Lakihenkisyys

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Olematon

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Olematon »

Jokaisella tulee olla vapaus omaan elämäänsä ja jokainen säilyttää koskemattomuutensa, vaikka joskus joku tekisikin sinut surulliseksi. Mutta jos toisen koskemattomuuteen kajoaa, niin se on väärin.

Jos pelkää kuolemaa, niin ei uskalla elää ja jos ei pelkää kuolemaa, niin sitä voi lähteä ajasta ikuisuuteen koska tahansa.
Juhani

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jumala antoi ihmisille vapaan vapauden valita, sen mitä he haluavat tehdä elämällään ja ketä haluavat uskoa tai olla uskomatta.
Hän on ilmoittanut sanassaan kaikille totuuden:

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Johannes.3:16).

Sen parempaa tarjousta ei voi ihmisille tehdä.
Valinta on yksin sinun.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vahvoiksi ja viisaiksi itsensä kokevat, lankeavat usein lakihenkisyyteen koska he kokevat olevansa omalla vahvuusalueella. Kun ihminen rapistuu ja tajuaa syntisyytensä, hänestä tulee enemmän armon kerjäläinen, joka on ainoa oikea tie, sillä millä toisia mittaat, sillä sinulle mitataan.
Pi_O

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Oma näkemykseni on, että lakihenkisyyttä on pitää kymmenen käskyä, koska se on "paukutettu Raamatulla päähän." Silloin joutuu koko ajan taistelemaan ja kamppailemaan niiden noudattamisessa.

Vastaavasti, kun kymmenen käskyä on kirjoitettu sydämeen niin niiden noudattaminen on helppoa. Ihan vaan siitä syystä, että niiden rikkominen inhottaa itseään. Eli jos on porukassa, jossa valehdellaan ja juoruillaan niin sellainen seura alkaa inhottamaan, joten vaistomaisesti hakeutuu parempaan seuraan.

Ps. 19:8 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.

Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Eero »

En nyt ole lukenut mitä kaikkea tässä ketjussa on aikaisemmin kirjoitettu, mutta mä luulisin että lakihenkisyys kumpuaa ihmisen itsensä halusta hallita toisia ihmisiä, juuri tuota”Raamatulla päähän paukuttamista”.

Sitä tekivät lainoppineet Jeesuksen aikana ja sitä ovat tehneet eri kirkkokunnat historian aikana ja sitä tekevät edelleen ihmiset, jotka eivät eivät näe malkaa omassa silmässään.

Eli olisiko juuri ihmisen oma ylpeys, joka tähän johdattaa sekä se, ettei sen vuoksi Herra pääse tekemään täysin työtään. Ja tästä juontuva sydämen kovuus johtaa Rakkauden puutteeseen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Pi_O

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Eero, ehdottomasti tuotakin.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lakihenkisyys

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jossain sanottiin mun mielestä hyvin, että vihollisen ”helpoin työ” on saada ihminen uskomaan, ei häneen, vaan itseensä liiallisesti, niin silloin jo alkaa erkaantuminen Jumalan yhteydestä tapahtua.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin