Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Keskustele palstaa koskevista asioista
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos HerranNimessä. Tunnustan, etten ymmärrä Ollin teologiaa. Tunnustan, etten tiedä miltä onnettomuudelta Olli yrittää kuulijansa pelastaa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Olli: (Apt)
5:29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
5:30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, [Huom. Daavidin kupeiden hedelmä ei juutalaisessa kielenkäytössä voi olla kuin poikalinjan poika.]
Niin. Sellaista se juutalaisuus on. Onneksemme meille on annettu Uusi Liitto.

Kuva

Selvitin ystävälleni John Houkille juutalaisten SOKEUTTA.

"No Doubt The Time Is Near. But. Who Are They Waiting For?"
https://oneway2day.wordpress.com/about/#comment-11573

END TIMES NOW - Religious Jews Prepare To Meet Their “Messiah”.
https://oneway2day.wordpress.com/about/#comment-13029
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

BIOLOGIA/PERIMÄ

Jos lapsen isä on juutalainen, mutta äiti ei ole, lasta ei pidetä juutalaisena, koska on mahdollista, että lapsen biologinen isä on pakana. Äidin täytyy olla juutalainen, jotta lasta voidaan pitää juutalaisena.
Your inquiry assumes that it is the lineage of a person's father (in the case of Jesus, his stepfather Joseph) that determines whether or not they are considered a Jew. The Biblical truth is that the descent of the mother, in this case Mary, is more important in determining whether a child is considered Jewish (in this case, springing from the tribe of Judah) than that of the father. For example, a baby born with a mother from the tribe of Judah and a father who is a Gentile (non-Israelite) would be considered a Jew. A baby produced, however, through a father who is from the tribe of Judah and a mother who is a Gentile (non-Israelite) would not.

Luke begins tracing our Savior's physical line through Mary by stating her husband, Joseph, was the son of Heli (Luke 3:23). Joseph's father, however, according to the book of Matthew (Matthew 1:16), is not named Heli but JACOB. Heli is the name of MARY'S father (the father-in-law of Joseph). Luke uses Joseph's name to represent, symbolically, Mary in the lineage he records. Jesus, therefore, is a Jew, through the tribe of Judah, by blood through his mother
http://www.biblestudy.org/question/is-jesus-a-jew.html

LISÄKSI

Kuningas Salomon linja oli tullut Jumalan silmissä kelvottomaksi. Siksi Jumala valitsi Nathan-linjan tuottamaan NEITSYEN kautta Pelastajan.

Kuva
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Jyrki, veliseni,

Kaikenlaisia hömppäsivuja ja kirjoitelmia asiasta on, ja myös monet kristityt sivustot ovat hakemalla hakeneet jotakin jolla hieman puolustella.

Mutta luepa ihan wikipediasta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Genealogy_of_Jesus
"Jewish law is relevant to these matters. It does not accept maternal ancestry as applying to lineage claims, which go through the father alone. "
" If Joseph is not the biological father, his lineage does not apply to Jesus, and there is no provision available within Jewish law for this to be altered. One's natural father is always one's father. Nor is inheritance of lineage claims even possible through one's mother, in Jewish law."

Huomaatkos, tunnettu historia, tutkimuksen perusteella, antaa ihan eri vastauksen kuin ne, jotka yrittävät perustella kolminaisuusoppia ?

Arvaapas miksi luen mieluummin tutkijoiden, kuin kristillisten sivujen puolueellisia kirjoituksia, kun jotakin asiaa pitää oikeasti saada selville ?
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuli vielä tuosta "lapsen uskosta" mieleen; unohdin taannoin kommentoida kun asia oli esillä.

Se "lapsen usko" ei suinkaan tarkoita uskomista erilaisiin OPPEIHIN kuin lapsi. Jeesus ei koskaan puhunut sellaista, vaikka sitä jotkut niin vääntävätkin. Mutta totuus on kaukana siitä.

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

"Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."

Mitä taas tulee siihen hapatukseen, mitä meidän tulee välttää, se tarkoittaa sen ajan vallalla olleiden fariseusten oppia ja tapoja.
"Matt 16:6 Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
16:11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
16:12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia."

"Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta."
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä uskon, niinkuin kirjoitin. Uskon kyseenalaistamatta Jumalan Sanaan, joka minulle on Raamattu. Muuta parempaa minulle ei ole tarjolla. Wikipedia ei voi tuota tarvetta ni eikä uskoani täyttää.
Jos rukoilisimme Herran puoleen ja kysyisimme Häneltä, kumman Hän haluaisi oppaakseemme, mitä arvelisitte Hänen vastaavan?
Mitä vastaatte Herralle, kun Hän eräänä päivänä on kysyvä:" MIKSI ETSIT MINUA "WiKIPEDIASTA? Mihin hylkäsit Sanani?"
Käsi sydämelle, kun vastaat, sillä vastaat henkilökohtaisesti, Jeesukselle!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 22 Tammi 2018, 10:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Evankeliumi Matteuksen mukaan 16
1. Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin taivaasta.
2. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: 'Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa',
3. ja aamulla: 'Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä'. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.
4. Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.
5. Kun opetuslapset saapuivat toiselle rannalle, olivat he unhottaneet ottaa leipää mukaansa.
6. Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta".
7. Niin he puhuivat keskenään sanoen: "Emme ottaneet leipää mukaamme".
8. Mutta kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän: "Te vähäuskoiset, mitä puhutte keskenänne siitä, ettei teillä ole leipää mukananne?
9. Ettekö vielä käsitä? Ja ettekö muista niitä viittä leipää viidelletuhannelle ja kuinka monta vakallista otitte talteen,
10. ettekä niitä seitsemää leipää neljälletuhannelle ja kuinka monta vasullista otitte talteen?
11. Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12. Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.
13. Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14. Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
20. Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
21. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
22. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Saatana kysyi: "Sanoiko Jumala tosiaan niin?" Ja se kyselee sitä tänä päivänäkin meiltä, eksyttääkseen meidät, ennen loppua. Sillä on KIIRE!
Suuri huijaus: http://www.kristustoivomme.fi/435586327
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus itse opetti: ”Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa.”
näkymätön ninni

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Minun mielestäni tässä ei nyt kuitenkaan ole kysymys Sanan hylkäämisestä, vaan totuuden esille tuomisesta, jota Ollikin yrittää kovasti vääntää...
Me vaan ei tahdota sitä millään ymmärtää saatikka ottaa vastaan. Ollaan kuitenkin avoimin mielin ja kuullostellaan ja koetellaan...
Täytyyhän meidän tunnustaa se tosiasia, että katollinen kirkko on vuosisatojen ajan kääntänyt ja vääntänyt Raamatun Sanaa...

Juhani toi tuolla toisessa ketjussa esiin tärkeän kommentin:
On rehellistä ja oikeudenmukaista tunnustaa se tosiasia, että Vatikaani on vääristynyt osan kirjoituksia oman oppiensa mukaiseksi ja lisännyt siihen antikristillisiä porton opetuksia. Siitä on löytynyt paljon todisteita, jotka monet asiantuntijat ovat todistaneet. Esimerkiksi Petri Paavola kirjoittaa siitä sivuillaan.
http://www.kotipetripaavola.com/vatikaa ... ukset.html
Viimeksi muokannut näkymätön ninni, 22 Tammi 2018, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun vastaat tähän kaikkeen, tee se Jeesuksen kasvojen edessä, kuin puhuisit ja keskustelisit Hänen kanssaan. Epäilisitkö Hänenkin edessään Raamatun Sanaa, kertoen, kuinka laitoit elämäsi siihen, että etsit virheitä ja ristiriitoja Hänen Sanastaan. Sillä niin sinä teet, kun julistat täällä sitä, mitä kukakin julistaa, oman uskonsa mukaan .... Voin nähdä, kuinka Jeesus itkee, tämän kaiken vuoksi. Tiedätkö, että Hän on yhä ELÄVÄ ja kuuleva?
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ps. Vatikaania en halua puolustaa, sillä se on tehnyt SUUREN SYNNIN, se on PORTTO, joka kyllä on Jumalan tiedossa ja on vielä vastuussa Jumalan edessä teoistaan.
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinetti kirjoitti:Epäilisitkö Hänenkin edessään Raamatun Sanaa,
Kiitos huolenpidostasi, Sinetti, mutta Jeesus itse varoitti meitä ja Paavali varoitti meitä seuraamasta vieraita oppeja.

Pyrin pitäytymään siihen, mitä Jeesus ja apostolit opettivat.
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Ja on varsin tunnettua, eikä kukaan sitä voi edes kiistää, että esimerkiksi kolmiyhteysoppia ei tunnettu ennen toista vuosisataa.

Mitä siis oli kirjoitettuna nykyisestä UT:stä ennen tuota Paavalin lausetta ? No Markuksen evankeliumi ja joitakin kirjeitä. Jos haluaa olla täysin varma, pitäytyy niiden opetuksessa.

Katson siis, että minun asemani tässä on aivan tuon kehotuksen mukainen. Se, joka uskoo vaikkapa kolminaisuusoppiin tai Jeesuksen jumaluuteen, uskoo tuon ajan JÄLKEEN tulleisiin oppeihin.

Voin siis lohduttaa sinua kertomalla, että noiden mainitsemieni UT:n kirjojen opetus sisältää kaiken mitä ihmisen tarvitsee tietää, pelastuakseen, sekä kiellon seurata myöhempiä oppeja, jotka poikkeavat opeista, jotka näissä UT:n kirjoissa on esitetty.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumalan kasvojen edessä!
Jos nyt olisit tässä Hänen edessään, mitä tästä kaikesta Hänelle nyt kertoisit? Tosin, Hän kyllä tuntee meidät, läpikotaisin, Hän tietää sydämemme!
Mitään emme voi tehdä Häneltä salassa ....

Kuva
https://www.northlandchurch.net/_img/up ... _Jesus.jpg
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

Sinetti hyvä, et kai kuvittele ettei Hän olisi tietoinen siitä mitä teemme ?

Katson, että tämä keskustelu kanssasi koskien minun henkilökohtaista uskonelämääni on päättynyt. Olen sinulle vastannut, sinulla ei ole edes kommenttia vastaukseni sisältöön, joten en katso tätä keskusteluksi vaan ainoastaan uskoni mollaamiseksi.

Seuraavan viestin sinulta tästä aiheesta - MINUN HENKILÖKOHTAISESTA uskonelämästäni - joudun jo tulkitsemaan loukkaukseksi; olethan tietoinen, että tällainen kirjoittajien henkilökohtaisten asioiden julkinen ruotiminen Palstalla on kielletty.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En kuvittele TODELLAKAAN, etteikö Hän tietäisi, sitähän tässä olen todistanut, että Hän kyllä tietää meistä aivan kaiken ja ilmoitin yleistäen, että Hän näkee myös sydämestämme, sen uskon määrän, mikä kullakin on ... jokaiselle, henkilökohtaisella tasolla.
Se, etten kommentoi sen enempää noita tekstejä, enkä analysoi , mitä täällä on esitetty, en ota kantaa sen enempää, koska en voi allekirjoittaa niitä. Jatkan uskoani sen mukaan, mikä sydämeeni on annettu ...
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Pelastussanoma??????? Mitähän uskosta osaton ajattelee kun lukee näitä raamatunvesitys ja kiistakysymyskirjoituksia.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
olli

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja olli »

katso7 kirjoitti:Mitähän uskosta osaton ajattelee kun lukee näitä raamatunvesitys ja kiistakysymyskirjoituksia.
Tässä tulee oikein hyvin esille juuri se, miten oma ennakkokäsitys vaikuttaa siihen, mitä ajattelemme jostakin asiasta.

Jos joku uskosta osaton lähtisi tutkimaan Raamattua juuri nyt, ja on tietoinen siitä että tutkijat ovat 100% varmoja, että nykyinen UT ei vastaa sitä, mitä aikanaan on kirjoitettu, hän todennäköisesti nauraisi hihhuleiksi sellaiset, jotka eivät halua edes titää ja ymmärtää sitä mikä on totuus asiasta. Agnostikolle se, että nykyinen UT todistetusti sisältää väärennöksiä, on asia joka vieraannuttaa hänet niistä jotka haluavat uskoa todeksi sellaista, joka on todistetusti väärennöstä.

Jos sinulle tarjotaan 68 euron seteliä, otatko sen iloiten vastaan maksuvälineenä sen perusteella, että sen tarjoaja on täysin vakuuttunut siitä että se on aito, vaikka sinä tiedät että se ei ole ?

Ei, vaan kieltäydyt ottamasta sitä vastaan, ja kerrot setelin tarjoajallekin, mikä on totuus 68 euron setelistä. Voi myös kysyä, katsotko tekeväsi jotenkin väärin siinä, että kerrot toiselle että 68 euron seteli on väärennös ? Romauttaako se sen toisen uskon siihen että on olemassa myös oikeita seteleitä ? Ei minusta.

Joten oma mielipiteeni on se, että jos joku terveellä maalaisjärjellä varustettu lukee keskustelua jossa pyritään etsimään sitä mikä on sanan väärentämätöntä maitoa, tutkia huolella ja erottaa se väärennöksistä, hän todennäköisesti pitää sitä terveenä merkkinä ja haluaa lukea lisää.
Sinettisormus

Re: Kaikenlaisia jutusteluja, onnitteluja yms.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lohdutukseksi tähän kaikkeen:

PSALMIT 84
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin viininkorjuulaulu; koorahilaisten
virsi.
2. Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
3. Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti.
4. Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
5. Autuaat ne, jotka sinun huoneessasi asuvat! He kiittävät sinua alati. Sela.
6. Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat!
7. Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.
8. He käyvät voimasta voimaan, he astuvat Jumalan eteen Siionissa.
9. Herra, Jumala Sebaot, kuule minun rukoukseni, ota se korviisi, Jaakobin Jumala. Sela.
10. Jumala, meidän kilpemme, käännä katseesi, katso voideltusi kasvoja.
11. Sillä yksi päivä sinun esikartanoissasi on parempi kuin tuhat muualla; mieluummin minä olen vartijana Jumalani huoneen kynnyksellä, kuin asun jumalattomien majoissa.
12. Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.
13. Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa!
Vastaa Viestiin