Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Keskustelua sanasta
rauhansoturi

Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.



Ajattelen kertoa siitä aiemmasta Raamatun tutkimuksesta ja unesta.

Aluksi huomasin, että Raamatun kohdat ovat, niinkuin palapelit, jotka loksahtavat kohdalleen ja Raamattu on, niinkuin palapelit, jotka saa loksahdettua kohdalleen ja siten siitä tulee kokonainen ja täsmällinen kuva, mitä siinä kuva on. Raamattu ei ole sellainen, joka jättää törmäyksen, joka törmää jatkuvasti toisten Raamatun kohtien kanssa saamatta mitään siitä selkeästi kokonaista ja täsmällistä opetusta.

Niin aloin ymmärtää paremmin Raamatun asemaa, että se on sellainen, niinkuin palapelit. Myöhemmin yksi Raamatun kohta ei tuntunut loksahtavan muiden Raamatun kohtien kanssa. Minusta tuntui, että olisin juuttunut siihen yhteen Raamatun kohtaan saamatta mitään yhteistä ja kokonaista ja täsmällistä opetusta ja jäin tuijottamaan ne samat tekstirivit ja mietin pohtien ne tekstirivit odottaen lisää Herran antamaa ymmärrystä. Se on Jeesuksen lähetyskäsky Matt. 28:19. Illalla aloin väsyä ja jätin sen väliin ja menin nukkumaan, niin minulle tuli uni.

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen



Uni:

Kuulin selkeästi Jeesuksen äänen ja tunnistin heti Hänet Hänen äänen perusteella. Hän sanoi minulle siitä lähetyskäskystä;' Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni - kastamalla heitä Minun nimeeni.'. Unesta herättyäni minulle tuli mieleen tulvaten kaikki Raamatun kohdat, niinkuin palapelien tavoin ja ne alkoi loksahtaa kohdalleen ihmeellisellä tavalla ja ne kohdat kertoivat Jeesuksen opettavan siitä, mitä rukoilemiseen ja anomiseen tulee, tulee tapahtua Hänen nimeen, eli kun rukoilee Isää Jeesuksen nimessä ja anoo Isää Jeesuksen nimessä.

Siten tuli mieleen tulvaten ne Raamatun kohdat, joiden mukaan apostolien toiminnat, kuten kasteen yhteydessä, tapahtuivat Jeesuksen nimeen. Huomasin, että apostoleille ei ollut mitään ristiriitaista käyttää Jeesuksen nimeä niissä toiminnoissa, kuten kasteen yhteydessä, niin tajusin, että he taisivat saada alkuperäisen Jeesuksen lähetyskäskyn, niinkuin unessa Jeesus puhui minulle siitä alkuperäisestä lähetyskäskystä.

Siten näin mielessäni täydellisen selkeän Raamatun täydennyksen palapelien tavoin, mitkä loksahtaa kohdalleen. Näin sen mielessäni, niinkuin uusin silmin oikeassa Raamatun Sanan opetuksen valossa ja siten tajusin, että se Matt. 28:19 kohta, joka on jatkuvasti tökittävä ja törmättävä kohta, on jälkeenpäin lisätty ihmisen taholta. Jumala kieltää lisäämisen Raamattuun (5Moos. 4:2, Ilm. 22:18).

Laitan muutamat Raamatun kohdat tänne vielä. Koska nimi on Hänen yli kaikkea auktoriteetti. Hänen nimi on Herran pelastus ja Pelastaja. Kaikki toiminnot tulee käyttää vain Hänen nimeen. Ja Jeesuksen on tapana sanoa näin 'Minun nimeeni, Minun nimessäni, - monissa Raamatun kohdissakin. Nimi liittyy myös, että Ihmisen Poika kirkastuu ja nimi teissä kirkastuu.

Apt. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Apt. 10:48 ja hän käski kastaa teidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Joh. 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

2Tess. 1:12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.




Jeesuksen nimi on yli kaikkea autkoriteetti. Raamatussa kerrotaan, miten Jeesus tuli ihmisen kaltaiseksi, eikä katsonut itseään Jumalan kaltaiseksi, vaan tyhjensi itseä ja otti orjan muodon, että hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi, kuin ihminen. Hän nöyryytti itseä ja oli kuuliainen ristinkuolemaan asti. Sen tähden Jumala on korottanut Hänet korkealle ja antanut Hänelle nimen, joka on yli kaikkia muita nimiä korkeammaksi, niin jokaisen on notkistuttava Jeesuksen nimeen, myös taivaassa, kuin maan päällä ja maan alla ja jokaisen kielen mukaan on tunnustettava Isä Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Filip. 2:6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen

7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Hän tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen.

8 Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristinkuolemaan asti.

9 Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10 niin että jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. RK



Myöhemmin, kun olin jossain seurakunnan kokouksessa ja siellä lausuttiin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimen, niin heti koin sen törmäykseksi terveeseen uskoon ojentautuneen kasvaneen uskon kanssa ja aloin kärsiä Jeesuksen nimen tähden, niin siten aloin ymmärtää paremmin, miksi kärsin Jeesuksen nimen tähden, koska Jeesuksen nimi alkoi avautua ja kirkastaa minulle, niin Hänen nimen tähden minä kärsin.


Sak. 14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
Pi_O

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Hyvä kirjoitus!

Jos Raamattua tutkii kirjaimellisesti eikä kokonaisvaltaisesti niin kirjoitukset todellakin näyttävät vain irtonaisilta palasilta.
Hiljaisuudessa, Pyhän Hengen kanssa kirjoituksista muodostuu kokonaisuus, ja voi todeta, että Raamattu on koottu hyvin viisaasti.
Jos ei näe kokonaisuutta niin helposti tulee käsitys, että Raamatussa on paljon virheitä ja vastakkaisuuksia. Kun kokonaisuuden näkee niin huomaa, että ne kirjoitukset, jotka tuntuvat ennen vastakkaisuuksilta onkin toinen toisiaan vahvistavia.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

rauhansoturi kirjoitti: 26 Syys 2019, 07:22

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


Siten näin mielessäni täydellisen selkeän Raamatun täydennyksen palapelien tavoin, mitkä loksahtaa kohdalleen. Näin sen mielessäni, niinkuin uusin silmin oikeassa Raamatun Sanan opetuksen valossa ja siten tajusin, että se Matt. 28:19 kohta, joka on jatkuvasti tökittävä ja törmättävä kohta, on jälkeenpäin lisätty ihmisen taholta. Jumala kieltää lisäämisen Raamattuun (5Moos. 4:2, Ilm. 22:18).

Joh.17:6 Minä olen ilmoittanut SINUN NIMESI ihmisille, jotka Sinä annoit Minulle maailmasta. He olivat Sinun, ja Sinä annoit heidät Minulle, ja he ovat ottaneet Sinun sanastasi vaarin.


Joh.17:11-12

Ja Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja Minä tulen Sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka Sinä olet Minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. Kun Minä olin heidän kanssansa, varjelin Minä heidät SINUN Nimessäsi, jonka Sinä olet Minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Joh.17:26

Ja Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä.

2.Moos.23:21
Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä MINUN NIMENI on Hänessä.

Apostoli Johannes kirjoittamassaan evankeliumissa selvästi todistaa, että Jeesus on saanut Jeesus-nimensä Isältä, ja että tuo Jeesus-nimi on myös ISÄN NIMI !!

Joh.17:22 ...... niinkuin me olemme yhtä / YKSI

Matteuksen Evankeliumissa oleva Kastekäsky ei ole mikään "ylimääräinen lisäys", eli väärennys vaan Jumalan antama KÄSKY.

Isä ja Poika ja Pyhä Henki on Jumalan Nimi.Yhden Jumalan kolmesta erilaisesta määritteestä koostuva Nimi. Näillä "Nimillä", Yksi Jumala opettaa Itsestään meitä ihmisiä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, AO, veljeni.
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Palataan vielä siihen Raamatun asemaan. Raamattu on sellainen, kuin palapelit, jotka yhdistää toisiinsa Raamatun kohtiinsa. On huomaavaisesti, että Raamattu korottaa vahvasti ykseyttä, niinkuin veli AO kirjoitti. Nimi on Isän, myös Jeesuksen nimi. Se on yhteinen nimi. Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen apostolit noudattivat Jeesuksen lähetyskäskyä ja tekivät niissä kaikissa toiminnoissa käyttäen Jeesuksen nimeä, kuten Raamatussa Jeesuksen nimi näkyy apostolien kaikissa toiminnoissa, vaikka nimi on Isän, niin myös Jeesuksen nimi, eli se on yhteinen nimi. Siitä nimestä tulee, että Herra pelastaa (Jhwh) ja Herran pelastus (Yasha). Nimi, jonka Isä antoi Jeesukselle, on yhteinen.

Laitan muutamat Raamatun kohdat apostolien toiminnoista, joissa Jeesuksen nimi näkyy. Kun apostoleita kiellettiin puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen. Samoin parantaminen ja ihmeiden tekeminen tapahtuu Jeesuksen nimen kautta ja kasteen yhteydessä käytettiin Jeesuksen nimeä. Löytyy vielä muut Raamatun kohdat, joissa Jeesuksen nimi käytetään toimintojen yhteydessä. Olisi tärkeintä ymmärtää Raamatun asemaa, joka yhdistää toisiinsa Raamatun kohtiinsa palapelien tavoin, niin Kol. 3:17 kohtaa ei voi ohittaa. Kol. 3:17 kohdan mukaan KAIKKI tehkää Jeesuksen nimessä.

Apt. 4:18 Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Ap.t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.



Kirjoituksista ja Jumalan voimasta vielä. Olisi hyvä tuntea Jumalan kirjoitukset ja Jumalan voimaa (Pyhää Henkeä), niin Pyhän Hengen tehtävä on aina kirkastaa Jeesusta ja Hänen nimeä. Hän ei kirkasta itseä, ei edes omaa nimeä, vaan Jeesuksen ja Hänen nimeä, että meissä Jeesuksen nimi alkaisi kirkastua.

2Tess. 1:12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.

Kun jos ei ymmärretä Raamatun asemaa, niin jätetään usein loput Raamatun kohdat ohittaen ja opettaen, että tulisi aina käyttää Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeä, niin silloin se olisi ristiriidassa Matt. 22:29 kohdan kanssa, koska siinä sanotaan, että te eksytte, koska ette tunne Kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa (Pyhää Henkeä). Eli Pyhän Hengen tehtävä ei kirkasta itseä, vaan Jeesusta ja Hänen nimeä. Vielä Pyhän Hengen tehtävä on yhdistää ja vie ykseyteen, myös nimessä, ei erikseen nimestä. Myöhemmin kirjoitan siitä, että Pyhän Hengen tehtävä on yhdistää, kun kerkiän.

On päivänselvää, että se lähetyskäsky on lisätty ihmisen taholta, koska se aiheuttaa törmäystä muiden Raamatun kohtien kanssa. En itse halua osallistua epärakentavaan keskusteluun ja kärsin myös Jeesuksen nimen tähden.
Sinettisormus

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Matt.28.

Kaste oppi ei kuulu Raamattuun vaan on ihmisen lisäämä?
Itse en allekirjoita.
Jeesus kävi itsekkin meille esimerkiksi kasteella.
Enkä usko että tuossa jakeessa, jonka Jeesus itse sanoo, että kasteessa puhutaan sakramentin mukaisesta kasteesta vauvoille, eli lapsikasteesta, vaan uskon kasteesta ja se on Raamatun mukainen kaste, jolla itsekkin olen käynyt ja moni muukin täällä.Tuo on raamatunpaikka, jota itse myös pidän Jeesuksen käskynä.
Enkä olisi missään tilassa poistamassa tuota käskyä Raamatusta, joka on Jumalan Sanaa.
Sinettisormus

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aina kun Raamattu puhuu kasteesta (= upottamisesta) veteen tai Pyhään Henkeen kreikankielen alkuteksti käyttää sanaa 'baptizo', joka merkitsee yksiselitteisesti 'upottaa'. Raamattu ei puhu mistään ripottelu- tai valelukasteista, lapsikasteista tai muista taruista. Upotuskaste Raamatussa tähtää Jeesukseen samaistumiseen Pyhään Henkeen upottamisen kautta. Tie "sydämen ympärileikkaukseen Hengessä" on upotuskaste.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olisin tässä kohtaa hyvin varovainen, kun aletaan puhua Raamatun oikeellisuudesta. Vaikka voi kuulostaa turhankin tiukkapipoiselta, niin yhden kohdan epäileminen voi johtaa seuraavaan ja taas seuraavaan ja seuraavaan. Ja sitähän vihulainen haluaisi, että Raamattu on lopulta vain "ihmisten kirjoittama kirja".

Mutta yhtä kaikki, voimme varmasti luottaa Herraan, että Hän on varjellut Sanaansa niin, että se on säilynyt turmeltumattomana meidän päiviimme asti. Raamattu on kokonansa Totuus.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Sinetti, putosin kärryltä, kun luin kommenttiasi. :)
En kirjoittanut kasteeseen liittyvästä asiasta.

Kysyn, onko jotain epäselvää kirjoituksissani?
Voisitko sanoa, missä kohdassa, niin voisin muokata
sen oikein ymmärrettävästi?
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Eero kirjoitti: 27 Syys 2019, 02:06 Olisin tässä kohtaa hyvin varovainen, kun aletaan puhua Raamatun oikeellisuudesta. Vaikka voi kuulostaa turhankin tiukkapipoiselta, niin yhden kohdan epäileminen voi johtaa seuraavaan ja taas seuraavaan ja seuraavaan. Ja sitähän vihulainen haluaisi, että Raamattu on lopulta vain "ihmisten kirjoittama kirja".

Mutta yhtä kaikki, voimme varmasti luottaa Herraan, että Hän on varjellut Sanaansa niin, että se on säilynyt turmeltumattomana meidän päiviimme asti. Raamattu on kokonansa Totuus.
Minä tiedän ja on itselläni kokemuksiani, että kirjoituksiani on tulkittu tiukkapipoisesti. Se harmittelee.
Tarvitsisin rukousapua puolestani, että osaisin avata ymmärrystä kirjoittaessani...?
Sinettisormus

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä tuo tuomasi kohta jota on vaikea väärin ymmärtää ja AO ensin tuon huomasi ja kommentoi siitä:
siten tajusin, että se Matt. 28:19 kohta, joka on jatkuvasti tökittävä ja törmättävä kohta, on jälkeenpäin lisätty ihmisen taholta. Jumala kieltää lisäämisen Raamattuun (5Moos. 4:2, Ilm. 22:18).
Sinettisormus

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AO:n vastaus tuohon kohtaan:
Kastekäsky ei ole mikään "ylimääräinen lisäys", eli väärennys vaan Jumalan antama KÄSKY.
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Ok, kiitos, Sinetti. En ajanut alusta saakka vesikastetta koskevaa asiaa, enkä myös lähetyskäskyä, vaan nimeä.
Jos kirjoitukseni ei auennut ymmärtämään, auttaisi ymmärtämään, jos lukisi uudelleen, vaikka pari kertaa ja huolellisesti?
Kohta menen kouluun.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aivan, kirjoitat tuossa paljon hyvää sanomaa, mutta kyseenalaistat Lähetyskäskyn aitouden, siitä tässä ovat kanssaveljet ja -sisaret huolissaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Eero kirjoitti: 27 Syys 2019, 20:05 Aivan, kirjoitat tuossa paljon hyvää sanomaa, mutta kyseenalaistat Lähetyskäskyn aitouden, siitä tässä ovat kanssaveljet ja -sisaret huolissaan.

Eero, voisitko tarkentaa, mitä kyseenalaistaminen tarkoittaa? Itse vierastan sitä sanaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Maailmassa on paljon asioita, jotka vaativat tarkastelua vanhan raamatullisen kaavan kautta, punnitkaa kaikki, koetelkaa kaikki ja hedelmistä te tunnette mikä hyvää on. Maailmassa on niin monta hyvää, kuin on pahaakin, koska saatana koettaa 24/7/365 tehdä hyvästä pahaa ja hedelmätöntä.

Kaiken erottaa kuitenkin sillä, että katso mikä vie ihmisiä ristin juurelle ja mikä siitä pois päin, tai vastaavasti, onko joku menossa ihmisen ja Jeesuksen väliin. Jos tämä yhtälö pysyy suorana, ilman välikäsiä, suoraan ristin juurelle, niin pidetään se, nimittäin se on hyvää. Aina kun joku on vaatimassa jotain, tekoja tai välikäsiä ihmisen ja ristin välille, niin se on saatanan keksintöä.

Tätä kaavaa käyttäen, meidän on syytä kysyä, onko lähetyskäsky totta, vai eksyttääkö siinä joku jotain, vai onko joku laittamassa kapuloita rattaisiin ja estelee ihmistä ristin luo tulemisessa? Hedelmistä te tunnette ja usko tulee kuulemisesta!

Tällaisia asioita minulla...
rauhansoturi

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja rauhansoturi »

Lähetyskäskystä vielä... Kyse ei ole vesikasteesta, eikä lähetyskäskystä, vaan nimestä, eli lähetyskäskyyn nimi on lisätty ihmisen taholta. Vierastan itse sitä sanaa kyseenalaistaminen.

En usko kirkkojen jeesukseen, vaan juutalaiseen Raamatun Jeesukseen. Itselläni on vaikeita kokemuksia uskonnollisen eksytyksen uhreihin joutuneista ihmisistä, joiden kanssa olen ollut tekemisessä. Itsekin olen ollut uskonnollisen eksytyksen uhrina ja profetian kautta olen kasvanut vapaaksi totuuden tuntemisen rinnalla, kun profetian mukaan olen ollut valheiden siteissä. Tässä olisi vielä aihe, josta edellisessä kirjoituksessani mainitsin jo, että Pyhän Hengen tehtävä on YHDISTÄÄ, eikä erottaa toisistaan.



Pyhä Henki:

Me kaikki Kristuksessa olemme yksi, niinkuin Jeesus ja Isä ovat yksi. Raamattu sanoo: 'yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste' [ Ef. 4:5 ]. Pyhä Henki avaa kaikille uskoville Jumalan sanan totuutta. Kaikki Raamatun opetukset ja Jumalan tahtoa koskevat asiat tulee alistaa Pyhän Hengen alaisuuteen, niin Jumala avaa Pyhässä Hengessä ymmärryksemme ymmärtämään ja käsittämään Jumalan tahtoa niissä Jumalan Sanan opetuksissa ja Jumalan Sanan opetuksia.

Ef. 4:5 kohdan mukaan puhutaan yhdestä uskosta. Se tarkoittaa myös ykseyden uskoa [ Ef. 4:13 ].

Ef. 4:13 kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan. RK

Pyhä Henki ei ole sellainen, joka vie meidät hajaannuttavaan tulkitsemiseen, jolla Jumalan omien kanssa ei tahtoisi päästä [ samaan ] sopuun, vaan Pyhä Henki on sellainen, joka vie samaan ykseyden uskoon, jossa me kaikki olemme ja näin hyvässä sovussa - sopuisasti. Sillä oppi ei meidät yhdistä, vaan Pyhä Henki. Häntä voi sanoa ykseyden Hengeksi.

Silloin ykseyden uskon kautta terveellä nöyryydellä syntyy yksimielisyys Kristuksessa, silloin Pyhän Hengen avaamalla opetuksella - ykseyden uskon kautta pääsemme samaan ymmärrykseen, niin meillä ei olisi enää hajaannuttavaa tulkittavaa.

Me kaikki, joko myöhemmin tai enemmin, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme sitä samaa tietä [ Fil. 3:15-16 ]. Herra itse avaa ymmärrystä ilmoittamalla, kuinka asia on ja näin me saavutamme saman ykseyden uskon.

Olisi hirvittävää ajatella, jos tämä opillinen kiista kestää ikuisesti, jos emme suostu alistamaan Pyhän Hengen alaisuuteen nöyrällä mielellä, niin me voisimme hyvin pysyä lihallisina uskovina, emmekä koskaan pääsisi kristus-keskeisyyteen.

Uskon, että vain terveen nöyryyden kautta Herra ilmoittaa, kuinka asia on. Sillä Raamattu puhuu monesti nöyryydestä ja siitä, että Herra johdattaa vain nöyriä ja opettaa vain nöyrille tietä [ Ps. 25:9 ].

Näin me saavutamme saman ykseyden uskon, lisäksi kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan - Jumalan Pojan tuntemisessa [ Ef. 4:13 ].

Kuten 1Kor. 1:10 kohdan mukaan Paavali kehottaa meitä Kristuksen nimessä, että me kaikki olisimme yksimielisiä puheissamme ja ettei meidän keskuudessamme hajaannusta olisi enää, vaan olisimme täysin yhtä [ yksi ] ja meillä olisi sama mieli ja sama ajatus tästä Raamatun kohdasta, mitä se opettaa Pyhän Hengen välityksellä.

1Kor. 1:10 Kehotan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, että te kaikki olisitte yksimielisiä puheissanne ja ettei teidän keskuudessanne olisi hajaannusta vaan että olisitte täysin yhtä ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. RK



Niin olisi ristiriitaista jättää huomiotta ne tärkeät kohdat, mitkä koskee Pyhää Henkeä, jonka tehtävä ei ole erottaa toisistaan esimerkiksi nimessä, joka on lähetyskäskyssä, vaan yhdistää kaikki olemaan YKSI ykseydellisesti. Niin tunnetaan Jumalan kirjoitusten kautta Jumalan voimaa (Pyhää Henkeä).



Toivoisin, että edelliset kirjoitukset luetaan rauhallisesti ja huolellisesti miettien. Jos on jotain epäselvää, kannattaa kysyä rohkeasti vaan. Edellisissä kirjoituksissani en alusta saakka ajanut pelkkää vesikastetta ja lähetyskäskyä, vaan nimi on lisätty lähetyskäskyyn erikseen toisistaan, niin siitä minä aluksi oudostuin, sillä se ei ole Pyhän Hengen tyypillistä tehdä näin, eli Hänen ei ole tapana korottaa itseä ja omaa nimeä ja kirkastaa itseä ja omaa nimeä.




Toisaalta olisi hyvä ymmärtää Raamatun asemaa. Mitä tarkoitan Raamatun asemalla? Että Raamattu on sellainen, niinkuin palapelit, jotka yhdistää toisiinsa ja loksahtaa kohdalleen. Raamattu ei ole sellainen, että jättää huomiotta loput Raamatun kohdat ohittamalla ja juuttumalla vain ainoastaan yhteen Raamatun kohtaan, joka on ikuiseksi törmäykseksi toisten Raamatun kohtien kanssa. Se on se nimellä lisätty lähetyskäsky.

Olisi hyvä huomioida myös apostolien toiminnot, koska apostolitkin myös saivat Jeesuksen lähetyskäskyn sinä aikana, kun se ei ole vielä lisätty nimellä ja siitä lähtien apostolit käyttivät kaikissa toiminnoissa Jeesuksen nimeä. Koska apostoleille ei ollut ristiriitaista käyttää Jeesuksen nimeä saatuaan Jeesuksen lähetyskäskyn noudatettavaksi. Se on se vahvistukseksi ja todisteeksi, jonka kautta juutalainen Raamatun Jeesus kirkastuu, - ei kirkkojen jeesus lisätyn lähetyskäskyn kautta, niin juutalaisen Raamatun Jeesuksen nimi meissä kirkastuisi.


Jos tämä asia ei vielä avaudu, niin olisi parempi jättää tämän asian väliin ja odottaa, kunnes Jumala avaa ymmärrystä. Niin mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä. En itse halua osallistua epärakentavaan keskusteluun, vaan mieluummin annan Pyhän Hengen avata itse Hänen aikataulun mukaan, niin samaa tietä ehdimme vaeltaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, siis ymmärsin Rauhansoturi, että Lähetyskäsky on sinun mielestäsi lisätty Raamattuun ihmisten toimesta, mutta puhuitkin vain siitä, että ihmisen ovat antaneet sille sellaisen nimen. Pahoittelut tästä!
Lähetyskäsky (tai Kastekäsky):

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt. 28:19
Eli teksti Herralta, nimi ihmisiltä :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tai no, luin kirjoituksesi vielä uudestaan ja ehkä tässä oli edelleen väärinkäsitystä minun puoleltani. Jos nyt oikein ymmärsin, niin tarkoitit, että Lähetyskäskyn osa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" olisi ristiriitainen muiden jakeitten kanssa ja siten selvästi ihmisen lisäämä?

Kuten AO jo laittoi, Isä, Poika ja Pyhä Henki tarkoittavat Jumalaa ja jos ymmärtää sydämessään Jeesuksen olevan Jumala, niin ristiriitaisuutta ei ole. Ja siis muutoin oon yhtä mieltä sinun kanssasi siitä, että Raamattu on todella kuin palapeli, sen jokainen palanen itsessään merkitsee jo jotakin, mutta vain Pyhä Henki voi avata meille sen yhtenä kokonaisuutena, Jumalan ilmoituksena itsestään meille ihmisille, Totuutena.

Ja Pyhän Hengen tehtävistä olen myös vahvasti samaa mieltä, että me uskovat olemme täällä maan päällä parhaimmillaan melkein kuin yhtä Henkeä, emme vielä täydellisesti, koska olemme näissä katoavaisissa ruumiissa, mutta että Pyhä Henki opettaa ja ohjaa meitä yhteyteen. Ja kun Pyhä Henki on Jumalan, Jeesuksen Henki, niin siihen yhteyteen me lopulta kasvamme ja viimeistään Ruumiin lunastuksessa muutumme.

Eli ei ollut tarkoitukseni harjoittaa epärakentavaa keskustelua, vaan huolehdin vain siitä, että Raamattu on todella tuo Pyhän Hengen vaikuttama Herran ilmoitus meille.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ja ehkä jatkan vielä sen verran, että se että ihminen on aikojen saatossa antanut eri Raamatunkohdille erilaisia nimiä kuten Lähetyskäsky, Vuorisaarna, Isä meidän -rukous ja niin edelleen tai nostanut niitä omien päämääriensä vuoksi merkittäviin asemiin, jopa käyttänyt väärin esimerkiksi pakkokastamisina, luonut niiden pohjalta omia oppejaan kuten juuri ne sakramentit, niin se ei tarkoita, että ne Raamatunkohdat olisivat huonommassa asemassa ihmisten vuoksi tai niiden sisältö olisi jotenkin väärin.

Samaa tekivät lainoppineet jo Jeesuksen aikana ja siksi Raamattu itsessään on se tärkein tietolähde, ei ihmisten siitä tekemät tulkinnat.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin