⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Keskustelua sanasta
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌
YLISTÄKÄÄ!!!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Rehellisyys on perinteinen kristillinen arvo, johon Raamattu usein kehottaa. “Kunnon miestä ohjaa rehellisyys, omaan vilppiinsä kavala kaatuu” (Sananl. 11:3). Raamattu puhuu runsaasti siitä, että Jumala on totuus ja ettei hänessä ole mitään väärää. Jumala vaatii totuutta ja vilpittömyyttä myös ihmisiltä. Pietari kirjoittaa: “Se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta” (1. Piet. 3:10).
Joh. 8:44 kuvaa Saatanaa näin: ”Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.”

AMEN.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Efes. 10 Lopuksi:
vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä.
11 Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan.
12 Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan.
13 Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen.
14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus,
pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan
15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia.
16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet.
17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana.

18 Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta.
Viimeksi muokannut Tuija, 01 Loka 2023, 11:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Pysykää Totuudessa, sillä tämä aika on paha ja yhä pahenee. Tämä on hyvin ajankohtainen sanoma!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Ella
Viestit: 747
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Ella »

ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi.

Joh 8:32
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä, ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta, jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta. Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä. PYRKIVÄÄ SENTÄHDEN, VELJET, SITÄ ENEMMÄN TEKEMÄÄN KUTSUMISENNE JA VALITSEMISENNE LUJAKSI SILLÄ JOS SEN TEETTE, ETTE KOSKAAN LANKEA; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on. Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä. Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti. Mutta minä olen huolehtiva siitä, että te minun lähtöni jälkeenkin aina voisitte tämän muistaa. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
2. Pietarin kirje 1:1‭-‬21 FB38
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Ilmestys 1.
https://raamattu365.fi/bible/rk/rev/1/

Nostin tuon Raamatun Sanan, sillä sydämelle nousi Sanat: " Olin kuollut.. Mutta elän."
Halleluja! Tuossa Sanassa nuo Sanat tulee todeksi. Ravitkaa niillä itsenne. ❤️✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Jeesus sanoi hänelle: ‘Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?'" Joh. 11:25-26.


Halleluja! Tässä täytyy nuo Sanat jotka vähän aika sitten sain: " Olin kuollut .. Mutta elän!"
Tämän löysin juuri kuin eteeni tarjottimella tuotuna!
Kiitos Jumala! Kiitos Jeesus!!! Sinua tahdon ylistää! Sinua kirkastaa!
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Amen.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Koin jotenkin tämän sanan paikan tähän hetkeen meille sopivaksi muistukseksi.
🙏✝️
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ehto=jaa+5

KR 1933/-38
Jaak. 5:6 Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

Tänään rukoiltua ja jäätyäni kuuntelemaan sanomaa Herralta sain nähdä näkynä tekstin: Jaak 5-6
Mutta Jaakobissa on vain lukuun 5 asti joten tuo 6 täytyy olla jae.
Ja tämän tuon tänään päivän sanaksi ja luvuksi. Tämä on pääasiassa Sanoma rikkaille. 💜🙏✝️
Viimeksi muokannut Tuija, 31 Tammi 2024, 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Rutger
Site Admin
Viestit: 1140
Liittynyt: 14 Loka 2023, 14:13

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Nämä jakeet tulivat itselleni jo aamutuimaan eteen.
San 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
San 3:6 Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.
San 3:7 Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.
Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Koin tuossa juuri että on hetki joko kuunnella tai lukea tuo Jaakobin kirje kokonaan. Äsken sen kuuntelin levosta käsin ja niin tosi se on ja sopivaa meille:

https://youtu.be/GhM95UWqEkU?si=sY4HFn2mMBVJ5_Zd
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Saatat olla alhaalla tänään, mutta Jumala kohottaa sinut, jos käännyt Hänen puoleensa saadaksesi ohjausta, tukea ja turvaa.

Me kaikki väsymme. Jumalan siunaus piilee kuitenkin siinä, että Hän uudistaa meidät ja tukee meitä ja sytyttää meidät uudelleen.


Mutta ne, jotka odottavat Herraa [jotka odottavat ja panevat toivonsa häneen]
saavat uutta voimaa ja uudistavat voimansa;
He nostavat siipensä [ja nousevat lähelle Jumalaa] kuin kotkat [nousevat aurinkoa kohti];
He juoksevat eivätkä väsy,
He kävelevät eivätkä väsy.

Jesaja 40:31-32 AMP
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Meidän ei tule etsiä Jumalaa, jotta Hän toteuttaisi meidän suunnitelmamme, vaan etsiä Häntä sen tähden, että saamme tietää, mitä Hän on varannut meitä varten ja ojentaa elämämme tuon jumalallisen suunnitelman mukaisesti.

-KARI O. NIEMI-
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
kilvoittelija
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Tammi 2024, 14:34

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja kilvoittelija »

Minua vahvisti alla olevan Psalmin jakeet. Jokainen jae on voimaannuttava, koska ne vievät katseen ja ajatukset Herraan.


Psalmi 33
16. Kuningas ei pelastu paljolla sotaväellä,
eikä sankari selviydy suurella voimalla.
17. Pettävä on sotaratsu pelastajaksi,
ei sen suuri voima auta pakoon.

18. Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka pelkäävät häntä
ja panevat toivonsa hänen armoonsa,
19. että hän pelastaisi heidän sielunsa kuolemasta,
pitäisi heidät elossa nälänhädän aikana.

20. Meidän sielumme odottaa Herraa,
hän on meidän apumme ja kilpemme.
21. Hänessä iloitsee meidän sydämemme,
koska me turvaamme hänen pyhään nimeensä.

22. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän yllämme,
kun panemme toivomme sinuun.
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1253
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ei minun tahtoni vaan Isä sinun!
Matt 26:39

Kun rukoilemme, rukoilkaamme rehellisesti. Isä ymmärtää heikkoutemme. Jeesus ymmärtää inhimilliset kamppailumme. Voimme huutaa kaikella tuskalla sielustamme, jos tarve on, aivan kuten Jeesus teki. Meidän tarvitse esittää Isän edessä parempaa.

Isä arvostaa enemmän sitä, laitamme virheellisen omavoimaisuutemme sivuun. Meidän ei tule mennä Hänen eteensä vain vaivoin pystyssä pysyen tai muutaman ruukussamme olevan halkeaman kanssa, ajatellen että tämä on sitä nöyryyttä, en valita.

Se on ystäväni nöyristelyä. Uskalla särkyä, uskalla kertoa tuskasi ja kaikki tunteesi. Uskalla raahautua pelkkänä sirpaleiden kasana. Isäsi kyllä kokoaa sinut kasaan.

Meidän täytyy siirtää itsepäinen ja itsekäs tahtomme ja lihamme sivuun, eikä tarjota Pyhälle Jumalalle mitään kiiltokuvapintaa itsestämme, ikäänkuin Hän ei meitä jokaista läpikotaisin tuntisi.

Kun sanomme kyllä Jumalalle ja Hänen tahdolleen sekä luotamme Häneen, voin taata, että Hänen suunnitelmansa ja apunsa on sata kertaa parempi kuin sinun tai minun yhteensä.

Isä ei myöskään meitä jätä eikä hylkää. Hän ei odota meiltä täydellisyyttä, Hän odottaa meiltä uskollista sydäntä.

Ja jos todella luotamme Isään, meillä on halua päästää irti haluistamme, himoistamme ja pelkoistamme ja vääristä luuloistamme sekä uskoa, että Hänen tahtonsa on täydellinen, oikea ja parasta meille.

Siihen emme kuitenkaan omin voimin kykene. Siksi Jeesus on kanssamme tänäänkin, valmiina kokoamaan sirpaleet ja sanomaan:

Tule, jatketaan matkaa yhdessä. Sinä ja Minä.





Isä, kuten Paavali rukoili, että hän on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu; eikä enää elä hän, vaan Kristus hänessä; auta minua samalla tavoin olemaan kuollut kaikkeen, mikä ei ole Sinusta, ja luottamaan täysin voimaasi, elääkseni Poikasi kaltaista elämää. Älä anna minun edes hetkeksi palata takaisin vanhaan itseeni, vaan jatkuvasti tunnistamaan ja muistamaan, että olen vapautettu tuosta vanhasta elämästä ja saanut voiman elää kuuliaista elämää Sinulle.

Anna minulle voimaa olla edessäsi nöyrä ja rehellinen, anna minulle myös ymmärrys, että sinun edessäsi saan olla kuin pieni lapsi, kaikkine tunteiteni kanssa. Anna luottamus, että Sinä et minua hylkää.

Auta minua ylistämään Sinua tänään kaikessa, mitä ajattelen, sanon ja teen. Ja auta minua tarttumaan tänäänkin Jeesuksen auttavaan käteen ja kulkemaan Hänen kanssaan.

Ihmeellisen Poikasi nimessä, Aamen.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

kilvoittelija kirjoitti: 10 Helmi 2024, 20:25 Minua vahvisti alla olevan Psalmin jakeet. Jokainen jae on voimaannuttava, koska ne vievät katseen ja ajatukset Herraan.


Psalmi 33
16. Kuningas ei pelastu paljolla sotaväellä,
eikä sankari selviydy suurella voimalla.
17. Pettävä on sotaratsu pelastajaksi,
ei sen suuri voima auta pakoon.

18. Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka pelkäävät häntä
ja panevat toivonsa hänen armoonsa,
19. että hän pelastaisi heidän sielunsa kuolemasta,
pitäisi heidät elossa nälänhädän aikana.

20. Meidän sielumme odottaa Herraa,
hän on meidän apumme ja kilpemme.
21. Hänessä iloitsee meidän sydämemme,
koska me turvaamme hänen pyhään nimeensä.

22. Sinun armosi, Herra, olkoon meidän yllämme,
kun panemme toivomme sinuun.
Kilvoittelijalle kiitokset tästä.
Avatar
Tuija
Viestit: 2831
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Tuija »

100 PSALMI.
1. Kiitosuhri-virsi. Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa.
2. Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla.
3. Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.
4. Käykää hänen portteihinsa kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten. Ylistäkää häntä, kiittäkää hänen nimeänsä.
5. Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.
🙌🙌🙌🙌🙌
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4818
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin