Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Keskustelua sanasta
Matias60
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Huhti 2019, 18:42

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Matias60 »

Eri versioita lähetyskäskystä. Matteuksen mukaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen, Luukkaalla Kristuksen nimeen. Markus ja Johannes eivät mainitse kenen nimeen. Apostolit käyttivät luonnollisesti Herransa Jeesuksen nimeä.

Matt. 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Mark. 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille."
Luuk. 24:46-47 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista."
Joh. 21:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."

Ap.t. 3:6 Mutta Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa minulla ei ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan. Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele."
Ap.t. 10:48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
Ap.t. 16:18 Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!"
Ap.t. 19:5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4799
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kuten tuolla aikaisemmin on mainittu, jos uskoo Jeesuksen olevan Jumala, niin ristiriidat tämän asian ympärillä hälvenevät. Jeesus on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin