Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Jos haluat että palstalaiset osallistuu rukousaiheisiin ja voit kertoa täällä esirukouspyynnöt
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero!
Kysyit Hanne miten ottaa vastaan, minusta se on yksinkertaisuudessa sitä, että uskot siihen asiaan. Niin kuin ole uskonut että nuo "demonit" sinua kiusaa, niin usko vielä enempi, ettei niillä ole sinuun mitään valtaa, kun Jeesus Kristus on uskossa vastaanotettu sydämeesi ja uskot myös sen että Jeesus sinua NIIN RAKASTAA!!! USKO AINOASTAAN! Usko että Hän on olemassa ja Hän on mitä elävin Jumala! Se on jokaisen itse käytävä henkilökohtaisella tasolla läpi, kukaa ei voi sitä tehdä toisen puolesta.
Olet minulle jo rakas sisko, sillä USKON että niin on Jumala sinunkin kohdallasi Hanne tahtonut, Hänellä on sinulle suuri suunnitelma, siksi käyt vaikeaa koulua. Älä luovuta! Älä ikinä!
Pyros

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Pyros »

Hanne kirjoitti: 31 Touko 2020, 13:13 Miten se lahja vastaanotetaan tässä mietin vaan, käyttäydyn edelleen niinkuin ei uskossa oleva, kunnioitan niitä jotka noudattaa raamatun oppien mukaan, mutta en tiedä miksi en tule uskoon, ei oo kukaan auttamassa tai opastamassa, kun aikoinaan kävin uskovien kokouksissa mut ignoorattiin

Nyt olen entistä enemmän nähnyt unihalvaus tilassa ihme juttuja, yleenaä tunnen Lievää kipua, mut jotkut demonit raiskannut tai melkein raiskannut, olen nähnyt väläyksiä tai ainakin niin luulen helvetistä, mietin monesti haluanko tulla uskoon kun lukenut Ilmestyskirjaa ja niiden uskovien jotka oikeasti seuraa Jeesusta yms kirjoja joissa kerrotaan erittäin raskaasta ja kovista kamppailuista, mietin et musta ei olis tohon ja mun ystävä joka on uskossa käyttäytyy joskus kun ei uskova yms yms
Tuossa tuhlaajapojan vertauksessa tämä lahjan vastaanottaminen on ilmaistu. Meidän tulee vain yksinkertaisesti antaa laittaa se sormus sormeen ja viitta harteille ja kengät jalkaan ja siirtyä Herran iloon. Kuitenkin tämä oma kelvottomuuden tunne on se, joka saa meidät helposti toistuvastikin torjumaan, kieltäytymään ja jos edes mahdollista, niin jopa luopumaan tuosta lahjasta... "En ole sen arvoinen." "Anna minun mieluummin lain kautta itseäni kurittamalla saavuttaa jälleen mielisuosiosi". Tämä on myös se mihin vihollinen haluaa kiinnittää huomiosi siinä vaiheessa, kun huomaa ettei voi pitää sinua enää muulla tavoin. Se haluaa kaikin keinoin varmistaa, ettet huolisi tuota lahjaa, vaan että pysyt mieluummin siellä lain alla yhä uudelleen epäonnistuen ja itseesi pettyen, koska se tietää, että sitä kautta et myöskään lopulta voi pelastua.

Tuo Ilmestyskirja on sellainen, jota lukemalla helposti eksyy vain enemmän, jos siis ei ole päässyt vielä totuutta tuntemaan. Mutta jopa siitä voi löytää sitä evankeliumia, kun tarkastelee sitä rakkauden eikä pelon kautta.
Ilm. 4:11
"Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".
Tämä antaa myös täysin uuden perspektiivin kysymykseen elämän tarkoituksesta. Enää ei tarvitse kysyä, "miksi olen olemassa?", vaan tämän jälkeen kysymys kuuluu "mitä varten olen olemassa?"
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Ei se auta selitellä miten tullaan uskoon vaan on pyydettävä ja rukoiltava "Jeesus armahda minua syntistä ja puhdista minut verelläsi joka vuoti puolestani ristillä". Pahat henget pelkää Jeesuksen verta koska se on täydellisen puhdas sovittaja ja voimallinen täydellinen uhri kaikista synneistä puhdistamaan.
Toisaalta pahat henget voi estää edes rukoilemasta tällaista yksin ja siksi olisi tärkeää että joku uskova olisi paikalla. Mutta mieluummin mies jos joutuu ajamaan ulos riivaajia.
Nykyään ei taida olla paljoo uskovia miehiä, jotka välittäisivät oikeasti kadotukseen menevistä. Pääasia saada itselle valtaa ja kunniaa.

Tällainen henkilö varmasti rukoilisi sinun puolestasi rohkeasti. https://www.taivasonauki.com/
Uusiluomus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Sitähän se Maaret nykyään on että ei välitetä sisarusta ja veljistä aidosti ,ei ole hätää sieluista , oman menestyksen ja oman minuuden esille tuomiseksi kyllä saarnataan ja rukouskanavista tehty viihdettä tulee mieleen ihan vanha kunnon Onnenpyörä... Toinen evankeliumi ja toinen Jeesus on se mikä on vallannut Suomenkin Siionin.. voisin sanoa että kaikkien isojen nimikylttien paikat on aikalailla menetetty tälle , ristiä on alettu häpeämään myös uskovaisten piireissä.. kova on aika mutta onneksi vielä löytyy muutamia harvoja jotka saarnaavat ristin ja veren evankeliumia.. ja onneksi vielä löytyy esirukoilijoita tämänkin asian puolesta, se on niin tärkeä kutsumus mitä ei nykyään osata arvostaa kun se ei ole sitä näkyvää työtä ns ..
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Viisaita täällä puhutte, sisko ja veli.
Amen.
🙏🔥👑🔥🙏
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Kyllä kun yrittää seurata jotain kokousta esim UskoTV.fi sivulta niin ei voi montaa sekuntia joitakin lähetyksiä katsoa kun tulee paha olo.
Sellaisia kovahenkisiä käskyttäjiä tai menestyjiä jotka ovat tottuneet että muut kuuntelee ja tottelee. Siitä on Jeesuksen nöyryys kaukana.
Surullista ja aluksi koin sen olevan aika pelottavaa että itse on niin erilainen. Mutta nyt en enää välitä vaikka olisin viimeinen uskova maan päällä niin sittenpähän olen aina yksin, joten se siitä.
Täytyy vain nöyränä tyytyä siihen että silloin tällöin sattuu ihme kohdalle ja saa jotain pyhää Jeesuksen Hengen läsnäoloa kokea. Sitä arvostaa sitten entistä enemmän kun se on niin harvinaista. 💖
Uusiluomus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Kyllä se näin on aamen, Jeesus ei ala show mieheksi joka viihdyttää meitä meidän halujen mukaan.. suuri ihme on että uudesti syntyneitä uskovia löytyy vielä tässä luopumuksen ajassa , paljon on kyllä käännynnäisiä , aina saa iloita kun tapaa sisaria ja veljiä jotka pyrkivät elämään täyttä Kristus elämää ja täyteen totuuteen pyrkimään, jotkut jopa pitävät kestävää rukoilua epäuskon merkkinä jos siis paljon rukoilee mikä kertoo tästä ajasta kans paljon, heti jos ei tapahdu niin mennään sitten sinne missä toinen henki vaikuttaa ja loitsut saa ihmeitä aikaan..
Viimeksi muokannut Uusiluomus, 21 Kesä 2020, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minua on myös viime aikoina puhuttanut se, että todella tujotamme mitä muut uskovat tekee ja tulee unohdettua se oman tien kulkeminen ja kilvoitus uskossa.
Emme saisi verrata itseämme toisiin uskoviin, vaan käydä jokainen se henkilökohtainen uskon tie/ kilvoitus, jonka Jumala on meille erikseen suunnitellut. Uskovien yhteys on toki tärkeää, mutta jokainen tekee tiellään omat ratkaisut ja opit kasvussaan.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Alussa Jumala loi tai­vaat ja maan”. Me olemme Juma­lan lap­sia ja saamme olla Hänen kal­tai­si­aan. Sinun sisim­mäs­säsi on uniik­keja lah­joja. Ota ne roh­keasti käyt­töön. Älä ver­taa itseäsi mui­hin, koska Jumala on anta­nut sinulle unii­kit lah­jat ja kut­sun. Jos mie­tit, että et osaa taikka pysty, niin älä huoli – Pyhä Henki on paras opet­taja ja sinun ei tar­vitse tehdä mitään muuta, kuin sanoa Hänelle “Tässä olen”. Ylistä Häntä luo­vuu­del­lasi ja uskon, että voit löy­tää syvem­män yhtey­den Juma­lan sydä­meen ja Hänen läs­nä­oloonsa kuin olet kos­kaan aikai­sem­min koke­nut.
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Se on vähän samaa kuin tavallinen aikuiseksi kasvaminen. Siinä ei enää kysellä kaverien mielipiteitä kuten nuorena vaan aikuisena tehdään omat johtopäätökset ja ratkaisut. Tämän olen oivaltanut vasta nyt yli 50v kun joudun toteamaan ettei enää ole ystäviä joiden näkemyksiä kysellä. Vaan joutuu oivaltamaan ettei ne ystävät oikeasti koskaan hyväksyneet muutenkaan mun näkemyksiä....
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olivatko he todella oikeita ystäviä ...?
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Kesä 2020, 17:21 Alussa Jumala loi tai­vaat ja maan”. Me olemme Juma­lan lap­sia ja saamme olla Hänen kal­tai­si­aan. Sinun sisim­mäs­säsi on uniik­keja lah­joja. Ota ne roh­keasti käyt­töön. Älä ver­taa itseäsi mui­hin, koska Jumala on anta­nut sinulle unii­kit lah­jat ja kut­sun. Jos mie­tit, että et osaa taikka pysty, niin älä huoli – Pyhä Henki on paras opet­taja ja sinun ei tar­vitse tehdä mitään muuta, kuin sanoa Hänelle “Tässä olen”. Ylistä Häntä luo­vuu­del­lasi ja uskon, että voit löy­tää syvem­män yhtey­den Juma­lan sydä­meen ja Hänen läs­nä­oloonsa kuin olet kos­kaan aikai­sem­min koke­nut.
Tästä "en osaa enkä pysty" sanoista tuli mieleen kun mun elämä on usein sellaista että esitän "toiveen" Jeesukselle että tarvitsisin yhden T-paidan. Niin kuin itsestään johdatun kirpparille ja sieltä löydän aivan uuden sopivan T-paidan. Mutta sitten suurempiin ahdinkoihin kuten vaikka ruuan yksitoikkoisuuteen köyhyyden takia ei tule apua. Johtuuko se siitä ettei osaa yhtä rennosti ja luottavaisesti esittää "toivetta" vaan on äärimäisen ahdistunut ikuisesta velkaisuudesta, vai mistä se johtuu.
Kun ajattelevan vaikka etten ole pitkään aikaan nähnyt rankkasadetta niin sitten tapahtuu ihme ja parin päivän päästä sataa rankasti.
Nautin suuresti näistä lahjoista ja kun oli tämä hurja ukkosmyrskykin äsken juuri ennen juhannusta niin menin koko ajan parvekkeelle ihailemaan Jumalan suuruutta miten hän "heittää salamoita kuin nuolia ja jyrisee niin että paukkuu !!! " Se saa tajuamaan miten suuri Jumala on. Hän ei tee pieniä taikatemppuja vaan mullistaa maan muodon! 💖💖💖 kiitos Jeesukselle .
Maaret

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Sinettisormus kirjoitti: 21 Kesä 2020, 17:28 Olivatko he todella oikeita ystäviä ...?
Eivät kai olleet mutta niin luulin jopa 30 vuotta kun en osannut muihin tutustua. Huonon itsetunnon takia luulee kaikkia ystävällisiä ihmisiä "ystäviksi".
Oikeita ystäviä mulla ei ole koskaan ollutkaan. Se tuntuu kamalalta elämän tuhlaukselta mutta kun en ole osannut niin en ole osannut.
Kiltti uskova aina luulee että' ne vihamielisyydet ja vähättelyt on "oma vika". Sitten miettii näitä saarnoja :" tehkää parannus kaikesta". Ja vuosikausia tekee parannusta siitä ettei muut arvosta ja itse tekee kaiken väärin koska sehän on oma vika ettei muut arvosta, jne.

Nykyään pyydän aina rukoillessa anteeksi suurta syntiäni olla olemassa. 😥 Tiedän ettei se ole oikein mutta se on ainoa mitä tunnen sisälläni, en enää osaa muuta syytä keksiä siihen ettei mulle voi antaa oikeaa ystävää.
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Olemme välillä kuin Jumalan kansa erämaassa uppiniskaisina.
Kiukuttelemme että miksi Hän ei anna sitä tai tätä, näkemättä mitä kaikkea Hän on antanutkaan eteemme. Ei ehkä juuri sitä mitä pyydämme, mutta Hän pitää meidät hengissä. Hän ruokkii ja juottaa meidät ..
Sinettisormus

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Stop!
Se ei ole synti että olet olemassa. Mistä tuo mielikuva tuleekin, se on VALE!!!
Miksi olet syntynyt, miksi pitää olla täällä?
Siksi, koska se on Jumalan TAHTO, Hän rakastaa sinua. Hän mahdollisti syntymäsi jonkun tietyn, jonkin vain Hänen suunnitelmansa takia.
Sinä olet erityinen Hänen silmissään .
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Olen kysellyt myös tätä asiaa? Miksi olen täällä?
Sain kehotuksen lukea Jobin kirjaa. 10:18. Miksi toit minut ilmoille äitini kohdusta? Jospa olisin kuollut, ihmissilmän näkemätönnä.

Olen kuunnellut/katsellut hengellisiä ohjelmia. Mutta se uusapostolisuus tulee useimmissa ohjelmissa.
Se Ristin ja veren evankeliumi on johon olen lapsena kasvanut. Ja niitä kunnioitettiin kotona. Sitä sanomaa tulee julistaa.

2.Tim 3: 14-15 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut.
Ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon
kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Monet karttavat Uskon takia. Mutta niin Raamatussa sanotaan. Tämä Uskovan tie on yksinäinen tie.
Koska läheiset ei sitä ymmärrä. Jeesukseen voi turvata joka hetki.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Hei, sinulla on mahdollista niin soita kotona esim. cd-levyä tms. jossa luetaan Raamattua. Jotkut neuvovat myös
siunaamaan itsensä ristinmerkin tehden yöuneen. On hyvä myös tunnustaa ja pyytää synnit anteeksi joka ilta
Herralta Jeesukselta. Psalmit 31, 51, 91 ja 103 ovat hyviä lukea joka ilta.

Aluksi voi tauottaa kaikkea netti-
ym. katsomista ja kuunnella jotain esim "Golgatan veressä voima on"- tyylisiä lauluja.

Hyvä asia on myös kiittää Jeesusta pelastuksesta ja Hänen verestään, jolla hän on sinut lunastanut.

www.4laws.com/laws/finnish/default.htm (Jumala rakastaa sinua-traktaatti, jolla voi johdattua uskoon.)

Mahdollista on myös mennä esim. Jyväskylän vapaaseurakuntaan tai Helluntaiseurakuntaan keskustelemaan
ja rukoilemaan.

Unesta herättyä voi sanoa "Kiitos, Herra Jeesus, että olet
verelläsi lunastanut minutkin ja jos ajatuksia tulee muulta taholta kuin Jumalalta, niin silloinkin kiitä vain
Jeesusta hänen hyvyydestään.

Uskon Jeesukseen
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jyväskylän kävelykadulla on katu evankeliointia. Ehkä perjantai? Siellä on nuoria evankelioimassa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Uskon Jeesukseen
Viestit: 2072
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:31

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Uskon Jeesukseen »

Ella kirjoitti: 21 Kesä 2020, 18:56 Olen kysellyt myös tätä asiaa? Miksi olen täällä?
Sain kehotuksen lukea Jobin kirjaa. 10:18. Miksi toit minut ilmoille äitini kohdusta? Jospa olisin kuollut, ihmissilmän näkemätönnä.

Olen kuunnellut/katsellut hengellisiä ohjelmia. Mutta se uusapostolisuus tulee useimmissa ohjelmissa.
Se Ristin ja veren evankeliumi on johon olen lapsena kasvanut. Ja niitä kunnioitettiin kotona. Sitä sanomaa tulee julistaa.

2.Tim 3: 14-15 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut.
Ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon
kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Monet karttavat Uskon takia. Mutta niin Raamatussa sanotaan. Tämä Uskovan tie on yksinäinen tie.
Koska läheiset ei sitä ymmärrä. Jeesukseen voi turvata joka hetki.
Olet syntynyt tähän maailmaan Jumalan tahdosta ja hän on jo idussasi sinut nähnyt.

Psalmi 139:16 "Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki
sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut"

Maailmassa meillä on ahdistus, mutta Jeesus, joka on luvannut olla kanssamme maailman loppuun asti,
on voittanut maailman.

Jumalan valtakunta on iloa, rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä ja ilo Herrassa on meidän väkevyytemme.
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Rukoukset joihin ei omaa ketjua 2

Viesti Kirjoittaja Ella »

Kiitos rakas ystävä Uskon Jeesukseen lohduttavista sanoista. Kun on yksin, se pahalainen syöttää ajatuksiin kaikenlaista.
Luen Raamattua ja hengellisiä kirjoja. Musiikkia netin kautta. Kun CD soitin meni rikki. Tykkään Hebrealaisesta musiikista, vaikka en
sanoja ymmärrä. Mutta niissä on Pyhän Hengen läsnäolo.

Ole siunattu!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin