Kaikenlaista jutustelua 2

Keskustele palstaa koskevista asioista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Avaan tämänkin uuden koska alkuperäinen meni niin pitkäksi.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvä :lol:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon muuten saanu kaks roolitarjousta en kesänä kahteen eri kesäteatteriin. Toinen on Tapuliteatterin Opri, jossa olis Oton rooli ja toinen Leineperin teatteri jossa olis tarjolla Heinähattu ja Vilttitossussa poliisin rooli joka sekin on ihan iso rooli. Pitäs päättää ens viikon aikana.
Mieluummin mä olisin kyl jossain hnegellisessä teatterissa muttei niitä oikeen ole ja olis kiva tehdä töitä kummiski suhteellisen hyvien ja kokeneiden tai nuorten ja lahjakkaiden ihmisten kanssa. Silloin se tuntuu hyvälle kun näytelmään tulee aitoa rytmiä dialogeihin ja näytteleminen jatkuu luontevasti vaikkei ole repliikki päällä. Nimittäin olin joskus sellasessa missä ei oikeen kaikilla mätsänny hommat ja se tuntui ahdistavalta. Samoin kuin että ohjaaja pitää olla, eikä silleen että joku kirjoitus vaan on tehty josta sitten yhdessä koitetaan vääntää näytelmä. Siinä on iso ero kun ammattilaisohjaaja on mukana ja kaikki hiotaan viimesen päälle.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hyvä! Must toi Opri elokuva oli aina niin hauska! Nuorena haavelin yhdessä vaiheessa, että perustaisin vanhuksille sellaisen "päiväkodin", johon tulisivat päiväksi ja illaksi kotiin. No, se jäi haaveeksi, mutta nimenkin sille jo keksin ja se olisi ollut "Huru-ukot". :lol:
Toivottavasti et vedä Jarmo taas itseäsi liian piippuun ... :?
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. ja kyllä nuo vilttitossun tarinatkin hauskoja ovat! :P
Heinähattu ja Vilttitossu laulu: https://www.youtube.com/watch?v=5Um1K9Ey6ZY
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, huru-ukot :D

Niin, joo, piippuun vetäminen ei oo kyl hyvä juttu. Teatterissa en ole kyl ikinä... Toi Rukan reissu meni sellaseks ku se vanha kaveri, omistaja käytti mua surutta hyväkseen 15h työvuoroihin 7vrk viikossa, siis joka ikinen päivä ilman paussia. Kaks kertaa kävin kotona täällä elokuun 19. päviän ja marraskuun puolen välin aikana. Siinä kaikki lomat.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmon rooli, Vilttitossussa: https://www.youtube.com/watch?v=Fx8YNBQJ4Qc :D :lol:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinetti kirjoitti:Jarmon rooli, Vilttitossussa: https://www.youtube.com/watch?v=Fx8YNBQJ4Qc :D :lol:
HAAHAA... ihana! Mistä sä nää löydät. Noh.. Youtube tietty... :lol: :lol:
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, mut ei voi mitää .. joskus vaa lähtee lapasesta ja alkaa keulii ... on tota mielikuvitusta, tosin vanhemmiten on kyllä tullut tuota rauhaa enempi tilalle. Nousi tämä mieleen yheltä mökki lomaltamme. Pojanpojat olivat vähän olleet liian villiä ja otin komennon käsiini:
- " Nyt jos ette rauhotu, niin kohta näette, kuinka tästä nousee Mampselli ja sitten teillä tulee kiire ovesta ulos!"
Pojat tietenkin vain innostui lisää, etenkin tuo nuorempi:
- "kuka se Mampselli on?"
Vastasin:
- "kohta näette, eikä minun tarvitse edes nousta ylös, kun olette jo ulkona!"
Poika seisoi nauraen oven kahvasta kiinni pitäen, sitten heilautin vähän jalkaani , niin ... viuh ... ja joku oli ulkona. Kohta tuli takaisin nauraen.
Minä sanoin:
- "No niin, mitäs minä sanoin, minun ei tarvinnut edes nousta ylös, kun jo juoksit ulos .."
Ja siitähän se leikki sitten vain jatkui ... :lol: :lol: :lol:

Tämä nousi vaan tuosta Vilttitossusta mieleen ....
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Lapset villiintyy heti noista jutuista... uudestaan, uudestaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Nöf, ilmoitusasiana, HerranNimessä on tästä lähtien Eero, omalla nimelläni.

Ajattelin, että mahtipontinen nimi saa nyt jäädä ja olen se mitä olen. Olen myös omaa nimeäni aina jollain tavalla vieroksunut, mutta onneksi on ollut monta lempinimeä: epi, epa ja yhden sedän suusta myös erppa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eero kirjoitti:Nöf, ilmoitusasiana, HerranNimessä on tästä lähtien Eero, omalla nimelläni. Ajattelin, että mahtipontinen nimi saa nyt jäädä ja olen se mitä olen. Olen myös omaa nimeäni aina jollain tavalla vieroksunut, mutta onneksi on ollut monta lempinimeä: epi, epa ja yhden sedän suusta myös erppa.
Hieno homma! Amen! Kiitos Eero!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4762
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos! Nyörimmästi Herrallemme kiitos tästä, eipä siinä muuta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Eero kirjoitti:Nöf, ilmoitusasiana, HerranNimessä on tästä lähtien Eero, omalla nimelläni.

Ajattelin, että mahtipontinen nimi saa nyt jäädä ja olen se mitä olen. Olen myös omaa nimeäni aina jollain tavalla vieroksunut, mutta onneksi on ollut monta lempinimeä: epi, epa ja yhden sedän suusta myös erppa.
Hyvä päätös, hyvä nimi! :)
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei sittenkään niin tavallinen nimi:
Helsingin kaupunginkirjasto

Lähde: Suomalainen Nimikirja, Tacitus: Germania

(1929), kansanvalistusseuran kalenterissa 1883. Eero on vanha koko maassa tunnettu muunnos skandinaavisesta nimestä Eerik.

Sitten tarinaan.
Eerik (muin. airik, Eyrek, Eirik) nimen merkitys on yksin (tai aina) hallitseva, jälkiosa on Ruotsin sana rik "valtakunta". Erikn näyttää olleen enemmän kuin tavallinen nimi, sillä se on ollut vanha sveakuninkaiden arvonimi. Pohjoismaissa Eerikin päivää vietettiin suurena kirkkojuhlana. Päivä on pyhitetty Ruotsin kuninkaan Erik Pyhän kuoleman muistoksi (18.5.1160)

Tacitus kertoo Germaniassaan Svionien heimoista, jotka asuttavat Skandinavian saaria (kuten alue tuolloin miellettiin). Hän kertoo heimon hallinnon poikenneen edukseen muista germaaneista siinä, että valta olisi jo tuolloin ollut yhden vallassa. (Eirik)
:D
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Siunattua Naisten Päivää, teille kaikille Rakkaille Siskoille, mutta Siunatut olette myös te Rakkaat Veljet!

Kuva


T. sinetti
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Sinetti. Olet kovin ajattelevainen ja muistavainen. Minä sen sijaan, kuten voidaan havaida, olen tämmönen "mattimyöhänen". Toivonkin, että tästä lähin jok'ikinen päivä olisi naisten päivä :D
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jyrki veliseni. Tosin aika turhauttavalle tämä tuntuu kun ei täällä ketään ole ... yksinpuhelua päivästä toiseen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä olen ollu sairaalassa tutkimuksissa. Ei mitään vakavaa, vaan kartottivat mun työkyvyn koska olen sillee eläkeputkessa ja kelvoton töihin.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaista jutustelua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No tota työkyvyttömyys asiaa mullakin on väännetty jo pari vuotta. Nyt päättivät ettei ole mahdollista, kun kritterejä on kiristetty. Minulle ei kyllä löydy palkkatyötä, johon pystyisin. Sellaista vain ei ole olemassa. Nyt täytyy pari vuotta odottaa, kunnes täytän tuon 60. Lääkrikin sanoi että jään väliinputoojaksi, jollei ei enää löydy työtä, mutta ei pääse eläkkeellekkään... ottaa pannuun .... Nyt teen tätä kuntouttavaa sen minimin, 1x viikko 4 tuntia näiden vammaisten parissa, joka kyllä on antoisaa ja minusta pidetään siellä kovasti. Kun tulen paikalle syli on täynnä "halinalleja". Meneehän sen tietysti näinkin, jos eivät ala liikaa vaatimaan. Eräs sanoi että ala kokeilemaan täyttä viikkoa ja katsotaan kestääkö terveytesi. Kun puhuin siitä hoitajalleni, joka kontrolli jakuvasti terveyttäni, hän kielsi sen ehdottomasti, ettei saa lähteä romuttamaan sitä, minkä olemme saaneet tehtyä sairauteni eteen .... että silleen.

Tulis vaan Jeesus pian ja hakis pois!!!!
Vastaa Viestiin