Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

TUOLLE ISO AAAAA-MEN!!!
🙌👑🙌
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo on juuri sitä mihin ja miten uskon. Se ei ole helppo elämä, mutta se armo ja rakkaus jonka osaksemme olemme saaneet, ovat kaiken sen vaivan arvoista.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lukemallasi Atsalea oli täydellinen Jumalan johdatus. Hän johdatti sinut lukemaan juuri tuota kohtaa että sait jakaa sen tähän hetkeen täydellisenä kanssamme.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Piti tulla takaisin pyytämään anteeksi kun koen että annan liian yksipuolisen kuvan kokemuksistani. Kyllä minulla on ollut hyviäkin kokemuksia seurakunnista ja ystävällisiä ja auttavaisia. Mutta nyt tuli mieleen että ehkä siellä ei kerrota oikeaa evankeliumia koska jos uskovat lujasti ymmärtäisivät että kaiken saa anteeksi niin eikö he kilpaa tekisi parannusta ja pyytäisi anteeksi tekemisiään. Mutta nyt ikään kuin pelätään ja sanotaan mieluummin sitä valittajaa katkeraksi kuin että itse tehtäisiin parannus kylmyydestä tai itsekkyydestä.

Se kaksi tuntia ystävällisyyttä ei vaan aina riitä kun loput ajat viikosta tai kuukaudesta kituu yksinään.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Minä koen vertaistukea Psalmeista kun siellä juuri luin että "olen tullut vieraaksi veljilleni, oudoksi äitini lapsille". Se juuri on sitä kun ei perhe enää pidä minään vaan on täysin vieras ja käyttäydytään pelkästään kohteliaasti mutta jos sanankin sanoo väärin kohtelusta niin tulee raivokohtaus ja syytökset. Joten täytyy pitää totena että on vieras ja eikä enää ole tekemisissä sellaisten kanssa jotka eivät vihassakaan halua kohdella ihmisarvoisesti.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Maaret. Sanoihan Jeesuskin että vaikeinta on olla profeetta omalla maalla. Samaa olen saanut kokea ja kärsiä. Pahinta on kun omat rakkaat hyökkää kimppuun sen takia että uskoo.
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

PS 31: 12 Kaikkien ahdistajain tähden minä olen pilkaksi tullut, ylenpalttiseksi pilkaksi naapureilleni, peljätykseksi tuttavilleni,
jotka minut kadulla näkevät, pakenevat minua.

Job 19: 13 Veljeni hän on minusta loitonnut, tuttavani ovat minusta vieraantuneet.
14. Läheiset ovat minusta luopuneet ja uskottuni ovat unhottaneet minut.

Kyllä Raamattu on totta!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuli vastaan tämä ihana aamuhartaus:
https://evl.fi/verkkokirkko/hartaudet/a ... to+Antturi
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Ella niin sopivista Sanan paikoista.
Pi_O

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Aina tilanteen mukaan rukoukset ja Raamatunkohdat vaihtelee.
Jotenkin olen nyt tuntenut vahvasti Jeesuksen sanat lohdullisina:

Johannes 17
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.

11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Nyt ollaan niin lähellä vapautusta, että en enää osaa sanoa maailman ihmisille muuta kuin "Jumala olkoon teille armollinen!"
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ihanaa Pi_O tuo puhutteli erityisesti että "Minä olen kirkastettu heissä". Ajatelkaa, voisiko ihmisellä olla suurempaa kunniaa kuin että Jeesus olisi kirkastettu meissä. !!

Ja tuo ettei Jeesus rukoillut maailman puolesta. Nykyään rukoillaan paljon firmojen ja talouden sun muun menestyksen puolesta. Mutta se on maailman puolesta rukoilua. Toivomista, että maailma muuttuisi hyväksi.
Ilmankos hallitukset ovat toinen toistaan pahempia vaikka kuinka niiden puolesta on rukoiltu vaaleissa. 😯
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4797
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen tälle ketjulle! Ja kiitos Atsalea noista sanoista, onneksi on palsta ja onneksi on Herra ja uskovien yhteys keskenään. Jossain sanottiin hyvin, että uskovat ovat aivan tavallisia ihmisiä, mutta siten on se pieni (suuri) ero, joka erottaa kaikesta muusta. Jos ei olisi Herraa, eikä lähimmäisenrakkautta Hänessä, niin tämä maailma olisi aivan kauhea paikka. Siksi sitä kannattaa roikkua Herrassa kiinni kynsin hampain!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2202
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Maaret kirjoitti: 23 Kesä 2020, 20:51 Ihanaa Pi_O tuo puhutteli erityisesti että "Minä olen kirkastettu heissä". Ajatelkaa, voisiko ihmisellä olla suurempaa kunniaa kuin että Jeesus olisi kirkastettu meissä. !!

Ja tuo ettei Jeesus rukoillut maailman puolesta. Nykyään rukoillaan paljon firmojen ja talouden sun muun menestyksen puolesta. Mutta se on maailman puolesta rukoilua. Toivomista, että maailma muuttuisi hyväksi.
Ilmankos hallitukset ovat toinen toistaan pahempia vaikka kuinka niiden puolesta on rukoiltu vaaleissa. 😯
Jer.29:7 " Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne. "

Minä ainakin rukoilen monien suomalaisten yrityksien puolesta, ennen kuin on liian myöhäistä, sillä todella pahat taloudelliset järistykset ovat vasta edessä.

Yritykset tarjoavat työpaikkoja ja sitä kautta toimeentulon monille suomalaisille. Ne myös maksavat miljardeja euroja veroja joka vuosi valtiolle, joka käyttää saamiaan verotuloja mm. erilaisten sosiaalietuuksien kustantamiseen meille suomalaisille. Siksi minä rukoilen yritystenkin puolesta.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4797
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

Samalla periaatteella, oliko se Miina Äkkijyrkkä joka sanoi, että rukoilee joka aamu Trumpin ja Putinin puolesta, kun niin paljon on heidän käsissään mitä tässä maailmassa tapahtuu :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ei se ole firmojen tai hallitsijoiden käsissä.
Vaan jos synnit nousevat taivaaseen asti niin tuomiot tulee.
Sillä ei ole merkitystä kuinka moni uskova uskoo historiaan tai hengelliseen vertauskuvaan. Jumala toimii niin kuin on VTssä toiminut.
Jeesus itse sanoi "muistakaa Lootin vaimoa". Ymmärtääksen Jeesus ei puhunut koskaan turhia. Sillä maailman ja hyvinvoinnin rakastamisella voi olka vakavat seuraukset.

Katsokaapa joskus videoita Japanin tsunamista youtubesta. Siinä voi omin silmin havaita että jos "katsoi taakseen" ja lähti hakemaan lompakkoa kotoota niin virta vei eikä lompakollekaan enää ollut käyttöä.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Uskon täysin tähänkin tekstiin :
2. Moos 18:21

"Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."

Jos maanpäällinen pahuus menee siihen pisteeseen että miljoona köyhää suomalaista huutaa taivaaseen kärsimyksiään niin rukoukset firmojen puolesta ovat turhia.
Mutta kukin tekee niinkuin tahtoo.

Toki tuomiot voisi peruuntua jos rukoiltaisiin mieluummin että pahuuden palvelijat luopuisivat pahuudestaan. Silloin myös firmat saisivat siunauksen. Mutta jos ei välitetä pahuuden yhä lisääntyvän niin firmatkin saa vain tuomioita.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
"Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä."

Tämä on totta ja jäin myös sitä syvällisemmin miettimään. Kävimme juuri kaupassa ja tuolla matkallakin tuota mietin.
Muistin myös kohdan jossa Jeesus sanoi että antakaa keisarille se mikä keisarille kuuluu, eli se mitä maailma tarjoaa .. ja antakaa Jumalalle se mikä Jumalalle kuuluu ..
Todella, Jeesus ei rukoillut maailman puolesta, sitä mitä se edusti, sillä ne eivät ole taivaallisia eikä niitä voi sinne kerätä. Niillä ei ole valtaa eikä sijaa taivaassa. Jeesus rukoili vain niiden puolesta jotka pelastusta tarvitsi. Pelastus on numero yksi.
Ja jokainen pelastettu voi olla myös siunauksena täällä maailmassa, kirkastaen Kristusta ja siten tuoda myös siunauksia kanssa elävien elämään.
Hallitukset ja instituutiot eivät siunaa kuin niitä organisaatioita joista ne saa voimansa verkostoutua.
Ymmärrän siis täysin tuon että Jeesus rukoili vain meidän puolesta, jotka Isä oli antanut Hänelle.
Vain se on pelastus kysymys.. ei mikään muu.
Tämä on myös esimerkiksi meille.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4797
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Eero »

No joo, ootte varmaan ihan oikeassa, mutta on AO:llakin tuossa pointtinsa.

Ja ettei menisi aivan synkeäksi, niin elämmehän me edelleen Jumalan luomassa maailmassa ja Hän on sitä luodessaan varmasti nähnyt mihin kaikkeen synti tulee johtamaan, mutta siitä huolimatta luonut meidät ja nähnyt että se on hyvä. Siinä on meillä uskovilla kaikki mahdollisuus edelleen vaikuttaa asioiden kulkuun, rukous voimallisena aseena. Jumalan Tahto on, että kaikki pelastuisivat! Joka ikinen, paatunein murhamieskin!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Uusiluomus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Ennenkaikkea meidän tulisi rukoilla sielujen puolesta että pelastuisivat, mutta toki saamme rukoilla suuriakin asioita maallisiakin, mutta kyllä meistä huolta pidetään kun roikumme herrassa kiinni
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta, ymmärrän kyllä AO: n pointin.
Itse rukoilen näissä asioissa että Herra antaisi taivaallista viisautta ja ymmärrystä päättävissä asemissaan oleville. Ihmisestä lähtevää rukousta.
Ja että hekin saisivat tuon taivaallisen pelastuksen.
Vastaa Viestiin