Rukous tähän päivään

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Tuija
Viestit: 2832
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siunattua Sunnuntai aamua ja päivää. Jeesus kulkee kanssamme.
Illalla kun kävin nukkumaan ja rukoilin vielä Herran edessä, sain rukouksen loppuun nähdä kauniin kuvan. Siinä edessäni oli hyvin kaunis sormus. Siinä ei ollut nyt koristeena kiveä, vaan niin sopivasti siihen aseteltu risti. Kiitos Jeesus! Mielelläni ja varmasti me kaikki tuota sormusta kannamme jossa merkkinä tuo risti on. Se kertoo kenelle kuulumme, kuka on meidän kihlatumme.
Amen. 💍👑🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2832
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tänään näin näyssä niin ihmeellisen , pyöreän ja korkean korin ja se oli punottu jostain leveästä materiaalista, ehkä pärekori. Se oli väriltään punaruskea ja sen yläreunassa oli ympäriinsä puutappeja, joiden ympärille tuo oli punottu. Ihmettelin tuota korkeaa koria mihin se oli tarkoitettu? Ehkä jonkin viljan/ siemenen säilytkseen? Sitä kyselin mutta en saanut jatko vastausta.
Ehkä Herra halusi näyttää että tulee valmistautua johonkin, kerätä koriin syötävää siementä.
Rakas Jumala, pidä meistä huolta, ettei leipä pöydässämme lopu, turvaa elantomme.
Amen 🙏👑
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Tuija kirjoitti: 15 Maalis 2024, 08:41 Tänään näin näyssä niin ihmeellisen , pyöreän ja korkean korin ja se oli punottu jostain leveästä materiaalista, ehkä pärekori. Se oli väriltään punaruskea ja sen yläreunassa oli ympäriinsä puutappeja, joiden ympärille tuo oli punottu. Ihmettelin tuota korkeaa koria mihin se oli tarkoitettu? Ehkä jonkin viljan/ siemenen säilytkseen? Sitä kyselin mutta en saanut jatko vastausta.
Ehkä Herra halusi näyttää että tulee valmistautua johonkin, kerätä koriin syötävää siementä.
Rakas Jumala, pidä meistä huolta, ettei leipä pöydässämme lopu, turvaa elantomme.
Amen 🙏👑
Kuinka iso tuo kori oli ? Mahtuisiko ihminen sen sisään istumaan ?
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Tuija
Viestit: 2832
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Vaikea sanoa tuon kuvan perusteella, mutta mietin tuota samaa ja ajattelin että miksi ei mahtuisi .. Se oli pyöreä muodoltaan ja se oli korkea.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos kun jaoit Tuija, tämä on ollut munkin mielessäni aina silloin tällöin. AO tarkoittaa varmaankin Sakarjan kirjan 5:nnen luvun eefa-mittaa, jonka sisällä istuu nainen ja jonka sanotaan olevan jumalattomuus:
5:6 Minä sanoin: "Mikä se sitten on?" Ja hän vastasi: "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle". Ja hän sanoi: "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä";
5:7 ja katso, lyijykansi kohosi, ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.
5:8 Ja hän sanoi: "Tämä on jumalattomuus". Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan ja paiskasi lyijypainon sen suulle.

Sak. 5
Tästä on keskusteltu palstalla aikaisemminkin ja vaikka tämä menee kategoriaan "Raamatun väärät käännökset", niin on esitetty ajatus, että Sakarja 5:ssä mainittu nainen ei olisikaan nainen vaan "tuliuhri", sillä näiden kahden sanan kirjoitusasu on heprean kielessä sama vokaalien puutteen vuoksi.

Ja jos tuon Sakarjan kirjan luvun lukee pitäen tämän mielessään, niin se todella saa aivan uuden ja selvemmän merkityksen, kuvauksen ydinasein käytävästä sodasta ja niiden kuljettamiseen käytettävistä ohjuksista:
Sakarja

5:1 Minä nostin jälleen silmäni, ja katso: oli lentävä kirjakäärö.
5:2 Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen lentävän kirjakäärön, kahtakymmentä kyynärää pitkän ja kymmentä kyynärää leveän".
5:3 Hän sanoi minulle: "Tämä on kirous, joka käy yli kaiken maan. Sillä tämän kirouksen mukaisesti siitä puhdistetaan pois jokainen varas, ja jokainen vannoskelija puhdistetaan siitä pois.
5:4 Minä lasken sen irti, sanoo Herra Sebaot, ja se menee varkaan kotiin ja sen kotiin, joka vannoo väärin minun nimeeni. Se jää sisälle hänen kotiinsa ja kalvaa sen loppuun asti, sekä sen puut että sen kivet."
5:5 Sitten enkeli, joka puhutteli minua, lähti liikkeelle ja sanoi minulle: "Nosta silmäsi ja katso: mikä tuo on, joka lähtee liikkeelle?"
5:6 Minä sanoin: "Mikä se sitten on?" Ja hän vastasi: "Tämä on eefa-mitta, joka lähtee liikkeelle". Ja hän sanoi: "Tämän näköisiä ne ovat koko maan päällä";
5:7 ja katso, lyijykansi kohosi, ja siinä istui eräs nainen eefa-mitan sisällä.
5:8 Ja hän sanoi: "Tämä on jumalattomuus". Ja hän paiskasi hänet sisälle eefa-mittaan ja paiskasi lyijypainon sen suulle.
5:9 Ja kun minä nostin silmäni, näin minä, katso, kaksi naista lähtevän liikkeelle, ja niillä oli tuulta siivissään, ja niiden siivet olivat kuin haikaran siivet; ja ne kantoivat eefa-mittaa taivaan ja maan välitse.
5:10 Niin minä sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mihin ne kuljettavat eefa-mittaa?"
5:11 Ja hän vastasi minulle: "Ne menevät rakentamaan hänelle huonetta Sinearin maahan. Ja kun se on valmis, lasketaan hänet sinne paikoillensa."
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Herra, meidän Jumalamme, rakas taivaallinen Isä, meidät on koottu sinun kasvojen eteen Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.

Kiitos Isä, että ilmoitat itsesi Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Kiitos Jeesus, että olet kanssamme silloinkin kun emme sitä ansaitse ja olemme käyneet heikoiksi.

Suo rakas Jeesus, että tänä myöhäisenä maailman aikana saamme nähdä Sinut sellaisena kuin olet ja Sinun kauttasi tuomaan Jumalan Valtakuntaa ympärillemme ja nousta vaikeuksiemme yläpuolelle.

Vahvista sydäntämme joka päivä ja täytä meidät ilolla, sillä Sinä johdat kaikkea maan päällä niin kuin taivaassa; ja lopulta annat meille voiton, joka kuuluu perustamallesi Valtakunnalle.

Olkoon sydämemme lohdutettu ja katseemme kiinnitetty tuohon tulevaan ja loistokkaaseen Valtakuntaan, joka on paljon suurempi ja loistokkaampi kuin mikään, mitä tämä maailma voi tarjota.

Suo sydämemme pysyä nöyränä ja kielemme alati kiitoksessa. Sillä Sinun Vapahtajamme, on eilinen, tämä päivä ja tuleva, Aamen.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kaikkivaltias Isä,
sinä annoit ainokaisen Poikasi kuolemaan meidän syntiemme tähden
ja nousemaan ylös vanhurskautemme tähden:
anna meidän siten poistaa pahuuden hapatus,
jotta voimme aina palvella sinua
elämän puhtaudessa ja totuudessa;
Poikasi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, ansioiden kautta,
joka elää ja hallitsee kanssasi,
Pyhän Hengen yhteydessä,
yksi Jumala, nyt ja iankaikkisesti.
Aamen.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitos Taivaallinen Isä tämän uuden päivän lahjasta. Olemme kiitollisia siunauksistamme, terveydestämme ja mahdollisuudestamme palvella Sinua. Jää tänäänkin ohjaamaan ajatuksiamme, sanojamme ja tekojamme ja olkoon kaikki, mitä teemme, Sinun tahtosi mukaista.
Auta meitä myös kohtaamaan edessä olevat haasteemme rohkeasti ja armollisesti.
Rakkaan Poikasi ihanassa nimessä, Aamen
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Kiitämme Taivaallinen Isä Sinua siitä, että olemme voittajia Kristuksen Jeesuksen kautta. Tänään, Isä, tuomme Sinulle kaikki ongelmamme ja tilanteemme. Annamme ne Sinulle. Pyydämme Sinua käsittelemään nekin, mitkä näyttää mahdottomalta. Kiitämme Sinua siitä, että ylösnousemuselämän voima on todellinen ja että siinä voimassa voimme tehdä kaiken. Luotamme Sinuun Isä ja suostumme Sinun tahtoosi.

Ihanan Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä Aamen.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Vastaa Viestiin