Rauno Helpiltä viesti:

Keskustele Suomen tulevaisuudesta
Vieras

Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaikkien kansojen ja kaikkien yksilöihmisten kohtalo ilmoitetaan Raamatussa. Jokaisen suhteesta Jumalaan riippuu miten itsekullekin tulee käymään. Seuraavassa Raamatun lauseessa ilmenee tuo kaikkia koskeva lainalaisuus! "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo." Ps.127:1. Suomen itsenäisyys, ainoana Neuvostoliiton rajanaapurina Jäämereltä Mustalle Merelle johtui siitä, että Suomen kansa rukoili Jumalaa avuksi sodassa. Suomen presidentti, Kyösti Kallio johti rukouskampanjaa talvisodassa ja presidentti Risto Rytin vaimo jatkosodassa. Silloin ei hävetty kristinuskoa, eikä Jeesusta Kristusta - kansa huusi apua Jumalalta ja sai myös apua Häneltä. Minä en allekirjoittaneena näe kovinkaan paljon mahdollisuutta hyvään tulevaisuuteen tälle kansalle jos tämä nykyinen meno jatkuu. Hävetään Jeesuksen nimeä, taistellaan kristinuskon perusperiaatteita ja kristillisiä perhearvoja vastaan, ohjelmoidaan kansaa mitä törkeimmällä tavalla kaikenlaisiin seksimuotoihin ja väkivaltaan. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkää!

Kaikki riippuu yksilöiden ja kansakunnan suhteesta Jumalaan! Paavali sanoi: "Jos Jumala on meidän puolellamme, niin kuka voi olla meitä vastaan!" Room.8:31. Entäpä jos näiden kahden yllämainitun Raamatun jakeen varoituksesta huolimatta tilanne on Jumalan Sanan vastainen? Jeesus sanoi: "Ilman Minua te ette voi mitään tehdä.!" Joh.15:5. Jos Jumala vetää varjeluksensa pois niin sitä ei todellakaan sitten ole! Raamatun kertomukset Israelista todistaa, että (1) niinkauan kun Israel oli oikeassa suhteessa Jumalaan - varjelus oli 100%:nen ja jopa niin, että Jumalan kauhu valtasi pakanakansat! 2.Aik.20:29. (2) Heti kun Israel lankesi pois Jumala yhteydestä epäjumaliin, niin varjelus poistui myöskin, eikä mikään auttanut ennenkuin kansa teki parannuksen! Jumalan varjeulus, siunaus ja apu oli sidottu sanaan JOS! 5.Moos.28:1-14 JOS tottelet, NIIN.....! 5.Moos.28:15-68 JOS ette tottele, NIIN.....! Tuomarien Kirjan sanoma on hyvä esimerkki tästä kansojen kohtaloon vaikuttavasta periaatteesta.

Ihmisen vajavaisuuden tähden täydellisyyttä Jumalan apuun ei vaadita, mutta vilpitön halu mennä oikeaan suuntaan ja turvautua Jumalaan se on tarpeen. Toinen ryöväreistä ristillä vetosi Jeesuksen apuun ja sai myös avun - hän pelastui taivaaseen! Ps.107 kokonaisuudessaan on hyvä esimerkki siitä miten Jumala, meidän syntisyydestä huolimatta auttaa jos turvaamme Häneen! Jumala sanoo myös: "Auvksesi huuda Minua hädän päivänä, niin Minä tahdon auttaa sinua ja sinä tuotat kunniaa Minulle.! Ps.50:15

Jumalan siunausta Jeesus terveisin kaikille toivottaen
Rauno Helppi
Peacemaker

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Vieras kirjoitti: Ihmisen vajavaisuuden tähden täydellisyyttä Jumalan apuun ei vaadita, mutta vilpitön halu mennä oikeaan suuntaan ja turvautua Jumalaan se on tarpeen. Toinen ryöväreistä ristillä vetosi Jeesuksen apuun ja sai myös avun - hän pelastui taivaaseen! Ps.107 kokonaisuudessaan on hyvä esimerkki siitä miten Jumala, meidän syntisyydestä huolimatta auttaa jos turvaamme Häneen! Jumala sanoo myös: "Auvksesi huuda Minua hädän päivänä, niin Minä tahdon auttaa sinua ja sinä tuotat kunniaa Minulle.! Ps.50:15

Jumalan siunausta Jeesus terveisin kaikille toivottaen
Rauno Helppi

AAMEN!

Jumalan siunausta Raunolle !
Sinettisormus

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen, myös täältä Raunolle,
Jumala Siunatkoon Raunon työtä ja antakoon hänelle voimaa, jaksamista ja terveyttä, tehdä tätä hengellistä työtä, jonka Herra on hänelle osoittanut.
Peacemaker

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Sinettisormus kirjoitti:Aamen, myös täältä Raunolle,
Jumala Siunatkoon Raunon työtä ja antakoon hänelle voimaa, jaksamista ja terveyttä, tehdä tätä hengellistä työtä, jonka Herra on hänelle osoittanut.
Juuri näin...AAMEN!
Sinettisormus

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Peacemaker kirjoitti:
Sinettisormus kirjoitti:Aamen, myös täältä Raunolle,
Jumala Siunatkoon Raunon työtä ja antakoon hänelle voimaa, jaksamista ja terveyttä, tehdä tätä hengellistä työtä, jonka Herra on hänelle osoittanut.
Juuri näin...AAMEN!
Herra siunatkoon myös sinua "Peacemaker".
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Raunolle erityisen ajankohtaisesta kirjoituksesta... Jeesus on Herramme!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kerron teille Raunosta jotain positiivista, johon hyvin liittyy kaikkien näkeämämme sama ilmiö, karvoihin katsominen.

Olette varmaan kuulleet sanonnan, kun VPK ehtii sammuttaa palon ennen virkamiespalokunnan saapumista, palopäällikön suusta lauseen "väärin sammutettu". Tämä sama ilmiö näkyy uskovien keskuudessa, "väärin pelastettu" koska ei ole meidän pelastama. Monikaan ei ota huomioon että Jeesus pelastaa sieluja, eikä uskonlahko tai yhteisö, johon kuulumme.

Minä olen kutsumuksesta odottanut Jeeusta melkeen koko elämäni ja viimeisen vuosikymmenen PALAVASTI VALOVOEN. Tämä odottaminen jakaa seurakuntaa, koska AITO odottaminenhan tekee Jeeusken tulemuksesta todellisen. Pian kukaan enää voi sanoa että uskonnon harjoittaminen on harrastus, johon kuuluu Jeeusksen odotus vain hypoteettisella tasolla. Onneksi, koska oikea ja aito odottaminen alkaa nykyään usein ärsyttää, koska sydän ei ole aidosti valmis Jeesukselle.

Meitä on siis postribulatioinisteja ja mid- sekä pretribulatioinisteja, mutta asia joka yhdistäisi nämä kaikki, on Jeesus Kristus, vaan ei kuitenkaan, vaan jos ajattelet toisin, olet "väärin pelastuvassa" ryhmässä. Jopa sanajulistajat saarnastuoliltaan paheksuvat niitä jotka pelastuvat "väärin".

On vain pari asiaa, joilla voimme mitata toistemme hengen ja ne ovat Israel kysymys ja Jeesuksen armon mitta. Nämä asiat yhdistää minut ja Raunon, mutta onneksi teidät monet muutkin, eikä tarvitse miettiä onko Jeesus tulossa huomenna vai eikö ole, eikä kumpikaan säikähdä jos joku sanoo päivämäärän, "katso, löysin tämmösen päivämäärän ja yhtälön". Nämä ovat vain osoitus siitä, että haluamme Jeesuksen tulevan heti ja olemme myös heti valmiita ottamaan hänet vastaan.

Rauno Helppi ei kysele, mistä seurakunnasta olet, vaan onko Jeesus Herrasi. Hienoa, olet pelastettu, eikä niin että "olet väärin pelastettu".
Sinettisormus

Re: Rauno Helpiltä viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen, Jarmo!
Vastaa Viestiin