Valitut ja pakanat

Keskustelua sanasta
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Valitut ja pakanat

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

https://www.youtube.com/watch?v=5NUWfBagpwo

Syvännön viisautta. Olen pitkään miettinyt, miten paljon me pakanat omitaan Raamatun lupauksia, jotka ovat tarkoitettu hänen valitulle kansalleen. Pitää tarkasti lukea asiayhteys, ja kenelle esimerkiksi Jeesus kulloinkin puhuu.
Pitää ottaa huomioon myös, että Jeesus tuli ensisijaisesti oman kansansa luokse, vaikka tiesikin, että tämä koituu koko maailman pelastukseksi.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Valitut ja pakanat

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Joh.10:16

Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee Minun johdattaa, ja ne saavat kuulla Minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Gal.3:28

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Kol.3:11

Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

Jer.31:31-32

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin Minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun Minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka Minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

Apt.28:25-28

Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne, sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten Minä heitä parantaisi. Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."


-------------

Video on ilmeisesti Lempäälän lukion juhlasalista, Israel-päiviltä. Syväntö on millenialisti, sitä en tiedä miten hän uskoo näistä eri tempaus vaihtoehdoista. Muutaman kerran olen kuunnellut häntä ja hänen veljeään, Kalervoa, ja sisarta Mirjamia. Hehän ovat olleet vuosikausia vakivieraita noilla päivillä.

Syvännöt ajattelevat, että juutalaisille on jokin "erityissuunnitelma", normaalin evankeliuminjulistuksen lisäksi ( Matt.28:18-20 ).

Room.9:25-27 niinkuin Hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut Minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut Minun rakkaani. Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole Minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Valitut ja pakanat

Viesti Kirjoittaja Maria »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 09 Elo 2021, 00:10 Joh.10:16

Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee Minun johdattaa, ja ne saavat kuulla Minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Ai että, miten ihanaa oli aloittaa päivää palstalla lukemalla tuo kohta.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: Valitut ja pakanat

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Juu, lopputulema tietenkin on että on "yksi ihminen" ilman erotusta roduista tai heimoista. Onnellinen loppu.

Tarkoitin asioita, jotka tapahtuvat tässä maailmanajassa, kun Karitsa on vielä karitsa ennen lopputaistelujaan Kuninkaana.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Vastaa Viestiin