Rukous tähän päivään

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitos, rakas Taivaan Isä, siitä että olet Pojassasi Jeesuksessa ilmestynyt meille pelastajaksi. Kiitos, Jeesus, rakas Vapahtajamme, että olet lupauksesi mukaan lähettänyt meille toisen Puolustajan, Pyhän Hengen, olemaan meidän kanssamme.

Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne, ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. Joh.16:7-8.

Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Kiitän Herraa ja Hänen armoaan kaikesta siitä hyvästä millä Hän on siunannut. Kiitän Isää myös kaikista niistä koettelemuksista, joilla Hän kasvattaa ja vahvistaa minua ja meitä. Kiitos olkoon Herralle Jeesus Kristukselle, joka kuulee meidän rukouksemme, huokauksemmekin. Kiitos Herralle, että Hän kantaa meitä, kun emme jaksa lainkaan.
Amen. 🙏
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Herra, näytä meille se tie, jonka sinä olet viitoittanut. Anna meidän peittämättömin kasvoin katsella sinun kirkkauttasi ja muuttua sinun kaltaiseksesi. Auta, että pyrkiessämme osalliseksi voimasta, voisimme ymmärtää, että se voima annetaan heikoille, se voima tulee ristin kautta, heikkouden ja kärsimyksien osallisuudessa. Kiitos, että sinä olet kulkenut ristin tien ja mekin saamme seurata sinua. Anna meille vainojen ja pilkan keskellä rohkeutta seurata sinua, mihin ikinä sinä menet.
Amen 🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ps. 17:1–8, 15

Herra, kuule minua, minä etsin oikeutta!
Kuule minun avunhuutoni, ota vastaan rukoukseni.
Minä puhun sinulle vilpittömin huulin.
Sinulta saan oikean tuomion,
sinun silmäsi näkevät, mikä on totta.
Sinä tutkit sydämeni,
yölläkin sinä minua tarkkaat,
sinä koettelet minua
mutta et löydä minusta mitään väärää.

Minun suuni ei puhu pahaa.
En ole tehnyt niin kuin muut tekevät.
Olen totellut sinua ja välttänyt väkivallan teitä.
Sinun poluillasi minä olen pysynyt,
jalkani eivät ole horjahtaneet pois sinun tieltäsi.
Minä huudan sinua avuksi, Jumala,
ja sinä vastaat minulle.

Kuuntele minua, kuule, mitä puhun sinulle.
Osoita minulle ihmeellistä hyvyyttäsi!
Sinä pelastat väkevällä kädelläsi ne kaikki,
jotka etsivät sinusta turvaa vihamiesten uhatessa.

Varjele minua niin kuin silmäterääsi,
peitä minut siipiesi suojaan.
Minä saan nähdä sinun kasvosi,
sillä minä olen viaton.

Kun herään unesta,
sinun läsnäolosi ravitsee minut.

Kunnia Isälle ja Pojalle
ja Pyhälle Hengelle,
niin kuin oli alussa, nyt on ja aina,
iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ps. 108:2-7

Jumala, sydämeni on levollinen,
mieleni on tyyni.
Minä tahdon laulaa ja soittaa!
Herää, harppu, herää, lyyra,
minä tahdon herättää aamuruskon!
Herra, minä ylistän sinua kansojen keskellä,
minä laulan kaikille kansoille sinun kiitostasi.
Sinun armosi ulottuu yli taivaitten,
sinun uskollisuutesi ylös pilviin.
Jumala, kohotkoon kunniasi yli taivaitten,
kirkkautesi yli kaiken maan!
Auta meitä väkevällä kädelläsi,
pelasta ne, joita rakastat. Vastaa minulle!
Kunnia Isälle ja Pojalle
ja Pyhälle Hengelle,
niin kuin oli alussa, nyt on ja aina,
iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Herra, meidän Jumalamme.
Sinä olet ilmoittanut meille Raamatussa
myös lopun ajan tapahtumista.
Vahvista meitä Hengelläsi,
niin ettei Kristuksen tulon odotus herätä meissä pelkoa
tai kahlitse toivottomuuteen.
Lahjoita meille luja usko siihen,
ettei mikään voi erottaa meitä rakkaudestasi,
joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa.
Tätä rukoilemme hänen nimessään.


Aamen 🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Pyhä ja vanhurskas Jumala.
Niin usein maailmassa poljetaan oikeus maahan
ja vääryys saa vallan.
Kiitos, että sinä olet oikeamielinen kaikissa teoissasi
ja viet totuuden lopulta voittoon.
Auta meitä elämään anteeksiantamuksesi varassa
ja noudattamaan kaikessa sinun tahtoasi.
Tätä pyydämme Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Aamen
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Rakas Taivaallinen Isä.
Pue meidät joka aamu Sinun sota-asuusi ellemme itse sitä muistaisi tai jaksaisi tehdä arkihuolien keskellä.
Laita päihimme Pelastuksen kypärät. Laita yllemme Vanhurskauden haarniska. Vyötä kupeemme Totuudella. Laita kengiksemme alttius Rauhan evankeliumille. Anna käsiimme Uskon kilpi, jolla voimme pysäyttää kaikki pahan palavat nuolet. Ja laita toiseen käteemme Hengen Miekka, joka on Sinun Sanasi.
Anna meille anteeksi kaikki meidän syvät syntimme ja älä anna meidän horjua saatikka kaatua. Johdata kilvoitteluamme maaliin asti.
Aivan erityisesti kiinnitä tänään huomiosi veljeen katso7. Hänen sota-asustaan puuttuu nyt joku varuste. Sielunvihollisella on jokin reitti. Sinä Jumala näet tilanteen. Ota homma haltuun, Korkein. Me olemme rukoilleet, ja rukoilemme. Näytä sielunviholliselle suunta mihin poistua vähin äänin.
Tätä kaikkea me rukoilemme, Sinun nimessäsi Jeesus Kristus, meidän Herramme ja Jumalamme, Amen.

P.S Aikamiehellä valuu kyyneleet tätä kirjoittaessa..
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen ❣️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tunnustamme edessäsi, pyhä Jumala,
että olemme tehneet syntiä
ajatuksin ja sanoin,
teoin ja laiminlyönnein

Emme ole rakastaneet Sinua kokosydämisesti
Emme ole rakastaneet lähimmäisiämme kuten itseämme
Olemme pahoillamme ja me nöyrästi tunnustamme syntimme

Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden ole meille armollinen ja anna meille meidän syntimme anteeksi

Jotta me löytäisimme ilon tahdostasi ja kulkisimme Sinun teitäsi

Nimesi kunniaksi, Jeesus Kristus.
Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jumala ole meille Armollinen !
Amen 🙏
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tämä ei ole varsinainen rukous tähän päivään, mutta haluan kertoa kuitenkin tästä.
Meistä jokainen vaikuttaa omassa ympäristössään ja monet monilla alustoillakin tämän PS lisäksi.
Ei kauaakaan siitä kun itse aloin täällä porisemaan, niin aloin myös rukoilemaan sen puolesta, että Pelastussanomista tulisi hyvä hedelmänkantaja.
Se pyyntö tulee usein mieleeni ja kun muutoinkin olen kutsuttu Prayer Warrioreihin jo kymmeniä vuosia sitten, niin tuokin pyyntö lähtee jouhevasti muiden lukuisien päivittäisten pyyntöjen mukana. Esitänkin pyynnön koko porukalle. Aina muistaessanne, pyytäkää Isältä, että tästä tehtäisiin se paikka joka alkaisi kantaa suuresti hedelmää, kiitos.
Olen jo niin paljon viestejä lukenut, että olen saanut muodostettua kuvan meistä. Olemmehan me varsinainen sekalainen seurakunta, isojakin näkemyseroja on. Mutta niin on palstan ulkopuolellakin, joka paikassa. Ainoastaan Raamatun kieltämissä lahkoissa on totaalinen yksimielisyys, yhden ihmisen diktatuuri. Se yhden näkemys taas ihmisen erehtyväisyyden tuntien on lähes varmasti jossain asiassa Jumalan sanan vastainen.
Olen löytänyt asioita joista olen eri mieltä kuin Jarmo, AO, Eero sinäkin 🙂 ja Tuija etc. etc. Satavarmasti löydän jonkin asian, josta olen eri mieltä kuin joku toinen kirjoittaja on tai on joskus ollut. Siispä ystävällisesti näkemyseroista huolimatta yhdessä eteenpäin rakentaen tästä palstasta paikan jota jokainen kehtaa mainostaa maailmalle ja johon jokainen "puolikerettiläinenkin" kokee olevansa tervetullut. Meidän liimamme on Jeesus Kristus, Jumala, nyt ja aina. Shalom Shalom.

P.S Eero, se yksi näkemysero minkä päällimmäisenä muistan oli kirjoituksesi ettei Taivaassa ole sukupuolia.. tietty on. Isä on aina mies. Mutta ei siitä tässä kohdin enempää.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4819
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kiitos, tää on sensitiivinen asia täällä maan päällä kun olemme vielä näissä katoavaisissa tomumajoissamme.

Oon aina tavannut sanoa, että tää Pelastussanoma on Pyhän Hengen henkireikä täällä maan päällä ja sitä se todella on.

Se, mitä tulee erimielisyyksiin, joita ei oikeastaan ole, niin kuin leikkimielisesti ilmaisit, on todella hyvä ohje nuora, yhden hyvän veljen sanonta, jota en ollenkaan tunne, mutta Kristuksessa tietenkin täysin, että:

”Please note that it is impossible for even two like-minded souls to agree on everything. ”

Sillä mennään tästä iäisyyteen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen, Veli.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2833
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rakas Jumala, Valon Herra, astu sisään menneisyyteemme,
hajota pimeyden työt, murra pahan valta,
pyyhi pois synkät ajatukset.
Astu sisään muistojemme arkistoon,
astu sisään syyllisyyden ja häpeän pimeään huoneeseen.
Astu sisään peiteltyjen ja unihdettujen syntien
salaiseen huoneeseen.
Tule, valon Herra, ja anna anteeksi.
Tule, rakkauden Herra, ja vapauta meidät.
Tule, vedä meidät ulos pimeydestämme.
Tule, vedä meidät lähellesi.

Amen.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Pigeon
Viestit: 891
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Rukous tähän päivään

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Aamen! Tule🙏
Vastaa Viestiin