Lohikäärme Leviatan

Keskustele luomakunnasta, sen synnystä ja Jumalan suunnitelmasta
Juhani

Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kysymys on Leviatanista. (Job 40-41).
Olen miettinyt, että mihin ja miten isot ja vaaralliset dinosaurukset ja lohikäärmeet katosivat?
Ehkä ihmisillä ei ollut mitään muuta mahdollisuutta taistella näitä suuria otuksia vastaan kuin käydä salaa pesällä rikkomassa niiden munia, ettei ne pääsisi lisääntymään. Piti olla vaan tarkkana, ettei kumpikaan vanhemmista ollut varmasti kotona. :D
No, vielä keskiajallakin kerrottiin monia tarinoita lohikäärmeistä...
Millainen käsitys teillä on muodustunut dinoista, lohikäärmeistä ja vaikka jättiläisistä?
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

Leviatania ovat monet verranneet krokotiiliin, haihin tai joihinkin valaisiin, tai jopa plesiosaurukseen, jota ei enää nykyään ole.

Haluan tässä tuoda esiin oman näkemykseni, johon olen itse päätynyt, ottamatta siis kantaa siihen miten oikea tai väärä se on.

Minusta Behemoth ja Leviathan Job 40-41:ssä tai niiden vastineet tuntemassamme eläinkunnassa eivät sinänsä ole oleellinen osa kertomusta. Se, mitä Jumala haluaa tuoda esiin on se fakta, että nuo olivat eläimiä joihin ihmisellä ei ollut oikeastaan mitään mahdollisuuksia vaikuttaa, eikä mitään keinoa taistella niitä vastaan, vaan että ne olivat alamaisia ainoastaan Luojalle itselleen; ja sitä kautta Jumala puhuu siitä miten ihminen - tai tässä tapauksessa Job - ei mahda edes Jumalan luomille muille olennoille mitään, joten mikä on ihminen edes puhumaan sanoja Jumalasta, saati Jumalaa vastaan.

Näin ollen niiden mahdollinen eläinkunnan vastine - olipa sitä olemassa nyt tai ei - on merkityksetön. Tässä on hieman samaa kuin Jeesuksen vertauksissa; eli on aivan yksi ja sama olivatko rikas mies ja Lasarus oikeita henkilöitä vai tarina; oleellista on se sanoma joka näistä välittyy.
Juhani

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Tärkeintä on sanoma Herrasta Jeesuksesta, mutta ne ihmiset jotka eivät ole uskossa, asettavat joskus mielenkiintoisia kysymyksiä luomisesta. Niihin olisi hyvä löytää vastaus Raamatusta.
näkymätön ninni

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Moikkelis! :)

Tässä ketjussa pohdiskeltiin joskus tuota Juhanin tuomaa aihetta: viewtopic.php?f=14&t=538
Juhani

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos vinkistä näkymätön Ninni! En huomannut vanhempaa ketjua.

Olen itsekäs ja vastaan itse asettamaani kysymykseeni , vaikkakaan siihen ei vastausta löytyisikään suoraan Raamatusta ja vaikka muut olisivat siitä eri mieltä.

Miten vastaisin niille jotka kysyvät mihin dinot ja hirmuliskot katosivat?

Ehkä Jumala valitsi vain ne eläimet arkkiin, joilla oli mahdollisuus selviytyä vain niissä uusissa olosuhteissa, jotka tulivat vallitsemaan vadenpaisumuksen jälkeen. Kaikki muut eläimet tällöin tuhoutuivat.
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

Juhani, oikeastaan kaikki riippuu siitä haluatko puolustella ns. nuoren maan kreationismia, vaiko eikö.

Nuoren maan kreationisteille, en voi kuin pyörittää päätä ja todeta että koettakaas keksiä jotakin mukavaa. Itse kun olen tuon polun käynyt ja joutunut toteamaan ettei nuoren maan kreationismi ole reaalisesti puolusteltavissa arkeologisten löydästen yms. pohjalta, jollei nyt satu olemaan kaiken tieteen kieltävä ja silloinkin varsin itsepäinen. En silleen oikeasti voi suositella.

Jos taas hylätään 6000-vuotinen maa, niin sittenhän löytyy paljonkin perusteita Raamatun ilmoitukselle, ja se kulkee linjassa tieteen löydöksien kanssa. Ongelmanahan on tietysti silloin se, että pitää myös ymmärtää, ettei Raamattu ole historian-, luonnontieteiden-, eikä fysiikan oppikirja; sekä se, etteivät sukuluettelot ainakaan 1 Moos 5 ja 11 osalta ole ainakaan kattavia, jos noista i'istä nyt on mitään muuta pääteltävissä kuin gematria.

Ja se on toki monelle iso juttu.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Suosittelen uudestaan kirjaa; Kysymyksiä ja vastauksia luomisesta.

Kustantajana Luominen ry.

https://luominen.fi/

http://creation.com/

Tuossa kirjassa on 291 sivua. Aika sen lukeminen tietenkin vaatii, mutta suosittelen kaikille niille, joita mm. nämä luomisasiat kiinnostavat.

Itseäni ei aiemmin,tai nytkään, nämä luomisväittelyt kiinnostaneet, mutta koska Raamatun vastaisia "opetuksia" niin paljon syötetään toisten uskovien toimesta uskoville, niin haluan tuoda esiin niiden ihmisten VUOSIKYMMENIEN TYÖPANOKSEN JA VAIVANNÄÖN, jotka ovat näihin asioihin oikeasti paneutuneet.

Creation-yhdistyksen toimintaa vähätellään, pilkataan, mutta faktat joita esitetään pysyvät silti faktoina. Evoluutio-satua puolustavat esittävät TEORIOITA yksi toisensa perästä. Kun nämä teoriat sitten osoittautuvat epätosiksi tai mahdottomuuksiksi, niin niistä uutisointi on vähäistä.

Juhanille ja muille, kannattaa hommata tuo kirja, ei ole kallis, niin kuin ei ole Luominen-lehden vuosikertakaan.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Aamen.Ja kun Jumala katsoi kaikkea luomaansa,niin katso se oli sangen hyvää.Kol 1:16 Sillä Hänessä(Jeesuksessa)luotiin kaikki,mikä taivaissa ja mikä maan päällä on,näkyväiset ja näkymättömät,olkoot ne ne valtaistuimia tai herrauksia,hallituksia tai valtoja,kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen.Ja Hän on luomakunnan alku.Evoluutioteoria on vain saatanan valhe jolla se koittaa tehdä tyhjäksi sen että Jeesus ei ole alku ja jos Hän ei ole alku ei Hän voi olla loppukaan .Mutta Jeesus sanoo minä ensimmäinen ja viimeinen alku ja loppu. A ja O.Ja me ylistämme ja kiitämme Häntä kaikesta siitä mitä Hän on ja mitä Hän on tehnyt ja tulee vielä tekemään.Emmekä missään kohdin usko saatanan valheita.Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Aamen.
Viimeksi muokannut kiitosvirsi, 10 Heinä 2017, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

Kannattaa kuitenkin tehdä selvä ero itselle, mitä on evoluutio, mikä on evoluutioteoria ja mitä on nuoren maan kreationismi, sekä ennen kaikkea se, että evoluutio ei sinänsä ole ristiriidassa luomisen kanssa. Ei sitten niin millään muotoa - vaan ihan päinvastoin.

On nimittäin täysin päivänselvää, että henkilö joka uskoo Nooan arkissa olleen kaikkien nykyisten lajien kantaisät, uskoo väkisinkin evoluutioon. Ei se tarkoita kuitenkaan uskoa evoluutioteoriaan.

Ja toisaalta, se, että uskoo Nooan arkkiin, ei taas ole ristiriidassa sen kanssa että ei välttämättä usko nuoren maan kreationismiin.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ymmärsin Olli mitä tarkoitit, mutta haluan sanoa mikä on se todellinen ongelma.

Evoluutioteorian YDIN on se, että EI ole olemassa ketään "luojaa", joka tietoisesti olisi suunnitellut tarkoituksellisesti kaiken olevan ja elävän.

Suurin osa evoluutioon/evoluutuoteoriaan uskovista, etenkin sen puolesta puhujista, ei usko Jumalaan.

Evolouutiteorian PÄÄTARKOITUS on tehdä Jumalan merkitys/tarpeellisuus/olemassaolo tyhjäksi. Selittää, ettei mitään "jumalaa" edes ole olemassa.

Se, että kuinka paljon tai vähän arkissa olleiden eläinten geeniperimä on supistunut/rapistunut tuhansien vuosien aikana ei ole tärkein kysymys. Vaan kuinka kaikki on saanut alkunsa. Onko tälle "alulle" joku "aloittaja", vai onko kaikki vain suurta "sattumaa".

Itse evoluutionhan pitäisi merkitä kehitystä, kaiken parantumista. Loiko Jumala jotain vajavaista heti alussa, jonka oli tarpeen "kehittyä" ?

Vai olisiko synti voinut todella vaikuttaa Luojan luomaan täydelliseen maailmaan, joka itsessään ei olisi tarvinnut mitään kehyttimistä, evoluutiota.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Juhani

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Tärkeintä usko Jumalan sanaan ja suhtautuminen siten kaikella varovaisuudella Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin ja ihmisoppeihin.
Uskon että Herra avaa minulle omalla ajallaan lisää sanaansa.

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Ymmärsin Olli mitä tarkoitit, mutta haluan sanoa mikä on se todellinen ongelma.

Evoluutioteorian YDIN on se, että EI ole olemassa ketään "luojaa", joka tietoisesti olisi suunnitellut tarkoituksellisesti kaiken olevan ja elävän.
Jeps, tästä olemme prikuulleen samaa mieltä. Ja sitä halusinkin tuoda viestissäni ilmi, joskaan en ehkä sitä tuonut ilmi tarpeeksi selkeästi.

Evoluutio ei ole luomisen vastakohta, vaan evoluutio täydentää luomista, itse asiassa minun näkemykseni mukaan vain Jumala on voinut luoda sellaiset kantaisät eläimille, joista on voinut polveutua keskenään erilaisia lajeja, jotka eivät siis voi saada keskenään jälkeläisiä. Tästä erillinen asia taas on ns. mikroevoluutio, jolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä yhtään minkään kanssa.

Evoluutioteoria taas on suorassa ristiriidassa uskon ja luomiskäsityksen kanssa; olettaessaan ettei tarvita Jumalaa.

Sen sijaan kritiikkini nuoren maan kreationismia vastaan perustuu siihen, että olen aikanaan ollut sen kannattaja, mutta tajunnut ettei se yksinkertaisesti ole mahdollista. Asiaa vahvistaa vielä käsitykseni ettei Raamattu ole historiankirja, sillä ei pelkästään arkeologia puhu nuoren maan kreationismia vastaan, vaan myös Raamattu itse antaa selkeästi ymmärtää monia sen kanssa ristiriidassa olevia asioita; mm. sen, että Kainin jälkeläiset selvisivät tulvasta, tai sen, ettei ole edes teoriassa mahdollista että kaikkien maailman eläinlajien kantaisät olisivat olleet arkissa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olli kirjoitti ;

"Sen sijaan kritiikkini nuoren maan kreationismia vastaan perustuu siihen, että olen aikanaan ollut sen kannattaja, mutta tajunnut ettei se yksinkertaisesti ole mahdollista. Asiaa vahvistaa vielä käsitykseni ettei Raamattu ole historiankirja, sillä ei pelkästään arkeologia puhu nuoren maan kreationismia vastaan, vaan myös Raamattu itse antaa selkeästi ymmärtää monia sen kanssa ristiriidassa olevia asioita; mm. sen, että Kainin jälkeläiset selvisivät tulvasta, tai sen, ettei ole edes teoriassa mahdollista että kaikkien maailman eläinlajien kantaisät olisivat olleet arkissa. "

Edelleen suosittelen Ollillekin mainitsemaani kirjaa, jossa käsitellään näitäkin asioita hyvin perusteellisesti, ja onhan näistä keskusteltu tälläkin palstalla aiemmin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAOAO, kerrotko vielä minulle, mitä tarkoittaa sana "kantaisä" lauseessa, jossa puhutaan kirjoitushetkellä olemassa olevista ihmisistä:
Ja Aada synnytti Jaabalin; hänestä tuli niiden kantaisä, jotka teltoissa asuvat ja karjanhoitoa harjoittavat.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ei tuossa kohdassa sanota, että kyseiset 3 poikaa ja 1 tytär olisivat elossa, KIRJOITUSHETKELLÄ.

Mikä siinä sanotaan, on JÄLKELÄISYYS.

Lemek oli 6.sukupolvi alkaen Aadamista, ja Lemekin lapset olivat 7.sukupolvi.

Lupauksen linja,vaimon siemen, siinä Jared oli 6.sukupolvi ja hänen poikansa Hanok 7.

1.Moos.6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

1.Moos.7:21 Silloin hukkui kaikki liha, joka maan päällä liikkui: linnut, karjaeläimet, metsäeläimet ja kaikki pikkueläimet, joita maassa vilisi, sekä kaikki ihmiset
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Missä Vanhan Testamentin kohdassa kerrotaan, että vedenpaisumuksesta säästyi Nooan perheen lisäksi muitakin ihmisiä ?

Missä on Kainin sukupuu, joka kertoo Kainin perillisten elämän jatkumisesta vedenpaisumuksen jälkeen ?

Olishan tällainen sukupuu varmasti Raamattuun kirjoitettu, jos Kainin sukulinja olisi todella jatkunut vedenpaisumuksen jälkeen.

-------------------------------------

Tästä aiheesta on ollut ketju jo aiemminkin.

--------------------------------------

Jos haluaa, niin voihan nämä kaksi jaetta "lukea" myös näin; 1.Moos.4:20-21

"Ja Aada synnytti Jaabalin; hänestä tuli niiden kantaisä, jotka teltoissa asuvat ja karjanhoitoa harjoittavat.

Ja hänen veljensä nimi oli Juubal; hänestä tuli kaikkien niiden kantaisä, jotka kannelta ja huilua soittavat."

-----> Koska tässä puhutaan teltoissa asumisesta, karjanhoidosta, kanteleen ja huilun soittamisesta niin silloinhan nämä Jaabal ja Juubal ovat israelilaisten kanta-isiä, ja näin ollen myös Jeesuksen. Koska kaikkia näitä asioita israelilaiset tekivät.

----------------------------
Mutta, jakeissa sanotaan; " oli", eikä "on". Jos teksti olisi kirjoitettu vedenpaisumuksen jälkeen, ja jos Jaabalin sekä Juubalin jälkeläiset olisivat säästyneet tulvalta niin silloinhan kirjoitettaisiin "on" isä/kanta-isä/iso-isä eikä "oli".

Mutta, koska vedenpaisumuksessa ei säästynyt niin Jaabal kuin Juubalkaan eivätkä heidän jälkeläisensä, " jotka kannelta ja huilua soittavat" jne.

-------------------------

Olli, nimenomaan sinulle suosittelen tuota kirjaa. Harkitse edes.

Ja, jos olet jostakin siinä kirjoitetusta, ja perustellusta, asiasta vieläkin eri mieltä kirjoittajien kanssa, niin anna sitten "tuomiosi" niin katson silloin mistä asiasta olet eri mieltä kirjan kirjoittajien kanssa.

En ala kopioda kirjaa tänne palstalle, siihen olen aivan liian laiska.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

Valitettavasti, lukuisat maailman kaupungit ovat vanhempia kuin sukuluetteloista ajoitettu vedenpaisumus, ja monissa niistä on ollut elämää yli vedenpaisumuksen ajan.

Vastaavasti, Kainhan perusti kaupunginkin. Se ei ole sama kuin kylä, eli ei ihan vaan yhden perheen asuinpaikka. Eikä Sodoma ja Gomorrakaan ihan pikku paikkoja olleet, laskeskelepas huviksesi montako sukupolvea olisi tarvittu useiden kaupunkien perustamiseen tuolla 1 Moos ihmisten tahdilla saada jälkeläisiä... koskas ne pyramidit olikaan rakennettu, eli miten kauan vedenpaisumuksesta taas olikaan aikaa hankkia sellaiset muutama kymmenen tuhatta orjaa niitä väsäilemään ?

Ja jollet satu tietämään, muutama tuhat vuotta sitten Mesopotamiassa todellakin sattui valtava vedenpaisumus, joka hävitti likipitäen kaikki ja kaiken tasangoilta. Siitä on ihan arkeologiset todisteet. Jos siellä olisi sattunut joku astumaan arkkiin, niin tämä joku olisi nähnyt arkistaan vain horisontin, sillä niin laaja vedenpaisumus oli kyseessä, ettei sieltä keskivaiheilta voi teoriassakaan rantaa nähdä.

Raamattuhan on itsensä kanssa ristiriidassa siinäkin ettei ole varmaa kestikö siinä 40 päivää vai 150 päivää. Mutta se johtuu vain siitä, että Mooseksen kirjat on koottu 4 lähteestä, joiden kirjoittajat eivät todennäköisesti koskaan tunteneet toisiaan, tuskin edes saivat toistensa tekstejä nähtävilleen. Mutta siinä n. 800-400eKr aikana ne on laitettu sitten kasaan, 5 eri kirjaksi; tosin kukaan ei niitä ole "Mooseksen" kirjoiksi väittänyt, paitsi väärinkäsityksessä kaiketi Luther ja Agricola.

Ja jos haluat oikeasti tietää, mitä nämä lähteet ovat kukin kirjoittaneet, niin tässä nyt sitten kahdesta lähteestä vedenpaisumuskertomukset, jotka joku on sitten punonut yhteen 1 Moos kirjassa:
http://barrybandstra.com/tables/ch01/ch1_tb10.htm
http://barrybandstra.com/tables/ch01/ch1_tb11.htm

Kuten huomaat, tässä tulee ilmi sekin, miksi toisessa kohden sanotaan yksi pari ja toisessa seitsemän paria, tai miksi kestoajat ovat erilaiset. Eri lähde, eri ajat, eri määrät, eri ... melkein kaikki.

Kenties tämän pohjalta alat ymmärtää kantaani, jonka mukaan Raamattu ei ole historiankirja. Nuo lähteethän on eroteltu mm. kirjoitustyylin mukaan, ja esim. 1 Moos 1 ja 2 ovat selkeästi eri lähteestä, sen jo tyhmempikin huomaa koska Jumalaa kutsutaan eri nimellä.

Mutta kuten jo toin ilmi, oli aika jolloin uskoin nuoren maan kreationismiin, mutta kun nyt ihan absoluuttinen fakta on se, että Raamattu ei ole historiankirja, niin pitää ottaa faktat huomioon. Se tapa, jolla Raamattu on kirjoitettu, on enemmänkin kuvaamaan merkittäviä henkilöitä ja tapahtumia kuin absoluuttisia vuosia tai yksityiskohtia. Edes Daavidin jälkeiset sukuluettelot eivät aikuisen oikeesti ole luotettavia, niistäkin löytyy virheitä roppakaupalla... saati sitten ennen Mooseksen aikaa olevat.

Joten Raamatullinen luomisen ajoitus on absurdi käsite. Jostakin nuoren maan kreationismista kynsin hampain kiinni pitäminen on minun mielestäni surkuhupaisaa itsensä pettämistä, ja jätän sen ihan muille. Jos meidän olisi tarkoitus pitää vuosiluvuista kiinni, niin kaiketi Raamattu olisi kirjoitettu hieman toisin.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olli kirjoitti,"mielestäni surkuhupaisaa itsensä pettämistä" ja "niin pitää ottaa faktat huomioon"

No, sinun kantasi on tuo. Samoja väitteitä esitit jo aiemmin toisessa ketjussa.

Kymmeniä, tai satoja, eri tieteenalojen ASIANTUNTIOITA, kristittyjä, tuovat Creation-yhdistyksessä esille lukemattomia todisteita evoluutio-teorian mahdottomuudesta,kuin myös monet ovat ne esimerkit joilla todistetaan "miljardit vuodet" mahdottomiksi jne.

En ehdottanut kiusallani tuota kirjaa,vaan tosissani. Noihin heittämiisi "kysymyksiin" löytyy vastauksia mainitsemastani kirjasta.

Minulle, nuo "faktat" = tosiasiat, löytyvät kaikki Raamatusta.

Sinun kirjoituksesi on harvinaisen ylimielinen.

Olli, sinun ja minun mielipiteissä on todella suuri ero.

Vielä enemmän nyt kuin ennen tähän kekskusteluun osallistumista toivon muiden palstalaisten hankkivan itselleen tuon kirjan, " Kysymyksiä ja vastauksia luomisesta"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Lohikäärme Leviatan

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti: Kymmeniä, tai satoja, eri tieteenalojen ASIANTUNTIOITA, kristittyjä, tuovat Creation-yhdistyksessä esille lukemattomia todisteita evoluutio-teorian mahdottomuudesta,kuin myös monet ovat ne esimerkit joilla todistetaan "miljardit vuodet" mahdottomiksi jne.
Evoluutioteorian ? Mitä tällä on tekemistä tämän asian kanssa ?

Tässä kohtaa monet muut sinun lisäksesi menevät samaan vipuun. Joten älä ota itseesi. Evoluutioteorian virheet kun eivät puolusta nuoren maan kreationismia sitten pikkuruisenkaan verran. Nuoren maan kreationismi on kokonaisuudessaan täysin mahdoton yhtälö. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä evoluutioteorian tukemisen kanssa.
Vastaa Viestiin