raamattu puhuu sanasta

Keskustelua sanasta
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Oi, paljon oli hyvää tekstiä, kiitos. Kuitenkin, mietin...hm, menisikö tiivistetty sanoma sittenkin parhaiten perille.
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rukoukseksi myös meille:

Evankeliumi Johanneksen mukaan 17

1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

AMEN!!!
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Jeesus Kristus on niin rakas, mutta mitä on meidän rakkautemme Hänen rakkautensa meitä kohtaan, sillä Hän rakasti meitä ensin.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?til ... ehto=1jo+4
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Muistutan, että ollaan kaikki uskossa, vastaanottaneet Jeesuksen sydämeen eli ei näitä saarnausaiheita tarvitse veljien ja siskojen kesken erikseen keksiä, niin kuin oot tehnyt tuon järjellinen-sanan kautta. Se on läpinäkyvää toimintaa, eikä sen kautta kannata ainakaan lähteä ketään tuomitsemaan, sillä:

1. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

Matt. 7
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Ei järjen käyttöä ole kielletty. Rupattelija tarkoittaa varmaan sitä, että jos usko ei laskeudu sydämeen, kuten ortodoksit sanovat, se jää järjen tasolle ja on vähän niinkuin latentti virustartunta. Mutta jos tulee vastustusta asiaa esiin tuodessa, kyllä itseäänkin pitää tutkistella. Emme me ihmiset voi toistemme uskon laatua alkaa mestaroimaan/parantamaan ja Pyhää Henkeä alkaa pumppaamaan. Emme silloin itsekään luota Jumalan voimaan ja Hänen Kaikkivaltiuteensa ja se toimistamme silloin kuuluu ja näkyy.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Sut on tunnistettu henkilöksi, joka on täällä palstalla yrittänyt aikaisemminkin saada riitaa aikaiseksi uskovien välille. Eli jos nyt haluat jatkaa kirjoittamista, niin suosittelen, että jätät nuo toimesi ja alat luoda uskovien välille yhteyttä hajaannuksen sijaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Eero kirjoitti: 20 Syys 2020, 21:01 Sut on tunnistettu henkilöksi, joka on täällä palstalla yrittänyt aikaisemminkin saada riitaa aikaiseksi uskovien välille. Eli jos nyt haluat jatkaa kirjoittamista, niin suosittelen, että jätät nuo toimesi ja alat luoda uskovien välille yhteyttä hajaannuksen sijaan.
Täsmälleen näin Eero!
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kyse on tämän ketjun kommenteista, http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu ... &start=100 raamatun ristiriitaisuudesta, jossa lähdit lopulta vähättelemään palstalaisten uskoa ja tuo "järjellinen" sana jatkui täällä kuin piilotettuna viestinä. Minäkin tunnistin sinut monesta kohtaa ja ehdin jo hetken toivoa että todella olisit muuttunut, mutta ei.. kun emme ottaneet sitä mitä meille yritit tarjota, suutuit heti pois lähdöllä uhaten .. tämänkin muistan niin entuudestaan. Sinut tunnetaan monlla nimillä erifoorumeilla. Olen pettynyt että tässä taas kävi näin ...?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Nimimerkille on annettu 1 kuukauden porttikielto. Syy ; Riitaisa ja syyttelevä kirjoittaminen muita palstalaisia kohtaan.
Siis nimimerkille, " Paimenen sylissä".

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aivan oikein tehty!
Rauhaa palstalle!
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vapaus vs. Valhevapaus: https://www.sauluslahetys.com/uutiset.html?a100=21780

Kannattaa lukea. 🙇‍♀️🙇‍♂️👑🙇‍♂️🙇‍♀️

Efes.6.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Paimenen sylissä nimimerkki halusi poistaa tilinsä ja olen sen nyt poistanut!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Poistan nimmerkkejä hyvin vastahakoisesti, koska olen niin monta kertaa nähnyt, kun ko. nimimerkin käyttäjä on tullut katumapäälle ja tullut takaisin.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olisiko hyvä olla lista, jossa näkyisivät poistetut nimimerkit ?

Jos tuollainen lista olisi, se voisi sen listan jälkeen, erillisenä, jossa ovat kaikkien rekisteröityneiden jäsenten nimimerkit.

Poistettua nimimerkkiä ei voisi myöskään enää ottaa uusiokäyttöön.

Eero, Jarmo, olisiko vaikea/työläs hanke ?

Ps. Siivosin foorumilta pois tuon poistetun nimimerkin kaikki kirjoitukset, 30 kpl.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4764
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Jos mä nyt ole ihan väärässä niin rekisteröityneiden käyttäjien pitäisi nähdä lista muista käyttäjistä. Mutta ehkä on toivottavaa että noita poistettuja nimimerkkejä ei tulisi enempää, järjestelmä kaiketi pitää varattuna kaikki nimimerkit joka tapauksessa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6
1. Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
3. Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
4. Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
5. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
6. Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
7. Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
8. Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
12. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
13. Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;
14. ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.
15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
16. Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".
17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.
18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.
19. Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.
Solissa

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Mun on pakko itse tunnustaa että olen itsekin ollut yhdellä tietyllä nimimerkillä täällä, mutta mokasin pahemman kerran enkä uskaltanut enää sillä nimimerkillä kirjautua... Nyt tämä nimimerkki mulla, en enää edes muista salasanaa siihen entiseen nimerkkiin, enkä edes uskalla kirjautua enää sinne sisälle 😅
Solissa

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Solissa »

Mutta en ollut tuo riidanhaastaja, olin vaan kirjoittanut kaikkea sellaista mistä olin katkera (alkoholilla oli osuutta asiaan....)
Uusiluomus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Rikkinäisiä ihmisiä olemme kaikki enemmän tai vähemmän ja voimme luottaa siihen että Jeesus eheyttää meidän sielun haavoja , maailma repii mutta Jeesus parantaa ☺️
Sinettisormus

Re: raamattu puhuu sanasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Älä huoli Solissa. Olen tunnistanut sinut jo aikoja sitten. Mutta niillä menneillä ei ole väliä vaan sillä millaisena tulit takaisin. Kuin tuhlaajatytön paluu ja Herra siitä iloitsee. Näen sinussa paljon kehitystä siihen kun ensi kertaa olit täällä.
Olet Herran johdatuksessa ja ohjauksessa vaikket ehkä sitä itse vielä näe, mutta minä näen ja luotan Jumalan hyvään ohjaukseen. Hän on kärsivällinen ja rakastava sinua kohtaan .. rakas Solissa sisko 💗👑
Vastaa Viestiin