Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tänään, näin pitkästä aikaa aamusta näky kuvan, jota tässä olen pitkin päivää mutustellut, mitä lie tarkoittaa?
Kuva oli vähän epäselvä ja vaikea kuvata sitä, mutta yritän.
Näin ihmisiä maassa makkamassa, valtavissa riveissä ja noita rivejä oli paljon. Heillä oli päällys vaatteet yllään, mutta kaikki makasi maassa, en tiedä, olivatko kuolleita vaiko eläviä.
Nuo ihmisrivit oli kovin suoria ja niitä oli paljon ...

Ajattelin ensin jättää tuon kertomatta, oli se niin ihmeellinen kuva, mutta jospa se jollekkin herättelee ajatuksia ...
Siunausta päiväänne!
Googletin tuossa tuota näkyäni ja minua tuli vastaan tämä Raamatun jae, joka on tuohon hyvin pysäyttvä:

Jer. 9:22
Puhu: Näin sanoo Herra: Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla, niinkuin lyhteitä leikkaajan jäljessä, eikä ole niitten korjaajaa.

... eli meidän tulee ehkä lukea tuo koko 9 luku Jeremiasta, tiukkaa sanomaa. http://www.finbible.fi/38alaviite/Jeremia/Jeremia_9.htm

... nuo ihmiset todella makasivat niin tiuhissa ja suorissa riveissä, ettei maata heidän altaan juuri näkynyt, he olivat todellakin siihen levitetty kuin "lanta". ... ja osa heistä makasi hieman nousevassa rinteessä.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 27 Kesä 2017, 16:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky - "hmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Sinun on sanottava heille tämä Sana"

Kuva
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky - "hmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Suoraa sanaa kiitos sinettisormus
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kiitos näystäsi sinettisormus!
Eikö tässä Jer.9 ole kysymys Jerusalemin hävityksestä ja juutalaisten karkoituksesta maasta, joka tapahtui n.70 ja 135 Jkr?
Toisaalta kuvaus sopisi mielestäni myös ajan lopulla tapahtuvaan Herran (vihan) päivään ja maailman tuhoon..
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tulee mieleen Jesaja 5
11 Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina!
12 Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä.
13 Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon.
14 Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät.
Juhani

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Ja Israelin kolmasosa..? Sak.13:8-9
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

By tha way, mä oon ajatellu tota Israelin jäännöstä myös Luukas 12:35-36 Jeesuksen paluun kohdalla, he ovat ylösotoista osattomia, elikkä he eivät olleet mukana ylösnousemuksessa, vaan pyhittyvät sitten aikanaan tuhatvuotiskaudella. Koska Israelin kansa on 144 000 joka on mielestäni täysin symbolinen luku, jolla ei ole mitään tekemistä satojen tuhansien tai kymmenien tuhansien kanssa lukuina. Vaan tuo kerrotaan miten se koostuu, koska Isralein kansa koostuu 12 sukukunnasta ja se otetaan neljästä ilmansuunnasta, kolmeen otteeseen = 12 porttia. Ja kun on ahdas portti jne. ja lopuksi kun Jeesus tulee, niin hänet pelastetaan vain jos tämä huutaa Herran nimeä. Se portti ei ole enää ahdas mutta ajat ovat sitäkin ahtaammat.

Elikkä Israelin kansa jakaantuu morsiamesta, häävieraista ja lopuksi pellon reunoille jätetään (Luukas 12:35-36) köyhälle kulkumiehelle syötävää. Israelin jäännös koostuu siis niistä. Ja kun puhutaan että merkittyjen täysi luku on sisälle tullut, niin siitä puuttuu edelleen tuo jäännös.

En tiedä saiko kukaan mitään tästä irti mitä yritin selittää ajatuksistani.
Juhani

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Olen samaa mieltä että esim. tuo luku 144 000 kuten myös 666 ovat symbolisia lukuja jotka ovat ymmärrettävä hengellisesti, ei niinkään suoraan lukuina järjellisesti.

Tuo portti juttu on mielenkiintoinen, valitettavasti se ei ole mulle vielä täysin auennut.

Tuntuu välillä, että tää on kuin pientä palapeliä koko lopunajan tapahtumat, jotka avautuvat vähitellen aina vaan lisää. Pitää olla kärsivällinen ja lukea tiukasti vain Raamattua ja rukoilla. Kaikki selviää aikanaan...
Juhani

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Jer.9:7
Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä sulatan heidät ja koettelen heitä; sillä mitä muuta minä voisin tehdä tyttären, minun kansani, tähden?

Sak.13:9
Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Mihin kaatuu 2/3?

Rukoilen ja siunaan Israelin kansaa.
sisar

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja sisar »

Minä luin eilen Jesajan kirjan viimeistä lukua, eli lukua 66. Lainaan luvun lopusta viimeiset jakeet:

66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
66:23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Juhani

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Mulle tuli vielä mieleen...

Ps.110:5-6
Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.
olli

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja olli »

sisar kirjoitti:Minä luin eilen Jesajan kirjan viimeistä lukua, eli lukua 66.
Tuo luku kertoo Jeesuksen paluuta seuraavasta tuhatvuotiskaudesta. Siinä puhutaan myös niistä jotka eivät ole Herrasta kuulleetkaan, joten asiayhteys ei missään tapauksessa kuulu taivaaseen.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä pieni seikka jäi vielä kertomatta noista maassa makaavista ihmisistä, liekkö muuta merkitystä, että kuin ihmiset saatiin tiiviimmin levitettyä?
Nämä kaikki oli asetettu niin, että seuraavan jalat oli edellisen pään vierellä ja sitä seuraava taas pääpuoli edellisen jalkojen vierellä, niin heitä oli aseteltu ja ihmettelin sitä itsekseni, mutta noin heidät saa tiiviimmin ...
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Katsoin vanhaa Raamattuani, jossa on myös selityksiä.
Jeremia 9:ää selitetään lyhyesti näin:
9:1-22 Jeremiaa on sanottu "itkeväksi profeetaksi" pääasiassa tämän luvun perusteella. Hän murehti syvästi kansansa luopumusta ja syntielämää sekä sitä, että se ei halunnut kuulla Herransa Sanaa eikä kääntyä parannukseen. Siksi sille oli tuleva tuho. Koiruoho, ks.sel.5Ms 29:18.

9:23-24: Oikea viisaus, ks.sel.Snl 3:5-8; 12:15; 13:14; 15:14; Srn8:1; Jk3:17.

9:25-26: Ulkonainen ja sydämen ympärileikkaus, ks.sel. 1Ms 17:1-14; Jr 4:3-4.
Uskon, että olemme elämässä taas tuollaista aikaa ja Herra murehtii meidän luopumustamme ja syntielämäämme ja näin on sanottu Sanassa lopunajallakin tapahtuvaksi.


”Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi, joka on vastaanseisoja, ja korottaa itsensä kaikkein päälle, mikä jumalaksi taikka jumalanpalveluksi kutsutaan, niin että hän istuttaa itsensä Jumalan templiin niinkuin Jumala, ja tekee itsensä jumalaksi. Ettekä te muista, että minä teidän tykönänne ollessani näitä jo teille sanoin? Ja mikä nyt estää, te tiedätte, että hän pitää ajallansa ilmoitettaman. Sillä hän nyt pahuutta vaikuttaa salaisesti, ainoastaan että se, mikä nyt estää, tulee pois. Ja silloin se pahanilkinen ilmoitetaan, jonka Herra suunsa hengellä tappaa, ja tekee hänen kanssansa lopun, tulemisensa ilmoituksen kautta.” (2.Tess.2:3-8).
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen merkki luopumuksen tiestä myös meidän elämässämme on se, että me emme halua enää käydä pyhää sotaa Daavidin lailla. Rukous ei enää kiinnosta, Raamattua ei jaksa lukea eikä uskovien yhteyskään enää maistu. Tämän maailman asiat ja mukavuudenhalu houkuttelevat meitä enemmän. Tavoitellaan vain maallisia asioita taivaallisten sijaan ja näin ihminen alkaa sydämessään luopumaan Jumalasta.

Usko tai älä, niin se näkyy heti ihmisen teoissa, sillä meidän sydämemme pyrkii sitä kohti, mitä me pidämme tärkeänä. Seurakunnan kohdalla tämä sama luopumus tulee esiin haluttomuutena rukoukseen ja ulospäin tehtävään työhön, ja jos nämä kaksi puuttuvat, ei meillä enää ole Jumalan seurakuntaa.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen kirje tessalonikalaisille 2
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luopumus ja Herätys

Jos uskot ettei voi olla luopumista, olet luopunut Sanasta, sillä sille ei ole silloin tarvetta.
Jos uskot ettei voi olla herätystä, olet luopunut rukouksesta, sillä sille ei ole silloin tarvetta.
"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ETTEKÄ Jumalan voimaa." - Matteus 22:29
"Valvokaa siis joka aika JA rukoilkaa, että saisitte voimaa..." - Luukas 21:36
"Jos joku ei synny vedestä JA Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." - Johannes 3:5
Höyryveturi tarvitsee vettä ja tulta liikkuakseen. Näin on myös kristityn kohdalla, että on oltava Sanaa ja Henkeä, sillä ilman toista ei ole oikeasti toistakaan.
Ilman Henkeä Sana on vain kuollutta kirjainta ja ilman Sanaa Henki on toinen henki. Ilman Sanaa on mätää hedelmää ja ilman rukousta on kuivaa hedelmää. Ilman Sanaa eksyy äärikarismaattisuuteen ja ilman rukousta on lakihenkisyyteen.
Jos etsit Isää, et löydä Pyhää Henkeä. Jos etsit Pyhää Henkeä, et löydä Isää. Jos etsit Jeesusta Kristusta, löydät sekä Isän totuudessa ja Pyhän Hengen armossa.
Ole siunattu, Jeesukseen Kristukseen nimessä.
Teksti:Mauno Mattila.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä kohtaa taas nuo sanat jotka tuossa keväällä sain: "Sinulla on Sana. Käytä sitä. ....."
Ja Hän näytti ennen noita sanoja, että Hän kulkee aivan edelläni, johdattaen ja ohjaten! TÄTÄ ÄLKÄÄMME UNOHTAKO!!!
Amen.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Miten tämä näkyy esim. täällä Pelastussanomissa?
Se näkyy aivan ensimmäisenä tässä hiljaisuudessa joka täällä nykyään vallitsee, jokin haluttomuus on astunut tänne ja se näkyy eritavoin meidän käyttäytymisissämme. Emme toimi enää, niinkuin täällä alkuaikana. Tämä on ensimmäinen merkki meille. Enempää en lähde erittelemään, sillä jokainen sen näkee silmillään ja tuntee sydämellään.
Meilläkin on siis ojentautumisen ja ryhdistäytymisen aika, ettemme vajoa yhä enemmän maailmaan, tiedätte mitä tarkoitan, noiden ylläolevien tekstien mukaan ... jokaisen on lähdettävä itsestään. Eikä tämä ole vain meidän asiamme vaan yleismaailmallinen.
Näin tämän koen, voitte olla erimieltä jos haluatte ..
Amen.
Sinettisormus

Re: Näky - "Ihmisten ruumiita makaa maassa niinkuin lantaa vainiolla"

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meidän tulee pitää vain huolta omasta "kilvoittelustamme", aivan kuin näin siinä unessa ja on hyvä pitää yhteys kunnossa myös lähimmäisiin, jotka ovat heikompia ja tarvitsevat vierelleen sen "loppukirittäjän", joka tukee niinä heikkoina hetkinä kun tämä lankeaa maahan, mutta yhdessä jaksamme kuitenkin aina vain nousta ja jatkaa loppuun, niinkuin unessani tuo lihava tumma nainen, jonka vierellä lupasin juosta loppuun asti ja sen myös tein.
Olkaamme näissä itsepintaisia ja lujia ja pidätte sitä "hirveä sarvista" loppuun asti, EI ANNETA PERIKSI !!!
Sillä tuo päivä tulee, kun Herramme saapuu, se todella tulee, sillä niin Hän on luvannut. Me emme tiedä päivää emmekä hetkeä, mutta ei meidän tarvitsekkaan, kunhan olemme valmiina joka hetki ja teemme oman osuutemme ja kilvoituksemme loppuun. Meidän ei tule murehtia huomisesta, sillä tulevasta emme tiedä mitään, eläkäämme tässä ja nyt, niinkuin taivaan perillisen sopii ...
Amen.
Vastaa Viestiin