KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Keskustelua sanasta
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jos lukijoiden joukossa on muitakin etsijöitä. Tämä jae 8 puhutteli erikoisesti. Rukoiltiin asioiden puolesta.
Vastaus tuli. Jumala vastasi toisella lailla. Ja Rukoilen että tämä vastaus herättää ihmisiä, tänä etsikko aikana.
Ja tapahtukoon Herra sinun tahtosi.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Iso AMEN Ella... voi kuinka monesti olen samaa saanut henkeeni ymmärtää tuon lauseen tärkeydestä rukouksessa kun pyydämme asioita. Älä tee minun tahtoni mukaan, vaan sinun Herra, tapahtukoon sinun tahtosi minun toiveiden yli, koska vain sinä tiedät, mikä hyvää meille on.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Mulla oli pitkä ja vaikea etsikkoaika 80-luvun alussa. Kävin monissa kokouksissa ja haalin kotiin hengellistä kirjallisuutta, kasetteja ym., luin Raamattua. Rukoilin Jumalaa, että joku tulisi kertomaan, miten tulla uskoon. Ihmettelin, miksi minulle ei avata, vaikka Raamatussa on monta lupausta. Vihollinen mm. laittoi jotkut kolaroimaan autoani. Pelkäsin pimeää ja niitä kasetteja, kaikki oli kammottavaa.

Näin unenkin, jossa minä yritin päästä jonkin kaupungin keskustassa olevaan kirkkoon. Rämmin katoilla, ränneissä, kiviaidoilla ym. ja välillä kirkko katosi näkyvistä, välillä se vilahti taas. En muista miten loppui, mutta uni kuvasi hyvin sitä aikaa.

Lopulta sain ystävän, joka johdatti ja auttoi minua ratkaisevan paljon. Jumala vastaa silloin, kun tapahtuma isossa kuvassa loksahtaa paikalleen. Niin isossa kuviossa, että ihminen ei sitä käsitä.

Nämä viivytykset johtuivat siitä, että olin aiemmin ollut liian kiinnostunut okkultismista. Sen vaikutuksesta pääsin vaivoin eroon vuonna 1983 keväällä, jolloin sain synttärilahjan, sain tulla Jumalan armosta uskoon. Pelot ja ääliömäiset uskomukset hävisivät nopeasti. Ero entiseen oli heti huikea, ja siitä asti olen saanut kulkea Jeesuksen jalanjäljissä.

Raamatun Jumala on ainoa oikea Jumala ja Vapahtaja, johon voi luottaa. Kaikki okkultismi on saatanasta, ja se tuhoaa elämän.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Magda-sisko ihastuttavassa todistuksesta. Tuossa oli niin paljon tuttua ja varmasti olemme moni saaneet kokea juuri tuonkaltaista taistelua, mutta se vie ihmeen kaupalla perille.
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään, rukouksessani sain nähdä kuvan puunjuuresta kasvavan vesan, jonka oksat taipui sikin sokin jos minne. Ne eivät olleet suoria oksia. Tuo Vesa oli kyllä tuore, se ei ollut kuivettunut, mutta sen oksilla ei ollut vielä vihreää ...
Kuvastaa meidän viime päivien keskusteluja.
Tämä antaa lohtua tulevaan.
Olemmehan nähneet vanhoja puita jonka juuret puskee kokoajan uutta vesaa. Pihamme vanhat omenapuut kertoo myös sitä vanhaatarinaa.
Niin myös on meidän ihmisten laita, me versomme uutta ja meistä tulee tuon vanhan puun oksistoa.
Te, jotka kuljette tuota etsikkoaikaanne, olette kuin tuo näkyni oksa, joka ei ollut vielä saanut oksiinsa vihreyttä, mutta huomatkaa sana ; VIELÄ.
Kun tuo riittävä kasvu kunkin kohdalla tapahtuu, alkaa oksat orastaa vihreinä. Aivan kuin perhonen, josta toukkavaiheen jälkeen muodostuu kaunis perhonen. Niin me muutumme, kun Kristus saa tehdä meissä työtään. Omassa voimassa siihen emme kykene, mutta tahto ja lupa siihen täytyy meiltä itseltämme.
Saatat ajatella, että eihän minun kasvuni ole noin kaunista, mutta kyllä se on.
Ajattele noita nuoria oksia joissa ei ole vielä yhtään vihreää joka osoittaisi niissä olevan elon. Ne ovat tylsän ruskeita ja alastomia, ei mitään kauneutta ennen tuon vihreän puhkeamista.
Ja entäs nuo perhoset? Ne ovat toukka vaihessa todella rumia lihasmöykkyjä, jotka elävät lihassaan, syöden ahneina kaiken eteentulevan. Jotkut toukat voivat tehdä todella pahaakin lähi ympäristölleen ahneudessaan.
Näin Jumala kertoo meille asioita luonnon kautta, kun vain sitä oikein silmin katselemme.
Sanoihan Jeesuskin: - "Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?"
Matt. 6:26.


Apostoli Johannes sai ilmestysnäyssään ihmetellä samaa sovituksen suurtekoa taivaan näkökulmasta katsoen: ”Ja minä näin valtaistuimella istujan oikeassa kädessä sisältä ja päältä täyteen kirjoitetun kirjan, seitsemällä sinetillä suljetun… Ja minä itkin kovin sitä, ettei ketään havaittu kelvolliseksi avaamaan kirjaa ja katsomaan siihen. R 1933/-38

Ilm. 5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä."
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Ella
Viestit: 746
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Ella »

Näin keväällä kun katselee koivuja. Ei näy vielä hiirenkorvia. Mutta kun ilma alkaa lämmetä ja tulee kevät sade se saa lehdet puihin.
Samoin saamme kasvaa Raamattua lukiessa. Jumala luo kaiken aikaa uutta.

Jesaja 43:18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen ja virrat erämaahan.

Siunausta päiväänne.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Ella.
Koen että Herra puhuu tämän näyn kautta teille jotka etsikkoajassanne tuskailette.
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sillon 80 ja 70 luvuilla oli vielä puhdasta oppia, ja kristinuskon arvoja kunnioitettiin enemmän, vaikka eksyttävää toimintaa tosin oli mut harvemmin kuin tänään:monet tulevat minun nimessäni, jos joku saa katso Kristus on täällä, katso hän on täällä, älkää uskoko

Näin paljon on aiheutettu ihmisille hengellistä vahinkoa, jotkut ovat jopa mielisairaalassa näiden asioiden takia

Oli niin tai näin, jos en tule uskoon, niin ei sille mitään voi, jos tulen niin olen iloinen siitä että elämän kirjassa on nimeni

Eikai tässä auta murehtia suurin osa meistä menee kumminkin kadotukseen, vain harvat ja valitut pääsevät taivaaseen
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen te kaikki! Todella ihanaa luettavaa, Siunausta tähän päivään!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Se on Hanne ihmisen oma valinta, mihin hän menee, luota Herraan!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

😭😔
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakas Hanne, ja kun en halua periksi antaa niin haluan sanoa sinulle, siskoni! Niin me uskovat toisistamme sanomme, olemme siskot ja veljet , samaa taivaallista perhettä. Emme ole enää tästä maailmasta vaikka maailmassa asumme.
Me haluamme sinun olevan tätä samaa perhettä ja olet tärkeä meille.
Koen, että olet nyt sellaisessa sulatusuunissa. Sulattelet sitä valtavaa tietomäärä jota olet lukenut ja saanut eritahoilta.
Muistan tuon kun itse olin tuossa hetkessä ihmetellen mikä on totta ja mikä ei.
Tämä kaikki vaan tarvitsee omanaikansa. Kunnes palaa tulessa pois se mikä hyvää ei ole ja TOTUUS jää jäljelle. Ole kärsivällinen.
Nuo kaikki kokemuksesi tulevat lopulta siunaukseksi elämässäsi, vaikka nyt ne ovat taakka sinulle. Tärkeintä on lopulta ymmärtää, että anteeksianto tuo siunauksen, vaikka tuo asia olisi kovinkin raskas.
Anna anteeksi niille jotka sinua ovat rikkoneet. Niin kuin isä meidän rukouskin kehoittaa, niin antaa isämme myös meille anteeksi.
Tätä kautta laskeutuu rauha elämääsi. Anteeksiantaattomuus pitää ihmisen vankilassa eikä siunaukset pääse toteutumaan.
Olen joutunut käymään myös aikanani tämän läpi ja kun lopulta ymmärsin antaa anteeksi, sain rauhan. Minun ei tarvinnut sen jälkeen enää kantaa sen toisen ihmisen synti taakkaa jota siihen asti olin turhaan tehnyt. Anteeksianto vapauttaa meidät.
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Tässä kuvaus Jumalan ominaisuuksista apokryfisen Barnabaan evankeliumin 17. luvusta. Tämä ei kuulu Raamatun kaanoniin:

"Filippus, Jumala on hyvyys, jota ilman ei ole mitään hyvää;
Jumala on oleva, jota ilman ei ole mitään olevaa;
Jumala on elämä, jota ilman ei ole mitään, mikä elää;
niin suuri, että Hän täyttää kaiken ja on kaikkialla.
Ainoastaan Hänellä ei ole vertaista.
Hänellä ei ole ollut alkua eikä Hänellä tule koskaan olemaan loppua,
mutta Hän on kaikelle antanut alun, ja kaikelle tulee Hän antamaan lopun.
Hänellä ei ole isää eikä äitiä; hänellä ei ole poikia, ei veljiä, ei kumppaneita.
Ja koska Hänellä ei ole kehoa, Hän ei syö, nuku, kuole, kävele, liiku,
mutta pysyy ikuisesti, ilman ihmisen kaltaisuutta,
sillä Hän on ruumiiton, jakamaton, aineeton, kaikkein perimmäistä substanssia.
Hän on niin hyvä, että rakastaa ainoastaan hyvyyttä;
Hän on niin oikeudenmukainen, että Hänen rangaistessaan tai armahtaessaan kukaan ei voi sanoa vastaan.
Lyhyesti sanon sinulle, Filippus, että täällä maan päällä et voi nähdä tai tuntea Häntä täydellisesti;
mutta Hänen valtakunnassaan tulet näkemään Hänet ikuisesti, ja siitä koostuu kaikki meidän onnemme ja autuutemme."
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen.
Kiitos tästä valtavasta sananpaikasta Magda sisko.
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Sinettisormus kirjoitti: 24 Huhti 2020, 11:31 Amen.
Kiitos tästä valtavasta sananpaikasta Magda sisko.
Kiitos kiitoksesta <3

Barnabaksen evankeliumi on jätetty pois, koska se on katsottu islamilaisuuteen vivahtavaksi. Esimerkiksi "hänellä ei ole poikia", vaikka Raamatussamme hänellä on Poika ja poikia (luomiskertomus).

Muuten aivan loistavaa tekstiä. Siinä on lisäksi pari kertomusta, joita ei ole Raamatussa, esimerkiksi Jeesuksen ensimmäinen käynti Öljymäellä äitinsä kanssa, ja jonka Barnabas mainitsee kuulleensa henkilökohtaisesti Jeesuksen Maria-äidiltä.
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4795
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Siks en ole noita apokryfikirjoja lukenut, että jos siellä on se ehkä pienikin hapate joukossa. Toisaalta sitten tulee mieleen, että niin voi olla missä tahansa muusakin Raamatun ulkopuolisessa tekstissä, vaikka tässäkin jota nyt kirjotan, mutta Henki varmasti ohjaa. Toisaalta nuo apokryfit on jätetty pois syystä, niin kuin Magda-sisko sanoit.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin