Abortti

Keskustele seksuaali- tasa-arvo ja moraalisista kysymyksistä
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Abortti

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä törmäsin juttuu tänään: http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016 ... 0_ir.shtml

Mietin tässä asian toisin päin. Jos joku olisi vehingossa tai tahallaa tappanut tuon lapsen tuossa 20. raskausviikolla äidin sisään, niin minkä tuomion tämä teko saisi? LASTAAN ODOTTAVALLE äidille se joka tapauksessa kuin murha, miten yhteiskunta asian kokisi?

Jumala näyttää jutussa kuitenkin nyt ja tässä ihmisille kuinka alle 20. raskausviikolla oleva lapsi on sen äidille vauva ja kuinka tuo alle 20. viikon ikäinen vauva on aina vanhemmille ihminen melkeinpä ja on sitä moraalisesti millä raskausviikolla tahansa. Tilanne muuttuu, jos vanhemmat eivät halua lastaan ja tässä syntyy se suuri vääryys ihmisyyttä, syntymätöntä lasta kohtaan.

Minä olen joskus sanonut tuolla erilaisissa paikoissa että koska ihmisen kuten muunkin veressä sijaitsee elävän olennon sielu, Raamatun mukaan, niin tämä tarkoittaa sitä että ihmiseen ruskuaispussi tyhjenee jossain 4-8. rasakausviikon kohdalla ja vain tuota ennen ihminen ei Raamatunkaan mukaan voi ollla kuin valkuaisaineita.

Kammottavinta on että alle 22. raskausviikolla abortoidut lapset ovat jo teoriassa eloonjäämiskynnyksellä ja ovat monella tavalla jo täysiä ihmisiä, joka tekee abortista henkirikoksen. Eikä tämäkään ole asiani glue tässä, vaan jos laki muuttaa raskausviikon päivänkää varhaisemmaksi, niin SUomen laissa murha ei vanhene koskaan ja siten kaikki lääkärit ja aborstin tehneet naiset, hoitajat ja muut avustavat henkilöt näitä tehtyään, joutuisivat syytteeseen harkitusta tahallisesta murhasta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

On paljon naisia joille tämä asia on varmasti kipeä, sillä abortteja tehdään aika paljon ja moni tulee uskoon vasta tehtyään sellaisen.
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Miettikääpä, jos nämä olisi abortoitu?

15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Luuk.1.
Raamatun näkökanta on, että syntymätön lapsi on Jumalan kuva. Daavid sanoi: "Syntiseksi minä olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps 51:5). Ei ainoastaan ihmiselämä ala hedelmöittymisestä vaan myös synnillinen ihmiselämä alkaa siitä. Psalmissa 58:4 sanotaan: "Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta saakka." Jeremiaan Jumala kutsui jo äidinkohdusta (Jer 1:5). Johannes Kastaja hypähti ilosta (Lk 1:44) ja täyttyi Pyhällä Hengellä äitinsä kohdussa (Lk 1:15) Jumala ei Raamatussa koskaan täytä Pyhällä Hengellä muita kuin ihmisiä. Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä Marian kohdussa (Mt 1:20) ja Raamattu osoittaa tämän olevan Hänen inhimillisen elämänsä alku. Psalmin 139 mukaan Jumala on jopa kirjoittanut sikiön nimen kirjaansa taivaassa (jae 16). Raamattu ei jätä epäilystäkään siitä, että Jumala joka tekee ihmisen kuvakseen, tekee sen kohdusta lähtien! Kun ymmärretään, että syntymätön lapsi on hedelmöittymisestä lähtien täysi ihminen, niin silloin kielto "Älä tapa" liittyy myös sikiöön kuten kaikkiin ihmisiin, koska kyse on tarkoituksenmukaisesta ihmiselämän tappamisesta.
Entä jos Maria olisi päätynyt abortiin? Tämä on vain ajatusleikkiä, jossittelua, joka laittaisi miettimään, keitä abortti tuhoaakaan? Toki Jumala olisi pitänyt huolen omistaan, mutta nämä vain rankkana esimerkkinä, sillä emmehän me tiedä ketä kohdussamme kannamme, mitä hänestä tulee? Jotain tärkeää maailmalle?
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedän että tämä on vaikea asia. Esimerkki tarinan äiti päätyi tuohon ratkaisuun, on varmasti vaikeaa päättää, kumpi joutuu kuolemaan, lapsi vaiko äiti, jos joutuu valinta tilanteeseen. Mutta on kuulunut myös niitä kertomuksia, jossa äidin rakkaus on ollut niin suurta, että hän on päättänyt antaa lapselleen elämän ja itse kuolla. Itselläni on ollut kolme keskenmenoa, (ei siis aborttia) joten ymmärrän tuon tuskan jota asiassa kokee. Nykyään olen lohduttanut itseäni sillä, että nuo keskenmenneet, odottavat minua siellä taivaassa. Ajatella, en ole koskaan saanut nähdä heitä, olivatko tyttöjä vaiko poikia jne. kysymyksiä riittää. Uskon, että kun tapaamme, voin kuitenkin heidät ensitapaamisella tunnistaa, sillä se kuuluu siihen taivaalliseen ihmeeseen. Tätä olen yrittänyt puhua miehellenikin ja kahdelle täällä olevalle lapselleni, että se auttaisi heitä uskon tielle. Miehelläni on jo pieni siemen tuohon uskoon, mutta lapsilleni toivoisin sen myös heräävän, ennenkuin on myöhäistä.
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Samuli

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tutun kuuloinen tapaus. Meillä kävi vähän samalla tavalla, tosin onneksi molemmat selvisivät vaimo ja lapsi. Muutama virheellinen arvio eri lääkäreiltä vaimon tilasta ja sen vuoksi melkein henki lähti. Onneksi raskaus oli jo niin pitkällä, että sen suhteen ei ollut ongelmaa. Oli aika kovaa Jumalan armoa, joka onneksi kohdallani kantoi hedelmää. Mutta meidän tapauksessa olisi siis pahimmillan käynyt niin, että minusta olis tullut yksinhuoltaja. Mutta näissä vakavissa raskausmyrkytyksissä ilmeisesti ainoa keino on tehdä sektio ja sitten se on Herran käsissä mitä kenellekin käy. Itse toivon, että en koskaan enään joudu vastaavaan tilanteeseen. Se oli äärimmäisen raastavaa henkisesti.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvä kun aihe on puhutellut teitä!

Ja lapsen menettäneille uskoville vanhemmille on aina juuri se lohtu josta Sinetti puhui, he tulevat automaattisesti sinne Isän luo jotka tapaamme sitten joskus ja ajatelkaa kuinka kova koettelemus se on näille lapsille, jotka saivat elää? Elämä on lahja mutta myös valtava taakka ja vastuu. Ei ole itsestään selvää että löydämme nuoruudenkaan jälkeen Jeesusta, puhumattakaan että olisimme siinä kiinni jo lapsuudesta. Olen periaatteessa sellainen, vaikka olenkin usein hiukan ristiriitaisin tuntein asiasta. Maailma on vienyt ja arki on uskossa kohdannut.
Mutta omista lapsista olen kyllä aika huojentunut.
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Jarmo! Ajattelemisen aihetta komentissasi:
kuinka kova koettelemus se on näille lapsille, jotka saivat elää? Elämä on lahja mutta myös valtava taakka ja vastuu. Ei ole itsestään selvää että löydämme nuoruudenkaan jälkeen Jeesusta, puhumattakaan että olisimme siinä kiinni jo lapsuudesta.
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ehkä tuo Jarmon kommentti voisi olla lohdutuksena niille, jotka ovat menettäneet lapsen, mutta ei abortin kautta... se on syvällistä, jos sen haluaa nähdä ja ymmärtää.
näkymätön ninni

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Totisesti tuo Jarmon kommentti, jonka sinetti nostit esille on hyvä!

Samoin ajatuksin olen itsekkin monesti ollut, kun katselee tätä maailman mennoa Jumalan lapsen silmin! :roll:
Salome1972

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Hirvee murhe, kun tytär on tekemässä abortin! En tiedä monesko raskausviikko, varmaan ihan alussa. Ootteko siis sitä mieltä, ettei ois vielä "ihminen" ekoilla viikoilla? Mä olen aina ajatellut, että ihan idusta lähtien on ihminen. "Sinä tunsit minut jo idussani. Päiväni olivat kaikki kirjoitetut sinun kirjaasi ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut." Olen aina ajatellut, että nekin päivät lasketaan, mitkä ollaan kohdussa.
En ole tuomitsemassa, mutta kun tytär tuntee tekevänsä väärin ja silti (luultavasti) tekee, se on se suurin murhe. Hänellä on kyllä pieni muutaman kk vanha vauva ennestään, joten kyllä minä ymmärrän tilanteen. Silti. ?
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä on vaikea aihe, enkä osaa sanoa muuta kuin että rukoilen tyttäresi puolesta. Ihminen ei voi tuomita toista, mutta asian voi aina viedä Herralle.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Salome, olen kanssasi samaa mieltä ja tuon sanapaikan kera, rukoilin ja rukoilen, että Herra nostaisi tyttäresi sydämelle, vahvan ja oikean ratkaisun.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Hengellinen abortti(kierrätte meret ja mantereet ja teette hänestä helvetin lapsen) on hyvin vakava asia ja yleisesti käytössä! Mieippä mitä se voisi tarkoittaa! Kysy Pyhältä Hengeltä neuvoa!
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Isovanhempien 4 vuotias lapsen lapsi kävi taivaassa, osa 1: http://www.tv7.fi/vod/player/2320/

Osa 2: http://www.tv7.fi/vod/player/2321/

Kun vuosia sitten katsoin nämä ohjelmat, sain lohdutusta näistä, kolmeen keskenmenooni...
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Hengellisestä ehkäisystä ei viitsi edes mainita!
olispa jákaa niitä suklaanappeja mutta kun sillä ei aikuiseksi kasva.voihan tietysti yrittää. Rukoillaan että kihlaus Kristuksen kanssa ei ole yhtä löysällä póhjalla itseni mukaan lukien. sen voi purkaa jos itse sitä haluaa Isä ei pakota Poikansa sulhaseksij os ei ihminen sitä enää halua. Kun Jumala ei järjestä pakkoavioliittoa tietääkseni! Afrikassa kai niitä on mutta ei taivasten valtakunnassa!
Viimeksi muokannut katso7, 31 Tammi 2017, 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olen monesti ajatellut ja sanonut ääneen miehellenikin, että kun olemme uskossa Jeesukseen, niin kerran, kun meidän aikamme tulee lähteä, saamme nähdä taivaassa, nuo kolme lastamme, odottamassa, niin lohduttavaa ...
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lapset - Herran lahja

”Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti. Niinkuin nuolet sankarin kädessä, ovat nuoruudessa synnytetyt pojat" (Ps.127:3-4).

"Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus - 'että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä'. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvatta­kaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa" (Efes.6:1-4).

"Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset kaikessa, sillä se on otollista Herrassa. Isät, älkää kiihoittako lapsianne, etteivät he kävisi aroiksi" (Kol.3:20-21).

"Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban - se on uhrilahja - ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen. Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöillänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette" (Mark.7:10-13).

"Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä" (1.Tim.5:4).

"Joka vitsaa (hepr. שבט shevet = keppi, piiska, vitsa, valtikka, heimo, suku) säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa" (Snl.13:24).

"Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea" (Snl.22:6).

Raamattu ei tunne ei toivottuja lapsia. Kaikki lapset, jotka Jumala suo, ovat Herran lahja. Lasten tulee Jumalan Sanan ohjeiden mukaan kunnioittaa vanhempiaan ja olla heille kaikessa kuuliaiset (Paitsi tietenkin silloin, jos jumalattomat vanhemmat käskevät heitä tekemään syntiä. Silloin tulee totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä; Ap.t.5:29). Nykyisessä pahassa maailmanajassa yksi lopun ajan merkki on se, että lapset eivät kunnioita vanhempiaan eikä mitään muitakaan auktoriteettejä ja ovat tottelemattomia vanhemmilleen (2.Tim.3:1-5). Vanhempien kunnioittaminen tuo elämään siunauksen ja menestyksen, mutta sen puuttuminen kirouksen, niinkuin lopun ajassa monien tottele­mattomien kohdalla on käynytkin. Jeshuan opetuksen mukaan yksi keskeinen osa vanhempien kunnioittamisessa on se, että pidämme heistä hyvää huolta heidän vanhuu­dessaan, tultuamme itse aikuisikään. Se on raamatullinen lasten velvollisuus ja samalla etuoikeus vanhempiaan kohtaan. Korkean elintason maissa tosin yhteiskunnan sosiaali­turva pitää suuressa määrin huolta myös vanhuksista, mutta siitä huolimatta lapsilla on monia mahdollisuuksia huolehtia vanhemmistaan ja auttaa heitä, aina kun he apua tarvitsevat. Se on siunauksen ja menestyksen lähde.

Vanhempien velvollisuus lapsiaan kohtaan on kasvattaa heitä rakkaudessa Herran pelkoon ja Jumalan Sanan tuntemukseen. Vanhemmat eivät luonnollisesti voi tehdä uskonratkaisua lastensa puolesta, se heidän itsensä on aikanaan tehtävä henkilökohtai­sesti, mutta jos annamme lapsillemme opetuksen Jumalan Sanan totuuksiin jo lapsuu­desta saakka ja olemme itse eläviä esimerkkejä uskosta, se antaa lapsille kestävän kasvatusperustan, joka helposti myöhemmin kantaa uskon hedelmää lasten aikuistut­tua. Vanhempien velvollisuutena on myös tarvittaessa rakkaudessa ja lempeydessä kurittaa lapsiaan, jos se on tarpeellista eikä puhuminen auta. Raamatun tarkoitta­ma kuritus, vitsan antaminen, ei missään tapauksessa tarkoita pahoinpitelyä, vaan rak­kaudessa tapahtuvaa lempeää ojentamista (Snl.3:12; 19:18; 22:15; 23:13; 29:15). Lasten kasvattaminen ei saa missään tapauksessa olla rakkaudetonta ja vihamielistä kohtelua, sillä se saa aikaan vain arkuutta, turvattomuutta ja vastavihaa lapsissa. Rak­kaus, hyvä huolenpito ja vanhurskas kasvatus antavat turvalliset lahtökohdat nuorille aikuiselämää varten. (Monissa maissa nykyään ruumiillisen kurituksen antaminen on yhteiskunnan lainsää­dännössä kielletty, mutta sellaiset lait ovat Jumalan Sanan vastai­sia, kuten aborttilakikin. Uskova joutuu tässä tilanteessa käyttämään muita kasvatuskeinoja kuin vitsaa).

lue lisää: http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk15.html
Samuli

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ymmärtääkseni sikiö saa alkunsa ja sielunsa jo hedelmöityksessä ja tulee osaksi Jumalan suunnitelmaa jo paljon sitä ennen, mutta tästä on hieman erinäkemyksiä.

Saatanan suurin juoni on murhata lapsi jo ennen sen syntymää. (esimerkiksi maailmanlaajuisesti tehdään vuosittain 40-50 miljoonaa aborttia)

Yrittäkää tukea tytärtänne maallisissa ja henkisissä asioissa, niin että hän voisi ajatella, että vauvalla ja hänellä voisi olla täällä hyvät olosuhteet aloittaa elämä, jos toivottavasti niin päättäisi edetä tämän asian kanssa.
Mutta uskon, että itse taistelu käydään henkivalloissa, joten rukousta tyttärenne puolesta ja viisautta Herran ja johdatusta kaikille osapuolille.

Rakas Jeesus sinä näet Salomen tyttären tilanteen. Johdata läheisiä tässä asiassa niin että he voisivat tukea sinun rakkaudellasi ja vapauta niistä kahleista ja ajatuksista Salomen tytär, jotka vievät häntä tuohon abortin suuntaan. Karkoita kaikki paha pois ja valuta sinun ilosi hänelle, jotta hänen mielensä kirkastuisi ja hän ymmärtäisi sinun tahtosi.
Sinettisormus

Re: Abortti

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Yhdyn Rukoukseesi Samuli. Amen!
Vastaa Viestiin