Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Kyllä hän hyvin opetti sanasta ja palveli myös rukouspalvelussa kokouksen jälkeen.Hyvä tilaisuus kaikenkaikkiaan.
Sinetti

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

kiitosvirsi kirjoitti:Kyllä hän hyvin opetti sanasta ja palveli myös rukouspalvelussa kokouksen jälkeen.Hyvä tilaisuus kaikenkaikkiaan.
Sain tänään tällaisen näyn: Tänä aamuna kun heräsin ja olin rukouksessam kuulin yhtäkkiä kuinka puhelin soi, se soi mielessäni ja kohta näin mustakuorisen kännykän, jonka näytössä vilkkui himmeä kuva rististä, meidän täytyy siis vastata tuohon puheluun/ viesttiin ja ottaa tuo risti vastaan.""

Iltapäivällä sitten tuli minulle puhelu tästä Helena Penttilästä ja koin että se voisi olla tuo Herran tarkottama kutsu puhelin näyllä. Jos niin on, olen huomenna tuolla kokouksessa.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Herra siunatkoon Sinua Sanansa ja Henkensä kautta huomisessa kokouksessa.Mulla on muuten mustareunainen kännykkä :lol:
Sinetti

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

kiitosvirsi kirjoitti:Herra siunatkoon Sinua Sanansa ja Henkensä kautta huomisessa kokouksessa.Mulla on muuten mustareunainen kännykkä :lol:
Samoin siunausta sinullekkin ja totisesti, minullakin on tuollainen musta kännykkä... :roll:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Seurailin tuossa sivussa näitä rukousasioita ja huomasin että koska minun olkapääni paranemisen puolesta oltiin rukoiltu ja sen liikkuvuus on edelleen hyvin rajallista ja jumppaan sitä aina välillä.
Mulla on seinässä sellanen tuloste, jossa on 100cm viivotinasteikko 150cm asti jolla aika-ajoin testaan kuinka korkealle yllän suoralla kädellä venyttäen eteen ja sivulle. Pitkään oli etten saanut kuin sinne 110-112cm korkeudelle, niin tänään meni reilustikin yli 115cm. Merkkaan aina kynällä päivämäärän mihin saakka yllän käsi suorana. No se ei ole kuin sellanen 15 astetta roikkuvasta kädestä mutta vähän jo.... Ja nyt piti melkeen fuskata tulosta alaspäin, koska en millään uskonu että olisin saanu yhdessä päivässä 5cm lisää nostetta siihen. Kiitos Herralle!
Vieras

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

-jarmo- kirjoitti:Seurailin tuossa sivussa näitä rukousasioita ja huomasin että koska minun olkapääni paranemisen puolesta oltiin rukoiltu ja sen liikkuvuus on edelleen hyvin rajallista ja jumppaan sitä aina välillä.
Esirukous on mielenkiintonen asia sinänsä. Siinä tulee vastaan se, että emme puhu itsemme puolesta Isälle, vaan toisen puolesta. Isä, joka kaiken näkee, iloitsee koska olemme heränneet näkemään asioita Hänen tavallaan. Emme pyydä asioita itsellemme vaan Isältä oppimamme rakkauden kautta näemme myös toisten hädän ja avun tarpeen.

Toki Hän myös vastaa rukouksiin - mutta olenkin ajatellut: mikä Isän saa eniten iloitsemaan: se että me rukoilemme ja osoitamme oppineemme Hänen luonteestaan jotakin, vai se että Hän saa vastata ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Vieras, amen!
Sinetti

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Tossa ylenpänä juttelin, että Helena Penttilä on tänään orimattilan vapaa seirakunnassa, mutta sain juuri tietoa että Helena on tullut kipeäksi, eikä siis ole tänään tuolla kokuksessa, joten jätän myös väliin.
Sinetti

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Sinettisormus kirjoitti:Tossa ylenpänä juttelin, että Helena Penttilä on tänään orimattilan vapaa seirakunnassa, mutta sain juuri tietoa että Helena on tullut kipeäksi, eikä siis ole tänään tuolla kokuksessa, joten jätän myös väliin.
... ja koska koin tuon näkyni kännykästä kutsuna, liityen tuohon Helena Penttilään, laitan tässä hänen ohjelmansa: Kutsu suurelta Kuninkaalta
http://www.tv7.fi/vod/player/41004/
Sinetti

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinetti »

Rakas Jeesus Kristus, sinä meidän parantajamme, kiitos että hoidat myös tuota Jarmon olkapäätä, anna sen parantua ennalleen ja vielä paremmaksi, että hän jaksaa käsillään avittaa hätää tarvitsevia ja Herra, sinä näet myös ne Jarmon polvet, tee nekin terveeksi, kiitos että sinä parannat veljeni kaikkinaisesti, ja näin Hän jaksaa paremmin sinun työssäsi, tämä kaikki tapahtuu, sillä uskomme on elävää, ja saamme kiittää sinua näistä rukouksista joita eteesi tuomme.
Aamen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jarmon olkapää 15.2.2016.jpg
Jarmon olkapää 15.2.2016.jpg (70.58 KiB) Katsottu 10960 kertaa
Tänään mulla oli sellanen kumma tunne että olkapäässä on tapahtunut joku iso muutos. Voitteko kuvitella!?!? Nostetta on tapahtunut 7-8cm lisää yhdessä yössä. Nyt saan eteen ja sivulle yhtä korkealle eli sellaset 123cm kun vielä eilen meni vain 115cm

Olkapääni on 150-155cm korkeudella, joka olisi 90 astetta. Saan siis jo noin 40 astetta, joka on huikea tulos ja vasta tässä toipumisvaiheessa. Lääkäriennusteet olivat aika huonot, koska en saanu koskaan erään penkkipunnerrusvamman jälkeen olkapäätä 90 astetta korkeemmalle ennenkään.

Kiitos ja ylistys Jeesus Kristus!!!

Liite:
olli

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja olli »

Monia sellaisia joiden puolesta on rukoiltu askarruttaa se, onko jostakin asiasta parantuminen monien esirukousten jälkeen sitten "luonnollista" vai "yliluonnollista".

Toisia jotka eivät koe saaneensa mitään "yliluonnollista" rukouksista huolimatta, kummaksuttaa miksei Jumala vastannut rukoukseen.

En aio antaa näihin kysymyksiin vastausta, vaan sanon vain että itse kysymykset ovat vääriä. Kysymyshän olettaisi että kyseessä olisi vain kaksi vaihtoehtoa; eli että Jumala vastaisi rukouksiin juuri niin kuin toivomme eli "yliluonnollisesti", tai että Jumala ei vastaisi rukouksiin lainkaan !

Jumala kuulee aina kun puhumme Hänelle. Siitä ei ole epäilystäkään. Mutta Jumala riemuitsee kun Hänen lapsensa laittavat toivonsa Häneen, eivätkä pelkää tai arastele turvautua Häneen. Jokainen ihminen joka rukoilee toisen puolesta, saa palkkansa taivaassa, ja moni harras esirukoilija tulee yllättymään todella myönteisesti (lue Matt 25). Ja jokainen ihminen jonka puolesta rukoillaan, tietää että hänestä välitetään ja häntä rakastetaan rakkaudella joka ei ole tästä maailmasta. Se ON "yliluonnollista".

Esirukous toisen puolesta on aina konkreettinen osoitus siitä että Jumala on. On nimittäin täysin "luonnon vastaista", että toinen ihminen asettaisi hänet etusijalle puhuessaan maailmankaikkeuden Luojalle ja Herralle. On vain Yksi joka on antanut kaikkensa - jopa elämänsä - meidän edestämme; ja jokainen esirukous on kuva Jeesuksen uhrautumisesta muiden edestä. Se ON "yliluonnollista".

"Entä jos Jumala ei vastaa ?" Anteeksi vain... mutta siis niinkuin mitä ? Hän nostaa, kantaa ja pelastaa, Hän on sallinut sinulle ne asiat joiden läpi olet käymässä - kuten Jobinkin tilanteessa, asioille on tarkoitus. Eräs lempijakeistani on Room 8:28 "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut".

Tämä on niin totta jopa silloin, kun kysymys on kurituksesta (mutta kaikki ihmisen elämässä ei suinkaan tietysti ole kuritusta). Heb 12:10 "Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään."

Siksi, kaikki mikä meille tapahtuukin, on Jumalan meille sallimaa. Älä unohda että myös se ON "yliluonnollista". Uskova ei menetä uskoaan siksi että Jumala ei aina vastaa hänen toivomallaan tavalla. Myös se ON "yliluonnollista".

Hän vaikuttaa meissä niin tahtomisen kuin tekemisenkin, Hän on se joka on antanut meille uskon lahjaksi. Se ON "yliluonnollista".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Olli, Amen.

Onneks tuossa kuvassa ei näy mun tuskaista naamailmettä. Kameran 10sek viive oli loputtoman pitkä odotettava käsi ojossa ja viiltävä tuska olkapäässä.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

-jarmo- kirjoitti:
Jarmon olkapää 15.2.2016.jpg
Tänään mulla oli sellanen kumma tunne että olkapäässä on tapahtunut joku iso muutos.
Onpa mukava kuulla, että olkapääsi paraneminen on edennyt odotettua nopeammin, esirukoukset on kuultu.

Siunausta sinulle Jarmo

-Markku
olli

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja olli »

-jarmo- kirjoitti:Kiitos Olli, Amen.

Onneks tuossa kuvassa ei näy mun tuskaista naamailmettä. Kameran 10sek viive oli loputtoman pitkä odotettava käsi ojossa ja viiltävä tuska olkapäässä.
Auts... Olisi väärin sanoa että "voin kyllä kuvitella". Kun en vaan voi. Mutta voin kyllä kuvitella voivani kuvitella :)

Mutta muistelen aikaa jolloin minulla oli nk. "jäätynyt olkapää", ensin toisessa ja pian myös toisessa olkapäässä. Ja sitten piti vielä reissata laukku olalla ympäri maailmaa. On sitä ihminen joskus ollut tyhmä kun luuli että onni löytyy sieltä sateenkaaren toisesta päästä. Olisi jo silloin kannattanut muistaa mitä Jeesus sanoi.

Olen onnellinen siitä että sinä muistat. Jaksamisia, veliseni !
Vieras

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Rukoilkaamme sekä yksin että yhdessä! Tuossa on Raamatun totuus rukouksesta lyhyesti sanottuna. Jeesus, meidän esimerkimme vietti paljon aikaa rukouksessa. Mark.1:35. Luuk.6:12. Paavali koki tarvetta saada tukea rukouskavereilta ja hän pyysi seurakuntia rukoilemaan puolestaan. Kol.4:2-4. Fil.1:19. Ef.6:18-20. Hyvät rukouskaverit välittävät lisääntyvää voimaa toinen toisilleen ja jokainen meistä tarvitsee rukoustukea. Mooseskaan ei olisi selvinnyt yksin amelektaistelusta - Aaron ja Huur vahvistivat häntä voittoon! 2.Moos.17:9-16. Rukouksen Hengessä Jeesus voitossa toimien! Rauno Helppi
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:Rukoilkaamme sekä yksin että yhdessä! Paavali koki tarvetta saada tukea rukouskavereilta ja hän pyysi seurakuntia rukoilemaan puolestaan. Kol.4:2-4. Fil.1:19. Rukouksen Hengessä Jeesus voitossa toimien! Rauno Helppi
Tervetuloa Rauno tänne kirjoittamaan ja kiitos tästä sanasta. Muistan kun kerran soitin sinulle ja mielessäni oli pyyntö että rukoilisit huoleni takia mutta sitten iloisesti tervehdittyäsi, sanoit minulle yksoikoon, Jarmo, rukoiletko minun puolestani. Sitten minä rukoilin puolestasi. Näin Jumala ohjaa meitä juuri kuten tuossa yllä Paavalin kautta sanoit.

Tosiaan, sydämmellinen tervetulotoivotus sinulle ja suosittelen sinun reksiteröivän itsesi, niin poistuu nuo turhauttavat koodien kirjoittelut.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eilen kävin kaupassa autolla ja ensin kävin tankilla, avasin tankin luukun vasemmalla kädellä lattialla penkin vieressä olevasta vivusta. Tuntui että käsi lähtee irti kun ojensin ja tunsin kuinka jotain repesi. Kuitenkin käsi rauhoittui jo muutamassa minuutissa ihan hyväksi.
Sitten menin kauppaan ja tein ostokseni ja palasin maantielle. Jalkani oli syvällä suorassa ja vasen käteni lepäsi reidellä pidellen ratista. No vasemmalla kädellähän on vilkku, kuten tiedämme ja minulle sen käyttö on ollut mahdotonta ja oikean käden hommia ratin yli silleen epäergonomisesti. No nyt lähdin nostamaan polvelta kättä. En ole ennen saanut inahtamaankaan polvelta nostettua sitä. Nyt nostin kivuista huolimatta sen väkisin vilkulle ja käänsin vilkun päälle. Oli kuulkaa elämys!!!
Loppumatkan ajelin sitten hissun kissun varoen enää kiusaamasta olkapäätäni enempää. Jeesus parantaa ja uskon että kyllä tästä käsi tulee. Ajatelkaas kun kaatumisesta on vasta pari päivää vajaa 2kk ja nyt jo nostelen sitä. Eikä vamma ole mikään pikkumurtuma, vaan massiivinen monen luun pirstaloitutuminen sinne olkakuppiin. Tieteellinen termi kuuluu: "proksimaalinen humeruksen hyväasentoinen murtuma".

Jeesus on Herra!!! HAlleluja!!
Peacemaker

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Siunausta veli Jarmo ja koeta ottaa vaan ihan rauhallisesti olkapääsi kanssa :D
Sinettisormus

Re: Rukoilkaamme yksin sekä yhdessä.

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyösti Kallion rukous Suomen puolesta, joka on tänä päivänä mitä ajankohtaisin, rukoilkaamme siis nyt vahvasti Suomen puolesta!

Rukous Suomen puolesta

Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra, sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset saatanalliselta eksytykseltä. Herra, armahda meitä.

Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen.
Vastaa Viestiin