KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Keskustelua sanasta
Ariel7

KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Ariel7 »

KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Sinulle, joka ihmettelet uskovien mietteitä, haluan jakaa seuraavaa. Mietit ehkä:"Miksi en voi ymmärtää uskovien "hörhöilyä". "Puheet menevät yli ymmärrykseni."
Voin vain sanoa sinulle Rakas ystäväni, ettei se olekaan sinun syytäsi. On vain mahdotonta ymmärtää ilman uskoa, koska sinussa ei ole Jumalan Pyhää Henkeä. Voit saada Pyhän Hengen vain antautumalla uskomaan Jeesuksen sovitustyön kohdallesi. Ei ole muuta tietä. Omat Jumalan miellyttämisesi ilman Jeesusta elämässäsi, eivät ole muuta kuin saastaa Jumalalle. Usko on ARMOA ARMON PÄÄLLE.

RATKAISU

Ala kunnioittaa ja rukoilla Jumalaa, antamaan sinulle uskon Jeesukseen.

Kun aikoinaan tulin uskoon, olin päättänyt, että rukoilen. Joka ilta sanoin:"Tahdon tulla uskoon, kuule minua, jos olet oikeasti olemassa."
Meni vuosi ja tulin uskoon. Tämä ei tarkoita, ettetkö voisi tulla nopeammin. Tämä oli minun tieni. HAASTANKIN SINUA. ÄLÄ LUOVUTA HETI.
On äärimmäisen tärkeää, että edes yhden kerran elämässäsi antaudut etsimään Totuutta. Sielunvihollinen yrittää pitää sinut kiireisenä, ettet antaisi aikaasi Jumalalle.
Koska se vihaa Jumalaa, joka ratkaisi synti kysymyksen Jeesuksessa. Syyttäjän aseet tuhottiin Golgatalla. Ja näin ollen jokainen Jeesuksen oma menee automaattisesti iankaikkiseen elämään, ei iankaikkiseen kadotukseen, joka on saatanan osa. Meidän tulee pyhittyä jatkuvasti, eli tunnustetaan pienimmätkin asiat , joihin ei Jumala voi tulla mukaan. Joka päivä syntien tunnustaminen ja joka hetki Armoa Armon päälle.

Ja takaisin otsikon aiheeseen...

1 Korinttilaisille 2

2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Tätä mun elämä nyt vaan on, mikään ei varmasti tuu muuttumaan:( tahdon vaan luovuttaa, vaikea keskittyä hengellisiin asioihin, tää on räpeltämistä, kuullut ja lukenut paljon ihmisten uskoontulo kokemuksia, tiedän miksi Jeesus kuollut ja miksi meni ristille, sen perusajatuksen tiedän ja myös sen et helvetti ja taivas on olemassa, ja vain harvat pääsee taivaaseen, vihollinen on voimakkaasti läsnä arjessa, tiedän että joillekin se on hyökkäyksiä, mulle ne hyökkäykset on joskus painajaiset, unihalvaukset, arjessa tää harmaa arki, kännykkä riippuvuus yms. Mä vähän pelkään vaikka oon pyytänyt Jeesusts elämääni että ei tästä mitään tuu, alaspäin on tieni pää ehkä
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

En haluaisi luovuttaa
Ariel7

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Ariel7 »

Rauha sinulle Hanne

Pyhä Henki selvästi tekee sinussa työtään. Vihollinen myös tekee ja siksi onkin tärkeää, ettet anna periksi. Lue 2 Kor 10 kokonaan. Kohta 10:5 puhuu kuinka meidän tulee valita mitä ajattelemme. Vihollinen syöttää häirintää myös mielenalueellaa. Esim. Epäuskoa. 2 Kor 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
Paavali kehoittaa meitä myös muuttumaan mielemme uudistuksen kautta.
Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
On äärimmäisen tärkeää syödä Sanaa, jotta ymmärtää, mitä Jeesus tahtoo.
Vihollinen tuntee Sanan ja käyttää voimaa estääkseen meitä ymmärtämästä Jumalan suunnitelmaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minusta usko on lopulta äärimmäisen yksinkertainen asia! Juuri se mielenmuutos, josta veli Ariel puhuu. Tarvitaan vain yksi ajatus, "Herra, ota minun elämäni" ja sen oot Hanne jo tehnytkin. Sen jälkeen täytyy vain Uskoa, että Herra hoitaa loput. Helppoa kuin heinänteko :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero!
Minä uskon myös että usko on lopulta aika yksinkertainen asia, mutta me ihmiset teemme itse siitä liian monimutkaisen.
Itse uskon tässä elämässä tuolla yksinkertaisella ja lapsekkaalla tavalla. En kykene analysoimaan näitä uskon asioita isommin vaan yritän elää niin kuin Jeesus meitä opetti.
Rakkaus on yksi tärkeimmistä asioista ja sen koenkin kutsumuksekseni.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun mielestä näitä uskonasioita voi ja pitääkin mietiskellä ja tutkia, mutta silti se itse usko on Jumalan ihme ja armo ihmiselle. Ei sitä voi analysoida tai jos yrittääkin ottaa tieteellisen näkökannan, niin se koskee lähinnä ulkoisia asioita tai sitä miten ihminen kokee uskon(non). Eli se on kuin sipuli, josta ei löydy keskustaa, vaikka kuinka kuorisi. On jätettävä siis sipuli kuorimatta ja uskottava vaan :)

Se mua aina häiritsee kun oon kuunnellut radiosta erilaisia keskusteluita uskosta, että siellä usko tarkoittaa yleensä kirkkoa tai kirkkohistoriaa. Että näin kristityt ovat ajatelleet tai ajattelevat tällä hetkellä. Mutta ei se totuus löydy sieltä, vaikka kirkkohistoria käsittääkin ne kaikki asiat, joita ihmiset käsittelevät nytkin. Onhan siellä Raamattu pohjana, josta kaikki se tieto kumpuaa.

Sitten tuntuu vähän siltä, että aidosti sydämestään uskovasta puhutaan vanhoillisena tai fundamentalistina. Ymmärrän kyllä, että Raamatun ja ennen kaikkea Hengen kautta jäsentävä ihminen on kaukana nyky-yhteiskunnasta, mutta niinhän sen pitäisikin olla tässä maailmantilanteessa. Ja niin pitäisi kirkonkin olla, eikä myötäillä maailmaa, sillä muuten se liudentuu sinne sekaan, eivätkä ihniset enää löydä sieltä mitään. Näin tapahtuu jo nyt koko ajan kiihtyvällä tahdilla.

Ja ymmärrän senkin, että on ”liian vanhoillisia” uskovaisia, jotka ovat vaikka herkkiä tuomitsemaan tai sanovat että ihmisten pitäisi elää kuten 1800-luvulla. Mutta se varmaankin kumpuaa ihmisen omasta halusta hallita toisia ihmisiä. Sitten on taas uuskarismaattisia (mitä ikinä se tarkoittaakaan?) liikkeitä, jotka puhuvat onnellisuudesta ja vauraudesta täällä maan päällä ilman rajoja. Ei näistä kumpaakaan oke Jumala varmasti tarkoittanut.

Mistä löytyy siis se ”oikea usko”? Jokaisen sydämestä, jossa Jumalan Henki vaikuttaa sen, että haluaa aidosti seurata Jeesusta ja täyttää Hänen käskynsä, jotka ovat helppo pitää, kunhan niistä ei tee itselleen tai toiselle kuormaa. Maailmassa sitä kuormaa on aivan tarpeeksi, emmekä mitenkään selviäisi, jos Herra ei meitä täällä auttaisi. Eli se usko on siellä sipulin ytimessä, jota ei koskaan löydä ellei usko että siellä se on!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä enemmän luemme Raamattua, Jumalan Sanaa, sitä paremmin ja syvemmin alamme tuntemaan Herramme. Hänen tuntemisensa tulee Hänen Sanansa kautta.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Hmmm... Oiskohan noin, olisihan se, päässä soi koko ajan että et sä oikeasti ole uskossa, sun pitää uudelleen syntyä ylhäältä muuten ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa...

Se uudestisyntynyt kokemus on erinlainen jokaisella mutta pitäisi kuulemma tietää että onko saanut rauhan sisimpään... Voi olla että teen tästä liian hankalaa, mutta tuntuu silti et jotain uupuu...

Näitä eri ohjelmia ja keskusteluja kuunnellut niin olen huomannut et otetaan vain sellaisia esimerkkejä joissa ollut erittäin voimakas Jumalan hengen läsnäolo tai Jumala ohjannut ennen uskoontuloa ihmeellisesti, sitten tulee sellainen olo, et näinkö se pitää olla. Usko ei ole tunne asia mutta silti pitäisi jotain "tuntea"?🤷‍♂️, ja suurin osa noista kokemuksista on sellaisia et kummatkin vanhemmat tai jompikumpi vanhempi tai sukulaiset ovat uskovia ja ovat rukoilleet paljon ennen kuin uskoon tuli

Luonteen piirteitä on ihmisellä kuulemma neljä: sangvinikko, melankolinen, flegmaattinen, kolerinen

Itse olen tuollainen sangvinis - melankolinen

Olen luonteeltani lapsenmielinen, kiltti, hieman erakko, intovertti , helposti panikoin tai menen paniikkiin, stressaan ja murehdin. Haluan että asiat onnistuu heti jos ei onnistu niin masennun helposti ja olen negatiivinen, joskus osaan iloitakin pienistä asioista

Mulla on myös ollut hankalaa pitää ihmissuhteita yllä, isä vaikuttanut aika voimakkaasti taustalla, mun isä on narsistinen ja erittäin epävakaa, joka lytännyt mun itsetunnon ja luottamuksen täysin, silti olen hänen kanssaan tekemisissä, tosin harvemmin

Sanotaan että sellainen millainen isäsuhde on niin Jumala suhde vaikuttaa... Rukoillut olen useasti että Jeesus tulisi elämääni ja muuttaisi sen, en jaksa enää tälläistä elämää, missä syön välillä elämäniloa ympäriltä, en myöskään jaksaisi aina nauraa ja hymyillä vaikka niitäkin hetkiä aidosti on

Mitä tulee noihin seurakuntiin, niin joissakin kävin mutta niistä en saanut mitään, yhtä hämilläni lähdin kuin tulinkin, monilla oli ne omat kaveri porukkansa ja tuntui et enneminkin oli niiden kavereiden hengailu paikka väärällä tavalla, mitä raamatusta luin että se pitäisi olla hengellinen koti missä Jumalan Henki vaikuttaa, jotenkin tuntuu et muut henget taustalla

Tutustun kerran uskovaan naiseen yhdessä seurakunnassa kysyin häneltä että miltä se pyhä Henki tuntuu hän sanoi että se on kuin kihelmöintiä sormenpäissä? Onko näin? Onko se kehontuntemuksia, musta tuntuu ettei ole, sitten sano mulle ettei homossa ja lesbossa ole henkivaltoja ja kun kysyin että eikö henki, sielu ja ruumis tuossa järjestyksessä ole tärkeys järjestyksessä, eikun sielu hän sanoi, sielu on niin voimakas

Mä en oikein uskalla käydä seurakunnissa kun siellä paljon sellaista mitä en pidä raamatullisena, olisi ihanaa jos löytäisi sellaisen klassisen kristillisyyden mitään turhaa lisäämättä
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tällainen ajatus laskeutui.
En tiedä missä seurakunnissa olet käynyt, mutta et ole näemmä löytänyt sitä kotiseurakuntaasi jonka tuntisit kodiksesi.
Itse olen luterilainen, mutta se ei ole enää se mistä lapsena sain perustukseni. Olen siellä vain puolisoni takia. Olen uskovan ystäväni kanssa vieraillut eriseurakunnissa, mutta olen oppinut että se seurakunta/ kirkko joka on omani ei ole ihmis käsin rakennettu. Tuon seurakunnan pää on Jeesus Kristus ja me olemme sen jäsenet.
Se on tärkein asia ymmärtää.
Minun sydämeni on ympärileikattu taivaalliseen seurakuntaan, mitä mikään maallinen ei voi antaa.
Sanonkin monesti kysyvälle; "että seurakuntani on se, joka ei ole ihmis käsin rakennettu".
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Julistajia on monenlaisia ja meidän tulee oppia ottamaan vastaan vain se hedelmä heiltä mikä on raamatullisesti hyvää, sillä kaikki ei sitä aina ole, mutta se ei tarkoita sitä että julistaja olisi silti täysin huono. Emmehän ole täydellisiä. Hedelmistä tiedämme sen minkä voimme ottaa vastaan.
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo Pyhän Hengen kokemus .. ehkä koemme sitäkin erilailla. Ei ole mitään käytös mallia että pitää kokea sitä tai tätä. En ole tuntenut sormissa kihelmöintiä, mutta yleensä sen koen omalla kohdalla valtavana rakkautena, joka aiheuttaa valtavaa iloa ja joskus itken siinä rakkaudessa, tuntuu että aivan pakahdun ja voi olla huimaava olo. Mutta tuo RAKKAUS on siinä vahva.
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuosta seurakunnasta vielä, että niissä on paljon eroavaisuuksia, vaikka kävisimme samoissa seurakunnissa. Seurakunnat koostuvat siellä olevista ihmisistä. Jossain on valtava Pyhä Henki ja jotkut ovat hyvin kuivia, kuin erämaassa olevia, eikä niissä Henkeä ole.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mulla tuli vahva tunne silloin kun pyysin Jeesusta tulemaan elämääni, mutta olin silloin muutenkin herkässä tilassa. Uskon, että se on kiinni ihnisestä ja kaikesta mahdollisesta ympäröivästä, niin kuin Sinettisormus sanoi. Uskon, että Herra vaikuttaa ja henkimaailma on aivan yhtälailla ”kiinni” tässä todellisuudessa. Se mitä koemme ja näemme on Herran luomaa.

Joskus Pyhä Henki puhuu voimakkaasti, varsinkin öisin rukouksessa, niin ettei oikeastaan muista muuta kuin jonkin sanattoman selvyyden asioista. Toisinaan sitten tulee vain yhtäkkiä ”hyvä fiilis” vaikka ruokaa tehdessä kun muistaa että Herra on läsnä.

Joku voisi sanoa, että alitajunta siellä vain juttelee, mutta mikä se alitajunta sitten on ja kuka siellä eniten on äänessä? Kehottaako se hyvään vai pahaan?

Sitten joku voisi sanoa, että kaikki ihniset saavat vastaavia kokemuksia, olivat sitten uskossa tai eivät. Vaikkapa joogasta voi saada keholle ja mielelle rauhaa, mutta onko siellä sellainen ripaus pahuutta, että se hapattaa koko taikinan? Mitä pahuus lopulta on? Johtaako kehon mielihyvän tai ”valaistumisen” tavoittelu omavoimaisuuteen vai Pelastukseen?

Pyhästä Hengestä itsestäänkin on eri näkökantoja, jotkut palvovat sitä melkeinpä omana jumaluutenaan, toiset hädin tuskin tunnustavat sen olemassa oloa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kuitenkin Yhtä ja Herra Jeesus lähettää uskovaan Pyhän Hengen, jonka myötä Hän tulee meihin asumaan ja Hänen myötään Isä Jumala. Miten se sitten käytännössä ilmenee, onko Pyhä Henki ”se ääni”, joka juttelee ja opastaa ja lohduttaa? Ei sen välttämättä tarvitse olla sen suurenmoisempaa, mutta silti se on Jumala itse, joka meissä vaikuttaa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Eero. Noita vastauksia olen saanut samoin. Kun esim. kyselen saamaani näkyä saatan saada ajatuksena jotain ja usein vaikka tuon raamatun kohdan. Nuo vastaukset tulevat kuin ajatukset, ei sen enempää.
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Sinettisormus kirjoitti: 20 Huhti 2020, 14:46 Tällainen ajatus laskeutui.
En tiedä missä seurakunnissa olet käynyt, mutta et ole näemmä löytänyt sitä kotiseurakuntaasi jonka tuntisit kodiksesi.
Itse olen luterilainen, mutta se ei ole enää se mistä lapsena sain perustukseni. Olen siellä vain puolisoni takia. Olen uskovan ystäväni kanssa vieraillut eriseurakunnissa, mutta olen oppinut että se seurakunta/ kirkko joka on omani ei ole ihmis käsin rakennettu. Tuon seurakunnan pää on Jeesus Kristus ja me olemme sen jäsenet.
Se on tärkein asia ymmärtää.
Minun sydämeni on ympärileikattu taivaalliseen seurakuntaan, mitä mikään maallinen ei voi antaa.
Sanonkin monesti kysyvälle; "että seurakuntani on se, joka ei ole ihmis käsin rakennettu".
Vapaaseurakunta, helluntaiseurakunta, noissa käynyt ja 2 tai 3 kertaa keskisuomen evankelisluterilainen seurakunta, siellä oli 70-80 vuotiaita, justiinsa heidän oma porukkansa vain vaki porukka, kun menin sinne niin en tuntenut itseni niin tervetulleeksi vaikka jotakin juttelin, mulle sanottiin joka kerta kun menin sinne, varmaankin hyvässä mielessä että menisin nuorten breikki iltoihin, tuntui silti siltä et oltiin tyyliin: me kokoonnutaan nyt tässä omalla porukalla mene vaikka vaan niihin nuorten iltoihin...

Joo ja mulla on kaikenlisäksi lievä sosiaalisten tilanteiden pelko, en tykkää ihmismassoista, ahdistun helposti
Hanne

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Hanne »

Lukenut liikaa ehkä sellaisiakin juttuja että nykyään ei ole turvallista käydä enää seurakunnissa, kun eksyttävää toimintaa paljon, niin olen pelästynyt että mitä jos tilanne pahenee jos menen esim jonnekin missä vaikuttaa riivaajahenget esim ja kuunnellut ehkä liikaa varoituksia.

Tiedän että jossain on varmasti seutukunta missä vaikuttaa pyhä Henki, mutta missä, en halua lähteä samanlaisessa mielentilassa millain sinne meninkin, toivon kyllä hengellistä kotia... Kuulemma one way seurakunta on raitis, hyvä, mut se on Helsingissä asti:( joitain tapani suonnon puheita olen kuunnellut, tykkään, Niilo Ylivainio kanssa yksi, Juha norolampi kanssa
Ella
Viestit: 747
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jesaja 55 Kutsumus armoliittoon. Herran sanan voima. Vapahdettujen riemullinen paluu.
Kuulkaa, kaikki janoavaiset tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta,
ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herra,
sinun Jumalasi tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän
Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niin kuin sade ja lumi, jotka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi,
antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän.
11. Niin myös minun sanani, joka minun suustani lähtee; ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on,
saa menestymään sen, mitä varten sen lähetin.

Joh:14:6

Taivaaseen on vain yksi tie: Jeesus sanoo" Minä olen tie ja totuus ja elämä: ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani"
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sinettisormus

Re: KUKA TUTKII JUMALAN AJATUKSET

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Ella. Tuossa parisen päivää sitten kun tarjosin Hannelle psalmi 139, minulle nousi myös tuo Jesaja 55 myös Hannelle jaettavaksi. Ajattelin kuitenkin jakaa ensin tuon psalmin mietittäväksi.
Hienoa että toit tuon Jesajan nyt. Se on sopivaa luettavaa esikko/ kasvu aikana.
Vastaa Viestiin