RUKOUSPYYNTÖ!

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
bitu

RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja bitu »

Tervehdys ystävät! Minä olen Birgit. Olen pitkään ollut henkisesti väsynyt ja uupunut. Paniikkihäiriö, vaikea astma ja syön masennuslääkkeitä. Myös ylipaino, johon haluan muutosta. Tarvitsen elämääni toivoa, voimia ja uskoa. Kärsin niin sanotusta elämätön elämä, hukkaan elettyjä vuosia. Minulla on ollut oikea ylävatsa/ kylki kipeä viikon verran ja olen ollut huolissani siitä, on tullut kuoleman pelko. Myös tyttäreni Milla oli vaikeassa onnettomuudessa kaksi kuukautta sitten. Olkaluun alaosan murtuma, leikattu ja paljon rautaa. Pyytäisin rukousta että käsi kuntoutuisi ennalleen, hän käy kuntoutuksessa ja palaa töihin ensiviikon maanantaina. Kiitos teille rukouksistanne. Siunaavin terveisin! Birgit
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nonnih, Raks ystävä. Saithan sä kirjotettua tänne ja kohta se sujuu kuin mitään ei olis... tervetuloa!
Sinettisormus

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos bitu, että löysit meidät. Kiitos Herralle sinusta, olet RAKAS sisaremme!
Tervetuloa tähän rakkaaksi tulleeseen "perheeseemme"!


Rakas Taivaan Isä, Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veren voimassa ja Hänen auktoriteetillään julistan sinulle, bitu terveyttä ja vapautusta!
Julistan terveyttä myös tyttärellesi!
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Amen.

Olet rukouksissani!
näkymätön ninni

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Älä menetä toivoasi rakas bitu sisko, Jumalalla ei ole toivottomia tapauksia, me saamme ja voimme olla neuvottomia sairauden edessä, kuitenkin Jumala antaa aina tulevaisuuden ja toivon.

Jumala valvoo elämääsi ja Jeesus on rinnallasi silloinkin, vaikka kaikki olosuhteet osoittaisivat aivan muuta. Hän ei anna suurempaa kuormaa kuin jaksat kantaa, Hän tietää mihin saakka antaa kärsimyksen edetä, Hän ei ylitä koskaan sietokykyäsi. Masentuneena olet yhtä rakas Jumalalle kuin terveenäkin, olet Jeesuksen täyshoidossa, silloin kun et itse jaksa tehdä mitään. Lepää vain Jeesuksen sylissä, vielä sinä saat kiittää Hänen avustaan. - Kiitos rakas Jeesus -

Kuva
Pigeon
Viestit: 888
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Rukouksessa mukana. Tapahtukoon Isämme tahto sinun ja tyttäresi asiassa. Aamen!
Tervetuloa joukkoomme!
tuula

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja tuula »

rukoilen myös minä asiasi puolesta rakas bitu sisar. Herralle mikään ei ole mahdotonta.
bitu

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja bitu »

Kiitän teitä kaikkia ihania ystäviä jotka muistatte minua ja tytärtäni rukouksin. Oli rohkaisevaa lukea viestinne ja tervetulo toivotukset aikaisemmin. Nyt vielä pyytäisin että saisin voimia lähteä ulos kävelemään, tuo katupöly vaihe on minulle astman takia kiusallinen. Olen oikeasti niin väsynyt tähän elämään mutta en haluaisi kuitenkaan vielä mullan alle. Kiitos teille rakkaat ystävät! Siunaavin terveisin! Birgit Vanhanen bitu
Olematon

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Olematon »

bitu kirjoitti:Kiitän teitä kaikkia ihania ystäviä jotka muistatte minua ja tytärtäni rukouksin. Oli rohkaisevaa lukea viestinne ja tervetulo toivotukset aikaisemmin. Nyt vielä pyytäisin että saisin voimia lähteä ulos kävelemään, tuo katupöly vaihe on minulle astman takia kiusallinen. Olen oikeasti niin väsynyt tähän elämään mutta en haluaisi kuitenkaan vielä mullan alle. Kiitos teille rakkaat ystävät! Siunaavin terveisin! Birgit Vanhanen bitu
Ennen kuin lähdet ulos, niin kysyn sinulta. Onko sinulla voimia tulla takaisin sisälle? jos on, niin sitten menet ulos.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aika hyvä Olematon :D Paras käytännön neuvo tässä kohtaa ja Bitulla on hyvä huumori, joten nou hätä ;)
Sinettisormus

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra, Jeesus Kristus, anna sisarellemme voimaa, että jaksaa ulkoilla, ole hänen kanssaan suojana ja turvana. Johdata ja ohjaa häntä.
Jesaja 40 Sanoin, Bitu sisarta saattelemme.
28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.
29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.
30. Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
31. mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
Sinettisormus

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

bitu

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja bitu »

Hei! Mulla on tuo väsymys nyt vaikeampi kun minulla oli 3 kuukautta usein toistuvaa verenvuotoa. Kävin gynekologilla ja tehtiin tarvittavat tutkimukset. Sain lääkkeet niin että vuoto loppui mutta lähete jatko tutkimuksiin sairaalaan, siellä on kohdussa kaksi isoa kasvainta ja jotain muuta mikä pitää tutkia, baba kokeessa ei kuitenkaan ollut syöpää. Minulla on nyt alhainen hemoglobiini, vähän hutera olo ollut useita viikkoja. Kiitos teille tytöt jos muistatte tätäkin asiaa rukouksissa. T. bitu
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olet rukouksissani Bitu! Kokeile paastota, jollei lääkäri ole sitä vastaan, sillä on itseltä lähtenyt alakuloisuus ja monet ruumiillisetkin vaivat pois.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon tosi ilonen että sä Bitu oot löytäny tän palstan ja alat täällä jutteleen. Nää ihmiset on TÄYNNÄ Pyhää Henkee :D
Sinettisormus

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakas Bitu, sisareni, olet Rukoukissani!
Tämä ei ehkä täysin liity ruuan siunaamiseen, mutta ruokaan kuitenkin. Tuli olo, että pitää keventää ruokavaliota. Mietin miten sen teen, sillä mikään ei ole ennenkään toiminut ja sitä sortuu heti herkkuihin ja aina kokee olevansa nälässä. Sokeri arvoni kuitenkin olivat kohollaan ja jotain piti tehdä.
Sitten, sain ajatuksen, eräänä lauantaina, kun olin menossa laittamaan puita uuniin. En tee sitä itselleni enkä edes miestäni mielyttäkseni, vaan TODELLAKIN, teen sen Jeesuksen tähden. Kevennän ruokailuani, salaattia, keittoja ja tummaa leipää, sekä hedelmiä ... Jeesuksen tähden. Ilmoitin sen Herralle ja lupasin sen hänelle, aivan kuin lahjana ojensin tämän hänelle. Ja kun jotain lupaa Herralle on sitä paha rikkoa.
Mutta sen tein ja en ole katunut.
Nyt, on paljon köykäisempi olo, paino putoaa hiljakseen, on jotenkin raikas olo ja ihmeellisintä on se, ettei ole ollut sitä nälän tunnetta, kun normaalisti on laihduttanut. Olen ihmetellyt tätä oloani ja ettei ole mitään tarvetta eikä haluja herkkuhin, eikä karkkeihin, mutta nyt olen tämän antanutkin Jeesukselle ja Hänen voimassaan tämä tapahtuu. En voi, eikä minulla ole tarvettakaan, pettää lupaustani RAKKAIMMALLENI, JEESUKSELLE KRISTUKSELLE! Amen.
Suosittelen muillekkin, mutta muista, että se on LUPAUS JEESUKSELLE, ethän halua rikkoa sitä? Se toimii, kunhan pystyt tekemään tuon lupauksen, mikä sitten asiasi onkaan. Maailmalle on helppoa rikkoa lupaukset, mutta Jeesukselle ei ...
Olen nyt tehnyt tuota kevennystä Herralle ja aina vain toimii!!! Hän on minulle riittävä motivaatio ja rakkaus toteuttaa tämä. Kun joskus hetkeksi tulee tunne että tuo voisi olla hyvää... mutta samassa katson hymyillen Jeesukseen ja tuo halu vain häviää, tää toimii, ainakin minulla!

... ja muutostakin tapahtuu hiljalleen, n. 1/2 kg viikko, eli nyt on pudonnut n.5kg. Hitaasti mutta varmasti... ;) ... sokeritkin alkaa olemaan taas mallillaan.
Kaikki vaalea leipä, pulla ja makkarat on pois listaltani, eikä liioin perunaa eikä pastoja... Juhlissa sitten hieman annan periksi, mutta kotona taas jatkan samalla.
näkymätön ninni

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hei Bitu!

Runsas verenvuoto on saanut hemoglobiiniarvosi laskemaan.

Minulla oli myös viime keväänä alhainen hemoglobiini, joten olin todella väsynyt ja voimaton! Minä sain arvot melko nopeasti kohdalleen syömällä paljon pinaattia ja persiljaa ja lisäksi söin rautatabletteja, joita saa apteekista ilman reseptiä. kesällä arvot olivat taas jo kohdallaan ja olo virkeämpi!

En ehkä uskaltaisi suosittele nyt paastoa, koska hemeglobiini on alhainen, voi viedä vaan enemmän voimia! :roll:
Luulen, että kun saat taas hemoglobiiniarvosi kohdalleen, niin olosikin virkistyy!!!

Rukouksissa olette kaikki!
Sinettisormus

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, en minäkään paastoa suosittele sinulle nyt Bitu. Mutta tuo kevennys tarkoittaa sitä, että valitsee aina sen terveellisemmän ja kevyemmän vaihtoehdon. Kahvin kanssa nautin "näkkileipää". Ja salaateissa kannattaa suosia juuri vihreitä ja paljon sillä niissä on myös paljon rautaa ja muita puhistavia tekijöitä.
Makkarat, pullat, piparit, pastat, perunat ja vaaleat leivät, eivät edistä raudan saantia, eivätkä ole terveellisiä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, ehkä ei tarvitse kysyä edes lääkäriltä, Ninni tiesi vastauksen ja Sinetillä hyvä suositus :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
näkymätön ninni

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Juu... Omasta kokemuksesta tiedän, että alhainen hemoglobiini voi tehdä todella väsyneeksi ja voimattomaksi. Välillä oli tunne ettei saa tarpeeksi happea ja joutui haukkomaan henkeään jne...

Onneksi hemoglobiini arvoja on yleensä melko helppo nostaa. Rautatabletteja kannattaa käydä.

Tässä hieman tietoa hemoglobiinin vaikutuksesta elimistössä ja ravintoaineista joissa on runsaasti rautaa:

Rauta on välttämätön ravintoaine kehossamme hemoglobiinin tuotannon kannalta. Hemoglobiini on proteiini, jonka tehtävä on kuljettaa happea punasolujen mukana kehomme jokaiseen sopukkaan. Lisäksi rauta on myös myoglobiinin ainesosa. Myoglobiini on lihasten hapensaannin happivarasto. Sen tehtävä on turvata lihasten hapensaanti kovassakin rasituksessa, kun veren mukana tullut happi ei enää riitä lihaksistolle.
Vähäinen raudan saanti aiheuttaa väsymystä, suorituskyvyn heikkenemistä ja jopa huimauksen tunnetta, sillä samalla kehon happipitoisuus laskee. Erityisesti aktiivisten liikkujien ja naisten tulisi kiinnittää raudan saantiin huomiota. Nappaa siis tästä vinkit rautapitoisiin ruoka-aineisiin.

Osterit
Kuudessa raa’assa osterissa on lähes 4 milligrammaa rautaa. Lisäksi osterit ovat vähäkalorisia, ja ne sisältävät kalsiumia ja proteiinia.

Pinaatti
2,5 desilitraa pinaattia sisältää 6,5 milligrammaa rautaa. Tässä erittäin rautapitoisessa kasviksessa on lisäksi hurjat määrät kaliumia ja muita vitamiineja.
Valkoiset pavut

Pavut on hyvä kasviperäinen raudan lähde. Noin desissä valkoisia papuja on yli 3 milligrammaa rautaa. Lisäksi pavuissa on runsaasti kuitua, antioksidantteja ja B-vitamiinia.

Naudan maksa
Tämä ruoka-aine on kuuluisa runsaasta rautapitoisuudestaan, eikä suotta. Yksi viipale maksaa sisältää yli 4 milligrammaa rautaa. Tässä proteiini- ja rautapitoisessa herkussa on lisäksi vain 130 kcal/100g.
Linssit

Noin desilitrassa linssejä on yli 3 milligrammaa rautaa. Niissä on myös noin 8 milligrammaa kuitua sekä sinkkiä, magnesiumia ja vitamiineja.
Tsekkaa herkullinen resepti: Sitruunamarinoidut linssit

Tumma suklaa
Ah, mikään ei voisi tehdä onnellisemmaksi kuin tieto siitä, että suklaassa on runsaasti rautaa sekä antioksidantteja. Yhdessä annoksessa tummaa suklaata on lähes 3,5 milligrammaa rautaa. Kaloreita tässä herkkujen herkussa on kuitenkin runsaasti, joten ei makeaa mahan täydeltä.

Tonnikala
Purkkitonnikalassa on noin 2,5 milligrammaa rautaa sekä kaliumia ja B-vitamiinia. Valitse veteen pakattu tonnikala öljyisen sijaan, niin kalorimääräkin pysyy hyvin pienenä.

Kikherneet
Noin desissä kikherneitä on yli 2,5 milligrammaa rautaa sekä useita muita mineraaleja. Siinä on lisäksi folaatteja ja vain 105kcal/100g.

Tomaattimehu
Tässä ruoka-aineessa ei ole yhtä paljon rautaa kuin muissa ruoka-aineissa, mutta juomana se on suhteellisen rautapitoinen. Yhdessä lasillisessa tomaattimehua on noin 1 mg rautaa.

Paistettu peruna
Peruna on valitettavan aliarvostettu ruoka-aine. Paistettu peruna sisältää noin 3 milligrammaa rautaa. Peruna kannattaa syödä kuorineen, sillä silloin sen ravintoarvot ovat huomattavasti korkeammat.

Cashew-pähkinät
Cashew-pähkinät on hyvä ja rautapitoinen välipala. Niissä on lähes 2 mg rautaa sekä hyviä rasvoja ja mineraaleja.
Lue myös: 10 syytä syödä enemmän pähkinöitä ja siemeniä

Rusinat
Kuten muutkin kuivatut hedelmät rusinat ovat hyvä raudan lähde välipalalla. Hieman alle desissä rusinoita on noin milligramma rautaa.
Naudan pihvi

Pihvissä on noin 3 milligrammaa rautaa, sekä kaliumia, mineraaleja ja sinkkiä. Muista kuitenkin pitää annosmäärät kohtuullisena pahalaatuisen rasvan takia.
Lähde: nutrition.about.com
Viimeksi muokannut näkymätön ninni, 26 Maalis 2017, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pigeon
Viestit: 888
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: RUKOUSPYYNTÖ!

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Rukouksissa olet(te)!
alhaista hemoglobiinia myös täällä. Hyviä vinkkejä ja muistutus, että maitotuotteet heikentävät raudan imeytymistä ja C-vitamiini tukee raudan imeytymistä! Taidanpa ottaa itsekin kuurin :)
Vastaa Viestiin