILLE luoduillesi! Herra älä anna kenenkään joutua kadotukseen vaan HERRA pelasta luotusi! HERRA ARMAHDA! HERRA ARMAHDA! HERRA ARMAHDA! Kiitos että Ristillä on saatu voitto pimeydestä ja valheesta. Herra, pimeys kasvaa hetki hetkeltä ja kauaa emme enää jaksa. TULE HERRA JA NÄYTÄ KIRKKAUTESI! VUODATA HENKESI, JOTTA SILMÄT AUKEVAT, KORVAT KUULEVAT ja KYLMÄT SYDÄMET TÄYTTYVÄT SINUN RAKKAUDELLASI!


HERRA ARMAHDA!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sisar ja Sinetti, Herra on Vanhurskas ja Armollinen, ja on siinä niin pitkämielinen, että kutsuu meitä aivan viimeiseen saakka. Ja me olemme tuhlaajapoikia, jotka Hän ottaa kaikesta huolimatta iloiten vastaan. Mutta mitä jos poika ei olisi koskaan palannut? Hän olisi ollut Isästään erossa aina ja iankaikkisesti.

Herra on Rakkaus.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

ps 119:105
Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Jesaja 43
43:10 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
43:12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
43:13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

Halleluja Herra! Tapahtukoon Sinun tahtosi. Sinä yksin olet Jumala! HALLELUJA! HALLELUJA! HALLELUJA!
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Sisar tuon raamatunlauseen sain ripariraamattuun Ps 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja katso7 »

4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin KASVAISIMME häneen, joka on pää, Kristus,
4:16 josta koko ruumis, yhteen LIITETTYNÄ ja KOOSSA PYSYEN jokaisen jänteensä avulla, kasvaa RAKENTUAKSEEN rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Psalmin 56 voimalla mennään:
56:10 Kerran väistyvät minun viholliseni, sinä päivänä, jona minä huudan; minä tiedän, että Jumala on minun puolellani.
56:11 Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.
56:12 Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä ihminen minulle tekisi?

Levitämmekö Kristuksen tuoksua ympärillemme?

2 Kor.
2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
2:16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
sisar

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja sisar »

Psalmien voimalla taas yksi päivä takana:
Ps 25
25:1 Daavidin virsi. Sinun tykösi, Herra, minä ylennän sieluni,
25:2 Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, älkööt viholliseni saako riemuita minusta.
25:3 Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
25:5 Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.

25:6 Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.
25:7 Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
25:8 Hyvä ja vakaa on Herra; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
25:10 Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
25:11 Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntivelkani, sillä se on suuri.
25:12 Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.
25:13 Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan.
25:14 Herran neuvo on tunnettu niille, jotka häntä pelkäävät, ja hän ilmoittaa heille liittonsa.
25:15 Minun silmäni katsovat alati Herraan, sillä hän päästää minun jalkani verkosta.
25:16 Käänny minun puoleeni, armahda minua, sillä minä olen yksinäinen ja kurja.
25:17 Minun sydämeni pakahtuu tuskasta; päästä minut ahdistuksistani.
25:18 Katso minun kurjuuttani ja vaivaani, anna kaikki minun syntini anteeksi.
25:19 Katso minun vihollisiani, kuinka heitä on paljon, ja he vihaavat minua väkivaltaisella vihalla.
25:20 Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan.
25:21 Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.
25:22 Jumala, vapahda Israel kaikista ahdistuksistansa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Eero »

AAMEN!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin