Hiljaiset rukoilijat

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
näkymätön ninni

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Salome sisko!

Hyvin samanlaiset kuin sinulla on minunkin tuntemukset ja ajatukset!

En tosin ole ollut tekemisissä helluntailaisissa "piireissä", joten en tietysti pysty arvioimaan sitä hengellisyyttä, jota siellä on. Kaikissa kirkoissa ja seurakunnissa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa. Eihän niistä mikään täydellinen ole. Oma sydämen asenne ja suhde Jeesukseen onkin se ratkaisevin ja tärkein asia.

Itse olen tälläinen "kurja" luterilainen, joka ei tosin käy koti kirkossaan. :? Varmaan pitäisi mennä. :roll:
Joskus olen käynyt adventtikirkossa ja vapaakirkossa, joten jotain kosketuspintaa on myös muihin seurakuntiin. Siis vähän niinkuin hukassa, että mihin menisin... Elämäntilannekin on haastava: lapset, mies joka ei ole uskossa, työ, joten kokouksissa ja seurakuntien tilaisuuksissa en ole käynyt. Tämä on lähinnä "uskoa yksin kotona" tällä hetkellä.

Olen myös miettinyt tätä kokemusten kautta uskomista, ja tullut siihen lopputulemaan, että parempi olla ilman suuria hengellisiä kokemuksia, kuin ylpeillä niiden kera. Ja parempi sairastaa Herrassa, kuin olla terveenä maailmassa. :roll:

Se Hengen täyteys, mikä meillä on, kun otamme vastaan armon evankeliumin, on tässä elämässä ylittämätön.

Kolossalaiskirjeen vastaanottajia hämmensivät sellaiset opettajat, jotka väittivät voivansa antaa jotain enemmän, he lupasivat vajoamista näkyihin (Kol 2:18). Heillä oli määrätty harjoitusohjelma, jota seuraamalla uskovat voivat saavuttaa tämä korkeamman tason elämän (2:8,16,20).

Ihmisluonto on haluton kestämään heikkouden, synnillisyyden ja rajallisuuden tunnetta. Se ei tahdo mukautua siihen päivittäiseen todellisuuteen, että emme voi elää ilman likaisia astioita, kuluneita hermoja ja hellittämätöntä taistelua lihaa vastaan. Ja niin kolossalaisetkin alkoivat etsiä sellaista Hengen täyteyttä, jossa he hurmahenkisyyden siivin voisivat leijailla kurjien, kamppailevien ja maallisten uskovien yläpuolella.

He halusivat jättää "pelkän" Kristuksesta ja uskonvanhurskaudesta nauttimisen ja päästä yksin uskosta opetuksesta eteenpäin. Paavali koettaa osoittaa kuinka huimaavan hengellisen kokemuksen tekeminen kaiken keskukseksi johtaa aina lakihenkisyyteen: "Älä tartu", "älä maista", "älä koske" (Kol 2:21).

Uskova sensijaan on kutsuttu tavoittelemaan sitä, mikä on ylhäällä ja missä Kristus on (3:1). Sillä Kristus on kaikki (3:11) ja kaikki täyteys asuu hänessä (1:19).

Kristityt aaltojen heiteltävänä
Raamattuopisto 14.05.2003, täydennetty 12.07.2005, Olavi Peltola
näkymätön ninni

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hädässä ja avuttomuudessa meidän rukouksemme on voimakkainta Jumalan puoleen kohoavaa rukousta! Rukous ei vaadi voimaa, vaan tahtoa: Tahdommeko Jeesuksen luoksemme hätäämme?

Kuullostaa hullulta, mutta avuttomuus on suurimpia Jumalan meille antamista lahjoista. Meidän pitäisi kiittää Jumalaa avuttomuuden lahjasta. Murtunut ja särjetty sydän tietää olevansa täysin voimaton Jumalan edessä, mutta myös sen, että sen on vain sallittava Jumalan vaalia ja palvella sitä.

Ps.34:19 Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.

Ps.51:19 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

Jes. 66:2 Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.

Jes. 57:15 Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.


"Rukous on niin yksinkertainen asia, että kerromme päivät pitkät Jumalalle, missä tunnemme itsemme avuttomiksi. Ja rukouksen Henki paljastaa meille avuttomuutemme niin että tunnemme, kuinka todella avuttomia olemme niin uskomaan, rakastamaan ja toivomaan, kuin palvelemaan, uhraamaan ja kärsimään, lukemaan ja rukoilemaan ja halujamme vastaan kamppailemaan.

Kyllähän me usein luisumme pois tästä avuttomuuden autuaasta suhteesta Jumalaan. Vanha itseluottamus ja omavaraisuus nostavat päätään. Ja siitä on seurauksena, että me taas riitaannumme avuttomuutemme kanssa. Se täyttää meidät uudestaan pelolla ja hämmennyksellä. kaikki käy monimutkaiseksi. Syntien anteeksiantamus on epävarma. Rauha katoaa sydämestä. Maailmallisuus, velttous ja hengellinen haluttomuus leviävät tukahduttavina sielunelämäämme. Synti voittaa meidät päivittäisessä elämässämme, ja haluton mieli tunkeutuu palvelustyöhömme, kunnes Jumala taas saa "särjetyksi" sydämemme, niin että jälleen huomaamme olevamme avuttomia syntisiä, jotka kykenemme vain tuohon yhteen ja ainoaan: sallimaan käsittämättömän Jumalan armahtaa, rakastaa ja hoivata meitä. Silloin avuttomuus saattaa jälleen kohdalleen suhteemme niin hyvin Jumalaan kuin ihmisiin. Ja ennen kaikkea se saattaa rukouksemme kohdalleen."

Ole Hallesby: Rukouksen ihmeellinen maailma
Ole Kristian Hallesby (1879-1961): Norjalainen pappi, julistaja, opettaja ja kirjailija.
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä on tähän ketjuun sopivaa, ... luin tässä vähän aika sitten hyvän sanonnan: "Kaikki hätä koituu siunaukseksi, jos se synnyttää rukouksen."
Tämä on vahvistavasti sanottu ja tuo rukouskin, on yksi ja varmasti vahvin armonlahjamme, jonka Herralta olemme saaneet, käyttäkäämme sitä, toistemme hyväksi, rakkaudella.
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Tämä on tähän ketjuun sopivaa, ... luin tässä vähän aika sitten hyvän sanonnan: "Kaikki hätä koituu siunaukseksi, jos se synnyttää rukouksen."
Tämä on vahvistavasti sanottu ja tuo rukouskin, on yksi ja varmasti vahvin armonlahjamme, jonka Herralta olemme saaneet, käyttäkäämme sitä, toistemme hyväksi, rakkaudella.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Room.8.
näkymätön ninni

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen rakas siskoni sinetti Jeesuksessa Kristuksessa!
näkymätön ninni

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Halusin nostaa tämän vanhan ketjun ylös luettavaksi, koska tässä on mielestäni hyvää pohdintaa rukoukseen ja myös armonlahjoihin liittyen. Ketjussa tulee esille myös ajatuksia tuosta suosittelemastani kirjasta: Ole Hallesby rukouksen ihmeellinen maailma.
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

entäpä kun nyt eräs pastori Jari Pasanen opettaa facebookissa, että vain kielillä puhuminen on ainut tie pelastukseen ja että vain se todistaa uudesti syntymisen aidoksi.
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sanonpa että se on väärää tai vääristettyä opetusta. Armolahjat ovat Pyhän Hengen lahjoja. Se on kyllä totta. Itsellänikin on tuo kielillä puhumisen lahja, mutta ei se yksin anna pelastusvarmuus tai pelastusta.
Mutta noita armolahjoja ei silti pidä vähätellä. Jumala antaa meille armolahjoja tehtäviemme mukaan.
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ko+12%3A13
no niin minunkin mielestä. Minulla ei ole kielilläpuhumisen armolahjaa. Minun miehelläni taas on. Minulla kyllä on henkien erottamisen lahja tai ainakin jonkintason sellanen.
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olin juuri tuomassa samaa Raamatun kohtaa mutta ennätit ensin Tuula.
🤗😍
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

tällanen on vaarallista opetusta, mitä tuo pastori kylvää ja opettaa julkisesti netissä.kuuntelin aiemmin hänen opetuksiaan, mutta tämä asia pysäytti minut.
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

En ole tuosta pastorista kuullutkaan. Se mitä tuossa opettaa on vain osa totuus. Mutta pelastus kysymys se ei ole. Älä huoli siskoni.
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kamalaa. nythän minä vasta löysin siitä kauheuksia. aiemmin en ole hakenut hänestä netistä tietoja, mutta nyt kun tämä asia pysäytti minut niin aloin hänestä hakemaan tietoja ja vastaan tuli se, että hänet on tuomittu lastensa hyväksi käytöstä. nyt en enää kyllä kuuntele hänen opetuksiaan
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

No huhu!! Kertoo sen vääristymän!
🎁 Armolahjat on LAHJOJA! 🎁🎁👑
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kiitos rakas sinetti sisko. niin on ja siinä tiedossa pitättäydyn.
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

ja minäkin vielä häntä puolustelin, kun joku häntä solvasi tuolla netissä sanomalla, että Jumala antaa synnit anteeksi jne. kyllä sitä on sitten hakoteillä välillä itsekin. kyllä nyt kaduttaa......
Sinettisormus

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Emme voi aina tietää ... mutta valhe joutuu väistymään Totuuden edessä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tässä on linkki Iltalehden uutiseen, jossa ei mainita henkilön nimeä.

https://www.iltalehti.fi/helsinki/a/200808218138500

Tiedon tästä linkistä sain tästä keskusteluketjusta; https://www.vauva.fi/keskustelu/2532189 ... tisivuista

Siis, ilmeisesti täysin aiheellista varoittaa kyseisen henkilön toiminnasta, myös nykyisestä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Ella »

1:Kor 14 Kehoitetaan tavoittelemaan hengellisiä lahjoja.
Minulle annettiin kielillä puhumisen lahja, kun olin tehnyt Uskon ratkaisun noin puolen vuoden perästä.
Jossakin kohtaa sanotaan, ettei kaikki puhu kielillä.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Tuula1

Re: Hiljaiset rukoilijat

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

tällähän on vaikka kuinka paljon uskovia ihmisiä facebook kavereina. taitavat olla ihan yhtä tietämättömiä kuin minäkin tämän miehen tuomioista ja niistä lapsen seksuaalisista hyväksi käytöistä. onneksi totuus tuli julki tuota kautta. olenkin ihmetellyt kun se esiintyy noilla youtube videoilla ja opetuksissa, niin tuon videon tausta on aina melkein sysimusta ja tällä miehellä itsellään musta paita ja iso risti kaulassa. siis videoitten väri on musta.hyi sentään.
Vastaa Viestiin