Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Keskustelua sanasta
Sinettisormus

Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joh.7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Matt.11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
14:19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
14:22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Illalla minun sydämeeni nousi suuri suru ja se kyynelehtii edelleen.
Menin ilmoittamaan eräälle uskovalle ystävälleni, tuon Sanoman, jonka Ella sai perjantaina rukouksessaan, että ylösotto tulee pian.
Hän ei ole koskaan hyökännyt minua vastaan niin rajusti kuin eilen:
- Ei ilmoita .. ei ilmoita ei .. siitä ei tiedä kukaan! Joo.. tulee ehkä jo tuhannen vuoden päästä!!!"
Näin hänen sydämensä tilan ja jätin asian sikseen, enkä lähtenyt väittelyyn.
Hän on aina seurannut näitä minun saamiani näkyjä, mutta samalla hän kumoaa sanomisellaan nekin, sillä tiedänhän, että Herra on ne minulle ilmoittanut. Jeesus auta!
Tässä näkyy nyt se, josta on tullut jo viestiä, että maailma kylmenee ja moni uskovakin kylmenee. Huusin rukouksessa Herralle:
Tule pian! En jaksa enää odottaa ... !"
Tämä ystäväni sanoi, kun ilmoitin tuosta odotuksesta, että:
- "joo.. pitää kyllä odottaa, mutta ei Jeesus vielä tule, ehkä joskus, jo tuhannen vuoden päästä!"
Näin meidät uskovat erotetaan toisistamme, eli on meitä jotka odotamme Hänen saapuvan minä hetkenä hyvänsä ja niitä joille se on vielä ainakin tuhannen vuoden päässä.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Matt. 25:1-13 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä. Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa. Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'. Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.' Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Toinen kirje tessalonikalaisille 2
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
*
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.


*KUKA SIIS PIDÄTTÄÄ? = morsian ja kun se tulee poistetuksi (ylösotto), ei ole enää pidattäjää
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

On hän uskova. Lukee Raamattuakin päivittäin ja alkanut itsekkin saamaan näkyjä. Mutta jotain outoa tapahtuu?
On jo yli 3 vuotta kun aloimme pitää Rukous kokouksiamme, ensin kotonani ja nyt jo 5:ssä kodissa ja olen alusta asti häntä kutsunut, mutta hän ei vaan tule, aina on jokin syy mikä estää.
Viime aikoina olen huomannut, että on käynyt vähäsanaisemmaksi näiden uskon viestieni kautta.
Ehkä minun pitää antaa hänelle vain tilaa. Tosin hän itse on pyytänyt, että minun pitää lähettää näitä hänellekkin. Mutta illalla ei niille ollutkaan enää vastaan ottoa. Hän tietää mistä nämä viestini löytää, joita teille kaikille jaan ja pitää hänet rukouksen piirissä.
Ehkä se laittaa hänet ajattelemaan ...

Sinuausta myös sinulle, rakas Ella siskoni!
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun olin illalla rukouksessa, puhuin Hänelle/ Herralle tästä .. ja ilmoitin, että näen mistä tämä johtuu.
Saatana on viime aikoina ottanut kovat käyttöön ja alkanut hyökkäämään läheisteni kimpuun. Mutta Rukouksilla nuo hyökkäykset, jotka ovat olleet hyvinkin vakavia, on Jeesuksen Kristuksen nimessä VOITETTU! Olenhan voittajan puolella. Sitten heti tämä eilinen .. onhan hän minun rakkaimpia ystäviäni, saatana tietää, mikä satuttaa .. Sydän itkee tämän asian puolesta, mutta yhtä aikaa siellä on kuitenkin myös rauha.
Saatana yrittää saada minut pois raiteiltani, mutta tuo rauha ihanasti yllätti, ettei se suistanut minua johonkin masennukseen, kaiken näiden viimepäivien tapahtumien keskellä.
Siitä tiedän, että Jeesus kulkee rinnallani. Kiitos Jeesus!
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. eli, mitä kovemmat aseet saatana ottaa käyttöön, sitä lähempänä on Herramme tulemus!
Tuula1

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

kuuntelitko eilen illalla taivaan ja maan välillä. siellä eräs vanhemman puoleinen mies sanoi, että on niin tavattoman väsynyt rukoilemaan läheisten puolesta ja että nyt tuntuu että he ovat menneet jumalattomammaksi viimeaikoina. Pasi sanoi, että saatana tietää että sillä on vähän aikaa ja se tarttuu juuri näihin koska se tietää että heidän puolestaan rukoillaan ja ei antaisi niitä millään, mutta siinä hän kehoitti tätä vanhaa miestä vain Kiittämään Herraa. Jumala on rukouksia kuuleva Jumala. itsekin olen sen taas viime päivinä saanut kokea. saman olen itsekin kokenut viime päivinä, että tuo poikani mennyt vieläkin jumalattomammaksi, mitä on ollut (kun ei ole uskossa). minä hänen äitinään en tietenkään tiedä yhtää mitään hänen mielestään.joten meillä joilla on esirukoilijan tehtävä annettu, niin rukoillaan kaikkien eksyneitten ja harhaan johdettujen puolesta, että Herra ohjaisi heidät oikealle tielle.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämän vuoksi olen täällä yrittänyt painottaa kovasti viimeaikona, että meidän yhteys täällä on hyvin tärkeää, että jaksaisimme.
Me olemme yhtä Jeesuksessa Kristuksessa, ja se pitää täälläkin näkyä.
Ajetaan pois tämä hiljaisuus, sillä saatana siitä vain on riemuissaan, mitä hiljaisempaa täällä on. Ei anneta sille sitä valtaa, vaan täytetään tämä huone Jumalan kirkkaudella, johon hyökäyksistä väsyneet voivat tulla virvoittumaan.
Annetaa Lähteen pulputa, ei tukahduteta sitä!
AMEN?

Jos tunnet sydämessäsi, että asia on juuri näin, tule keskusteluun mukaan ja lopetetaan tämä hiljaisuus, johon saatana pyrkii ja vastataan tähän :

AAAMEN!!!

Näin voimme täällä näyttää, kumman puolella olemme.

Siunausta myös sinulle, rakas siskoni, Tuula!
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 133
1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että
veljekset sovussa asuvat!
2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.

Kuva
Tuula1

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

itse sain rukousvastauksen taas eilen. minulla on ollut nyt 2 päivää kuumetta, joka pyörinyt 38 molemmin puolin. ja sitten tänään alkaa yöt töissä. menin viimeyönä polvilleen kovassa kuumeessa ja sanoin, että ota Herra poissa tämä kuume. Sinä näet, että minulla pitää olla huomenna töissä. No siinä hetkessä en tuntenut muutakuin nenä avattiin ja sain hengitettyä nenän kautta. aamulla oli kuume poissa ja mielestäni olen nyt siinä kunnossa, että voin mennä töihin.Kiitos Herralle. aikaisemminhan minulta on kuume otettu siten poissa, että tuo Hannu kun rukoili puhelimessa, niin tunsin kun jokin olisi katkaisimesta vääntänyt ja tunsin kun kuume lähti laskemaan kropassa. joten kyllä meidän täytyy rukoilla noiden meidän eksyneiden puolesta. jos ei muuten jaksa, niin kiitä vaan Herraa. kyllä Hän muistaa ja tuo Isä Meidän Rukous tulisi aina lukea sydämmestään, eikä vaan hokea sitä. olen itse huomannut että kun aloin lukemaan sitä kaikesta sydämmestäni, niin Herra on alkanut painottamaan joitakin kohtia tuossa rukouksessa. Milloin Herra käskee nostamaan kättä tai painottamaan jotakin sanaa erityisesti rukoillessa sitä Hänelle.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Tuula ja Kiitos Jeesukselle!
Olen myös tässä viime aikoina huomannut, kuinka tärkeää rukouksissa on KIITOS! Jos ei todellakaan muuta niin ainakin kiittää ja joka välissä, hokemalla hokien KIITOSTA Herralle. Siinä on jokin suuri voima ja salaisuus!
Ja kun olemme kiitoksessa Herralle, silloin ei pääse saatana ajatustemme väliin.
Tuula1

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Jeesus on Herra ja tie, totuus sekä elämä sanoo Sana. Siunausta sisar Sinetti. ja tietenkin muutkin palstalaiset mukaan lukien. siunausta teillekkin. Tekstejäsi on kaikesta huolimatta mukava lukea. en vain aina ehdi täällä olemaan.mutta joka päivä pyrin tätä kuitenkin lukemaan, mitä uutta tänne kirjoiteltu.
Tuula1

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

jotenkin vain koen, että tänne palstan sisälle on päässyt masennuksen henki, jota käsken Jeesuksen Nimessä ja Veressä Häipymään.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!
Minä KIITÄN Jeesusta Kristusta, joka VOITTAJANA karkoittaa täältä tuon masennuksen hengen. Se joutuu pakenemaan Herramme edessä, joka Golgatalla, verellään sovitti meidän kaikkien synnit ja kuolemasta on VOITTO saatu!
Kiitos, kiitos, kiitos ... kiitos ... kiitos!
Tuula1

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Tuula1 »

Kiitos Herralle tästä palstasta ja näistä Rakkaista siskoista ja veljistä. Ja tapahtukoon sinun tahtosi tämän palstan suhteen. Sillä Hänestä on riippuvainen tämäkin palsta ihmisineen.
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minä olen täällä myös Rukoillut saman asian puolesta. Ja minä kiitän Jeesusta, että tämä palsta on olemassa ja kaikista teistä jotka täällä olette. Te olette oikeasti sydämessäni niin rakkaita .. ja teistä KIITÄN eritoten, jotka nyt uskaltaudutte alkaa kirjoittamaan täällä (sen vihulaisenkin kiusaksi), Herraamme kirkastamaan! SISKONI .. siellä mäenkin takana. Muuttukoon kommentimme täällä "Lauluksi" Herrallemme, .. ei niin vähäistä asiaa, jota et uskalla Herran eteen tuoda. .. Sinä, joka epäröit, tiedä, että olet erityisen RAKAS!
Amen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Minäkin rukoilen monien ystävieni, tuttujen ja sukulaisteni pelastumisen puolesta, ja monenlaisen erilaisen avun saamiseksi ongelmiinsa Jumalta.

Mutta, en usko "väellä enkä voimalla" saavani aikaan yhtään mitään, en näkyvää enkä näkymätöntä vastoin Jumalan AIKATAULUA. Muistakaa Paavalia, ja hänen vaellustaan fariseuksena. Jumala tarttui Saulusta vasta silloin kiinni, kun oli Jumalan etukäteen päättämä määrähetki muuttaa Saulus Paavaliksi, eli "pieneksi", mitä Paavali-nimi tarkoittaa.

Minäkin sain elää nuorena aikuisena hyvin vapaasti, vaikka olen aina uskonut Jumalaan, kunnes Jeesus otti "niska perse otteella " kiinni. Ei ihmisen elintavat hetkessä muutu, useimmiten kylläkin ensin sisältä päin, muilta näkymättömästi, sitten muutos alkaa näkyä myös ulospäin, alkaa tulla niitä "hedelmiä".

Nämä ajanmääritykset, milloin joku alkaa tai loppuu, ahdistavat monia, ja tarkoitan sellaisia tavallisempia "rivikristittyjä".

Jumala ei VT:ssa eikä UT:ssa ilmoitellut tuomion päivämääriä etukäteen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

-------------------------------******************--------------------***************------------------------**************--------------------****************

Itse uskon Jumalan varanneen itselleni vielä useamman erilaisen työpaikan,-tehtävän, 3-5 erilaista, näin uskon. Jo sen perusteella en odota ajanloppumista aivan vielä "huomenna enkä ylihuomenna". Olen saanut erilaisia unenpätkiä koskien työkenttää, ehkä olen ymmärtänyt ne oikein tai sitten en.

Ja, armolahjat, joita Jumala käski minun rukoilla vuonna 2006, ja myöhemmin lisäsi rukoiltavaksi uusia armolahjoja, osan olen saanut, mutta en läheskään kaikkia. Armolahjat ovat Jumalan antamiin tehtäviin, joita en ole edes päässyt omalta osaltani aloittamaankaan, mitä tulee armolahjoihin siis. Odottelen,ja rukoilen niitä, kun käskettiin.

----------------*********************---------------------***********************--------------------------******************---------------------***************

Aina voi Jumalta kysyä, pyytää. Tehkää vaikka yhdessä sopimusrukous määräajaksi, vaikka 1-2 viikkoa, että pyydätteJumalalta tarkempaa tietoa kuinka paljon aikaa vielä on jäljellä.....esim."Onko 3 vuotta, tai vähemmän ? " ........"Onko 7 vuotta,tai vähemmän ? "........"Onko 12 vuotta, tai vähemmän ?"......"Onko 20 vuotta, tai vähemmän ?"

Aabraham kysyi tällä tavoin Jumalalta Sodoman ja Gomorran osalta.

Matt.17:17 " Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."

Joten, kyllä Jumala tasan tarkkaan tietää meidän kärsimättömyyden...."kuinka kauan ?"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

On vielä paljon ihmisiä, jotka Jumala haluaa pelastaa. Aikaa on jäljellä ainoastaan heidän vuokseen, ei meidän, jotka olemme jo tulleet pelastuksesta osalliseksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Jumala ilmoittaa itsensä omillensa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Vastaa Viestiin