Rukous uskovan sisaren puolesta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Äsken sain puhelin soiton, eräältä rakkaalta, uskovalta siskoltani.
"Marita" on hänen nimensä, ja hän pyysi, että laittaisin hänen puolestaan tänne nettiin, RUKOUS PYYNNÖN, kun hän sairastaa sydänvaivoja ja on käynyt väsyneeksi, eikä paljoa enää jaksa edes ulkoilla, vain pakoilliset kaupassa käynnit. Onneksi kauppa on lähellä ja tytär asuu vieressä.
Pyydän RUKOUS APUA, siskollemme "Maritalle".
Kiitos että Herra, sinä kuulet rukouksemme ja tiedät tämän siskomme, sinuun uskovaksi ja rakastavaksi.
Kiitos että annat hänelle terveyttä, Parannuksesi kautta, ja Vapautat hänet näistä maailman heikkouksista.
Amen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen mukana rukouksessa!
Sinettisormus

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva

KORJATTU TEKSTI KUVAAN; Raamattu 33/38
10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.
Matt. 18.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 09 Kesä 2017, 15:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olli

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja olli »

Hmmm... tässä tuli taas yksi asia joka kyllä nostaa minulla aina niskakarvat aina pystyyn; eli tuo "suojelusenkeli". Lyhyesti: et löydä edes tuollaista "suojelus" -termiä Raamatusta - tuo "suojelusenkeli"-kultti on ihan huuhaata. Kyseinen kuvan "muka-lainaus" on Raamatun vääristelyä. Mutta se siitä...

Iloitsen kuitenkin tuosta siskosta joka haluaa esirukousta. On jännä asia, että ne jotka panevat uskonsa Häneen eikä ihmisiin, kaipaavat apua Häneltä enemmän kuin keneltäkään muulta. Minusta se yksin jo on hieno todistus.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi on muuten Olli hyvä tosiasia. Kaikki mikä tulee meidän ja Jeesuksen väliin ovat liikaa. Suojelusenkeli on tosiaan ihmisen keksintöä ja se kiilaa Jeesus-uskomme väliin tekemään jotain jota ei ole.
Raamatussahan enkelit kyllä vartioi, mm. kerubit ja vartijaenkelit. Mutta en kyllä tosiaan muista yhtään suojeluenkeliä.
Sinettisormus

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Pojat!
Ehkei ollut paras kuva valinta, olen pahoillani siitä, mutta tietäen minun lapsellisen mieleni, ymmärtänette ajatukseni, Suojeluksesta ja Varjeluksesta.... :P
olli

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja olli »

Minusta on hyvä että tällaisia asioita tulee esiin ja jos joku vastaavia huomaa niin ilman muuta kommentoimaan.

Lopun aikoina kaikenlaista höpöhöpöä soluttautuu vähän joka ovesta ja ikkunasta kristillisiin piireihin, ja meidän on pidettävä silmämme auki ja korvamme herkkänä kuulemaan mitä Henki seurakunnille sanoo.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, olen rukouksessa mukana. Lapsenmielisten on Herran Valtakunta.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä Marita soitti tänään ja pyysi taas rukoustamme hänen puolestaan.

Hän kokee edelleen sydän vaivoja, mutta lääkärit eivät ota tosissaan.
Sitten hän kokee hengellistä yksinäisyyttä. Hän asuu Espoossa ja toivoo että saisi rukous ystävän, jonkun jonka kanssa voisi jutella ja toteuttaa näitä hengellisiä asioita. Hän kertoo, että tuo paikka Espoossa jossa asuu on hengellisesti kovin köyhä ja kuiva ja itsellä ei enää voimat tahdo riittää.
Hän kysyikin onko täällä Pelastussanomissa, ketään Espoosta joka kokee samoin ja tämä voisi olla hyvä mahdollisuus ystävyyteen jota yhdistää usko Jeesukseen.
Rukoilkaamme tämän asian puolesta!
Kiitos Jeesus että kuulet ja otat vastaan rukouksemme!
Amen.

Kuva
http://static.iltalehti.fi/ulkomaat/raa ... 0kj_ul.jpg
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 09 Kesä 2017, 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Hebrealaiskirjeessä kerrotaan enkelien roolista Jumalan pelastussuunnitelmassa;

1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi

1:14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä

Enkelien tehtävä on palvella/auttaa/suojella ihmisiä Jumalan hyvän tahdon mukaan.

Jeesus Öljymäellä toi myös tuon puolustusnäkökohdan esille;

Matt.26:53

Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä ?


-------------------------------------------

Tuo Sinetin lainaama Raamatun paikka Matt.18:10 ;

"Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."

Tämän jakeen merkitys voi liittyä Liitonarkin Kannen KAHTEEN Kerubiin/enkeliin, jotka siis kuvasivat YHTÄ Jumalaa, Joiden välistä Jumala puhui.

.... tai, sitten se liittyy luotuihin henkiin, eli enkeleihin.


---------------------

Omasta mielestäni voidaan puhua ns."suojelusenkeleistä", sillä myös sitäkin enkelit tekevät, ylistyksen ja monen muun "homman" ohella.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO.
Olen kuitenkin pahoillani tuon valitsemani kuvan takia, mutta en nyt enää ala muuttamaan sitä.
Valitettavasti se vei täysin huomion
tuolta rukoiltavalta eli Maritalta. Marita soitti eilen ja pyysi rukousta. Virheekseni jatkoin samaan ketjuun ja taas huomion sai tuo kuva.
Mutta oma on virheeni. Toivon kuitenkin että vielä rukoilijoitakin löytyisi.
Siunaten teitä.
T. Sinetti
olli

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti: Omasta mielestäni voidaan puhua ns."suojelusenkeleistä", sillä myös sitäkin enkelit tekevät, ylistyksen ja monen muun "homman" ohella.
Niin. tämä on siis eräs mielipide asiasta. Meillä ei nimittäin ole mitään Raamatun perustelua sille, että ns. "suojelusenkeleitä" olisi olemassa.

Se mielikuva, joka "ihmisiä suojeleviin suojelusenkeleihin" on liitetty, on aivan puhdasta mystiikkaa eikä Raamatun ilmoituksen mukaista - vaan ihan höpöhöpöä.
Juhani

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Rukoilen uskovan sisaren puolesta!
Rukoilen myös Raamatun sanan totuuden puolesta, josta en halua missään nimessä tinkiä.
En rukoile enkeliä, enkä neitsyt mariaa vaan syntiemme sovittajaa Herraa Jeesusta Kristusta!
Juhani

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Sinettisormus kirjoitti:Kiitos AO.
Olen kuitenkin pahoillani tuon valitsemani kuvan takia, mutta en nyt enää ala muuttamaan sitä.
Valitettavasti se vei täysin huomion
tuolta rukoiltavalta eli Maritalta.
T. Sinetti
Anteeksi kommenttini, mutta koin sydämessän sen miten "kuvat" niistä jotka taivaassa ovat voivat viedä kaiken huomiomme pois jopa Kristuksesta.
Juhani

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Juhani »

2 Moos 20:4.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Juhani,en olisi niin varma etteikö suojelusenkeleitä olisi olemassa,sillä kirjoitettu on.Matt.16:10 Katsokaa,ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä,sillä minä sanon teille,että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot,joka on taivaissa. KR33/38
Juhani

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja Juhani »

En toki kiellä tai halveksu enkeleitä. Miksi sydämeesi nousi moinen ajatus?
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Mielestäni en maininnut mitään halveksimisesta.Pahoittelen jos en kykene tuottamaan ymmärrettävää tekstiä.
olli

Re: Rukous uskovan sisaren puolesta

Viesti Kirjoittaja olli »

Tuo Matt 18:10 on juuri se kohta jota lainaillaan kun halutaan puhua "lapsia suojelevista ikiomista suojelusenkeleistä".

Mutta tässä tulkinnassa on montakin ongelmaa, ja kokonaisuutena väite tällaisista suojelusenkeleistä ei vähimmässäkään määrin kestä päivänvaloa.

Ensinnäkin, koko suojelusenkeli-myytti on peräisin jo juutalaisuudesta hieman ennen Jeesuksen aikaa, ja sen perusteluna oli mm. Dan 12:1 ja Ps 34:8.

Nämä kuitenkin puhuvat aivan jostakin muusta kuin "henkilökohtaisesta enkelistä", se mikä VT:stä nousee esiin on, että Jumala on kaikkina aikoina nimennyt enkeleitä tapauskohtaisesti eri tarkoituksiin, mm. toimimaan "kansan suojana". Ei siis mikään henkilökohtainen suojelija.

Tätä kuitenkin väritti ja mielikuvituksen pisti laukkaamaan monikin kohta, jossa jokin tietty enkeli toimi jonkin yksittäisen ihmisen kanssa yhdessä tilanteessa ja sille yhdelle henkilölle. Mutta mitään perustelua sille että yksi enkeli olisi vain yhtä ihmistä varten, ei ole.

Lisäksi jakeen 10 "heidän enkelinsä" on kollektiivinen ilmaisu, joka ei kerro onko vaikkapa miljoonaa ihmistä kohden yksi enkeli. Eli tämä ei mitenkään perustele ajatusta henkilökohtaisuudesta.

Vielä senkin lisäksi, jae itsessään sanoo aivan kristallin kirkkaasti, että nämä enkelit ovat taivaassa, ja aina (koko ajan) näkevät Isän kasvot.

Se, että taivaassa on enkeleitä, jotka näkevät Isän ja myös kuulevat Isän jokaisen sanan ja joita Isä voi lähettää milloin tahansa mihin tahansa palvelustehtävään maan päälle, on paljon lähempänä jakeen oikeaa sanomaa kuin tuo suojelusenkeli-myytti. Näinhän Isä juuri tekee.

Vielä olisi hyvä pohtia vuoden 38 käännöksestä puuttuvaa jaetta, nimittäin jaetta 11.
Matt 18 kirjoitti:10 "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja.
11 Juuri sitä, mikä on kadonnut, Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan.
Kun lukee koko Matt 18:1-10, käy ilmi että Jeesus vertaa kääntyneitä pieniin lapsiin ja sanoo että uskovien pitää tulla lasten kaltaisiksi. Hän rinnastaa jokaisen uskovan tällaiseksi pienen lapsen kaltaiseksi, ja jakeen 10 viittaus pieniin/vähäisiin viittaakin ensisijaisesti uskoviin yleensä, ja vasta toissijaisesti lapsiin. Jae 11 osoittaa selkeästi, että koko jakeiden 1-10 fokus on ne, jotka on löydetty, ja jotka ovat nyt siis "lasten kaltaisia", vähäisiä, heikkoja, haavoittuvia, keskellä kiusauksia... ja juuri HEITÄ varten Isä tarvittaessa lähettää enkeleitä.

Tämän vahvistaa myös aiemmat jakeet... nyt kun luetaan ne oikeassa kontekstissa, asia on aivan päivänselvä:
4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.
6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7 "Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat!
8 Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan parempi, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat kädet ja jalat tallella heitetään ikuiseen tuleen.
9 Ja jos silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen.
Mietipä jakeen 5 ajatusta. Oliko Jeesuksen tavoitteena sanoa, että jos otat luoksesi vauvoja, niin teet hyvin; VAI, jos otat luoksesi uskovia Jeesuksen nimen tähden, teet hyvin ?

Muista, että kreikassa ei ollut pilkkuja ja pisteitä. Eli lausekokonaisuus on siis (poistin vain pisteen):
"Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut, mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. "

Aivan. Eli jakeen 5 "lapsi" onkin kuva, ja on todellisuudessa siis sama asia kuin jakeen 4 "lapsen kaltainen" !

Tässä nyt sitten on käynyt selväksi, että suojelusenkeli-myytti karahtaa pahasti kiveen, kun tutkii mistä tuossa oikeasti puhutaan. Eli ei ole henkilökohtaista enkeliä, eikä sellaista joka olisi aina vieressä suojaamassa (vaan on aina Isän luona), eikä noita enkeleitä lähetetä kersoja suojelemaan vaan kääntyneitä uskovia - niitä jotka seuraavat Jeesusta.

Ei muuten ole sattuma, että välittömästä näiden jakeiden jälkeen tulee vertaus 100 lampaasta joista yksi on kadonnut. Siinäkin Jeesus ilmaisee että tässä luvussa nyt puhutaan niistä jotka seuraavat paimenta.
Vastaa Viestiin