Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Siskoni pyysi rukousapua aikuisen tyttärensä perheen puolesta.

Hei Markku,
Tyttöni sai kutsun työpaikkahaastatteluun! Kyseessä on puolen vuoden englannin opettajan sijaisuus.
Haastattelu on torstaina. Olisi tosi ihanaa jos jaksaisit muistaa tätä asiaa. Kääntyisi tuo heidänkin perheen arki vähän parempaan suuntaan. Tytön miehellä ei ole töitä, mutta hän saa sitä työttömyyskorvausta. Heidän lapsi (2v tyttö) on jo hoidossa, joten se asia on järjestyksessä.

Kiitos jo etukäteen!
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jeesus, että sinä kuulet tämänkin rukouksen.
Me tuomme yhdessä tämän nuoren perheen asiat ja huolet, sinun ristisi juurelle.
Herra, estä ja murra kaikki esteet, jotka ovat tiellä näiden vanhempien työllistymiselle.
Anna tämän perheen olla sinun turvassasi, sinun siipiesi suojassa, niin kuin psalmi 91 sanoo.
Tee heidän kodistaan turvallinen koti, myös tälle pienelle 2v. tytölle.
Anna sinun rakkautesi ja hyvyytesi kukoistaa tässä perheessä.
Löytäkööt he myös sinut, Jeesus, elämäänsä.
Me kiitämme ylistäen sinua Jeesus, kiitämme siitä että sinä kuulet ja otat tämän perheen hoitoosi.
Kiitos ja kunnia Herramme, Jeesus Kristus!
Amen.

Kuva
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

492Ystävä sä lapsien

Ivar Widéen 1919


1.
Ystävä sä lapsien,
katso minuun pienehen.
Minne käynkin maailmassa,
sinä olet hoitamassa.
Onni täällä vaihtelee,
taivaan Isä suojelee.

2.
Ota, Jeesus rakkahin,
suojaas koti kallehin.
Siunaa äitiä ja isää,
heille elinpäivää lisää.
Ystävä sä lapsien,
pientäs auta holhoten.

3.
Pidä meitä turvissas,
Jeesus, armohelmassas.
Suojaas sulje isänmaamme,
sulta kaiken lahjaks saamme.
Johda, Jeesus rakkahin,
meidät taivaan kotihin.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kiitos sinettisormus näistä ihanista rukouksista!

Siunausta sinulle

-Markku
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siis on se vaan Markku hyvä että sun sisares pyytää sulta erikseen rukousapua ku oon ymmärtäny että hän on vielä aika vaiheessa täs uskoelämän ns. lopullisessa ratkaisuussa. Se ottaa aikansa mutta tää on yks parhaita merkkejä että uskoo rukoukseen.

Aikoinaan kun sadanpäämies osoitti kuulemisensa ja kokemansa kautta uskoa Jeesukselle, rohjeten mennä häneltä pyytämään apua kun palvelija oli kuolemansairas, niin siitä Jeesus osoitti erityistä uskonlujuutta. Jeesus sanoi ettei Jerusalemissa ole kellään niin suurta uskoa kuin sillä joka uskoo tulla pyytämään apua. Eiks ole hienoa?

Rukoilemme siarellesi rukousvastausta ennen kaikkea, koska hänen ongelmat eivät ole siinä tyttäressä, vaan hänen uskoon tulemisessa!
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AA-MEN,Jarmo!!!
Rukoilemme siarellesi rukousvastausta ennen kaikkea, koska hänen ongelmat eivät ole siinä tyttäressä, vaan hänen uskoon tulemisessa!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kiitos kaikille rukoilijoille tässä asiassa! Juttelin eilen siskoni kanssa, hän kertoi että hänellä itsellään on
myös hyvin vaikeaa henkisesti (eronnut tänä syksynä) ja on tällä hetkellä sairaslomalla sen vuoksi.
Pyydän että rukoilette myös hänen puolestaan.

Kiitos Jeesus että kuulet ja autat

-Markku
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä rukoilen myös siskosi puolesta. Hänellä on jo pieni uskon siemen sydämessään, koska pyytää rukousta ja koenkin, jotenkin hyvin vahvasti, että siskosi on juuri nyt tuolla nöyrtymisen paikalla, josta hän on tuleva nousemaan uskoon ja sinulla Markku, on suuri tehtävä tässä asiassa, sinä olet läheisenä kannattelemassa ja saattamassa rakasta siskoasi Jeesuksen rirstin juurelle, sinun osuutesi tässä asiassa, tulee olemaan merkittävä Markku. Kiitos Jeesus, että tämä on tapahtuva!
Halleluja! Amen!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...siskosi on juuri nyt tuolla nöyrtymisen paikalla, josta hän on tuleva nousemaan uskoon ja sinulla Markku, on suuri tehtävä tässä asiassa, sinä olet läheisenä kannattelemassa ja saattamassa rakasta siskoasi Jeesuksen rirstin juurelle...
Amen! Olen hengessä tuntenut tämän jo pitkään ja siinä on vielä Markun muutkin sisarukset sen takana jonossa odottamassa että se suvun "hörhö" onkin yhtäkkiä se jolla on "se yhteys" mikä ennen oli niin lapsellista. He tulevat vuorotellen luoksesi, aivan kuten olemme joskus puhuneet. Se tuntui jossain kohtaa aivan vastakin ihan toivottomalta mutta sen pitääkin mennä ala kautta ylös.
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Sen todella pitää mennä ala kautta ylös, vain siten noustaan aitoon, nöyrään uskoon. Olen kokenut tämän saman veljeni kohdalla, kun hänelle tuli ero. Tosin, hän oli jo uskossa, mutta usko meinasi kovin horjua siinä romahduksessa. Minä tuin häntä tuolloin ja aivan alussa hän asuikin meillä. Aina kun tuli romahduksen paikka, piti työntää samanaikaisesti hengellistä kiilaa väliin ja hokea alituseen, ettei uskossa ole JOS sanoja. Se oli rankkaa aikaa mutta siitä kuitenkin selviydyttiin, tosin jätti se syviä haavoja, mutta nehän pitävät meidät vain nöyrina, iloitaan noista haavoista.
Tässä tapauksessa, tämä sama nousee vahvasti sydämeeni ja koen että tässä tulee käydä vastaava taistelu, joka on täysin taistelua henkivaltoja vastaan.
Koin itse tuolloin, että sen ensimmäisen kahden viikon taistelun jälkeen, olin niin väsynyt henkisesti, että koin sen oikeasti fyysisenä kipuna lihaksissani, joten helppoa se ei tule, Markku, olemaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:...Olen kokenut tämän saman veljeni kohdalla, kun hänelle tuli ero. Tosin, hän oli jo uskossa, mutta usko meinasi kovin horjua siinä romahduksessa. Minä tuin häntä tuolloin ja aivan alussa hän asuikin meillä. Aina kun tuli romahduksen paikka, piti työntää samanaikaisesti hengellistä kiilaa väliin ja hokea alituseen, ettei uskossa ole JOS sanoja. Se oli rankkaa aikaa mutta siitä kuitenkin selviydyttiin, tosin jätti se syviä haavoja, mutta nehän pitävät meidät vain nöyrina, iloitaan noista haavoista....
Kyllä täytyy sanoa että TOTTA JOKA SANA... olin itse juuri tuossa tilanteessa, eikä minulla vaan ollut oikeen ketään, joka olisi sen asian täysin ymmärtänyt. Kyynelsilmin jouduin tuota tekstiä lukemaan... Kerro veljellesi että TIEDÄN TÄYSIN MITÄ SE OLI!
Siinä kuitenkin kävi niin kuin Jumala sen minun kohdalla ajatteli toimivansa, kun minulle oli koko elämäni syötetty tietoa ja vain sellainen unenomainen usko. Uskoni oli aina aitoa mutta olin kuin joku olisi vaibuttanut minut horrokseen ja heräsin palamaan vasta kun nämä kauheat asiat kävin läpi.

Kiitos Herralle kuitenkin niistä kivuista, vaikka ne tuntuivat ylivoimaisilta silloin. Tiedän että jonain päivänä osaan kiittää siitä vielä kymmenkertaisesti, kun silmämme avataan tajuamaan missä liemessä me oikein elimme täällä ja kuinka mahdoton meillä oli yksin koittaa selvitä mistään. Sitten se vasta meille valkenee ja siksi ymmärrän Johanneksen ilmestystä, kun siellä alttarisalissa he laulavat ja ylistävät Jumalaa yöt ja päivät!
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerrotaan, ... ja kuka tietää vaikka, hän tämän lukisikin, sillä hän saattaa välillä käydä täällä lukemassa. Toivonkin, että jos luet veljeni tätä, olisi mahtavaa jos jaksaisit kommentoida asiaa, sillä oma kokemus on parasta vertaistukea ja sinä kyllä tiedät sen ... :roll:
ps. ja tule tähän tärkeään rukoukseen mukaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ihmismieli on sellainen että sillä on oltava ns. peruskivet, jolle se rakentuu. MItään ei voi rakentaa ilman näitä peruskiviä!

On siis kaksi perusvaihtoehtoa ja rakennustapaa tälle perustukselle: Maallinen ja Taivaallinen:

Maallinen peruskivi muodostuu kolmesta pääkivestä ja jos niistä yksi puuttuu, sitten elämää ei voi rakentaa.
Ensimmäinen peruskivi on puoliso tai joku siihen verrattava läheinen, joka on oltava. Ajatteles esimerkiksi kuinka hukassa lapsi on jos se joutuu orvoksi yhtäkkiä. Sama asia on avioeron kanssa, kun menettää jotain sellaista missä oli kaikki emotionaalinen kanssakäyminen.
Toinen peruskivi on turvallisuus, että on paikka minne mennä ja kallistaa päänsä, elikkä asunto tms. minne voit mennä ilman pelkoa.
Kolemas peruskivi on toimeentulo ja terveys, eli sinulla on sellainen tilanne että kykenet hallitsemaan itse itsesi tai joku tekee sen puolestasi, elikkä huolehtii sinun tarpeista.
Nämä kolme ovat sellaiset, joista yksikään ei saa kadota, muuten ei kykene rakentamaan elämää sen päälle ja mm. avioero tuhoaa tästä raknnelmasta pahimmassa tapauksessa 2/3 osaa jopa ja sen lieveilmiönä se saattaa tuhota ne peruskivet jopa kokonaan.

Mutta sitten on tämä toinen tapa perustaa elämää, Jeesuksen Kristuksen varaan. Siinä ei tarvita yhtään ainoaa muuta, eikä maallista pettävää asiaa. Jeesukseen voit turvata kokonaan ja siksi se on avioerossa paras löytö, kuten toki se on paras aina ja kaikissa tilanteissa, mutta erityisesti kun menettää paljon, 2/3 osaa kaikesta mitä maallista oli, niin Jeesus paikkaa sen kaiken.
Olen itse huomanut että oli mikä tilanne ikinä tahansa, niin jostain aina tulee vastaus, kun turvaamme Jeesukseen Kristukseen. Me emme tarvitse mitään ja kaikki hoituu itsellään, kunhan olemme rehellisiä Jeesukselle. Ei sekään auta jos olemme Jeesuksen edessä ketunhäntä kainalossa. Silloin Jeesus ei voi meitä auttaa, mikäli olemme vilpillisin mielin.

Jeesuksessa Kristuksessa meillä on nuo kaikki kolme tärkeintä maallista peruskiveä yhdessä kivessä.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Kiitos ajatuksistanne ja rukouksistanne. Vaikeaa joo, hyvin vaikeaa varmasti tulee olemaan, perus luterilaiset
eivät helpolla nöyrry, eivät ota ohjeita vastaan oikealta eikä vasemmalta. Vielä on kalliokiveä paljon, mutta aika näyttää
mitä Jeesus tekee.
Takki on itselläkin ihan tyhjä, mutta mennään päivä kerrallaan...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Markku_my kirjoitti:...perus luterilaiset eivät helpolla nöyrry, eivät ota ohjeita vastaan oikealta eikä vasemmalta...
Juuri näin... mä koen samaa kun joskus harvoin kooitan saada valoa sinne ex. vaimon suuntaan, niin onhan se kuin ilmakiväärillä jumbojettiä alas yrittäs ampua. Sen verran paljon heillä on sitä "me olemme suurin kirkko ja meidän papisto kyllä tietää, ne on käyneet teologisen ja tuntevat Raamatun huomattavasti paremmin kuin te harrastelijat. Sitä paitsi paras ystväni on diakonissa ja kyllä hän tietää". No mitäs siinä sitten enää sanot, siunaavat homoja ja lesboja, heille avioliittoa saa harrastella tosi tv keinoin menemällä sokkotreffeillä suoraan naimisiin. Kyllä luterilainen pappi tietää mitä tekee... :(

Koita veli jaksaa... sä tiät että me ollaan kaikki täällä aina sun rukouksissas mukana.
Hannah

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Joo... rukouksessa mukana! Kyllähän nuo papit ja teologit varmasti tuntevat raamattunsa hyvin mutta sen Henkeä he eivät tunnu tuntevan..
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! He tuntevat kuolleen kirjaimen, mutta elävästä Jumalasta he eivät tiedä mitään.
näkymätön ninni

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen te kaikki siinä yläpuolellani! :D

Joku joskus viisaasti sanoi; "Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!"

Ja Markulle siunausta ja voimia, kuten myös siskollesi ja hänen perheelleen!
Sinettisormus

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
2.Kor.3.
näkymätön ninni

Re: Rukousapua perheen toimeentulon puolesta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Sinettisormus Sanan paikasta!

Siellähän se olikin Raamatun Sanassa! Kun mietin, että kukahan se oli joka noin viisaasti lausahti! ;)
Vastaa Viestiin