Vapautettu elämään ilman pelkoa

Keskustelua sanasta
Samuli

Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jumalan lapsina meidät on vapautettu elämään.
https://www.youtube.com/watch?v=kBKMHe0-OpE

Näitä asioita on tullut pohdittua jonkin verran, koska ylipäätään erilaiset pelot vaikuttavat, niin paljon joka päiväiseen elämään. Tutkiskelemalla yleensä löytyy joku perimmäinen syy ja sitten sen voi antaa Jumalan käsiin.

Mitä pelkään?
Miksi pelkään?

Mitä pelko aiheuttaa. Pelko mm. estää meitä toimimasta, ajattelemasta rationaalisesti, tekemästä asioita joita tulisi tehdä, sanomasta asioita joita tulisi sanoa.
Pelko on elämän vihollinen. Jumala tietää että joudumme pelkojen kanssa kamppailemaan, siksi Hän on niin moneen kertaan kehottanut eri tavoin olemaan pelkäämättä ja luottamaan Häneen.

joh. 14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö
1 joh.4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä oon kymmenien vuosien portsariammattini kautta joutunu vastakkain pelonhallinnan kanssa ja olen jotenkin onnistunut pääsemään sen päälle, joka suurimmalta osalta johtuu uskostani Jeesuksen lunastustyöhön ja siksi elämänlangan menettäminen ei tunnu mitenkään ylivoimaiselta asialta, vaan on ikäänkuin sinut sen kanssa.
Muuten kyllä pelkään vain Jumalaa, koska eipä tässä sen enempää pelkoa voi olla.
Tietysti kipu on sellainen fyysinen asia, joka asettaa pelkoja, jos joutuu kovien kipujen koettelemaksi. Pelkäänkin ehkä enemmän lääkäriä kuin kuolemaa, varsinkin hammaslääkäri on ollut aina kauhea. Se kyllä johtuu siitä että minulle on tehty juurihoiti ilman puudutusta ja lähdin sanattomana kyynelet silmissä itkien sieltä lekurilta poskea pidellen. Se sattui niin paljon.

Mutta Raamattu lupaa 366 kertaa eri muodoissa lauseella "älkää peljätkö", joten se on yksi jokaista päivää kohden vuodessa ja karkauspäivälle vielä omansa.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

- Se mitä pelkäätte sen te saatte….
Siis älä pelkää ja jos se tunne tuleekin, työnnä se pois tietäen mistä se tulee ja luota Jumalaan. Jumala pitää meistä huolen sen hän on luvannut, mutta älä valitse paholaista, älä luota sen
antamiin pelkoihin. Rukoile ja ylistä Jumalaa niin kauan että tunteesi muuttuu positiiviseksi ja häädä paholainen pois Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se on meistä itsestä kiinni mitä valitsemme elämäämme, Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Mutta jos annat sen paholaiselle, pelolle, et ole enää vapaa. Olet paholaisen orja, sitäkö haluat? Sinä teet valinnan. Jeesuksen Kristuksen kautta voimme murtaa sen pelon. Hänen nimessään ja veressään voimme olla turvassa. Päästä Jeesus Kristus sisimpääsi ja anna hänen rakkaudessaan ohjata tekojasi. Nojaa luottaen siihen mitä hän tekee rakkaudessa kauttasi.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, ympäri käydään yhteen tullaan. Olen etsinyt ja löytänyt, kolkuttanut ja on avattu. Olen päätynyt yhteen totuuteen ja se löytyy sanasta, Jumalan sanasta, se on totuus, ainoa totuus! Jos joku sanoo tai kirjoittaa jossain jotain, se ei ole välttämättä totuus mutta Jumalan sana on sitä aina. Kaikki tieto löytyy lopulta Jumalan sanasta. Mitä enemmän sitä luet sitä enemmän se avautuu. Kun luet sitä ääneen se voimistuu ja muuttuu rukoukseksi ja kokemukseni mukaan myös Jumalan kanssa vuoropuheluksi. Ole siis nälkäinen sanasta ja täyty siitä! Se on sitä Jumalallista ravintoa. Pidä se alati ruokalistallasi, päivittäin niin kuin muukin ravinto, ettet näivettyisi ilman hengen ravintoa.
Ruoho kuihtuu ja lakastuu, mutta Jumalan sana säilyy aina ja iankaikkisesti. Aamen!
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

David Wilkerson:
ELÄMÄ ILMAN PELKOA

Jumala näyttää meille, kuinka voimme elää ilman pelkoa.”Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon…”(1 Joh.4:18). Lyhyesti sanoen: jos elämme pelossa, emme tunne täydellistä rakkautta. Johannes ei sano: ”Jumalan täydellinen rakastaminen karkottaa kaiken pelon”. Hän ei puhu myöskään uskovien horjumattomasta tai kypsästä rakkaudesta, niin kuin jotkut tämän kohdan tulkitsevat. Todellisten uskovien täydellinen rakkaus ei ala siitä.

Tietysti me rakastamme Jumalaa; ei sitä sovi epäillä. Mitä Johannes sanoo täydellisestä rakkaudesta aiemmin samassa luvussa: ”Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä” (1 Joh.4:12, kursiivi kirjoittajan)? Johanneksen mukaan täydellisen rakkauden ensimmäinen edellytys on, että me rakastamme veljiämme ja sisariamme Kristuksessa.

Uskova voi väittää rakastavansa Jumalaa, tekevänsä hänen tahtonsa ja toimivansa uskollisesti Jumalan valtakunnan työssä. Sellainen henkilö voi olla ylistysryhmässä ja jopa raamatun opettajana. Jos hän kuitenkin kantaa kaunaa ja puhuu toista vastaan, jos hän hyljeksii ketä tahansa Kristuksen ruumiin jäsentä, hän vaeltaa pimeydessä ja hänessä on kuoleman henki. Tämän henkilön elämässä kaikki, jopa hänen hyvät työnsä, on poissa paikaltaan. Mieti, mitä Johannes sanoo hänestä: ”Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä”(1 Joh.2:9).

Jos olet kiinnostunut elämästä ilman pelkoa, saat Johannekselta hyvän neuvon. Täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon ja meidän tuleekin ottaa tämä ensimmäinen askel: ”Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. (1 Joh.4:11). Niin, meidän tulee ensin käsitellä ongelmamme suhteessa toisiin Kristuksen ruumiin jäseniin.

Johanneksen mukaan meitä on käsketty rakastamaan toisia, niin kuin Kristus rakasti meitä. Silloin rakkaus tulee täydelliseksi meissä. Mitä tällainen rakkaus merkitsee? Se on enemmän kuin anteeksi antamista, paljon enemmän. Se tarkoittaa, että meidän on annettava anteeksi meihin kohdistuneet loukkaukset ja tarjottava toveruuttamme. Meidän tulee arvostaa niitä, jotka ovat tehneet syntiä meitä vastaan yhtä paljon kuin arvostamme muita Kristuksen ruumiin jäseniä. Kun annamme Jumalan rakkauden asua meissä ja viedä meidät täydellisyyteen, lähtevät kaikki pelot tiehensä.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon…”(1 Joh.4:18).
Tuon sanoman kun aikanani opin ja aloin ymmärtämään sen syvemmin, sain myös irroittaa omat pelkokahleeni. Herrassani, Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen vierellään olossa, ei tarvitse pelätä mitään. Se tarkoittaa että opimme elämään hänen kanssaan niin, että hän on läsnä kaikessa tekemisissämme, joka hetki, ei vain kirkossa ja seurakunnissa käydessämme. Vaan saamme elää hänestä, joka sekuntti, joka minuutti, .....
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 139
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet
minut.
2. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
3. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
4. Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
5. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7. Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10. sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
11. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
17. Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku!
18. Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi.
19. Jumala, jospa sinä surmaisit jumalattomat! Ja te murhamiehet, väistykää minusta pois!
20. Sillä he puhuvat sinusta petollisesti ja lausuvat turhaan sinun nimesi - nuo sinun vihollisesi.
21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?
22. Kaikella vihalla minä heitä vihaan, he ovat minun omia vihollisiani.
23. Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
VainYksinJeesus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Itse kokenut sen, että Jeesus, Hänen rakkautensa, todella karkottaa pelon. Puoliso kun uhkauksillaan ja puheillaan yrittää hallita ja pelotella, niin Jeesus on ottanut ne pelot pois.
Ja huomasimpa tuossa että meillä on yksi paikka,,huone, missä tuo ihminen ei puhu, ehkä Jumalan voimasta, yhtään solvausta.
Se on oma rukouskammio ja kyllä toisen suu pysyy kiinni kun siihen huoneeseen tulee.
Toisaalta taas kun hän lähtee siitä huoneesta, niin yleensä alkaa huuto, valitus, ihan kaikki.

Oon niin loppu, että ainoa rukous on että tuo puoliso jättäis meijät ja Herra antais sopivan asunnon. Tai tapahtuis vaan Herran tahto, mikä se sitten onkin.
Ja kun tiedän että tuo ihminen on valmis vaikka valehtelemaan että sais mut näyttämään huonolta vanhemmalta ja menettäisin ehkä sillä tavalla lapseni, niin kun oon näitä vienyt Herran eteen niin Hän on ottanut kaiken siihen liittyvän pelon pois.

Miksi pelkäisin, mies ei tajua että kun hän taistelee mua vastaan niin hän samalla taistelee Jumalaa vastaan. Ja kuka pystyy Jumalaa vastaan taistelemaan, ilman että huonosti tulee käymään?

Tiedättekö miten tekee mieli tukkia toisen suu, kun hän vetää viiniä naamaan ja oikeuttaa ryyppämisensä sillä, että "kyllähän Jeesuskin joi. Sä et edes tiedä miten paljon Jeesus joi siihen aikaan".

Tällästä sontaa kun kuuntelee niin oon valmis menettämään omat lapsetkin kunhan pääsen eroon pilkkaajasta.
Meillä on selvästi menossa valtaisa henkivaltojen taistelua. Mies ei kestä hetkeäkään olla mun lähellä kun sen on pakko alkaa valitus ihan mistä vaan. Ja ite taas huomaan sellasta ahdistavaa oloa hänen lähellään.

Pimeys lisääntyy maailmassa, pimeyden voimat käy painostavammaksi. Siksi en haluais että omassa kotona joutuu tätä taistelua käymään koko ajan. Kun sitä tulee riittämään ihan muuallakin.
Vaikka tiedän että olen voittajan puolella jo. Mutta kotona pitäisi saada elää rauhassa.

Siunausta ja rauhaa teidän muiden päiviinne :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tulee itku ja myötätuntoinen suru silmään kun luin kirjoitustasi, "VainYksinJeesus" mutta samalla minä näen kyllä ne rajat, jotka Herramme sinulle on laittanut. Mikään ei muodostu ylivoimaiseksi Jumalan lapselle, vaan kaikessa ahdistuksessa on RAUHA, SYVÄ SIELUSSA OLEVA RAUHA, Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.

Minä otan sydämelleni rukouksissa sinun tilanteesi! Herra sinä näet... ja kuulet!
näkymätön ninni

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Jarmo!

Kuin myös täällä rukoillaan!!!

Voimia sinulle VainYksin Jeesus!
VainYksinJeesus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Kiitos teille. Onneks Jeesus tulee pian..:)
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään meille annettiin Taivaanvaltakunnan avain, joka on tehokas lupaus RUKOUKSESSA! Tätä rukoilin tuossa pariin otteeseen tämänkin asian tiimoilta, mutta tuon sen vielä tähän näkyväksi RUKOUKSEKSI.

Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Eli me nyt sidotaan henkivallat sinun ja perheesi elämästä, ja pelonhenget, VainYksinJeesus, ja annamme teille vapauden uskoon ja rakkauteen Jeesuksessa Kristuksessa.
Amen.

...tuota rukousta olen tänään käyttänyt jo muutaman kerran, riivajahengeen, joka kiusaa palstaamme, asia on Herran hoidossa .... rukoilkaa tekin tätä samaa rukousta kiusaajamme sitomiseen ja vapautukseen oikeaan rakkauteen ja uskoon.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... Rukouksemme kuultiin ... Noissa sanoissa on todella avain lupaukseen rukouksessa! Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme!
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Amen! :)
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... mutta jatketaan silti rukoustamme! ;)
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä tuli mieleeni vielä sinulle, VainYksinJeesus. Kirjoitit että miehesi ei kiroile eikä räyhää "rukouskammiossasi", mutta muissa huoneissa tekee sitä. Joten, kun miehesi ei ole kotona, ala rukoilemaan ja ylistämään ja puhumaan muissakin huoneissa Jumalan voimallista sanaa. Tartuta tuota Jumalan totuuden sanaa talon kaikkiin seiniin, kuin elämää puhuisit asunnolle, voitele vaikka öljyllä ovenpielet ja huoneen nurkat. Voit itse siunata tuon öljysi. Tee tätä lisääntymässä määrin, jos vaikka käytös miehelläsi alkaisi muuttua muissakin huoneissa, kun levität Pyhää Hengeä koko asutoon.
Siunausta tälle työlle ja sinulle, perheinesi!
Salome1972

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Tämä Sinetin ehdotus nimimerkille VainYksinJeesus on loistava! Juuri näin kannattaa tehdä. Olen myös joskus toiminut vähän samalla tavalla. Kotinsa voi tällä tavalla puhdistaa ja siunata. Jeesus kanssanne! Jaksetaan vielä hetki, kohta tää kaikki on takana! Herramme tulee!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Salome1972 kirjoitti:...Jeesus kanssanne! Jaksetaan vielä hetki, kohta tää kaikki on takana! Herramme tulee!
AMEN! Yritetään vaan jaksaa maaliin saakka. Tule Herra Jeesus.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Menen Jeesuksen luokse: https://www.youtube.com/watch?v=iCiI_0Qp5m8

Kristallivirralla tavataan: https://www.youtube.com/watch?v=t6_s8HPxmM8

Kuva

Kuva; Kristallivirta uuden Jerusalmin edustalla.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Älä pelkää


Tunnen pelon vyöryvän aaltojen lailla
valtaansa kahliten kokonaan, voimaton oon.
Voimat nuo hiipuvat ruumistain jaksa
jatkaa en matkaa, mä tähän jään, kuulla saan:


Älä pelkää, Hän vierelläs seisoo ja kannattaa
Älä pelkää, ei pimeyden voimat sua valtaan saa
Älä pelkää, Hänen armonsa lopu ei milloinkaan
Älä pelkää, Hän kanssasi kulkee ja johdattaa

Tunnen kaiken kaatuvan päälleni, sorrun
taakkani alle Mä jaksa en, uupunut oon.
Kukaan ei ymmärrä, vapisen, pelkään.
Tuntuu kuin matkani kesken jäis, kuulla saan:

Älä pelkää, Hän vierelläs seisoo ja kannattaa
Älä pelkää, ei pimeyden voimat sua valtaan saa
Älä pelkää, Hänen armonsa lopu ei milloinkaan
Älä pelkää, Hän kanssasi kulkee ja johdattaa

Älä pelkää: https://www.youtube.com/watch?v=Es6nMwui6cg
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näinä päivinä olen huomannut vahvasti, että elämme KOETTELEMUKSEN aikaa, joka tulee vielä lisääntymään ja vahvistumaan. Uskomme tulee olemaan koetuksella. Kestämmekö läpi vaikeuksien Jeesuksen nimen tähden. Siksi onkin erityisen tärkeää, pitää kiinni meidän uskovien yhteydestä, vahvistaen ja tukien toisiamme, tiiviinä rintaman, aivan kuin Herra näytti meistä, tiivinä ja vahvana rintamana seisovasta, pitkästä, pensas/puuaidasta. Pitäkäämme tästä kiinni vahvasti, vaikka elämä kuinka viskoisi. Jeesus Kristus on IKUSESTI Herramme, kiitos ja kunnia Hänelle!
Vastaa Viestiin