Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulle on noussut vahvasti sydämelle näinä päivinä Matti Nykänen. http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/nyka ... 1441724289 Kun menimme mökille, kuulin hänen yrittäneen itsemurhaa ja se jotenkin hätkäytti minua, sillä olen kokenut, että Matti, kaikesta huolimatta on hyvin herkkä ihminen. Kun tulimme kotia, matkalla radiossa alkoi Kuopion kohdalla soimaan Yuri Gagarin, mutta minä mielessäni lauloin: Lennä Nykäsen Matti, lennä..."
Kun tuon ymmärsin, koin että se oli kuin merkki minulle, että minun tulee tehdä jotain, ehkä kirjoittaa kirje tai sähköpostia. Minulle nousi myös nuo Jesaja 40:31 sanat: mutta ne jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. he juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.
Koin, että tämä oli vahvistukseksi ja lohdutukseksi Matille. Nyt en kuitenkaan ole löytänyt yhteystietoja, joten sanoin Herralle, että Hän saa olla yhteys Mattiin, rukoukseni kautta, RUKOILKAA KANSSANI; Herra, sinä näet Matin surun ja väsymyksen. Tuon masennuksen, joka häntä kalvaa. Herra vahvista Mattia, murra noiden masennusten ja demoneiden kahleet, jotka Mattia sitoo: MURRA! Minä näen herkän Matin, ja niin Jeesus sinäkin tiedät hänet herkäksi ja tiedän hänen jolloinkin etsivän jotain hengellistäkin. Ota siis sinä hänet siipiesi suojaan, vahvistaen , lohduttaen, Herra, sinä tiedät ja tunnet Matin. Me tiedämme hänet mäkikotkaksi ja siksi nostit nuo jesajan sanat sydämelleni ja me tiedämme hänet viihdelaulajaksi, joka vetää kansaa, mutta anna tuon alueen muuttua, tee hänestä sinun evankelistasi, sillä hänen sydämensä olisi varmasti herkkä sinun sanallesi, Herra sinä tiedät ja näet. Auta Matti uskontielle, tielle jossa hän elää VAIN SINULLE, Jeesus Kristus, sinun voimallasi ja sinun nimeesi kaikki tämä tapahtukoon ja me saamme laulaa sinulle Matista riemulaulua kiittäen.Kiitos, Kuinnia ja Ylistys sinulle, Jeesus Kristus!
Aamen.
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Salome1972

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Rukoilen kanssasi. Rukoilin jo sydämestäni mukanasi edellä olevat rukoukset. Jumala antoi Matin sydämellesi, koska Matti ei ole mikään vitsi vaan herkkä ihminen, tärkeä Jumalalle.
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Salome1972 kirjoitti:Rukoilen kanssasi. Rukoilin jo sydämestäni mukanasi edellä olevat rukoukset. Jumala antoi Matin sydämellesi, koska Matti ei ole mikään vitsi vaan herkkä ihminen, tärkeä Jumalalle.
Juuri näin Salome siskoni, kiitos että olet rukouksessa mukana. Matti on todella herkkä sydämeltään ja se puhuttaa minua, niinkuin myös Herraa, Jeesus tahtoo Matin omakseen ja rakastaa ja kantaa häntä.
Jos joku tietää jonkun väylän, niin voi postata tämän rukous ketjumme Matille, esim. facebook? Itse en ole siellä, mutta kakenkaikkiaan, yhteys Jeesuksen kautta on parasta, joskus Herra vain haluaa, että rukoilisimme enemmän eriasioiden puolesta ja samalla syntyy myös yhteys ja läsnäolon hetki Herraan, jota hän niin paljon kanssamme halajaa.
Salome1972

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Amen!
Olen huono rukoilija. Sinä olet Sinetti sellainen, jollainen haluaisin rukouselämässäni olla. Vaikka olen ollut kauan uskossa ( kohta 44 v) olen niin kovasti luonteeltani Martta, Martta, moninaisista huolehdin ja hätäilen, etten osaa rauhottua, kun pitäis. Jeesus on kyllä rakas, enemmän kuin mikään tai ketään, ja elän hengellisissä. Silti, kun lupaan rukoilla, rukoilen myös. Sopimusrukous on ihana mahdollisuus! Nyt Matin puolesta.
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ajatelkaapa, mikä todistus tämä olisikaan, jos Matti tulisi uskoon, tai tehkäämme niinkuin Jumala teki, Hän lausui sanan ja se tapahtui. Siis mekin sanomme: KIITOS JA KUNNIA Herrallemme uskovasta Matti veljestämme, KIITOS että saamme nähdä hänet herkkänä ja innostuneena evankelistanta, valjastettuna vain sinun työhösi Herra! Ja niin se on tapahtuva!
Amen!
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voi Salome! Ei tarvitse osata mitään erityistä, joskus pari sanaakin tuo rukousvastauksia. Kuulin kerran tapauksen jossa pastori rukoili rukousjonossa sairauteensa apua hakevalle, vain pari sanaa: Herra,vain sinä voit!" Tuo mies parantui, noiden sanojen kautta, se on se sydämenasenne, joka kertoo myös uskomme määrästä, varmasti se ratkaiseva tekijä. Minäkin olen tuskaillut tuon rukouksen kanssa, että olen niin kovin huono siinä, etenkin kokous tilanteissa ja ihmisen edssä, tuntuu että sanoja ei tule, olen tästä pyytänyt rukousapuakin, että oppisin rukoilemaan. Mutta näin, kirjoittaessa, kaikki on minulle luontevampaa ja ehkäpä se on niin tarkoitettukkin, että tämä on tehtäväni, tekstien välityksellä tuoda sitä, mitä Herralla on mielessään meille, siksi tämä puhetyylinikin on tällaista kirjoittaessa, jotkut sanovat sen olevan joskus runollistakin, en tiedä. On minulle sanottukkin, että ei noin voi kirjoittaa, johon olen vain vastannut: "KYLLÄ VOI!" Sillä haluan myös tuoda sen RAKKAUDEN tunteen, joka minulla on asiasta sydämessäni, sillä tuo Rakkaus, joka on Jeesukselta saatua, on kutsumukseni. Minulle on sanottu, kuten nyt minä sinulle, että mitä enempi alkaa vain rohkeasti rukoilemaan ääneen toisten puolesta, sitä vahvemmaksi rukoilijaksi muodostuu, emme ole seppiä syntyessämme. Jotkut parantajat sanovat ettei ensimmäisillä kerroilla yleensä tapahdu mitään, mutta kokemuksen karttuessa, ehkä vuoden päästä, on ihmeitä alkanut tapahtua, niin rukouksessakin, joten lisätkäämme tätä rukousta, aina kun siihen on mahdollisuus ja tarvis. :roll:
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja tämä tärkeä jäi vielä sanomatta, että kyllä Herra tietää mitä me tulemme häneltä rukoillen anomaan, hän tietää jo, ennen kuin me tiedämme rukoilevamme jonkin asian puolesta, mutta hän haluaa meidän tuovan sen itse hänen eteensä, hän tietää tuon asian vallan hyvin, ei siinä ole hänelle mitään salattua, mutta hän haluaa nähdä millaisella uskon ja sydämen asenteella tuomme sen hänelle. Mikään ei ole häneltä salassa.
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
Matt. 18:20

"Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.
Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: 'Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?'" (Matt. 18:15-21)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Sinetti, mukana ollaan!
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Amen, Sinetti, mukana ollaan!
... Kiitos rakas Jarmo veliseni, tähän rukous piiriin kyllä mahtuu....kaikesta rukouksesta syntyy siunausta. NYT KAIKKI MUKAAN! Henkivallat tietäköön, että me rukouksessa viemme Matin Jeesuksen ristin juurelle ja hän saa kohdata Jeesuksen kuin ryöväri ristillä ja lunastaa paikkansa taivaanvaltakunnassa! Tämä on tapahtuva! Me nojaamme tähän lupaukseen. Me synnytämme sanoillamme tätä uutta Matin elämään, jotta se on henkivalloillekkin ääneen julistettu!
Amen!
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitoin rukousviestiä tuossa n. tunti sitten eteenpäin sähköposteilla, rakkaille uskonsisarille ja veljille ja muutamalle julistajalle/evankelistallekkin ja tämä tuli äsken vastauksena rukoukseen Matille:
Aamen! Matti on ollut myös meidän sydämellä, jatketaan rukousta!

Siunauksin Aulikki Hartikainen-Piipponen
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hieno homma, täytyy kopioida nämä myös Rauno Helpille, niin saamme paljon vielä lisää rukoilijoita.
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Hieno homma, täytyy kopioida nämä myös Rauno Helpille, niin saamme paljon vielä lisää rukoilijoita.
AA-MEN!!!
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
-jarmo- kirjoitti:Hieno homma, täytyy kopioida nämä myös Rauno Helpille, niin saamme paljon vielä lisää rukoilijoita.
AA-MEN!!!
Laitoin myös suomi24 Uskonnot ja Uskomukset/ Rukoukset palstoille. Tämä on niin vahvasti sydämellä, etten sitä halua hyljätä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Huomaan... Mainitsin asian Raunolle että tämä on kustumus.
näkymätön ninni

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olen Rukouksessa mukana! :)
Samuli

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Rukoilin eilen myöhään illalla Matin puolesta ja minulle tuli sellainen olo, että nyt käydään aikamoista henkivaltojen taistelua.
Siksi haastan sisaruksiani täällä palstalla rukoilemaan Matin puolesta tänä iltana kello yhdeksän. Tuli sellainen olo että nyt tarvitaan kunnon rukous tykistökeskitystä, jotta saamme murrettua tilan Matissa Jeesuksen rakkaudelle.

Rukoilkaamme Pyhän hengen johdatuksessa, että riivaajien ja pahojen henkien ote Matista kirpoaa, niin että Jeesuksen rakkaus saa häntä koskettaa ja että Jumalan suunnitelma ja tahto saa Matissa toteutua.
"Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." (Matt. 18:19-20)
"
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Olen messissä.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Ei uskonasiat Matille aivan vieraat ole.Muistan jostain lehdestä kuvan,missä Salomäen painijaveljekset rukoilivat Matin puolesta.Siinä Matti myös todisti uskoontulostaan.Ilmeisesti Matti ei kuitenkaan jaksanut kovin pitkään kilvoitella vaan palasi takaisin syntielämään.Liityn rukoilijoiden rintamaan.Kenenkä Poika tekee vapaaksi,se tulee todella vapaaksi.
Vastaa Viestiin