Herran Sanaa; Hesekiel 12

Keskustelua sanasta
Sinettisormus

Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja minä rukoilin Herralta Sanaa, meille jotka täällä Häntä alati odotamme, joka hetki tulevaksi.
Avasin Raamattuni ja se avautui Hesekielistä ja etenkin tämä kohta tarttui silmääni, siinä oli sitä, mitä olin Herralleni puhunut:

Hesekiel 12:

21. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
22. "Ihmislapsi, miksi teillä on tämä pilkkalause Israelin maasta, kun sanotte: 'Aika venyy pitkälle, ja tyhjään raukeavat kaikki näyt?'
23. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Minä teen lopun tästä pilkkalauseesta, niin ettei sitä enää lausuta Israelissa. Sano heille päinvastoin: Lähellä on aika ja kaikkien näkyjen täyttymys.
24. Sillä ei ole oleva enää petollista näkyä, ei liukasta ennustelua Israelin heimon keskuudessa.
25. Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä enää viivy. Sillä teidän aikananne, uppiniskainen suku, minä sanan puhun ja sen myös täytän, sanoo Herra, Herra."
26. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
27. "Ihmislapsi, katso, Israelin heimo sanoo: 'Niihin näkyihin, joita tämä näkee, on päiviä paljon, ja hän ennustaa kaukaisista ajoista'.
28. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yksikään minun sanani: Minkä sanan minä puhun, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra."

AAMEN!!!
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Syntivelka on lopullisesti täyttymässä
Hesekiel julistaa ensin kuuden vuoden ajan peräänantamattomasti Jerusalemin tuhoa. Hän saa kohdata saman vastaväitteen kuin aikaisemmat profeetat: "Aika kuluu, näky unohtuu" (Hes 12:22). "Kaukana meistä ovat tuon miehen näyt, hän ennustaa etäisistä asioista" (12:27). Tuho oli nyt kuitenkin todella lähellä. "Minä, Herra, puhun, ja minkä puhun, se toteutuu, se ei enää viivy" (12:25).
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Elian päivät: https://www.youtube.com/watch?v=SZaAELRRVHo



"Nämä on Elian päivät, sanaa Herran julistetaan,
ja nämä on Mooseksen päivät,
taas vanhurskaus palautetaan.
Monet on koettelemukset, nälkää ja pimeyttä.
Oomme huutavan ääni erämaassa: Valmista Herralle tie!

Nyt saapuu Hän kirkkaudessa,
ääni pasuunan meidät kokoaa.
Nosta nyt riemuhuutosi,
vuorelta Siionin tulee pelastus.

Nämä Hesekielin on päivät, taas kuolleet luut elämän saa.
Ja nämä on Daavidin päivät, taas temppeli rakennetaan.
Elonkorjuu on kohta, pellot maailman valkenevat.
Viinitarhoilla Isämme työtä teemme,
sanaa Herran julistamme.

Nyt saapuu Hän...

Vuorelta Siionin tulee pelastus,
vuorelta Siionin tulee pelastus."
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Aika venyy pitkälle, ja tyhjään raukeavat kaikki näyt” perusteella he eivät uskoneet Hesekielin ennustuksia eivätkä ilmeisesti liioin Jeremiankaan heille lähettämää ennustusta. Pilkkaajille tuli kahdessa eri profetiassa vakuutus siitä, että Herra toteuttaa sanansa. Samanlaisia pilkkaajia löytyy myös nykyisin, 2Piet. 3:3-4.

3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Samassa yhteydessä Pietari kehottaa meitä muistamaan, mitä pyhät profeetat ovat puhuneet, joten seuraavat jakeet ovat ajankohtaisia myös meille:

”Sano heille päinvastoin: Lähellä on aika ja kaikkien näkyjen täyttymys…Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä enää viivy” jae 23 ja 25.
”Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yksikään minun sanani: Minkä sanan minä puhun, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra" Jae 28.
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä (kaupungissa) oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa." Ilmestyskirja 22:3-4

Meidän nykyinen kärsimyksemme on seurausta siitä tosiasiasta, että me olemme Jumalan kirouksen alaisia, sillä me emme tunne Hänen aitoa Nimeään. Nyt kun Jumala on tehnyt sen meille tunnetuksi Hänen profeettansa kautta, ja näin olemme Jumalan antamana saaneet mahdollisuuden elää Hänen siunaustensa alaisina.

"Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä HERRA Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti." Ilmestyskirja 22:5

"Eikä yötä ole enää oleva" - kuvaa sitä, että silloin ei enää ole sekaannusta tai hämmennystä Jumalasta. Me tulemme kaikki tuntemaan totuuden Jumalasta ja elämme Hänen valonsa alaisina.

"Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää." Ilmestyskirja 22:6
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sama Hesekiel 12 kohta, alaviitteillä:

21. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
22. Ihmislapsi, miksi teillä on tämä pilkkalause Israelin maasta, kun sanotte: 'Aika venyy pitkälle, ja tyhjään raukeavat kaikki näyt?'

2. Piet. 3:4 ja sanovat: Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.

23. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Minä teen lopun tästä pilkkalauseesta, niin ettei sitä enää lausuta Israelissa. Sano heille päinvastoin: Lähellä on aika ja kaikkien näkyjen täyttymys.

Hab. 2:3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

24. Sillä ei ole oleva enää petollista näkyä, ei liukasta ennustelua Israelin heimon keskuudessa.
25. Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä enää viivy. Sillä teidän aikananne, uppiniskainen suku, minä sanan puhun ja sen myös täytän, sanoo Herra, Herra.

Jer. 1:12 Herra sanoi minulle: Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen.

26. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
27. Ihmislapsi, katso, Israelin heimo sanoo: 'Niihin näkyihin, joita tämä näkee, on päiviä paljon, ja hän ennustaa kaukaisista ajoista.'
28. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yksikään minun sanani: Minkä sanan minä puhun, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra.

Kuva
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 12 Joulu 2016, 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.” – 2. kirje Timoteukselle 3:1-5
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Jesaja 55.
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen ihanan kertomuksen, esimerkki tapauksen, tuohon Jesaja 55 viitaten:
Eräs saarnaaja Georgiasta keskusteli junassa uskonasioista ateistisen matkakumppaninsa kanssa. Kun ilmapiiri rupesi ”kuumenemaan”, saarnaaja otti Raamatun esiin ja luki sieltä valittuja jakeita ateistille. Hän ei kuitenkaan ottanut uskoakseen ja äänenpainostakin saattoi päätellä ”hikeentymisen merkkejä”.

Keskustelun jumiuduttua saarnaaja lähti käytävälle vilvoittelemaan ja jätti Raamattunsa siksi aikaa istuimelle. Hyttiin palattuaan hän huomasi miten kumppani oli juuri sulkemassa junan ikkunaa. Kävi ilmi että hän oli heittänyt kirjan ikkunasta ulos, ”ettei kenenkään tarvitsisi lukea sellaista roskaa”. Loppumatka matkustettiin jäätävässä hiljaisuudessa …

Parin kuukauden päästä eräs muukalainen tuli saarnaajan luo ja kertoi: ”Olen lukenut Raamattuani ja oppinut sen kautta tuntemaan Juamalaa. Haluan mennä kasteelle ja seurata Jeesusta.”

Kun saarnaaja kysyi mistä hän oli saanut Raamattunsa, muukalainen vastasi:

– Työskentelin pari kuukautta sitten rautatien vieressä olevalla rakennuksella, kun yht´äkkiä näin junan ajavan ohi ja Raamatun lentävän ulos sen ikkunasta. Kirja putosi jonkun matkan päähän siitä missä seisoin!

Kun saarnaaja näki kirjan, hän ymmärsi sen olevan hänen Raamattunsa. Hän lahjoitti sen muukalaiselle ja kastoi hänet. Parin vuoden päästä hänen kotikylässään alkoi herätys. Sen seurauksena monet ottivat Jeesuksen elämäänsä.
näkymätön ninni

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kiitos Herralle Jeesukselle väkevästä Sanasta tähän päivään!

Kiitos Sinetti kun uskollisesti tuot Herralta saamaasi tänne! :)
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos ninni! :roll:
Tässä tämmöinen teksti, mikä tuli vastaani tuolta suomi24:ltä, kun kävin siellä vilasemassa meininkiä. Tämä teksti pysäytti, sillä se on niin totta, ja sopii tähän tämän päivän höpöttelyyni, joten jaan sen tänne meillekkin:
Maailma tulee vihaamaan Jumalan ilmoituksia

Faceboo

12.12.2016 10:28
Totuus josta suvaitsevaisuuden nimissä tullaan tekemään vihapuhetta on Jumalan sana jonka Hän Raamatussa ilmoittaa. Maailma tullee vihaamaan Jumalan ilmoitusta niin, että sen julistamisesta tullaan tekemään vihapuhetta koska Jumalan sana tuomitsee maailman elävän synnissä.
On kahdenlaista suvaitsevaisuutta. Jumalasta lähtevä suvaitsevaisuus on rakkautta jokaista ihmistä kohtaan ihmiseen katsomatta. perkeleestä lähtevä suvaitsevaisuus eli maailman suvaitsevaisuus taas haluaa suvaita kaikkea syntiä hyvänä ja oikeana asiana ja se suvaitsevaisuus ei suvaitse Jumalan ilmoitusta synnistä. Maailman suvaitsevaisuus siis suvaitsee vääryyttä jonka Jumala tuomitsee.
Oikeaa suvaitsevaisuutta on rakastaa kaikkia ihmisiä lähimmäisinään vaikka lähimmäinen eläisi itte valheessa. Kristityn tulee aina suvaita jokaisia ihmisiä mutta kristitty ei saa suvaita vääryyttä eli SYNTIÄ. Kristityn tehtäväks jää julistaa tätä Jumalan sanan evankeliumia jonka kautta Jumala pelastaa ne jotka haluaa.
Tuon seuraavaks esille sitä, mikä on maailman suvaitsevaisuutta. Eli, kun nyt puhun suvaitsevaisuuesta niin tarkotan tämän maailman suvaitsevaisuutta joka tarkoittaa sitä että kaikki vääryys (synti) halutaan suvaita hyvänä ja oikeana asiana ihmisille. Oikea Jumalasta lähtevä suvaitsevaisuus rakastaa kaikkia ihmisiä lähimmäisenään ja tämä on Jumalan armoa ja rakkautta uskovassa. Maailman suvaitsevaisuus taas hyväksyy kaikkien ihmisten syntielämän hyvänä asiana suvaitsevaisuuden nimissä. Synnin suvaitseminen hyvänä juttuna ei oo rakkautta lähimmäistä kohtaan sillä silloin ollaan edesauttamassa että lähimmäinen elää valheessa ja on matkalla helevettiin. Tässä oli alakavalle viikolle mietittävää ja miksei joulunpyhiksikin.
(Pasi Juhani Valkeinen)
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

How We Need the River — Terry MacAlmon : https://www.youtube.com/watch?v=WiVwJoVE32Y


Verse 1

Lord I thirst for You
There is no one else who satisfies
My soul it longs for You
Like the deer panting for the water
Now I wait for You
Take me to Your courts of glory
Fall upon me Lord
Give me strength to help me stand
In this dry and weary land

Chorus 1

How we need the river
How we need the rain
Living water flow to us again we pray
Shower down Your glory
Shower down Your grace
Let Your holy presence fill this place
Let Your holy presence fill this place

Misc 1

(BRIDGE 1)
Holy holy holy holy
Holy holy Lord

Verse 2

Deep calls unto deep
Lord we seek to know Your glory
For there is only You
And our hearts cry Abba Father
Now Lord Jesus come
May Your love and grace restore us
Breathe upon us Lord
Let Your mercies be brand new
Let the whole earth worship You

Misc 2

(BRIDGE 2)
Jesus free us to worship in spirit and truth
Heal us reveal to us Your power
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Freddy Hayler - Holy Spirit Please Come : https://www.youtube.com/watch?v=yT4P1ZJrk4U
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Sinetti, kun olet taas jaksanut tuoda hyvää asiaa mietittäväksi tähänkin päivään. :)
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos sinulle Pigeon, Herran ohjauksessa tässä mennään ja siksi tahdon myös Häntä ylistää, liotkaa tuossa ylistyksessä, sillä se on sydämen lääkettä.

For Your Name Is Holy - I Enter The Holy of Holies - Paul Wilbur - Lyrics : https://www.youtube.com/watch?v=s4CRvAPzxjI
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sanoin Herralle aamulla, että tänään en saanut näkyjä enkä unia. Minulla ei ole mitään sanottavaa Pelastussanomiin. Herra, mutta siellä on väsymystä, johdata ja ohjaa sinä, mitä minä voisin sinulta tuoda. Lohduta sinä väsynyttä ... ja näin Hän on minua tänään johdattanut ja ohjannut. Saamme kiittää RAKASTA Herraamme, Jeesusta Kristusta! Kiitos ja kunnia, kiitos ja kunnia!!!
Sinettisormus

Re: Herran Sanaa; Hesekiel 12

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Elijah -Celestial Prince- OFFICIAL Freddy Hayler-Song of Angels Worship Music Video : https://www.youtube.com/watch?v=UmlryvH3MHs
Vastaa Viestiin